- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
- Apple iPhone 14 Pro Max - sziget fesztivál
- Fotók, videók mobillal
- Honor 90 - modellalkat
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
Hirdetés
-
Computex 2024: MSI Claw 8 AI kézikonzol Lunar Lake-kel
ph A külön utakon járó sárkányos gyártó kézi konzoljának második generációjánál is marad az Intel mellett.
-
A mobilos témát keresni kell a Computexen, de akad
ma Nulladik és első napi összefoglaló, meg némi személyes vélemény a 2020-as csúcsmobilok kapcsán.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
AttyVin
aktív tag
Mi még egy 2000-es, Mégane-t (1,6, 16V) nyúzunk. Most, hogy új szerelőhöz vittem, azt mondja, hogy hiányzik két alkatrész is a kocsiról/ból.
Egyrészt a pillangószelep előtti levegőbeömlő műanyag háznál (remélem jól írom) két, középen fémbetétes rezgéscsillapító gumibak. Illetve az egyik megvan, csak a betét hiányzik, a másik meg nincs is. Emiatt az egész ház jobban rezonál, mint kellene.
A másik pedig egy merevítő elem (alsó nyomaték kitámasztó rúd merevítése?), ami részben az olajteknő aljához csatlakozik és a sebességváltót védi az erőhatásoktól. Ez utóbbit szerinte a széria fénykorában a Renault-szervizek általában pótolták, de innen lemaradt.
Megköszönném, ha valaki egyrészt szabatosan meg tudná mondani, hogy mit keressek, de jól jönne az is, ha valahol ezeket (elsősorban bontó) be is tudnám szerezni.
Néhány helyen már érdeklődtem, de nemigen tudtak segíteni (vagy nem is értették mit akarok).
Köszönettel,
[ Szerkesztve ]
Üdv, Vino
-
AttyVin
aktív tag
Tisztelt Fórumtársak!
Tudna-e valaki segíteni, hogy a Mégane III külső visszapillantó tükre (illetve a tükörlap) teljesen csereszabatos-e a Fluence (2012) tükrével?
Ez utóbbihoz ugyanis egyelőre nem találtam, viszont a másikét több helyen kapni.
Előre is köszönettel.
Üdv, Vino
-
AttyVin
aktív tag
válasz eTrade #52274 üzenetére
Ha egyáltalán használja az irányjelzőt. Utóbbi időben ez "népbetegség" lett, ami nemcsak idegesítő, hanem eszméletlenül balesetveszélyes.
Követési távolság kamionoknál, meg a "mindig siető dobozos" kocsiknál szinte 0. Majdnem napi baleset, amikor a kamion az előtte haladót gyűri fel. A mögöttem haladóra gyakorlatilag semmilyen ráhatásom sincs, csak a szerencse marad...
És az utóbb időben - ahogyan szaporodnak a körforgalmak - egyre gyakoribb, hogy nem adnak elsőbbséget a körforgalomban haladónak, simán behajtanak a másik elé....Üdv, Vino
-
AttyVin
aktív tag
A család használ egy korosabb Mégane Classic-ot is.
Sajnos a motorja (K4M) kuka lett, motorcserére megy.
Mivel egyébként más baja nincs, az a döntés, hogy marad, bár nem olcsó mulatság...Annyit tudtunk meg, hogy, mivel azonos motorkódú motor kerül bele, szemléztetni kell és utána cseréltetni a forgalmit.
Kérdés, hogy mennyi idő alatt kell ezt megtenni: 15 nap? 30 nap? esetleg a következő vizsga?
Erre egyelőre nem találtam egyértelmű információt.
Köszönettel.
[ Szerkesztve ]
Üdv, Vino
-
AttyVin
aktív tag
válasz PeterPH #52450 üzenetére
Mondjuk ez elsőre logikus.
Régebben, amikor egy másik kocsinál "betelt" a forgalmi, akkor nem útvonalengedélyt adtak, hanem egy "ideiglenes" forgalmit az új megérkezéséig.
