Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Topiccsendőr

    addikt

    válasz Integra #709 üzenetére

    Kipufogó szempontjából igen. De ez egy kis szelete a lóerőhajhászásnak, ugye a ram airtól kezdve mindent be kell vetni. Ez nem csak a kipufogóról szól. Ez a nyomáshullám csak egy bizonyos fordulaton működik jól egy bizonyos szelepösszenyitás mértéknél. (ha nem sportmotorod van, akkor szart sem ér egy kipuff tuning, mert alig van szelepösszenyitás, innentől meg vezérlés) Nem lehet nagyobb tartományban használni. Más, a töltöttségre káros tényezőket tudod enyhíteni ezekkel a kipufogóban lévő szelepekkel, amit az előbb írtam, de ezt nem tudod kitolni. Tehát alsó fordulaton egy sportmotor elsődlegesen azért gyenge, mert nincs akkora lendülete a gázoszlopnak, hogy normálisan feltöltse a hengert, vagy legalábbis annyira, mint magas fordulaton. Ezt érzed is a jóval kisebb nyomatékon. A fojtószeleppel (gázkarral) ugyanezt csinálod, csupán irányítod a hengertöltöttséget. Ezért lesz erősebb, vagy gyengébb a motor. A pozitív nyomáshullám rossz időpontban visszaérése is gyengít a dolgon, meg ilyenkor a szelepösszenyitásnál ha nincs ott, hogy visszatolja a hengerbe az esetlegesen lendületben lévő benzin levegő keveréket, akkor az még pazarlás is. Szóval ha valakinek sportmotorja van, az forgassa, különben szar az egész, és ott használja, ahol minden szarul működik. De kipufogóval annyira sokat nem nyersz, arányaiban elenyésző, hogy mennyire töltöd túl a hengert ezzel. Sajnos arról nem sikerült cikket találnom, hogy hogy oldják meg ilyen esetben azt, hogy ne vágja szét a katalizátort, de valszeg a szekunderlevegő való erre, vagy valahogy megoldják.
    Az alulcsöves dolgok meg csalások, sokszor a hossz majdnem ugyanakkora, mint ha oldalt menne, mert alul a dobozban úgy oldják meg hogy olyan hosszon áramoljon a gáz, amelyik meg nem, az alul veszít a hengertöltöttségből és nyomatékból, az imént említett okok miatt. viszont fent meg nyer vele.

    Nem menekülsz a csendőrség elől.

Új hozzászólás Aktív témák