Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Landsmann

    addikt

    válasz asdf_ #29858 üzenetére

    Azt én sem tudom, hogy a kedvezményesen 10 ezer alatti áru készülékre mi vonatkozik, minek tekintik. De! MIndegy mennyi az ára a készüléknek, ha garancia jegyet, vagy jótállási jegyet adnak hozzá, akkor arra a jótállási feltételek vonatkoznak. Olyan nincs, hogy ott a jótállási jegy és azt mondják, a termékre szavatosság vonatkozik. Durva példát láttam a múlt héten. Kezembe került egy termék. (nem telefon) Ára 10000 Ft alatt volt. Jótállási jegyet adtak hozzá, két helyen is feltüntetve, hogy a garancia időtartama 1 év. Ezzel szemben a vevőszolgálatnál azt mondták a fogyasztónak, hogy 6 hónap a szavatosság. Már ezért is fenéken billentenék a fogyasztóvédők a Tescót, azért meg külön, hogy olyan jótállási jegyet mellékletek az áruhoz, amiben hatályon kívül helyezett törvényre hivatkoznak. Nyár elején volt nálunk fogyasztóvédelmi ellenőrzés éppen a szavatosság, jótállás kapcsán, úgyhogy elég jól beleástam magam a dolgokba, hogy megússzuk a büntetést.
    Válasszuk ketté a dolgot, mert egy kicsit összefolynak. Az az alap kiindulás, hogy a termék vételára 10000 Ft alatt van. Namármost, attól függően, hogy hol vásárol az ember készüléket, vagy kap jótállási jegyet (ekkor a jótállás szabályai élnek) vagy nem. (ekkor pedig a szavatosság szabályai élnek) Nyilvánvaló, a jótállás nagyobb kedvezményt biztosít a vásárló részére, így hülye lenne a garanciajegyet letagadva szavatossággal próbálkozni, de még ha akarná sem menne a dolog, hiszen szavatosság esetén a vásárlás helyén kell intézni a dolgot. Ott viszont ha jótállási jegyet adtak a termékhez, szavatossággal nem élhet. (trükközne, hogy a készüléket javítás nélkül cseréljék ki) Fordítva meg ugye értelemszerűen nem megy megint, mert ha nem kapott jótállási jegyet, akkor a jótállási jogait nem tudja gyakorolni. Visszatérve az első felére a dolognak, pontosabban ha elveszti a jótállási jegyet, de a számla, blokk megvan, (egyértelműen beazonosíthatónak kell lenni a terméknek rajta) a szabály úgy fogalmaz, hogy a fogyasztói szerződést megkötöttnek kell tekinteni. Na de arra már nem tér ki, hogy akkor pontosan mi is a helyzet. Jótállás, vagy szavatosság. Ez vitát keletkeztethet.
    Egyébként a tavaly tavaszi PTK változása miatt vált szükségessé a jótállás, szavatosság szabályainak módosítása. Ettől függetlenül több, igen gázos dolog van a szabályozásban, kezdve onnantól, hogy az új alapfogalmak magyarázata is hibás. Aztán van még egy dolog, ami szintén igencsak sok vitát fog generálni a vásárló-eladó (vállalkozás) és a gyártó, importőr között. Ugyanis ha a termék ára 10000 Ft alatt van és emiatt nem tartozik a jótállásra kötelezett termékek közé, a gyártó, importőr nem fog kiadni jótállási jegyet. Viszont mire az üzletbe kerül az áru és az áfával, árréssel növelt ára átlépi a bűvös határt, az üzlet köteles jótállási jegyet adni a termékhez. Namármost, ha a termék meghibásodik, a jótállás szabályai élnek a vásárló (fogyasztó felé). Viszont az eladó (vállalkozás) és a gyártó, importőr felé csak szavatosság áll fenn. Magyarán az ilyen termék meghibásodása jó eséllyel az üzlet kára lesz.

    Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1

Új hozzászólás Aktív témák