Mivel addig "környezetvédelmi" címke sem volt a hátsó rendszámon, a rendőr rögtön kiszúrta, de a papírba nem tudott belekötni....Üdv, Vino
-
AttyVin
aktív tag
válasz diablo1984 #52453 üzenetére
Na, akkor széna vagy szalma?
Mi a jobb megoldás?
Azonnal vagy akkor?
(Fejből most nem tudom a műszaki időpontját.)Üdv, Vino
-
AttyVin
aktív tag
válasz Joker88 #52455 üzenetére
Erről több helyen olvastam.
Lehet, hogy változott valami, de a Hivatal kb. ugyanezt mondta el.
Engem továbbra is az érdekelne, hogy mikor kell az első bejelentést megtenni, ha ezen az úton haladnánk.
Persze egyszerűbb lenne mindent így hagyni, ha úgysem ellenőrzi senki, de jobb lenne a tiszta helyzet, ha egyszer a sors úgy hozza, hogy akár fillérekért, de megválunk tőle....
[ Szerkesztve ]
Üdv, Vino
-
AttyVin
aktív tag
válasz salieri. #52478 üzenetére
Nekem is ez az "ezüst" OSRAM van, de Fluence-ban.
Elméletileg elég, hogy van a búráján mindenféle E-jelzés (de a dobozban található még külön leírás, "hivatali" állásfoglalás, stb. is).
A villamossági szerelő adott még egy külön számlát is, hogy a "szakszerű" beépítés/beállítás is bizonyítható legyen, ha kell
Amúgy állat erős fénye van, messze nagyobb a fényereje, mint a legtöbb hasonló cuccnak (némelyiknél még a "gyári" is csak pislákol távolról - mondjuk egy böhöm kamionnál érdekes tud lenni 2 x 4 db "zseblámpa-LED").
Szépen kapcsolgat a sötétedés-érzékelővel, s ha kell, lehet váltani a LED-es ködfényre.
Én sem szereltettem volna, de állandóan városba be, városból ki megy nálam, így egyszerűbb.
A LED-sor sokkal olcsóbb OSRAM-éknál is, de akkor nagyobb fúrás-faragás ment volna. Ez így kicsit elegánsabb megoldás, még éppen belefért a keretbe...
Ja, a Fluence-hoz semmilyen külön beépítő keretre nem volt szükség, de a leírás alapján több modellnél ilyesmi is kell hozzá (az persze + költség)...
[ Szerkesztve ]
Üdv, Vino
-
AttyVin
aktív tag
-
AttyVin
aktív tag
válasz diablo1984 #52479 üzenetére
OFF
Hamár szóba került, annak - lehet, hogy csekély értelmű vagyok - mi az értelme?
Mindkét gyereknél kaptunk a születési "ajándékcsomagban" ilyen matricát, de rögtön mentek a kukába.Ha fel van ragasztva, akkor nem úgy kell a KRESz-t értelmezni / betartani / alkalmazni, mint egyébként?
Hasonló ez, mikor a női vezetők elvárják, hogy "udvariasak" legyünk velük.
Az hol van megírva, hogy mondjul az autópályán 130-as tempónál "udvarias" legyek, mert nő? Ráadásul honnan kellene látnom, hogy egy kocsit nő vezet, mondjuk, ha mögötte haladok?Ugyanolyan szereplője mindenki a közlekedésnek, ha nő, ha van "gyerekmatricája", ha nem az, ha nincs...
Üdv, Vino
-
AttyVin
aktív tag
válasz PeterPH #52495 üzenetére
Ez teljesen egyértelmű.
Az "értetlenség" nem innen ered.
Én sem száguldoztam és kanyarogtam eszetlenül a két gyerekkel.Ennek ellenére nemigen dudálták le a fejemet, mert nem volt "jelzőmatricám"...
Egyébként is miért kellene máshogyan (kb. "veszélyesen") vezetni?
Kár volt belekezdenem, mert nagyon OFF.
Üdv, Vino
-
AttyVin
aktív tag
Bocs, de nálam is benn van egy ilyen (csak normál "lámpaszínben", ezüstben).
Teljesen beleillik a ködlámpa helyére (van egy hosszú kompatibilitási lista a különböző gyártmányú kocsikra).
Az átnérője teljesen jó, de úgy tűnik, hogy a mélysége egy kicsit kisebb, mint az eredeti ködlámpáé, vagy valamivel beljebb ül.
Üdv, Vino
-
AttyVin
aktív tag
Hasonló, de 2012-es.
Többek szerint a Nissan-motorosok fogyasztása nagyobb.
Nem tudom, az itteni "őslakók" biztos többet tudnak róla.Nálam most 6,5 liter, kb. 60/40 % országút/várossal, kevés lámpával.
Autópályán mostanában ritkábban kell mennem, de "síkvidéki" pályán 3-4 személlyel sem sokkal több a fogyasztás (bár inkább 110-120 között). Klímát nemigen használok, csak végszükségben, nem szeretem, a meleget meg elég jól bírom, ha kell......
Ja, ha már van egy kis egyenes szakasz, mindig tempomattal megyek...Üdv, Vino
-
AttyVin
aktív tag
válasz xuldar #52736 üzenetére
Nem tudom, hasonló-e a felépítése, de nálunk a Fluence-nál is volt ilyen gond.
Tél végén olyan hangokat adott elöl, mintha egy féig telt kétliteres ásványvizes flakont rázogatnánk.A megoldás viszont más volt.
Renult-szervizes ismerősünk mindkét oldalon egyszerűen kipattintotta a helyükről a lefolyócsövek alját elzáró kis gumilemezeket. Így szinte minden lemegy a csöveken.
Ahogy néztem ezek elég szorosan zártak (erősen megmaradt rajtuk a cső lenyomata) és folyadékon kívül minden megakadt miattuk.
Ő is csak kitapogatta (persze tudta mit) a borítólemezek mögött...Azt mondja, ők sem értik, pontosan mi szükség van ezekre, de ezt a típust így szerelték.
[ Szerkesztve ]
Üdv, Vino
-
AttyVin
aktív tag
Amikor kerestem, akkor nézegettem többfélét, de valahogy ez tűnt jobb megoldásnak, mert a Fluence elején (első változat) hülyén nézett volna ki a "vonal-LED", nagyon középre kellett volna felszerelni a szélső ívek miatt.
Viszont, ha jól emlékszem, a neten mindenhol megadták a pontos méreteket is, akármilyen típusról is volt szó. Így csak kimérhető, hogy melyik illik a Lagunába...
Üdv, Vino
-
AttyVin
aktív tag
Lehet, hogy nagyon láma a kérdés. Akkor bocsánat.
Kocsi
Fluence, 2012, K4M motor, +103.000 km, legutóbbi R-szervizes felülvizsgálat, olajcsere, stb. +91.000 km-nél.Olajszint
- hidegen olajszint nívópálca felsó jelénél, kijelzőn 000000.
- melegen (legalább 15-20 km) olajszint nívópálca felső jele alatt, kijelzőn 00000-.Kérdés
Ez így teljesen normális?
Melegen "felmegy" annyi olaj a motorba, hogy a kijelzés hiányt mutat?Korábbi, szintén K4M-es kocsiknál ilyet nem tapasztaltam, sőt nívópálcán "fél" jelzés esetén is simán teljes töltést jelez a rendszer.
Köszönettel.
[ Szerkesztve ]
Üdv, Vino
-
AttyVin
aktív tag
válasz rob210 #54027 üzenetére
Azért is kérdeztem, mert van egy pont hasonló korú Mégane I/2-es még a családban (K4M Energy, 1.6), hasonló 60/40-es használattal.
Nincs vele különösebb gond (rozsda nincs, "kopóalkatrészek" cseréje azért kellett, stb.), pedig komolyabban nincs már karbantartva és kinn áll esőben-hóban.
Elment +200.000-et 20.000 ezres "olajperiódusokkal" (+ vezérléscsere 100.000 km-enként).
Közben olajfogyasztás folyamatosan 0, a benzinfogyasztás stabil, 6,4-6,5 körül..
Lehet, hogy egy különösen jó szériát raktak össze akkoriban a derék török "rabszolgák"?Üdv, Vino
-
AttyVin
aktív tag
Ma reggel egy bosszantó dolog történt (Fluence 2012).
A garázsból való kiállás után a sötétedés-érzékelő nem kapcsolja ki a fényszórót (illetve nem áll át menetfényre), pedig verőfényes napsütés van.
Többszöri "napfényes" újraindítás után is ugyanaz a helyzet.Szokott az meghibásodni?
Vagy a menetfény elektronikája miatt nem megy?
Esetleg valami tapasztalat, ötlet?Köszönettel.
[ Szerkesztve ]
Üdv, Vino
-
AttyVin
aktív tag
válasz rob210 #54052 üzenetére
Gondoltam rá, csak egyelőre nem tudom, melyik az, mert a manual-ban nemigen található róla semmi.
Illetve ez."Bizonyos berendezéseket a motortéri biztosítékdobozban C elhelyezkedő biztosíték véd.
Mivel ehhez nehéz hozzáférni, javasoljuk, a biztosítékcsere érdekében forduljon márkaszervizhez."Délután majd megpróbálok arra is ránézni...
Üdv, Vino
-
AttyVin
aktív tag
válasz rob210 #54053 üzenetére
Nálunk a Fluence-ban K4M van, de szerintem a váltó sokkal elcseszetebb, mint az említett Classic-ban (régebben olyanunk is volt).
Illetve az áttételezése elég vacak a kocsi tömegéhez képest, meg nagyon hiányzik egy 6. fokozat.
Így hangosabb, gyakran jobban kell pörgetni és persze a fogyasztása is rosszabb, mint elvárható lenne, pedig én sem versenyzésre használom....[ Szerkesztve ]
Üdv, Vino
-
AttyVin
aktív tag
válasz salieri. #54056 üzenetére
Az is benne van, de azért valami technika is kell hozzá.
Országúton simán megyek 5,7 körül, de nem a város a terepe ennek a kocsinak.
Ráadásul úgy érzem, hogy az "elektromos gázpedál" beállítása/algoritmusa/vezérlése/érzékenysége sem a legjobb, legalábbis évek óta nem "áll rá a lábam" rendesen.
Persze a Renault ár/értékbe ez is valahol beletartozik (mondom úgy, hogy +25 éve a saját kocsi mindig az volt, a munkahelyi meg mindenféle, Wartburgtól a Citroën-ig).
[ Szerkesztve ]
Üdv, Vino
-
AttyVin
aktív tag
válasz rob210 #54060 üzenetére
Nagyjából én is ezt érzem.
Egy hagyományos bowdenessel sokkal finomabban adagolható a gáz és jobban érezhető/követhető a motor reakciója is. (Analóg vs. digitális módon rögzített zene - LP vs. CD/MP3, stb.)Visszatérve a sötétedés-érzékelőre, vagy egy órája néztem, "megjavult" (pedig napnak háttal, fa alatt álltam meg). Újabb fura eset a "odaátról"....
Üdv, Vino
-
AttyVin
aktív tag
válasz rob210 #54100 üzenetére
OFF OFF OFF
Azért az "olcsó" fával való fűtésre való tömeges visszaállás is sokat tesz a levegőminőségért.
Ez alapvetően nem budapesti probléma, de itt nálunk a "kertvárosban" néha alig látni a "kandallófüsttől" egy eleve is ködös téli napon. Persze szmogriadó sincs...Üdv, Vino
-
AttyVin
aktív tag
OFF
Úgy írtam, hogy "olcsó"... (persze, hogy ma már nem igazán az).
De évek óta mindenki "ráment" a fára (kandallótól a kemencén át a vaskályháig).
Itt, felénk a "gazdagok", mert "sikk", a "szegények", mert korábban tényleg olcsóbb volt (főleg, aki "kéz alól" vette). Ők most nem fognak egycsapásra visszaállni mondjuk a gázra...Amúgy a '80-as években még sokkal többen fűtöttek szénnel, ami szintén "szmogbarát"...
Az más kérdés, hogy a motorizáció - a számszerű növekedése miatt - mára nagyobb szennyezővé lépett elő (a fejlődő technika ellenére).
A lobbiérdekek, meg általában mindenhol előjönnek.
De ez erősen off-topik téma...
Üdv, Vino
-
AttyVin
aktív tag
válasz #32577792 #54226 üzenetére
Ezeket találtam valahol:
"A Bosch és Varta akkumulátor teljesen egyforma, egy gyárban készülnek. Mindkettő Johnson Controls termék.
a Varta Black az egy S3 Bosch
a Varta Blue az egy S4 Bosch
a Varta Silver az egy S5 Bosch"A mai globalizált világban elképzelhető.
Üdv, Vino
-
AttyVin
aktív tag
válasz #32577792 #54230 üzenetére
OFF
Hát nem éppen erőgéphez kell majd, mint ez.
Nekem a leírás szerint elég lesz valamilyen 54 Ah-ás "minőségi" cucc is.
Ha eljön az ideje.
Egyelőre - úgy tűnik - nincs gond, de volt már párszor, hogy előjelek nélkül adta meg magát az akku, úgyhogy nem árt ezekkel is tisztában lenni folyamatosan.Üdv, Vino
-
AttyVin
aktív tag
válasz rob210 #54255 üzenetére
A Mégane GC benzines választéka igen soványnak tűnik.
Abban milyen az 1,6-os motor? Jobb a korábbi Renault-változatnál?
Ha jól olvastam Renault-nál vége az 1.6-os sorozatnak és helyett csak Nissan-t szerelnek már.)Amúgy elég soknak látszik az a kb. 1,5 tonna a +110 LE-höz...
Ezzel a gondom a Fluence-nál is. Nem versenyezni akarok, de így is eléggé vérszegény...Üdv, Vino
-
AttyVin
aktív tag
Egy kérdés.
Feleségem a régebbi Mégane-unk (M I/2, 2001) egyik kulcsát ("egygombos", központi zár + immobilizer) sikeresen elveszítette
(Egy másik kocsival volt, vagy 40 km-re, amikor történt - "női" táskából esett ki -, így nemigen van esély az illetéktelen használatra, eddig nem is történt meg....)Hogyan és miként lenne érdemes pótolni a "legfájdalommentesebben"?
Köszönettel.
Üdv, Vino
-
AttyVin
aktív tag
Kérdés.
Tud valaki olyan megbízható autóvillamossági szerelőt javasolni, aki otthonosan mozog Renault-ügyekben (lehetőleg BP és Bács-Kiskun megye, illetve M5 vonala)?
Köszönettel.
[ Szerkesztve ]
Üdv, Vino
-
AttyVin
aktív tag
ÜDVÖZLET MINDENKINEK AZ ÚJ ÉVBEN!
Egy örök kérdés - milyen motorolajat?
Adott egy 2000-es gyártású K4M motor valamivel 200.000 km felett.
Eddig nem volt vele különösebb gond, de most mintha egy kicsit "enné" az olajat.Az ELF Evolution 900 SXR 5W30 esetleg 5W40 lenne a jobb választás?
Köszönettel.
Üdv, Vino
-
AttyVin
aktív tag
válasz rob210 #55461 üzenetére
Megy szerelőhöz majd úgyis, csak az olajvásárlás miatt kérdeztem rá.
Amúgy nem vészesen sok ment el, de észrevehető mennyiség néhány 1000 km-rel a legutolsó csere után.Illetve az érdekelt, hogy idősebb motornál a "vékonyabb" vagy a "vastagabb" olaj a jobb választás.
[ Szerkesztve ]
Üdv, Vino
-
AttyVin
aktív tag
válasz rob210 #55466 üzenetére
Ekkora vihart nem akartam támasztani...
A kédés csak a két olaj viszonyában merült fel, nem is cél, hogy ennél extrémebb viszkozitások felé el kellene menni....
Mivel a két olaj tulajdonképpen a "gyári ajánlásban" (Renault/Elf) szerepel, ezért jött elő, hogy tapasztalat szerint melyik legyen egy ilyen motornál. Ennyi.Üdv, Vino
-
AttyVin
aktív tag
válasz molnarpeter #55475 üzenetére
Én azzal egyet sem, csak a feleségem, kb. napi 25 km-t (kb. fele-fele város/országút)...
Üdv, Vino
Új hozzászólás Aktív témák
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen