- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Bugfix van, magyarázat nincs az iOS-ben újra feltűnő, korábban törölt fotókra
- Yettel topik
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Három új színben lesz választható a Nothing Phone (2a)
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
Hirdetés
-
Három új színben lesz választható a Nothing Phone (2a)
ma A múlt héten még csak jelezték, hogy színvariáció(k) várhatók, a legfrissebb előzetes viszont már informatívabb.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Visszatérne a PC-s kliensbizniszbe az NVIDIA
ph A Bloomberg videointerjújában utalt erre a Dell és az NVIDIA vezére.
-
Mobilarena
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bogyó bá'
nagyúr
Én régen csak a Kingstonokat vettem, de belefutottam pár hamisítványba, így átszoktam a Samsungra (boltból, drágán, Mahasz-címkével). Még soha nem csalódtam egyikben sem: villámgyorsak, megbízhatók, problémamentesek. Kopp-kopp!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
huszi.gyb
senior tag
185k-ért gyanúsan olcsó. Bár én sokat szopok a motorommal, de tény, nem nehéz 1 év alatt 200k-t beleborítani. (Igaz évi 5000+km megy bele, mostanában havi 1000).
Gumik: 35k
Vezérműlánc: 8k
Hajtásszíj, kuplung... stb. Jól nézd át... Ha gyanús a karburátor, azzal végtelen mennyiségű szopás lehet, vagy veszel rá újat (nézd meg az árakat, nem olcsó)...Szóval állapot.
www.dongosofor.hu
-
-
üszök
őstag
Szerintem reális az ára,és ha tetszik az a matt fekete festés akkor még jó is lehet,ha műszakilag rendben van.
Viszont ha rám hallgatsz,nem veszel 25-öst ha nem csak A1-ed van. 250 alá ne add,szinte semmivel nem kerül többe fenntartani,és azok már mennek is azért.
De ha lehet ne Majesty 250-est vegyél,mert annak valami 110 a végsebessége.Ha magadnak szerelsz,nagyon sokat lehet spórolni nem ketyeg a rezsi óradíj.
Én egy 250-es Piaggio blokkos robogóval mentem 5k kilométert idén,amire a tél végén költöttem 30-35k körül kopó alkatrészekre,azon kívül egy CDI csere volt 10k bontottan. Az új gazdája vesz rá egy gumit hátra,és a szezont végig lehet menni vele."Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
csongi
Topikgazda
Nagy csodak nincsenek. Szemelj ki magadnak par tipust, es nezd meg melyikhez mennyi a fobb alkatreszek. Vario, szij, stb. Siman szamolj egy dugo gyuru szettel, es hengerrel. Ezek a blolokkok forognak, hogy mennyen is."Hamar" elfogynak. Plusz rasegit a varosi hasznalat. Az hideg inditasok szama nagyon magas.Ha rendben van a vas, varosban nem fognak meglepni, azert egy szemellyel siman elviszik a 80at, es a korutakon is rendben lesz. Lampanal erolkodes nelkul ott lehet hagyni a kocsikat. Szerelni tudsz, a tobbi turelem es penztarca kerdese. Ezekhez sok specialis szerszam nem kell, egy kis nyomatek kulcs nem art ami kb 3kb ig huz. A blokkot 6-8 csavarok fogjak ossze, szoval nem kell nagy kulcs. A tobbi meg egy rutinos szerelo kezeben benne van.
Sok szopassal jar, de ha olcson veszel es magad javitod fel, akkor kb ott lesz a vege, mintha vennel egy jol mukodot, de a muszaki allapota lebalabb 5-6 evvel lesz fiatalab. Szoval a belefleccelt munka gyumolcse a hosszas nyugodt hasznalat. Persze ehhez szet kell durni rendesen . Elsore soknak tunik, de a vegen megterul . -
huszi.gyb
senior tag
Amennyiben van tudásod/lehetőséged szerelni, más a helyzet. Ezt nem tudtam, magamból indultam ki.
Nekem nincs garázsom, utcán pedig nem jó szerelni. Ha kell egy alkatrész, vagy bármi, össze kell rakni a motort, szerszámokat eltenni, elmenni érte... Nyűg... Én ezért kerestem egy jó szerelőt, hozzá járok. Nem drága, jó, cserébe ki kell várni. Szerencsére most ott a Peugeot, ahhoz veszek egy új szíjat, majd talán egy új gumit, és addig nyúzom amíg nincs meg a Maja...
Nagyon típushibák nincsenek, a karburátor membrán el tud öregedni, illetve a gyorsítószelep szokott betegeskedni de az 125-ösben nem volt.
A gyújtáshiba nálam a gyertyapipa sűrű cseréje...
www.dongosofor.hu
-
Upo
addikt
Ebéd előtt elkanyarodtam, ránéztem a gépezetre. Ott állt a többi között a sorban, egy kicsit már porosan. Túl sok időm nem volt, meg éppen alkudoztak egy Monster 695-re, úgyhogy csak megnézegettem egy kicsit kívülről. A hátsó kerék előtt láttam valami foltot a betonon, bár nem biztos hogy ebből jött. Jobb oldalt az alu lengőkar öntvényen némi fehér korróziónyom, ott lehet talán az akku ami ráfolyt? Lehet hogy felejtős lesz a gép, bár azért egy tüzetesebb átnézést még nem sajnálok tőle, hátha.
Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"
-
huszi.gyb
senior tag
Ezek alapján azért még nem írnám le, bár gyanúra okot adnak... Ha sok motor állt ott, meggyőződnék, hogy ebből jött-e a folt.
A lengőkaron a fehér korróziónyom nem feltétlenül veszélyes, azt nálam a túlhúzott csavarok ölték meg.
Az akku lent van a lábadnál, az ülés előtt, nem valószínű, hogy az folyt volna rá, inkább a festés pattant le, és azért fehér.
www.dongosofor.hu
-
üszök
őstag
-
Grillo
senior tag
A rotax egy jó blokk, de nagyon oda kell rá figyelni.
Nekem 125ös Scara van, nincs benne több, mint 30k km, de most lesz egy lánc, meg feszítő csere, lehet elég a hengerfejtömítés, de lehet ennél többre lesz szükség. De nézhetsz Piaggio blokkosat, mondjuk azok későbbiek, ennyiért nem kapsz szerintem.
Ha karban volt tartva, akkor fasza, jó nyomatékos. -
csongi
Topikgazda
Azé mert így kevesebb a meghibásodó alkatrész és kihat az árára :
Lefordítom.
Tök mindegy, ugyan annyiba kerül az új motor! A Kapcsolót meg had vegye szerencsétlen motoros, mikor más csak használtra van pénze, és kihat az árra, mert jó drágán lehet a kapcsolót eladniAmúgy egy 1000Ft-os relé valóban, ami már kisker bruttó ár, és egy kis kötögetés.
-
DigitXT
félisten
Egyébként gyári varióval a közelébe se jut, hamarabb leforog tiltásig...
Ellenben egy kis tuninggal már fel lehet tornászni a végét, értelmes fordulaton,
de nagyon nem komálja: mármint a vasnak se jó, meg a pilóta is kapaszkodik.Viszont, ha tartós 150-t tolnál, akkor biztos beverne 8-at 100-on. Tehát ~1 órán
át tartana a "móka", mert a 12L-es tank addig bírná. Lassan járj, tovább érsz...csongi: ahogy az autóban is számít, ha telerakod a csomagtartót... Ezt is utána
kéne állítani, csak sokan sz*rnak rá, látszik is a sok vakító tompítotton. És még
csodálkozik, ha levillogod, hogy ő ugyan nem távolságival jön: ja, csak úgy vakít!Pedig modernebb autókban kényelmes, egy tekerés a műszerfalon, s beállítható.
Amúgy ha utast viszel a telót is át kellene állítani. De sokan azt sem csinálják...
Mondjuk engem annyira nem érint, mert ritkán viszek utast, ha meg nekem, mint
pilótának be van lőve a motor világítási magassága, az jó: más úgysem vezeti.Szerk: mondjuk a 8000 rpm annyira nem értelmes fordulat: nem erre találtak ki...
(Esetleg lehetne még a végáttétellel játszani, ha valaki végsebességre gyúr, de a
gyorsulás akkor vélhetőleg romlana, az meg nekem nem igazán lenne célom.)
Szerk2: a kép címe filcteszt, mert húztam filccel csíkokat a varióra, hogy lássam,
mennyire megy ki a szíj végsebességen. Hát eléggé: enyhén belevert a deklibe.
(Érdekes mód Zsámbéktól visszafelé, 1-es úton, lejtőn, 147 kmh környékén tette.)Szerk3: amúgy olyan gyakran nem cserél olajat az ember a telóban, hogy utána
gond legyen tekerni kettőt a magasságállító csavaron. Nem dísznek van rajta.
Amúgy megkaptam már, hogy a Madisonon miért nem elektromosan állítható?[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
-
Upo
addikt
Itt is azt hazudják, hogy 2 személlyel el lehet nézelődni a városban. [link]
Dehogy kell nekem ennél nagyobb, teljesen felesleges lenne, még ha néha fel is ül valaki mögém.
Még egyszer, nem "motorozásra" kell, hanem meleg időben autó helyetti helyváltoztatásra, és hogy beleférjen egy kis szatyornyi bevásárlás. Motorozásra még mindig motort keresnék, nem robogót...Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"
-
kcsa
veterán
A kulcsszó itt a "nagyon régen". Marha sokat változott a forgalom dinamikája az abban résztvevő járművek változása miatt az elmúlt 30 évben, és ezt te is tudod, csak valójában akkor veszed észre amikor részt veszel benne egy kissé alulmotorizáltan. (Bogyó bá sem véletlenül cserélt 125-ről, pedig ahogy nézem az ő
derekánhátán lehet fát hasogatni is )Persze, el lehet pötyögni 125-el ketten, de ott már országúton rádelőznek a kamionok is ha úgy van, személyautók meg fixen a seggedben vonatoznak még a városban is. Két személlyel meg pláne.
Szerintem valódi leszólást nem kaptál, mert teljesen jól megindokoltad hogy mit és miért szeretnél, de többség javaslata itt egy 200-250-es robogó lesz 15+ lóerővel. Mert megtapasztaltuk.
Nyilván az egész forgalomfüggő, mert hiába vidék, más lesz Miskolcon, mint Zalalövőn a faluban furikázni. Utóbbira jó a Babetta, előbbire meg a javasoltak.
BTW nekem a szívem csücskei a Kymcok, egyszerű de jó szerkezetek (oké, becsúszik néha típushiba, de hol nem?), szóval simán ajánlanám úgy is, hogy az adott típust nem ismerem. Ismerve az igényeket egyébként inkább nagykerekű hokedlit ajánlanék egy dobozzal hátulra. (people 200, 250). Ráadásul mivel objektíve nem szépek, általában ócsón' mérik őket.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
En megceloznam a Madison/Aprilia Sport City vonalat a linkeltek kozul.
Szerintem az altalad leirt felhasznalasra eleg lesz a 125, nagyjabol sejtem a felhasznalasi modjat es fater hasonlo megfontolasbol vett szinten 125-ost videkre(vehetett volna nagyobbat is, de neki eleg).A Madison olcsonak tunik, de pont kb 2 eve nagyjabol hasonlo arban kifogtam en is egy kulfoldi megkimelt peldanyt. Annak ellenere hogy megkimelt vol, hogy rendbe legyen meg durvan egy 100-ast raboritottam(nem lett volna kotelezo egyszerre, de ugy akartam kezdeni hogy tudom minden rendben van).
Az altalanos lathato dolgokon kivul (fektarcsak, fekek,hatso lengescsillapito, teleszkop) a hangjara erdemes figyelni, ha kicsit is kopogosnak/zajosabbnak tunik, akkor lehet egy fotengely cserevel szamolni. 125-os Madisont ha esz nelkul hajtottak es nem figyeltek olajcserere, akkor eleg konnyu fotengelyesre hajtani.
Nincs kulonosebb tipushibaja.
Alkatresz arak nagyjabol atlagosnak mondhatok hozza.Azert irom a ket tipust, mert pont jo lesz olyan szempontbol, hogy eldontsd melyik tipus jon be neked: a nagykereku kicsit budin ulos poz, vagy a kiskereku kenyelmesebb, labat elorenyujtottab testhelyzet.
Mindekettonek megvan az elonye/hatranya. Pl Madisonnal nagy csomagert, kenyelmes ulespozicio, Sport Citynel nagy kerek, komfortosabb a rosszabb utakon.
-
csongi
Topikgazda
Leszólás nem volt szerintem, legalábbis nem annak szántam
Tisztelem a régi motorosokat is.
Megváltoztak azért a dolgok, és itt más a váz, tengelyhossz kerékméret,felfüggesztés...stb.
Az MZ más világ volt. Kaptál 10Le 100Kg-ra nagy kerékkel. Itt kapsz 14LE 150Kg-ra kis kerékkel.
A 4üteműek ilyen kis használat mellett hamar eldobják magukat, számításba kell venni a sok sok km-t amit már korábban belehajtottak.A karburátorok szívások, általában macerás drága.
Én is megszerelek itthon mindent, de ha specko alkatrész kell, akkor szívásos
Mondjuk egy automata szívató.A Madison méretbe jó és akkora testet egy 150-es blokk könnyebben mozgat.
150+140Kg. Városba pont rossz a tömeg/LE index sajnos. A fő feladat a gyorsítás, de lent ezek a 4T blokkok lomhák, pörgetni kell, és pont a hideg oldalon lesz a legnagyobb terhelése.
Amit linkeltél 160ccm. pér ccm növekedés máris jobb eredményeket eredményez.
Próbáld ki őket ha van lehetőséged.Városi használatra javaslok egy Phanteon 150-et 4T.
Gyorsan üzem meleg. Kis test, mégis el lehet férni rajta. kiskerék, de jó gumival jó telóval szépen élvezetesen terelhetőek.
Foresigth 125 2T, elég jól megy.
Fürge jól pakolhatók.
Két személlyel is elgurul, és elfértek rajta.Első hsz-be van egy link, én írtam, érdemes átolvasni.
Lehet érdemesebb k2db 50-eset vennetek?
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
Nem a kiskerék lesz a baja a Like-nak, hanem hogy nem fér el a lábad rendesen: az írásban amit linkeltél ott is neccesen fér el a vezető térde. Ez nekem is nagy problémám egyébként, emiatt esett ki a Kymco Downtown, ami nagyon bejövős minden téren, helyette lett Honda SH.
-
veterán
-
DigitXT
félisten
Én most egy 125 4T-vel csapatom, Bp-en. Bőven elég a lámpától
kilövése, az autós tempóhoz. Viszont 20+ éves, és még gyári varió
van benne, így 20 kmh-nál hirtelen megtorpan, és 40-ig szenvedős.
Na, olyankor csodálkozhat az autós, hogy miért nem megy... pedig
én nyelezem... Egy dolog miatt nem szokott gond lenni, hogy 20-ig
elég jól kilő, tehát van némi előnyöm: kölcsön motor elvagyok vele.Vagyok ugye 100+ kg én is. De ez egy könnyű kasztni! Nem tudom,
mennyire bírnám ki napi közlekedésre a 125-ös Madisont. Nem túl
jó, ha valami nagyon alulmotorizált. Ki kell próbálni. Ha Madison, a
200-250-est nézegetném... De ez csak elmélet, nem tanács.Szerk: a pörgetést CVT-nél nem te döntöd el, hanem a röpsúlyok.
Ha nyelezed (márpedig minél gyengébb, annál inkàbb fogod), akkor
pont annyira fog pörögni, amennyire a röpsúlyok engedik: ha gyári a
variátor, akkor azért olyan durván nem. (Inkább a fogyira gyúrnak...)Szerk2: a Kymco Like cikkben csak a képet néztem meg. Most vagy
a motor egy pöttöm jószág, vagy a faszi langaléta, de így, ránézésre
alig bírja ráhajtogatni magát. (A vonatsínre kötözött ember mosolya
nem biztos, hogy őszinte. Ennél én a Cygnuson is jobban elférek.)[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
Én ezt mind mind megértem
Közlekedtél már 30-50km között egy 150Kg-os Robogóval, ingadozó sebesség tartománnyal?
Ezekkel menni kell.Valóban felesleges a160ccm is de a 125-is is ha ennyire nem akarsz sebességet, tényleg jobban jársz egy 50-el és mehet rá egy egy kis tuning henger, rendszám és kész. Ez a legolcsóbb megoldás.
Nem csak motor blokk van bennük, hanem elektronika is.
Alternatíva lehet egy jó elektromos bringa is. Ilyen távolságokra én tekerős biciklivel járok.Meggyőzni nem akarlak majd használod és megérted. Addig meg mondhatok bármit.
Csak egy példa.
A barátomnak 150 Hondája van, évente 500Km-t megy vele. Annyit szervizelem , mint a másikat amit használnak is
Ugyan annyi akksit fogyaszt el mint a másik, ugyan úgy taknyos a benzin, gyertya szenvedések, olajcserék. Beálló féknyergek, fékfolyadék csere...stb. -
veterán
Az 50-es topikban meg megy hogy minek szénné tuningolgatni amikor azt egy 125-ös alapból tudja.
Ilyen ott most nem megy. Ha tuningolni támad kedved nyugodtan kérdezz.
Egyébként én nem vagyok egy nagyrobogó szakértő, de szerintem nyugodtan vegyél egy jó 125 4T-t. Ahogy kiveszem a szavaidból meg amiket elmondtál, hogy mire kell arra szerintem simán elég lesz.
(#18209) csongi jobban jársz egy 50-el és mehet rá egy egy kis tuning henger, rendszám és kész. Ez a legolcsóbb megoldás
Tuning plusz rendszám meg minden...hát az minden lenne csak nem olcsóbb.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
veterán
-
csongi
Topikgazda
Akkor mégis csak idézlek téged.
"Üdv! nézegetem a kis robogókat. Bőven elég még a 125-ös is, mert a 2 személyt tudnia kell. Használati mód: Vidék, nincs dugó. Jó időben autó kiváltásra, munkába járás (oda-vissza 6-8 km), gyereket suliba/edzésre/órára/stb. vinni, hétvégén bevásárlás (2 liter tej-3 kifli, piacról 2 kiló krumpli 3 szál répa). Nem akarok 110-nél előzni, nem akarok elsőnek átérni a lámpán, 50-60-as sebességet bírjon 2 személlyel."
Erre kérdeztem magasságod...stb
A fent említett használathoz és testi adottságotokhoz a kétszemélyes 50-60 tempóhoz javasoltam a 250-et."Eszemben sincs országútra menni vele. Hidd el, itt elég lesz. 40-50-el totyogó autókkal kell tartani a lépést, illetve miért is kellene, nem olyan környék. Totál bácsi üzemmód lenne a használat."
Erre már elegendő lenne a 50-es is
Két 50-es robival is kb ugyan ott vagytok költségbe.Illetve zárjuk ki a rendszámozást.125-150 mizéria.
Elhangzott, hogy nem akarod forgatni és egyebek.
Erre reagált Digitxt. Elmondta, ezt nem te döntöd el. Ha nem húzod nem megy, nem gyorsul.
Szenvedni fog és te is. Elhiszem, hogy sokat motoroztál, de ez most más lesz.
Más a súlypont a kanyarodási tulajdonságok, más lesz utassal.
Elhiszem, hogy az ABS benne van a kezedbe, de majd a 12-13colos kerekkel is ezt mond.
Nem nagy dolog az integrált fék, de már az is hálás dolog.
Nem véletlen költözik a kis ccm-be az abs a mai motoroknál.
Nagy kerekűnél a csomagteret elveszted, marad a doboz.Szerintem jobb választás egy 150-es phanteon mint a 125Madison.
Mire alapozom?Mindkettőt vezettem, szervizeltem. Magasság/súly indexünk azonos. A te felhasználásodra a Honda jobban terelgethető, kisebb fordulaton üzemel, nagyobb a nyomaték, máshogy van hangolva a váltó.
Sacarabeo nagy kerék, a korai darbok rotax blokkosak, legalábbis a 150-es.
Voltak köztük Zsíros variátorral szereltek, de az cserélhető szárazra is.Mindegyik 125 elviszi a két személyt. Csak a kettőtök súlya átlépi a maximális súlyt.
Soha nem fog vele senki foglalkozni az biztos, csak kihat a motorozhatóságra.
Nincs lehetőség váltogatni, nem tudod az áttételt befolyásolni, csak a gázkar marad.
Két személlyel nem tehetsz mást, nyelezned kell hogy mennyen.
De ettől függetlenül ezekre a távokra elegendő.A napi megtett távolság sem éppen a legideálisabb.
Pont a gyilkos etap. Bocsi, nem a te hibád, de ez van. Erre jobb a 2T csak ugye azok meg igen vaddisznók és azokat meg aztán forgatni kell.
Személy szerint az első évben meguntam az ilyen használatot. Ilyen kis etapokon egy másodperc előnye nincs. Jó érzés papucsba pólóba nyomni, de ha baj van nem jó érzés lesz , illetve a biztosító is kiráz a nyakából, ha nem használtál kellő védelmet. De ez már jogi szarságok.
A minimál védő eszközök állandó fel le vétele....
A városi melegbe izzadni minta ló... Kell a sebesség, az ember agya ne forrjon fel.
A legnagyobb halál a 40-50 tötymörgö autók között totyogni.
Ehhez alacsonyabb vas kell, mint a phanteon. Állandóan azt nézni mikor találja ki merre fog kanyarodni...stb. Nem azért megyünk el a lámpánál mert rohadás gyorsak vagyunk, hanem azért mert egy kínlódás az autók között billegni egyensúlyozni.
Más ritmusa van a robogónak mit az autósoknak.Mint korábban is írtam, és KCSA is jelezte feléd. Olyan motort vegyél amit vélhetőleg szeretni fogsz
A többi nem érdekes, csak a számat jártatom.
Illetve írd le a tapasztalatod, mert kíváncsiak vagyunk rá
Előre is köszi!Olcsó és jó robogót kb olyan találni, mint a lottó 5ös.
-
DigitXT
félisten
Én még nem is éltem akkor, csak egy neten talált PDF alapján mondtam, amit.
Sőt, lehet, hogy '78 volt a hivatkozási év, lásd zsiguli.hu Nektek ez nem újdonság:
karbibeállítás kapcsán találkoztam már a kifejezéssel, de eddig nem kerestem rá.Bogyó bá': akkor már inkább lambdaszonda a kipuba. Bár Mini-LSU 4.9-et nem
sűrűn találok, és viszonylag vékony a csövem, csak 35 mm, nem tudom, beférne-e
a normál méret. Pontosabban befér, csak 19 mm kell neki, de eléggé belógna...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Úgy tudom alkatrésszel nem volt problémája kcsa-nak. Csak vmi konstrukciós
hibával, ami miatt folyton letört az injektor csatlakozója. Ettől függetlenül jó kis
gép volt, amennyire emlékszem. Nyilván nem rakéta, de korrekt masina...
Ehhez persze hozzátartozik, hogy újonnan vette, és úgy volt hibátlan a történet.Szerk: kár, hogy később ripityára törték, de mázli, hogy csak a motor sérült.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen