- Android szakmai topik
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Samsung Galaxy S20 és S20+ duplateszt
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Milyen okostelefont vegyek?
- Huawei Mate 50 Pro - blendemonda
- Fotók, videók mobillal
Hirdetés
-
Két OLED kijelzőt is bevet a GPD DUO
ph A készülő notebook biztosan úgynevezett AI PC lesz, de nem tudni, hogy milyen platform kerül bele.
-
Mobvoi TicWatch Pro 5 Enduro - kitartás kartárs?
ma WearOS 3.5, két kijelző, hosszú üzemidő, és zavaró apróságok a legújabb TicWatch modellben.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Flashcash
Közösségépítő
Ezek a szomorú dolgok: [link]
A közlekedés jelenlegi állapotáért a döntéshozók/pártok is felelősek. Amikor a közlekedéspolitikához, műszaki szempontokhoz, gazdasági kérdésekhez hülye emberek vannak döntési helyzetben, amikor az úniós önrészek nem állnak rendelkezésre és emiatt milliárdokat bukunk, amikor a kevés megvalósuló projektben is korrupt lazán zsebrevágható emberek vesznek részt akkor kár fejlődést várnunk. -
Flashcash
Közösségépítő
Nem tudom volt-e már, de ha valakinek van pénze 3 havi bérletet venni akkor érdemes befektetni a 3*30 napos bérletbe amit a BKV nem nagyon reklámoz, én így szoktam bérletet venni:
-ez a bérlet 99 napig érvényes előre is kérheted egy megadott dátumtól, 3 havi bérlet árába 22050FT-ba kerül most
-Év elején dec 31.-től szoktam kérni egy 3*30 napos bérletet ami kb. április 9-10-ig érvényes, így több mint 3 hónapig a tavalyi árakon utazhatsz
-99 napig érvényes így 3db. 3*30napos bérlettel 297napnál vagy amihez ha veszel egy 2*30 (66napos bérletet) akkor kb. egy hónapot ingyen kapsz és kényelmes is mert nem kell minden hó elején sorbanállni
[Szerkesztve] -
Flashcash
Közösségépítő
Ezek a bécsi jegyárak: [link]
45 ojró 11250FT a nem arcképes bárkinek átruházható havibérlet ára. Igaz ott azért zónák vannak de akkor is ebben benne van 7 metró, sokszor annyi villamos mint nálunk.
Emellett az osztrákoknál 1000€ a minimálbér de ez csak jelképes összeg valójában csak 20-30ezer ember van ennyire bejelentve. Persze tudom hogy ott 50-60 éve folyamatosan fejlesztenek, és az ottani állam fenntartás szintjén is kb. 6X annyit költ tömegközlekedésre és vasútra mint a magyar állam. Igaz ennek meg is van az eredménye, a vonatok és a metró is tömve van emberekkel és Bécs a világ egyik 'legélhetőbb' városa.
De akármin is ötletelget egy ilyen noname ember azért magyarországon a magyar keresetek mellett ne érjük már el az egyik legfejlettebb tömegközlekedéssel rendelkező nyugateurópai ország árszínvonalát. (Bár van egy olyan sejtésem hogy 5-7 éven belül utolérjük őket ebben a tekintetben is.) -
Flashcash
Közösségépítő
Nem BKV téma de azért jól mutatja a közösségi közlekedés totális csődjét magyarországon, érdmes elolvasni a teljes cikket akit érdekel. [link]
A magyar stratégiát jeleneleg is az autópálya/mol/olaj lobbi diktálja, ők mondják meg mi lesz jó az embereknek. -
Flashcash
Közösségépítő
Itt van amit nem reklámoz a Demszky:
-Elfogyott a légszennyezettségi kvótánk az idei évre: [link]Szerintem az SZDSZ-nél is úgy vannak vele, hogy azonnali drasztikus változtatásra van szükség a levegőminőség tekintetében, és ahogy egy jó szakmai párttól elvárhatjuk már reagáltak is erre a problémára, és hamarosan életbe lép a járatritkítás. Szerintem drámai változásokat okoz majd a légszennyezettségben az új terv.
Több SZDSZ több szén-monoxid, és kevesebb közösségi közlekedés.
[ Szerkesztve ]
-
Flashcash
Közösségépítő
SZDSZ-es közlekedésfejlesztési koncepció Budapesten: [link]
-kevesebb kötöttpályás környezetkímélő járművet (villamos leépítések)
-kevesebb trolit
-villamos és troli helyett 'olcsó' buszt, hogy tovább növeljük a dugót és a légszennyzettséget
-méregdrága felesleges állomásokkal kiépített 4-es metrót[ Szerkesztve ]
-
Flashcash
Közösségépítő
válasz lajafix #2153 üzenetére
Túl drága az elektronikus jegy, és valóban semmi értelme elektronikus kütyüket szerelni olyan helyre ahol nincs állandó felügyelet.
A magyar jogalkotók szerint a rongálás magyarországon nem probléma, legalábbis a rózsadombon meg az audiban ülve még nem tűnt fel nekik, hogy tenni kéne valamit.
Ugyanígy az is vicces, hogy nálunk ha szigorúan ragaszkodunk a jogszabályokhoz akkor felesleges bérletet venni. Az ellenőrnek nincs joga sem feltartóztatni, sem iratokat elkérni, talán itt is szükség lenne némi változásra.Szerintem annyit kéne csinálniuk hogy a metrón bevezetik a beléptetőrendszert. A felszabaduló ellenőröket meg átküldik a többi járműre. A bérleteknél is jöhetne egy RF kártyás megoldás, megfelelő leolvasókkal az ellenőröknél. A többinél meg maradjanak a jegyek.
-
Flashcash
Közösségépítő
A valós adatok és hatások a BKV járatritkítással kapcsolatban: [link]
Így ez a döntés is felsorakozhat a többi SZDSZ ötletelgetés mellé:
-4-es metró pénzszórása, megmagyarázhatatlan útvonal és megálló szerkezete
-BP-i légszennyezettség és dugók támogatása -
Flashcash
Közösségépítő
válasz stangli #3400 üzenetére
-A BKV költségeinek 43 százalékát az utasokkal fizettetik meg. Fejlettebb országokban az állam/adott város finanszírozási aránya jóval magasabb.
-A közlekedésfejlesztésre szánt pénzek nagy arányban bent fekszenek a 4-es metró projektben. Igaz Demszky szeret külföldre utazgatni, de úgy látszik nem tanult semmit az ott látottakból, a 4-es metró nyomvonala teljesen elavult, és utasforgalmi adatokkal sem tudják megindokolni a pazarló állomáskiosztást. (Ez utóbbi egyébként EU szakértők véleménye is.)
Még egy kis ízelítő a Demszky féle metrófinanszírozásból: [link] Rosszabb pillanatban nem is tudná eladni a főváros a Főgáz-részesedését
Hitelből, privatizációból, drágán, ésszerűtlenül, elavult nyomvonalon épített metró, csak ez hiányzott a budapesti közlekedésnek.
-Nálunk a közösségi közlekedést jelenleg nem fejlesztik, a mostani jelszó a nullszaldós finanszírozás, a BKV jelenleg akkor működik jól ha drágán, túlzsúfolt járatokat közlekedtet.[ Szerkesztve ]
-
-
Flashcash
Közösségépítő
"Tanulmányok az egy dolog, az meg amásik, hogy ahol metró van, ott felélénküla közlekedés."
Ez is érdekes téma, ha rosszul oldják meg akkor valóban felélénkül az autóközlekedés.
Jó példa erre a 2-es metró Rákóczi útra gyakorolt hatása. Szerinted hányan szeretnek itt sétálni, vagy milyen kiülős teraszt ismersz ezen a belvárosi autópályán?
Ugyanilyen az Üllői út a 3-as metrónál.A 4-es metrónál elvileg már figyelni akarnak arra, hogy a felszín ne néptelenedjen el teljesen, ne legyen belőle autósztráda, és ne szűnjön meg pl. a villamosforgalom.
Ennek ellentmond a 4-es metró legviccesebb része a Móricz Zsigmond körtértől kb. 280m-re az Október 23. utcánál épített másik állomás. A két állomást négy féle villamos, és kb. 2 éve teljesen felújított villamospálya köti össze, gyalog 3 percre vannak egymástól. Teljesen felesleges állomás épül ide ami csak a költségeket és a menetidőt növeli. Ugyanilyen elvek alapján vitatott az egyik legproblémásabb Fővám téri állomás is....."3asnak kimennie északra káposztásmegyerre." Úgy tudom, hogy perelni fogják ebben az ügyben a magyar államot, mert egyszerűen nem hajandó az agglomerációba kivini a metrót, és pont a költséghatékonyan építhető beruházások maradnak el, miközben a 4-es metrónál említett tök felesleges és drága állomásokba öntik bele a pénzt.
Ha a 4-es metró költségvetése 'megszalad' picit (650-750 milliárdra) akkor várhatunk jó darabig mire lesz olyan metrófejlsztés ami kimegy az agglomerációba.
[ Szerkesztve ]
-
Flashcash
Közösségépítő
Nemrég volt téma itt a topicban a Demszky féle szuper metró elcseszett és pazarló állomáskiosztása illetve nyomvonala. Kérdéses a 4-es metró megtérülése
Meglátjuk, hogy a támogatási kérelmet elbíráló EU szakértők majd mit szólnak ehhez.
-
Flashcash
Közösségépítő
Köszönjük Demszky, köszönjük méregdrágán felesleges állomásokkal pazarlóan épített 4-es metró.
-
Flashcash
Közösségépítő
Magyarországon csak futurisztikus álom a minszki metróhoz hasonló beléptetőrendszer.
[link]Ha egyszer lesz is ilyen nálunk, biztosak lehetünk benne, hogy a beruházás során felmerülő súlyos technikai problémák miatt, csak rekordáron sikerül majd létrehozni a rendszert.
-
Flashcash
Közösségépítő
Én múlt hétvégén metróztam egyet Budára a Déli pu.-ra a Nyugatitól.
M3 metró hétvégén reggel 8 óra körül 12 percet vártam, mire arra tévedt egy szerelvény.
M2 metró Deák térről pedig 10 perces követéssel ment.Ilyen járatritkítással a tömegközlekedést még kevesebben fogják használni, jöhetnek majd egyre sűrűbben a szmogriadók.
Más városokban zónarendszerek vannak, nálunk az új bérlettel egyetlen zóna van 9000FT-ért, így aki csak a belvárosban közlekedik az is fizeti a díjat pl. a MÁV/Volánbusz felé az agglomerációs közlekedésre.
-
Flashcash
Közösségépítő
"Idén is meglett volna az emelés, hasonlóan semmi pluszok nélkül, szerintem inkább örülni kéne"
Pont ez a lényeg. Már olyan szinten hozzászoktunk a lehúzáshoz, hogy lassan már ennek is örülünk. Ettől függetlenül, a tömegközlekedési tarifarendszer ócska, elavult. Modern városokban zónarendszer működik és az fizet az agglomerációs jegyért aki használja, nálunk meg mindenkivel kifizettetik ezt a díjat. -
Flashcash
Közösségépítő
-budapesti havibérlet 9000FT a minimálbér 12,5%-a 31,4km metró ehhez jön hozzá még a 4-es metró (10,4km) ha egyszer elkészül.
-bécsi havibérlet € 49,50 = 13600FT, a minimálbér 5%-ért, viszont itt sokkal fejlettebb a tömegközlekedés tele villamosvonalakkal, 6 metróvonallal 75km-en.
-prágai havibérlet ára 550CZK = 5665FT a minimálbér 6,9%-a 59km metró, sokkal fejlettebb villamoshálózat mint nálunk.
[ Szerkesztve ]
-
Flashcash
Közösségépítő
válasz Kalandor #3544 üzenetére
Bécsben utaztam belváros agglomeráció viszonylatban, ott is zónarendszer működött. Vettem automatából angolul egy core zone-ra (belvárosra) érvényes napijegyet. Valami 5 EUR volt, és ehhez vettem egy sima jegyet amikor kiléptem egy agglomerációs zónába. Nem volt rajta semmi bonyolult.
Egy jegy egy zónán belüli útra érvényes, és átszállhatsz vele a különböző járatok között.
pl. Stockholm ennél sokkal bonyolultabb zónarendszert használ.
De ezek a rendszerek általában nem érintik az utazókat, nekik ma már szinte mindenhol Wien/Budapest stb. kártyákat ajánlanak amelyek leegyszerűsítik az utazást, múzeumi belépőket ingyen városnézést stb. tartalmaznak.
[ Szerkesztve ]
-
Flashcash
Közösségépítő
-
Flashcash
Közösségépítő
válasz concret_hp #3637 üzenetére
Most változtattak meg valamilyen villamosközlekedést szabályozó utasítást. Azért mondják be az utasoknak mert eddig nem így volt.
Budai kerületekben pl. az autósoknak is okozhat meglepetést pár helyen, ahol megszokásból közlekednek. Balra néz - jön a villamos lefele, de nemaj az megáll a megállóban - másfele néz - ráhajt a sinekre.
[ Szerkesztve ]
-
Flashcash
Közösségépítő
válasz concret_hp #3640 üzenetére
pl. 23:40-kor nem akar senki le vagy felszállni a Mechwart ligetnél.
-
Flashcash
Közösségépítő
-
Flashcash
Közösségépítő
[A VEKE szerint fölösleges a 4-es metró második szakasza]
Lassan a metróépítők is kezdenek rájönni a felesleges, kihasználatlan megállók problémájára. Ebben csak az a probléma, hogy:
-közlekedésmérnökök és a VEKE is már a beruházás elején figyelmeztettek erre
-már 50-60%-ban megépítették nem kevés pénzből a Bocskai úti és a Fővám téri teljesen kihasználatlan és felesleges állomásokat
-józan paraszti ésszel is bárki rájöhetett volna erre, míg ők állítólag "szakértők"[ Szerkesztve ]
-
Flashcash
Közösségépítő
Sokat gondolkodhattak amíg kitalálták ezt a magyarázatot: "ügyes volt a kolléga ezért kapott ennyi végkielégítést" , még véletlenül sem a humánon kell körülnézni és kirugdosni mindenkit, aki ezeket a szerződéseket munkavállalói oldalról aláírta. Persze tudjuk a humán igazgató is megkapta már a végkielégítését.
[ Szerkesztve ]
-
Flashcash
Közösségépítő
válasz fokukac #3743 üzenetére
9400FT
De legalább a nyelvújításban is aktívan résztvesznek.
"Végkielégítsen téged a BKV!" -
Flashcash
Közösségépítő
-
Flashcash
Közösségépítő
-
Flashcash
Közösségépítő
válasz stangli #3778 üzenetére
Nekem ez is tetszett.
A Millenium projektnek elkeresztelt 40 oldalas luxusmetró anyag egy történeti összefoglalóval indít, amiből megtudhatjuk, hogy a kisföldalatti "1896. május 2.-iki megnyitása világszenzációnak számított, hiszen ez volt Európa második első kéregvasútja".
-
Flashcash
Közösségépítő
-
Flashcash
Közösségépítő
válasz lajafix #3785 üzenetére
Nem hülyék ők. Ismerve az előzményeket a BKV-nál a felügyelőbizottságnak eleve nem volt célja, hogy felügyelje a BKV gazdasági helyzetét, inkább a lopásokat és az illegális kifizetéseket hagyták jóvá. Egy ilyen bizottságnak a Kocsis személye valószínűleg teljesen megfelelt volna, csak nem gondolták, hogy a háttérharcok miatt ekkora botrány lesz pár vacak mindennapos lopásból.
Soha nem akarták ők megnézni vagy ellenőrizni a papírokat, a meghallgatás fő témája Kocsis nyaralása volt nem az offshore cégek ellenőrzése.Még szerencse, hogy a BKV szakszervezeteknek is jól fizetett vezetői lehetnek, hiszen teljesen kussban vannak. Még egy ilyen alkalmuk nem lesz, amikor a vezetőség ellen az utasok teljes támogatásával felléphetnének.
[ Szerkesztve ]
-
Flashcash
Közösségépítő
válasz lajafix #3788 üzenetére
magyar guillotine:
A felügyelőbizottság tagjai szaftos végkielégítést, kényelmesebb állami poziciókat kapnak, ha egyáltalán lecserélnek valakit, hiszen az MSZP elégedett a 'munkájukkal'.
"Steiner Pál megjegyezte, nem kizárt, hogy a szocialisták újból a jelenlegi tagokat jelölik az igazgatóságba és a felügyelőbizottságba."[ Szerkesztve ]
-
Flashcash
Közösségépítő
Milliárdokat költött a BKV tanulmányokra
"Az egyik legkomolyabb költekezés 283 millió forint volt. Ezt a BKV a 42-es villamos meghosszabbításáról szóló megvalósíthatósági tanulmányokra és az ehhez kapcsolódó pályázati anyagra költötte el."
Itt is nyílvánvaló a lopás ténye. A teljes projekt értéke 6 milliárd FT ennek az 5%-át elkölteni ilyen anyagokra megindokolhatatlan. Az ilyenekre pl. fel lehet kérni a közlekedésmérnöki kart és megcsinálják jobban tizedennyiből.
Ráadásul a 283 millióban még a pályáztatás, közbeszerzés költségei sincsenek benne, ezek csak előkészítő tanulmányok. -
Flashcash
Közösségépítő
válasz lajafix #3792 üzenetére
Nagyon nem tudok rá mit mondani.
Általában azt mondják, hogy mindenütt van korrupció, lopás hiszen ez természetes. De amikor rövid idő alatt csak fővárosi közlekedés témában össze lehet hozni 30-40milliárd 2-3 év alatt elherdált ellopott pénzt az azért dúrva. Még szerencse, hogy a jól elvégzett munkáért mindenki megkapta a prémiumot és a végkielégítést is.
Az elherdált pénzt buszokra leosztva egy csuklós Volvó 60millió FT/db 35 milliárdból kb. 580db jönne ki. Egy magyar gyártású Credo Citadell 50millió/db 700db ilyet lehetne venni.
-
Flashcash
Közösségépítő
Napi vicc: Eleonóra az [itt felsoroltak] mellett még ajándék autót kapott és BKV-s lakáshitelét is elengedték.
-
Flashcash
Közösségépítő
"A legfelháborítóbbnak egy amúgy BKV-s viszonylatban filléres tétel, Futó Sándor György havi háromszázezer forintos tanácsadói szerződése tűnik. Futóval eredetileg havi harmincezer forintos szerződést írtak alá, aztán a szerződést valaki kézzel megtoldotta egy nullával. A javítást aláírással nem erősítették meg, így azt sem tudni, hogy ki javította át a szerződést.
A vizsgálat megállapításai szerint Futó szerződése amúgy színlelt munkaszerződés lehetett."
-
Flashcash
Közösségépítő
Előállították Szalainé Szilágyi Eleonórát Már rég előzetesben kellene ülnie, ugyanúgy mint az utódjának....
[ Szerkesztve ]
-
Flashcash
Közösségépítő
-
Flashcash
Közösségépítő
válasz englandfan #3904 üzenetére
Szerintem jó hogy bevezették. Külföldön szinte mindenütt így működik, ez az alapértelmezett beállítás. A magyarokat eddig nem tartották alkalmasnak ennek a rendszernek a használatára, ezért állították át az első időszakban úgy, hogy a vezető vezérelt mindent.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest