- Apple iPhone X - vissza a jövőbe
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Nubia Neo 5G - olcsó játék
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Samsung Galaxy S24+ - a személyi asszisztens
- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- MIUI / HyperOS topik
- Remekül néz ki a szögletes Z Fold6
Hirdetés
-
Computex 2024: TUF notebookok Ryzen AI-val
ph A TUF Gaming A16, és kisebb testvére, a TUF Gaming A14 a Ryzen AI 300 családot GeForce RTX grafikával kombinálja.
-
Nem kap több frissítést a Wolcen: Lords of Mayhem
gp Szeptembertől a többjátékos mód már nem lesz elérhető.
-
Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
it A Tesla egyik részvényese perelte be Elon Muskot, 7,5 milliárd dolláros bennfentes kereskedelemmel vádolja őt.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
vlevi
nagyúr
válasz alvaro #10235 üzenetére
Nekem 22L a tank, (Dl-650-ről van szó) és mentem már vele úgy 350km-eket, hogy egyáltalán nem kellett aggódnom még a benzinmennyiség miatt. És ezt sem tötymörögve, hanem egy átlagos túrán ennyit fogyaszt.
Nagyon spórolósan jóval 400 fölé tudnék menni. Ha végig pályázok, akkor megy feljebb.Egyébként ez egy 650-es, vagy ezres SV?
[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
DL-650. Azon garantáltan elférsz. Nyújtott lábbal, kényelmesen, egyenesen ülve.
Ha van rá módod, legalább egy üléspróbát ejts meg, próbálj meg felülni naked, túra, enduró jellegű gépekre, hogy megtapasztald, neked melyik üléspozíció jön be leginkább.
Másik dolog, hogy mire kell?
Hosszabb pályázáshoz? Mert ahoz is más az ideális. Városi tekergés? Oda meg a súly a lényeg, minnél könnyebb legyen, és minél magasabb. Szerpentines kanyargás? Oda meg megintmás.
Ideális középút (szóval egyikben sem kiemelkedő ) a V-Strom. Magas építése miatt a városban átlátsz az átlag autók felett, kanyargászni is lehet vele, és az autópálya tempótól sem jön zavarba. -
vlevi
nagyúr
válasz TayRol #10259 üzenetére
Olyan mint a chocito. ronda, de finom:-)
ha visszaemlekszel, akkor, amikor megjelent, akkor egyszeruen nem volt ellenfele. nem letezett rajta kivul olyan turaenduro, ami akkora mint egy vara, vagy gs, ket ember plusz csomagok lazan rafernek, hosszu tav is vallalhato vele, de olcsobb, viszont azert meg van benne ero. mert az aprilia pegaso, xt660, f650 egy laza 20 loerovel elmaradnak. meg egy egesz hengernyivel :-) -
vlevi
nagyúr
válasz Steven #10261 üzenetére
"amúgy igazatok van tényleg öreg a gumi"
Én most, májusban cseréltem le. A mintázat még bírta volna, de már volt vagy 6 éves, ráadásul kockásra is volt kopva (tudom, többet kéne járni szerpentinezni, de nekem 100km-re van az első kanyar ), szóval csere lett. Ugyanazt a Metzeler Tourance-t kapta mint eddig, de mintha egy új motort toltam volna ki a szalonból.
Eddig kanyarban elég bizonytalan volt, mostmár sejtem, hogy azért, mert a kockásra kopott gumi szélén egyensúlyozgattam, több-kevesebb sikerrel. Az új gumi viszont úgy fordul rá az ívre, mintha sínen menne...Ja, közben találtam "magamról" egy kis bújkálós képet.
[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz vendingo #10348 üzenetére
"Az én tanktáskámon 7 extra erős mágnes van,"
Az enémyen is, de a tankra rálóg a műanyag borítás, nem sokat érek a mágnessel. Még jó, hogy van hozzá heveder, a kormánnyakhoz hozzá tudom kötni. Ettőlfüggetlenül nem szokott elmozdulni, ezek szerint elég jól tartja a hátsó 2-3 mágnes is, ami már a tank fém részére odaér. Vagy az is lehet, hogy csak azért, mert a DL-650-en a plexi mögött a tanknál semmi légmozgás nincs, ezért nincs, ami letolja a táskát. -
vlevi
nagyúr
válasz yodamastah #10599 üzenetére
Nekem hjc fg 15 van. Nekem teccik. A szelzajrol viszont ne kerdezzetek, mert egyreszt nem mentem meg vele 160-nal tobbet, masreszt a DL650 plexije mogott szelcsend van...
-
vlevi
nagyúr
válasz TayRol #10666 üzenetére
"ez az arany szín, hát ez már magában megvéd minden balesettől."
Egyik havernak az esőruhája volt valami kukásmellény színű sárgából. És egyszer belefutottunk egy akkora zivatarba, hogy semmit sem láttunk. Csak egy nagyonapró piros pöttyöt (az volt a féklámpa), és a sárga ruháját. -
vlevi
nagyúr
Hát, asszem nem akarok kaliforniába menni.
Az a Mulholland drive valamik különlegesen g***i hely lehet. Rengeteg ilyen videót látni, ahol alacsony sebességnél, látszólag alig kanyarodó szakaszon csinálnak érthetetlen blőd baromságokat. Vagy csak arról van szó, hogy az USA-ban ez az egyetlen kanyar van, és ezért nem tudják bevenni????Lillafüred-Felsőtárkány rulez!
-
vlevi
nagyúr
A képeken videókon is látszik, hogy a színe alapján az már majdnem inkább beton, mint aszfalt, az pedig tud nagyon érdekes dolgokat művelni. Szlovákiában láttam hasonló aszfaltot, például az 50-es út, ami Kassa-Rozsnyó között van, azon ilyesmi burkolat van. Tényleg nem a legjobb. Főleg vizesen.
-
vlevi
nagyúr
válasz Djuree #10705 üzenetére
Ráadásul a Nascarban szándékosan olyan technikai nulla szint van, hogy az már külön történet. Az egész autó folyamatosan csúszkál, közel sem az a fajta tapadás, mint amit Európában megszoktunk a legalja suzuki kupától a GT versenyekig. De az direkt ilyen, és nem azért, mert nem tudna jobb lenne. Tudna, ha akarnának, lásd, a GT1-es Dodge Viper, Corvette, Saleen, satöbbi.
-
vlevi
nagyúr
válasz Integra #10857 üzenetére
Túraendúrón, naked bikeon inkább a kormány lenyomásának szokták ezt hívni. Mert ott az üléspozícióból adódóan ez tűnik természetesebbnek. Motoros rendőrök is így oktatják, és nem ellenkormányzásnak. Arról van csak szó, hogy nem előretolom a kormányt, hanem lenyomom a föld felé. Megjegyzem, szerintem így könnyebben adagolható, mert jóval nagyobbat kell/lehet rajta taszajtani ahhoz, hogy ugyanaz a hatást érjem el, mint az "ellenkormányzással". Ettől még ugyanarról a mozdulatról van szó. Próbáld ki biciklivel, amikor tolod. Mi fog történni, ha a kormány bal végét 1 centivel előrébb tolod? Igen, az első kerék megpróbál jobbra fordulni, de ezzel együtt megváltozik a bicikli egyensúlya, megdől balra, és elkezd balra fordulni! Ez az ellenkormányzás. Motoron ez arra szolgál, hogy nem testsúlyáthelyezéssel döntöd be a motort ívre, amihez később a kormánnyal megpróbálod megtalálni az egyensúlyt, hanem fordítva. A kormánnyal borítod be a motort az ívre, amit utána már csak ott kell tartani.
Elméletben tudom én is a dolgot, kivitelezni már nem mindíg sikerül[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz yodamastah #11437 üzenetére
90-es években az F1-ben láttam sűrűn ilyeneket. Nemrég néztem összefoglalókat, és ott feltűnt, hogy rendszeresen szedtek ilyen gumikat az autókról kerékcseréknél.
Az azért gáz, hogy nem tudják megoldani, hogy a kopóréteg ne váljon el a belső hordozófelületről. -
vlevi
nagyúr
válasz zsolt19900 #11387 üzenetére
Az egyik 47, a másik 75 ló. (DL-650-ben ugyanez a blokk "csak" 66 lóerő. Szerinted sok, vagy kevés?
Ráadásul katalógusadat szerint az SV még 4-5 kilóval könnyebb is, mint a GS500"nem biztos hogy elsőnek drága óriásvasat kell venni, csomó pénz elúszik rajta feleslegesen... neked kell tudni"
Na, ez nálam úgy zajlott, hogy valamikor soksok évvel ezelőtt (2001-2 környékén) kezembe akadt egy motors újság. Túraendúrókat hasonlítottak benne össze. Vara, Capo, GS, és a DL-1000. Rögtön megakadt rajtuk a szemem, és elkezdtem olvasgatni. De aztán letettem róla, mert hát valljuk be motorosjogsi nélkül nem egy száz lovas, 250 kilós döggel kellene kezdeni. A többi, kisebb köbcentis pedig majd mind egy kaptafára készült, rotax blokkos 600-as egyhengeres volt, negyenegynéhány lóval (aprilia pegaso, bmw f650, satöbbi). A transalp meg nem tetszett.
Hát, mondom, akkor ilyenem sem lesz, mert hát nincs egy normális kéthengeres, viszonylag olcsó, de azért megfelelő teljesítményű, nagyobb túrázásra alkalmas gép.
Szemét szutyuki nem megcsinálta? Berakták a DL-1000 vázába az SV650 blokkját, és 2004-től elkezdét árulni DL650 néven. Nem csoda, hogy itthon alig lehetett hozzájutni, hatalmas volt rá a kereslet, és csak most, 8 év után nyúltak hozzá komolyabban, de a fő koncepció most sem változott. Mármint a nagy méret, normális motor, nagy tank, jó pakolhatóság.
Bocs, ez nem kicsit, hanem nagyon reklámszagú lett, de hát ez van, én ilyennek látom a motoromat[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz zsolt19900 #11460 üzenetére
[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz zsolt19900 #11469 üzenetére
Hát, jó lenne, ha az idomok rajta lennének, nem tudom miért van leszedve? Akár még az is megfordul az ember fejében, hogy most születik újjá ez a motor egy fára tekeredésből, csak a tulaj megunta a javítást, elfogyott a pénze, vagy ahogy a hirdetésben is szerepel, autó kéne neki.
[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz yodamastah #11747 üzenetére
Köszi!
És úgy nézem, elfogadható minőségű is. -
vlevi
nagyúr
Beleolvastam, és ez valami más. Ez a váltást érzékeli.
Suzuki V-Stromra egyszer valaki csinált olyat, ami tökéletesen működik. Mert sikerült megtalálnia azt a csatlakozót, ahol a különböző sebességfokozatokhoz eltérő feszültséget ad ki a motor, és ezt ki tudta olvasni, és kiírni egy kijelzőre.
Hasonló ehhez a Gipro cucchoz.
-
vlevi
nagyúr
válasz atom87 #11784 üzenetére
Amikor már fényes, akkor este, miután leállok, befújom rendesen. Többször is átforgatom, hogy mindenütt kapjon a lánc. Azért este, hogy rászáradjon a láncra, mert annak nincs értelme, hogy benzinkúti 5 perces megállásnál ráfröcskölj valamit. Hamar lejön róla, és a mögötted jövőt kened össze vele.
Esőben majdnem felesleges fújni, mert úgyis lejön.
Az első lánckereket pedig évente egyszer, tavasszal szoktam megpucolni, olyankor leveszem róla a védő műanyag burkolatot, és kivakarom onnan azt a fél köbméternyi láncsprével összeragasztott sarat[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz TayRol #11869 üzenetére
Kétszeméllyel, sok csomaggal, 400 kilóra terhelve biztos kijön a különbség. De egyébként bőven elég a 600-as.
"600 köbcenti, 78 lóerő és bőven elég mindenre"
Hát még szép. Autópályatempót mindegyik viszi erőlködés nélkül, Lillafüred-Felsőtárkány között meg úgysem pakolod hármasnál feljebb. Ha 150 lovad lenne, azzal sem lenne másképp.[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz yodamastah #11888 üzenetére
"Nem az a lenyeg hogy 200Le legyen, hanem hogy 3000tol is jol huzzon."
V2
Igaz, abban meg felül nincs meg az a robbanás, mert középtartományban húz úgy, mint egy mozdony, és a felső tartományban kisebb a nyomaték.A 650-es V-Strom néhányszor volt az "Alpok királya" Állítólag (én nem mértem, csak írták a cikkben), hajtűből kifelé több benne a kraft, mint az ezres gixerben. Igaz, hogy csak kábé egy másodpercig, de akkoris több
-
vlevi
nagyúr
válasz Daywalker #11895 üzenetére
" Ez alapján egy brutál nyomatékra hangolt V2 kéne nekem, csak abban meg fent nincs olyan erő."
Majd 60 évesen benevezek egy VTX1800-ba, vagy hasonlóba
Fennt? Ebben nincs olyan, hogy fennt Kevesebbet forog, mint mai egy dízel személyautó"Lökettérfogat: 1795 cm3
Max. teljesítmény: 71 kW / 5000 1/min (95/1/EC)
Max. nyomaték: 156 Nm / 3000 1/min (95/1/EC) "[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz zsolt19900 #12029 üzenetére
Nem úgy van, hogy a 600, 1200-as az még a régi, léghűtéses, a 650, 1250 pedig már az új, vizes blokk?
Nem vagyok Banditban otthon, de azthiszem ez a helyzet. [link] -
vlevi
nagyúr
válasz Djuree #12213 üzenetére
"nem szoktam felvenni az ilyeneket..."
Nem is szabad. Te sokkal többet veszthetsz a dolgon, mint ő. Sosem tudhatod, hogy kergetőzés közben mikor jön valami, kifordul valaki az útra, hülyén vált sávot előtted, vagy csak annak a fabudis baromnak elborul az agya, és rádhúzza a kormányt...A forgalmi dugókat jól ki lehet használni, (nekem volt olyan, hogy odavissza állt a kocsisor, tele kamionnal, busszal, felmentem a kerékpárútra ), de nyílt úton nem szabad felvenni a kesztyűt.
-
vlevi
nagyúr
válasz zsolt19900 #12247 üzenetére
Pontosan. A burkolton le kell hajolni. Elég sokat. Elvileg a két képen azonos évjáratú, 2001-es SV van, a képméret is nagyjából hasonló.
A Zamahánál viszont tényleg nincs különbség.
Teccik nekem ez az FZ6. Ha nem V-Stromom lenne, valószínűleg ilyenen ülnék. Egyébként nekem ez volt 2004-ben a tanulómotor. Az idom nélküli. Kicsit rémisztő volt elsőre a 15-ig skálázott fordulatszámmérő, de 8000-ig alig van benne erő, szóval kezdőmotor[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
A digitálisnak a leolvasása pontosabb, mint az analóg. Mert ha rá van írva, hogy 82, akkor az 82, és nem 80, vagy 84. Analóg műszeren viszont nem tudod ilyen pontosan leolvasni.
De.
És itt jön a de. Rengetegszer nem is kell, ahogy valaki itt írta. Hozzászoksz, hogy melyik műszer milyen értéken van a normális helyén, pl. a vízhőfok az autóban akkor jó, ha saccperkábé vízszintes a mutató, benzinből sem az érdekel, hogy 12L van, hanem, hogy félg van-e, vagy már alatta, esetleg ég-e a narancssárga. Fordulatszámmérő szintén. Ott is hozzászoktam, hogy ha kábé függőlegesen áll a mutató, akkor valahol a nyomatékcsúcs környékén van. Egy 4-5 jegyű számot végig kell olvasni, értelmezni, satöbbi. Ugyanilyen az óra is. Egy mutatós órára csak ránézel, és anélkül, hogy a pontos időt tudnád, már képben vagy, hogy elkésel-e vagy sem. És nem érdekel a másodpercre pontos érték. Egy számkijelzős órát viszont el kell olvasni, "dekódolni" az információt.
Tehát jó a digitális műszerfal, de az analóg, mutatós visszajelzés jobb.
Például Suzuki V-Strom. Aztiszed, analóg műszerfal. Hát dehogy. Digitális az egész, egyetlen műszeregység,
Tehát a sebességet, fordulatszámot is digitálisan kapja, csak átalakítja. A vízhőfok, benzinszintmérő pedig LCD kijelzős. Megjegyzem, a benzinszintnek pont rosszat tett, hogy 5 egységre van osztva a 22 liter. Mert amikor hármat mutat, akkor csak abban lehetsz biztos, hogy még 2 egység van, mert tapasztalat, hogy az első egység az kb 100km után tűnik el, amikor már 22 helyett csak 16-17L van a tankban. Szóval a digit műszer annyira pontos, amennyire a kijelzőjét megcsinálják. Mert pontosabb lenne egy analóg mutató, amin látnám, hogy a felétől már azért kicsit lejjebb van, én inkább egynegyed az a két egység.A másik, a Yamaha FZ6 fordulatszámmérője. Én konkrétan sosem láttam rajta, hogy mennyit mutat. Az a körbe kis kvarckijelzős kockás bizbasz, szinte láthatatlan. Talán indulás előtt árnyékban. De akkor meg azért nem, mert 5-től van számozva
[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz shiNIN #12533 üzenetére
Pedig vannak benne érdekes szövegek, amiket úgy általában tud az ember, csak a technikai oldalát nem tudta megmagyarázni.
Pl. 26 percnél, hogy miért van az, hogy, ha a kanyarban ráfékezel, a motor felegyenesedik ? Vagy akár egy erősebb gázelvételre is ugyanez.
Pedig egyszerű, és logikus, csak össze kell rakni az építőkockákat.Szabad fordításban :
Ha nagyon elveszed a gázt a kanyarban, akkor plusz súly kerül az első kerékre, ez természetes. Emiatt a gumi kicsit összelapul, nagyobb lesz a tapadási felülete, de csak a kanyar belső felén. És a nagyobb tapadási felület miatt megnő a gördülési ellenállása, aminek következtében befelé fordítja a kereket. Ez az erő állítja fel a motort, mert ez ugyanaz a hatás, mint amit a kanyarodáskor megkezdésekor ellenkormányzásnak nevezünk. Csak éppen ott mi kezdeményezzük, ezért számítunk rá, és jó néven vesszük.Kanyar közepén viszont, amikor éppen azért lassítana szerencsétlen mazsola, mert benézte a kanyart, és jobban rá szeretne fordulni az ívre, pont az ellenkezője fog történni. A motor lassul, a fordulási ív pedig egyre tágul, át a felezővonalon, egészen a szemközti korlátig már, ha szerencséje volt, és nem jött szembe egy Scania
-
vlevi
nagyúr
válasz Djuree #12552 üzenetére
Viszonyítás kérdése. Ha korábban ugyanezt egy 250-es ETZ-vel csinálták, akkor ahhoz képest Superbike gép egy GS500
Nagyon sok dologra tényleg elég. Az csak a motoros habitusától függ, hogy neki elég-e. Aki úgy akar egy Grossglockner napijegyet elhasználni, hogy minden hajtű után torzuljon az arca a kigyorsításkor, annak kevés lesz. -
vlevi
nagyúr
-
-
vlevi
nagyúr
válasz TayRol #12672 üzenetére
Beraktam Windóz háttérnek.
Én a nyóccázast sem zavarnám el, ha valaki véletlenül betolná a garázsba. De ezt sem
De annyi pénzt, amibe ezek mostanság kerülnek, már nem adnék ki értük.
Mert fasza, meg a világból kimegy, meg 3x50L doboz meg se kottyan neki, de az árcédulék nagyon elvadultak az utóbbi években -
vlevi
nagyúr
Nem valószínű. Neki a feljelentést megírni pont annyi, mint a csekket.
Utána viszont te szívod meg mégjobban, mert ha bírósági szakaszba kerül az ügy, a bíró már minden egyéb szart is a nyakadba fog varrni, hidd el, ért hozzá. Mégmagasabb bírságot plusz perköltséget, satöbbit is fizetheted.Nem félünk a rendőrtől, csak neki az a dolga, hogy ellenőrizze, akit megállít, az jogosan vezeti-e a járművet. A vezetőnek pedig kötelessége az iratokat magánál tartania. Az, hogy te ezt nagyonfeledékenységből, vagy pedig háténcsakazértse okból nem tartod be, az a te dolgod.
Mivel téged még sosem igazoltattak, ezért szerintem a te tolladból hiteltelen ez a "jajcsakmosthagytamotthonengedjenmárellécci".
Szlovák rendőr pedig (már csak azért is, mert magyar vagy) úgy fogja kezdeni, hogy lefoglalja a motort, mehetsz haza gyalog, és ha bemutattad a papírokat, akkor bírság+tárolási költség+odavisszaút után viheted is a motorodat.
Osztrák rendőrrel sem lehet alkudozni. Ők nem szopatnak hülyeségekkel, meg 30-as táblánál eldugott trafival, viszont tévedhetetlennek gondolják magukat. Kábé, mintha egy parkolóautomatával vitatkoznál.[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz zsoltee10 #12974 üzenetére
"Aztán ejnyebejnyével elengedtek."
Jó, ilyen is van. Nem állítottam azt, hogy mindíg tarkónlövik azt, akinél nincs ott a forgalmi, csak azt, hogy aki szándékosan nem viszi magával, mert "minek", az egyszer majd úgy jár, hogy olyan fakabáttal találkozik, aki még nem látott számítógépet
Ráadásul olyan állította, hogy felesleges, hogy nála legyen, akit még sosem állítottak meg, tehát nem is tudhatja, hogy mi az az igazoltatás -
vlevi
nagyúr
-
vlevi
nagyúr
válasz zsoltee10 #13344 üzenetére
Nyíregyházán a Ducati szalon vezetője ugyanígy halt meg.
Húzta neki a főúton, ahogy a csövön kifért (városban !!!!! ), a mellékutcából pedig egy autós kifordult a százvalahány méterre lévő motor elé.
Csak éppen az a százvalahány méter jelen esetben alig volt több, mint két másodperc.Be kell látni, hogy az autósok nincsenek felkészülve az ekkora sebességkülönbségge érkező apró fénypontokra. Hiába rakod ki az indexet, az a lámpa miatt 50-100 méterről már marhára nem látszik. Meg az sem, hogy már átmentél a másik sávba, és előzöl. Ha az autós észre is veszi azt az apró pontot, fel sem merül benne a lehetőség, hogy 1 másodperc múlva melléérsz.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Viccrovat
- Tudományos Pandémia Klub
- Megérkezett Magyarországra az LG 480 Hz-es OLED monitora
- Hegesztés topic
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- Gaming notebook topik
- Revolut
- Apple iPhone X - vissza a jövőbe
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs