- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
- Milyen okostelefont vegyek?
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
47,5 milliárd dollárt költ chipekre Kína, várja a Samsungot is
it Kína egy 47,5 milliárd dolláros alappal pörgetné fel a saját félvezetőszektorát, a miniszterelnök pedig további befektetésekre bátorítja a Samsungot.
-
Három új színben lesz választható a Nothing Phone (2a)
ma A múlt héten még csak jelezték, hogy színvariáció(k) várhatók, a legfrissebb előzetes viszont már informatívabb.
-
Mobilarena
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-Solt-
veterán
Ez egy korrekt hsz, 99%-ban egyet is értek vele!
Az, hogy a jövőben a sávszél sokat fog számítani, nem ebből a programból szűrtem le, csupán egyet értek azokkal a megállapításokkal, amik ebbe az irányba mutatnak. Ettől persze még lehet, hogy nem így lesz...
Döntsön úgy az NV, örülnék neki... mint ahogy annak is örülök, hogy végre megszűnik a visszahúzó hatásuk.
[ Szerkesztve ]
www.smart-bus.hu
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem összehasonlítható a dolog a mai szinttel. A HBM működéséből eredően a széles memóriabuszra gyúr. Egy HBM memóriát 1024 biten lehet bekötni, és mivel 4 GB lesz rajta, ezért 4 HBM memória kell, ami 4096 biten van bekötve. Ha 8 HBM memóriát kezel egy lapka, akkor 8192 bites a memóriabusz, és így tovább.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
ÁdiBá
addikt
válasz -Solt- #13350 üzenetére
Csak ennek az egy programnak kell nagy sávszélesség?
(#13352) Abu85 Van értelme ekkora sávszélességnek professzionális használatot kivéve?
Most itt arra gondolok hogy egy 256Bit 225GB/s kártya gond nélkül teljesít úgy ahogy egy 330-320GB/s memória sávos kártya...(#13354) -Solt- Tisztában vagyok vele, ezért is adtam el marha gyorsan a 290X kártyámat...
[ Szerkesztve ]
ÁdiBá
-
Jack@l
veterán
Ekkora baromságot életemben nem hallottam... Ezt most vedd nagyon komolyan, kérdezz meg egy "szakértőt" (egy minimum főiskolát végzett műszaki infóst) róla. Már multkor is mondtuk neked páran.
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
-
TTomax
nagyúr
válasz -Solt- #13360 üzenetére
Ott hogy egy troll vagy...kár is volt hozzádszólnom...
(#13362) -Solt-
Az bizony...egy hozzászólást nem sikerült ejtened a fórumában...Szerkesztheted még vagy ötször akkor is az vagy,a játékkal meg marhára nem vagy képben...[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
-Solt-
veterán
válasz TTomax #13361 üzenetére
Zseniális érv, köszönöm szépen! Bebüfized, hogy "hülyeséget beszélek", majd amikor megkérdezem, hogy miért, akkor jön a "kár volt hozzád szólnom" Kezet foghatsz Jackal-l...
Meg tudod nekem mondani, hogy ez a teszt a játéknak melyik verziójával készült? Bétával, vagy az 1.0 utánival?
[ Szerkesztve ]
www.smart-bus.hu
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Valószínűleg nekik sokkal több tesztjük van az olyan új generációs motorokról, mint a Nitrous, az új Frostbite, az új CryEngine, vagy a Dawn Engine, amit nagyrészt ők építettek fel. Ez alapján reálisnak érezhetik, hogy a memsávszél legyen 500 GB/s fölött. Meg azt se felejtsük el, hogy a Fiji nagyjából 8 TFLOPS-os GPU, azért ezt etetni kell.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Itt van, amit lehet tudni róla. [link] - egész részletes.
--- Más:
Az Assetto Corsa esetében valószínűleg az játszik be, hogy az 1.0-s verzióig nem engedélyezték az összes optimalizálást. Ez jellemző dolog, mert nem biztos, hogy stabil a kód. Egyébként nyilván a sávszél számít egy tele post-processelt, full deferred shading motorral, manapság ezt már nem szokták alkalmazni, pont azért, mert zabálja a sávszélt. Azt nem tudom, hogy miért ilyen leképzőt választottak, amikor ma már vannak sávszélkímélő tiled vagy clustered megoldások
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#Morcosmedve
veterán
-
-Solt-
veterán
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #Morcosmedve #13365 üzenetére
Ez nem szokás szerinti dolog. A HBM bonyolult és a Hynix úgy határozott, hogy az első generációs fejlesztést csak egy céggel fejezik be. Mivel az AMD-nek volt a legtöbb tapasztalata, így őket választották. A többiek a második generációnál jönnek, amikor már a Hynix is tapasztaltabb lesz.
Valószínűleg az NVIDIA is elvállalta volna, hiszen úgy nekik lenne sokkal több tapasztalatuk a többieknél. Ez csak így alakult.
Ugyanez az API-knál is. Nehezen hihető, hogy az NV-nél azt mondják, hogy határozza csak meg nyugodtan az AMD az elkövetkező fél évtized technológiai irányát. Egyszerűen ez is csak így alakult.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
veterán
Az NV szerintem azt mondta, hogy nem szeretnék 4GB VRAM-ban limitálni az új csúcskártyájukat a HBM miatt, meg egyelőre nincs is rá szükségük a ~8GHz -re (effektív órajel) képes memóriavezérlő, meg a 3. generációs delta color compression mellett.
API-knál is végül minden remekül alakult az NV számára.
[ Szerkesztve ]
-
TTomax
nagyúr
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem ők döntötték el. A Hynix választotta ki, hogy kivel dolgozik.
Persze lehet mindenre azt mondani, hogy őket nem érdekli.
Ott voltak a konzolok. 2013 végén azt mondták, hogy nem jó piac ez, de a héten bejelentettek egy konzolt.
Ott volt a Mantle. 2013 végén azt mondták, hogy erre az irányra nincs szükség, de a DX12 bejelentésével már mellette érveltek.
Most pedig a HBM. Gondoltuk, hogy nem kell nekik ez, de azért a Pascalt HBM-re tervezik.A DCC-ről pedig úgy beszélsz, mintha az AMD-nek ilyenje legalább akkora hatékonysággal nem lenne.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Szerintem senki nem mondta tőlük, hogy a dx12 rossz irány, mivel ők demóztak először vele... (kb nyáron)
Hbm-et se hiszem hogy annyira nem szeretnék, csak kivárják mig kifut az első körös selejt.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jack@l #13373 üzenetére
Persze. 2014 elején csak 20 oldalas sajtóanyagot adtak körbe arról, hogy erre miért nincs szükség. De aztán jött a GDC és minden megváltozott.
Ismerd fel a szarkazmust a HBM-es mondatomban. Azért írtam, mert addig semmi semmilyen irány nem jó, amíg az NV nem támogatja. Aztán hirtelen minden irány jó lesz.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
ÁdiBá
addikt
Én azt nem értem, hogy ezeknek a kártyáknak hol lesz létjogosultsága ha a DX12 bevállik rendesen.
Látni pár programot, hogy mennyivel gyorsabb az adott hardver, pc dx12 kód alatt mint dx11 alatt.
Lényegében most egy középkategóriás termék gyorsabban teljesít dx12 alatt mint a csúcs hardver dx11 alatt.
Számomra ez azt sugallja, hogy hardver már van, csak a gyártók elég tohonyán bánnak a programozással. Ideje lenne a microsoftnak az asztalra csapnia. Aki nem tud normálisan programozni annak nincs helye a Windows-on, és lám megvan oldva...ÁdiBá
-
Crytek
veterán
Ha ezt így látod akkor nem tudom hol voltál az elmúlt évek otpimalizálatlan játékhalmazok megjelenésekor.
Semmi nem fog változni ugyanúgy mindenhez kb nasa gép kell mint most. Mert ezek jobb több szebb elvet akarják majd követni azt ugyanúgy behal majd minden.
Aki mást vár az sajnos nagyot fog koppanni aztán visszapattan és megint
Next PC Upgrade: 2022
-
Jack@l
veterán
Én is azt mondom, hogy nincs szükség olyan mélyen lenyúlni a hardverig, ahol már két egymást követő arhitektúrán is szarul fut valami...
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Malibutomi
nagyúr
Pont mint a mantle ami ugye az nv tulajok szerint nem jó semmire, nem hoz semmi gyorsulást, stb,stb.
A postodban ha kicserélnénk a dx12-t mantle-ra, és visszadatálnánk egy évvel, akkor pont azt kapnánk amiért lehülyéztek anno embereket, hogy most azt hiszik majd a mantle miatt szárnyakat kap a középkategóriás kártyájuk.Nem téged hülyézlek, csak arra mutatok rá, hogy amig amd/mantle volt, addig a többségnek szar/semmit sem ér/fos volt, az ugyanazt tudó DX12 meg az isten.
Lásd Starswarm...mikor mantle alatt az AMD-ken ment marha gyorsan az szar, csak egy tesz, semmit sem ér, a mantle ugyis fos.
Most hogy DX12-n is futott, és a 980 is gyorsabban ment a DX11-hez képest, most hirtelen húúú meg hááá, és lehetett linkelgetni, hogy de jól megy a 980 benne. -
Abu85
HÁZIGAZDA
VR, 4K, 3x4K, 5x4K, 8K? (ezzel kapcsolatban szkeptikus vagyok, de miért ne ), és innen akkor 3x8K, 5x8K ... Szóval a kraft kell, csak mostantól nem Full HD-re veszed. Nem nehéz elképzelni, hogy az évtized végére a 4K annyira alap felbontás lesz, mint ma a Full HD.
Hohoho... és még miket nem láthattál a GDC zárt részéről (11 fps-ről -> 125 fps-re csak a DX11->DX12 váltással, persze meg nem jelent hardvereken, de működik).A nagyszerű hír, hogy az API-k változásával egészen másképp nézhetünk majd a hardverekre. Nem véletlenül ad majd ki az AMD egy low-level API-k programozására vonatkozó 450 oldalas könyvet még márciusban. Mert az aktuális könyvekben leírtak nem igazán helytállóak az új API-kkal. El kell felejteni ezeket. Graham Sellers is ígérte, hogy hamarosan megírja a könyvét a Vulkan API-hoz. Ez lesz a Khronos hivatalosan ajánlott könyve. Addig, amíg ez meg nem jelenik az AMD könyvét ajánlják.
Nagyon sok részlet van az érkező könyvben arról, hogy mit kell máshogy csinálni, mint régebben és, hogy ez milyen előnyöket hoz. A végeredményben az új API-khoz írt motorok teljesen másképp fognak működni, mint az aktuálisak, kivéve a Nitrous, mert az már az új API-khoz készült az alapjaiban is (talán ezt másolják le, mert ez tényleg nagyon működik). És, hogy ez mit hoz? A Nitrous filmes minőségű motion blurt támogat, nem post-process fost. Be lesz építve a motorba egy 36x-os temporális MSAA, olyan amilyet az animációs filmekben használnak, vagy például a CGI effektekhez. És még van egy nagyon komoly nyalánkságuk az árnyékokra, de azt még nem mutatták meg. Az SSAO, és az erre épülő post-process alternatívák mehetnek a picsába. Jöhet helyettük az Obscurance Fields (pár játék már ma használja - a Sniper Elite 3 és a The Last of Us) és valami multi-view SSDO extrának (erre a hardverekben ott a sok TFLOPS és az aszinkron compute-tal ki is használható).Azt azért ki kell emelni, hogy a mai motorok komplexek. Ezekben sokszázezer vagy millió dolláros pénz áll (ha hosszú távon nézzük a fejlesztés, hiszen bizonyos motorok alapjai 10 évesek). Az alapvetően jó, hogy itt a konzolgeneráció, mert általában ilyenkor szeretnek a kiadók jobban költeni, mert most leraknak egy jó és új alapot és arra jó esetében a konzol életciklusának végéig lehet építeni, ami azért 10 év, tehát egy ilyen beruházás abszolút megéri (a nagy kiadók éves szinten 4-6 játékkal is számolnak). Ezt a szelet az új API-kkal simán kifoghatja a PC is, mert például pont jó lesz nekünk az a technika, amit a konzolról portolnak PC-re, a munkát pedig segítik az érkező könyvek. A fejlesztőknek viszont kell némi idő, amíg írnak új, vagy alaposan felújított motorokat. Az nagyon jó dolog, hogy a mostani GDC-n letisztult a terep. Lehet választani a Vulkan és a DirectX 12 között. Valaki mindkettőt támogatni fogja, míg szerintem lesz olyan, aki csak a Vulkanra megy. Az EA technikai vezetője már utalt rá, hogy ezzel az API-val több operációs rendszert érnek el, és a Windows 10-hez is jó, míg az előnyei ugyanazok. Gondolom Johan Andersson is ezért tűnt fel a Khronos előadásán. Logikus döntés lehet. A Vulkan egyetlen gondja, hogy nem támogatja a HLSL-t, és nagyon sok kódjuk a stúdióknak ebben van, de az EA már régóta fejleszti a saját shader nyelvét, amihez simán írhatnak SPIR-V-re fordító réteget. A Vulkan ezt megengedi, ezért is lehet jobb, mint a DX12-t, mert sokkal nagyobb programozói szabadságot ad. A GLSL-t nem látom úgy, hogy komoly terjedésbe kezdeni, de SPIR-V-nek ez csak egy kompatibilitási irányzata, ha a fejlesztő akarja, akkor írhatja a shadert OpenCL C++-ban, vagy akár SYCL-ben is. Ezek sokkal jobbak, mint a HLSL, de az ultimate megoldás tényleg a saját shader nyelv. Akinek erre van pénze (nyilván az EA-nek van), az erre fog menni.
Azt nem tartom egyébként kizártnak, hogy a nagy és a kis stúdiók között növekszik majd a szakadék. A kicsiknek egyszerűen nincs erőforrások gyorsan lereagálni ennyi újítást. Amit az ipar az elmúlt 5 évben elfelejtett fejleszteni, azt most rázúdítják a piacra gyakorlatilag egy éven belül. Ilyen mértékű változáshoz csak a nagy kiadóknak elég vastag pénztárcája. Az látszik, hogy az EA koncentrál a leginkább erre az irányra, így azt sem tartom kizártnak, hogy ők technikailag mindenkihez képest elhúznak. Ebből a szempontból nyilván nem szerencsés, ami történik. Sokkal jobb lett volna a kisebb fejlesztőknek, ha szépen fokozatosan fejlődik a piac, úgy nem egyszerre kellene ugraniuk legalább tíz lépcsőfokot.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
hokuszla
senior tag
Na jó.
Az eheti atyi reklám megvót, ragyeona kiráj.
De mi hír a GTX 960 Ti-ről?
Lesz, nemlesz, milyen lesz?
(egy lelkess 270x tulaj)10400 16GB 1660s 4.5TB
-
veterán
A Hynix választotta ki az egyetlen jelentkezőt, akit érdekelt első generációs HBM.
Természetesen az NV-t is érdekli a HBM, csak nekik nem sürgős, ráérnek majd akkor alkalmazni, amikor az előnyei mellett eltörpülnek a hátrányai.
Mennyire lenne vonzó szerinted a Titan-X a jelenlegi 12GB VRAM helyett 4GB HBM-el?Most már az is látszik, hogy miért nem érdekelte őket annyira a konzol hardverbeszállító biznisz.
Egy teljesen saját konzol, (ha sikeres lesz) sokkal jobb üzlet, mint nyomott áron vki más konzolja alá adni a hardvert.Nem az iránnyal volt a baj, hanem a gyártóspecifikus API-val, ennek bizonyítéka az is, hogy elsőként volt működő DX12-es driverük, és már most tetemes előnyben vannak a DX12 driver kiforrottsága tekintetében.
Az AMD DCC -je pl. a Hawaii kártyákon a Keplerben lévő Delta Color Compressionhöz hasonló hatékonysággal dolgozhat, de a Maxwellben lévő ennél egy generációval fejlettebb.
[ Szerkesztve ]
-
Crytek
veterán
"Egy teljesen saját konzol, (ha sikeres lesz) sokkal jobb üzlet, mint nyomott áron vki más konzolja alá adni a hardvert."
Amibe az nvidia belevágott a Shield-el elég necces dolog.
1. Felhős játékos baromság. Volt ,létezett kb semmit nem ért el
2. Android konzol. Kb a sarki kocsmáros is lassan android konzolt jelent be egyik sem ért el semmiféle világszintű sikert hogy érdemes legyen vele foglalkozni.Ami a Shield mellett szól az a 200$-os ár + Resi 5, Doom 3 , Crysis 3, MGS Rising Ezek miatt én is beruházok majd rá.
Szóval elég kétes vállalkozásba fogott az nvidia semmivel sem előnyösebb ez mint ha next genbe lenne jelen.
Mert asztali konzolok mindig is kelleni fognak a népnek ,de android konzolra kb csak pár embernek van max szüksége.Next PC Upgrade: 2022
-
félisten
válasz daveoff #13385 üzenetére
Ha a beígért 45ms-os overhead-et tudják tartani, akkor esélyes a dolog azokban a játékokban, ahol nem kritikus a gyors reakció; pl. Witcher szerű vagy hasonló játékoknál. Autós vagy FPS játéknál nem tartom elég jónak, legfeljebb, ha a későbbiekben tovább faragnak belőle.
Egészen biztos, hogy 5-6 év múlva a felhős játék olyan kevés plusz lag-ot fog produkálni, ami már a komolyabb játékosok számára is vonzóvá teszi, és szerintem az nV pont ezt a réteget akarja most kiépíteni a zárt rendszerhez szoktatással. Ahogy anno a CUDA-val tette.És igen, amint a lag elhanyagolható tényezővé válig, egyből rájön mindenki, hogy a koncepció nagyon is jó.
A megvalósítás viszont netszes. Pont USA-ban, ahol nem az alacsony késleltetéséről híres az internet.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
ÁdiBá
addikt
Hamarosan jönnek a tesztek. Már csatasorba állítva a GURU3D.
ÁdiBá
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Hynix választotta ki a partnerét, de valójában több jelentkező volt. Azért amellett, hogy a HBM fejlesztést az egy gyártóra való lekorlátozás segíti, a többi gyártónak hátrányt okoz, mivel nagyjából egy éves kutatási hátrányba kerülnek. Nem véletlen, hogy az Intel a Hynix döntése után megerősítette a szerződését a Micronnal. Hiába jobb a HBM, ha az AMD már rég tömegesen gyártja a termékét, amikor a többiek még javában tesztelik az interposerüket.
Kérdés, hogy mit tekintesz vonzónak. A sebességet, vagy a dobozra írt számokat. HBM-mel biztos gyorsabb lenne, még 4 GB memóriával is.Ja értem, tehát azért mondtak le éves szinten gépenként 100 dolláros bevételről, mert szerintük jobban megéri, ha előállnak egy saját konzollal. Végülis, ha kiszámoljuk a matekot, akkor az XO-ból és a PS4-ből éves szinten eladnak nagyjából összesen 12-14 milliót. Az NV viszont úgy döntött, hogy nekik egy olyan konzol kell, amiből éves szinten a legjobb esetben is félmilliót lehet eladni. Logikus döntés.
Ja tetemes. Mert a DX12-höz aztán lesznek driverek ... A DX12 egy explicit API. Ahhoz csak shader fordító lesz, ami mindenkinek van és semmi fejlesztést nem igényel. Ami eddig a driverben volt az az alkalmazásban lesz. Zéró lehetősége van a gyártóknak befolyásolni az alkalmazást. Drivert sem kell fejleszteniük, mert úgy sem nem látják mi van a videomemóriában. Ezekkel az API-kkal az számít, hogy az alkalmazás hogyan kezeli a GPU architektúrákat és azok verzióit.
Elárulom, hogy a Tonga GPU-ban van ma a leghatékonyabb DCC. Az kb. 40%-os hatékonyságú, míg a GM206/GM204-é kb. 33%. Persze ez a gyakorlatban nem annyira lényeges, de az egyértelműen merész állítás, hogy a Fiji-ben a Tonga DCC-je nem lesz benne.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz daveoff #13385 üzenetére
A cloud gaming az tényleg működő modell, de valójában az üzleti részét sokkal jobban ki kell majd dolgozni. Az NV-nek ebből akkor lenne igazán komoly eredménye, ha megegyezne a tévégyártókkal. A Sony is úgy tartja fent a szervereit, hogy a PlayStation Now szolgáltatást a Samsung egyes okostévéin is elérhetővé teszik. Ha ezt nem lépnék meg, akkor több veszteséget termelne. Most azon kell dolgozniuk, hogy a többi tévégyártó is jöjjön. Ugyanez kell a GRID-nek is, mivel túl kevés lesz a Shield Console eladása ahhoz, hogy a szervereket fenntartsák.
A Sony felhője például évi egymillió aktív előfizetéssel válik nyereségessé. Nagyjából ennyi kellene az NV-nek is, vagy több, mert a Sony felhője azért drágább. Amíg ez nem jön össze addig ez egy masszív veszteség, ahogy a Sony-nak is az ma még (persze még nincs felkapcsolva minden, de a pénz a kiépítésben benne áll).Az üzemköltségek a modernizálással, és a szoftveres újításokkal csökkenthetők a jövőben, szóval a felhő reális elképzelés lehet, de úgy kell beleugrani, hogy nagyjából két év az átfutási idő, amíg önmagában nyereségessé válik. Az eddigi felhős koncepciók sorra itt buktak el, egyszerűen a két éves tervben sem váltak nyereségessé, és lelőtték a cuccot.
Sokkal realistább egyébként a Microsoft tervezet, amelyben egy már működő Azure felhőbe raknák bele a felhős játék képességét, tehát sokkal szabadabb lehetne az árszabás, mert maga a játék része akár veszteséges is lehet, ha a munkára való teljesítménybérlés része nyereséges. És egy idő után ez kinövi magát.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
decibel
aktív tag
Ismerjük a mesét. Van egy AMD masterplan amivel világuralomra törnek. Ugyan úgy tűnhet a laikus szemlélőnek, hogy ez a masterplan csupán egy nedves álom, üres ígéretek halmaza amivel etetik az erre hajlamos naiv embereket. De Ph! Abu segít és feltárja a valóságot, rávilágít a rejtett motívumokra, elmarketingel minden AMD döntést, hiszen a jelenlegi helyzet ismeretében az ATI felvásárlás is milyen bölcs lépés volt, teljesen beigazolódott az összes akkori Abu jóslat (akinek nem esne le, ez itt most pure sarcasm).
Az nV csüggedten és könnyes szemekkel önti a pénzt az R&D-be, miközben az AMD pénzügyi jelentést tanulmányozgatja és átkozza magát amiért nem a konzolokkal szórakozott. Szar dolog a profit na, sokkal jobb ha a bevétel csak épphogy meghaladja a kiadásokat. Sokkal nagyobb fun egyre csökkenő piaci részesedés mellett fejleszteni, ezt el kell ismerni.
Az Intel és az nV most a sarokban retteg, mert az AMD készített egy apit amit végül nyílttá tett, de kb egy tucat stúdió használja majd. Éppúgy retteg az nV amiért nem rakott a 12 GB-os kártyájára HBM-et. Vaaaagy, röhög amiért csúszik emiatt az AMD kártya? Nemtom, majd Abu elmarkatingeli ezt is.
Jobb lenne ha nem az egyértelműen vörös pH!-s újságírónak kéne fantazmagóriákat kreálni azért, hogy vonzóvá tegye az AMD kártyákat, hanem a vörösek készítenének olyat amivel ki tudják rántani magukat a lefelé tartó spirálból. A jelenlegi szinten erősen kételkedem abban, hogy tartani tudják a lépést az nV-vel fejlesztések terén.
"you are a monkey poo-poo"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz decibel #13390 üzenetére
Nincs itt semmiféle mesterterv. Történnek a dolgok. Mindenki sütögeti a saját pecsenyéjét. Nyitnak ilyen-olyan irányba és azokat összefűzve próbálják erősíteni a teljes termékskálájukat.
Az AMD helyzete nagyon egyszerű. Ott vannak két olyan konzolban, amelyből évente eladnak összesen 12-14 milliót. Ezt tudták 2009-ben is, mivel ekkor már le volt fixálva az üzlet. Így kitalálták, hogy akkor ebből úgy tudnak a PC-ben előnyt kovácsolni, ha mostantól low-level API-kkal dolgoznának a fejlesztők PC-re is. Nem kell zseninek lenni ahhoz, hogy az összefüggést lássuk. A GCN-t megtanulják és ezt a tudást át tudják úgy menteni PC-re, hogy az alkalmazásokba hatékonyan meg tudják írni azokat a funkciókat, amelyeket eddig a gyártók írtak a driverbe. Ezért mindegy, hogy milyen API-val dolgozik a fejlesztő, a lényeg, hogy low-level legyen. Persze a terv része még, hogy ha már csinált az AMD egy saját API-t, akkor most rákényszerítheti az akaratát a piacra. A Khronos már most nem úgy fejlesztett, ahogy szokott. Nagyon egyszerű egy olyan sérülékeny ipart manipulálni, ahol egy-két évig is ülnek az egyes ötleteken az API-t fejlesztő csoportok. Az AMD csak a saját előnyére fordítja a szabványalkotás általános gyengeségeit. Mindenki kizárásával beépítenek valamit egy saját API-ba, azt amit a fejlesztők kérnek, és odadobnak egy pöttyös labdát a lépéskényszerbe kerülő Khronos és MS számára. Közvetve ennek az a hatása, hogy az AMD részben meghatározza a fejlődés irányát. Két konzollal a hátuk mögött nekik ez a logikus irány.
Az NV helyzete is nagyon egyszerű. Nyilván ők is sejtették, hogy 2009-ben az AMD elvitte mindkét konzolt (azért az iparágon belül valószínűleg nem nehéz megszerezni ilyen alap infókat, valszeg nem tudták, hogy az AMD mivel nyert, de azt tudták, hogy nem őket választották, és az MS/Sony igényei mellett kinek volt reális esélye), és mivel nem hülyék dolgoznak ott, így azt is tudták, hogy ebből mit akar majd kihozni az AMD a PC-ben. Az NV tehát arra készült fel, hogy a fejlesztőknek nagyon nehéz dolguk legyen a low-level iránnyal, így a Fermi-vel kezdve fokozatosan leállították a dokumentációt, a fejlesztőeszközöket egyre jobban lezárták vagy az egyes optimalizálást segítő részeiket megszüntették. Ezzel elérték, hogy a fejlesztők nem tudnak majd az NV architektúráira optimalizálni, hacsak önköltségen vissza nem fejtik azokat. Viszont, hogy legyen menekülőút létrehozták a GameWorksöt, ahol meghatározhatják, hogy az egyes effektek min és mennyire gyorsan fussanak, és megfelelő tudás nélkül a legtöbb fejlesztő még a forráskód elkérése esetén sem fogja tudni, hogy az a kód optimálisan fut-e a GeForce-on, tehát nem tehetnek mást, mint elhiszik, hogy igen. És, ha logikusan szemléled, akkor nulla konzollal a hátuk mögött nekik ez a logikus irány.
Az persze kétségtelen, hogy ezeknek a változásoknak közvetve van hatása a PC-s játékpiacra, hiszen az AMD azt mondja, hogy biztosítunk minden leírást és lehetőséget, hogy a programhoz jól optimalizált effektek és post-process futószalagok születhessenek, míg az NV azt mondja, hogy nem adunk semmit, de ne is fejlesszetek saját megoldást, hanem használjátok az általános effektjeinket. Mindkettőre van igény csak más kiadói és fejlesztői csoportok által. Az viszont már most látszik, hogy az AMD megoldásával lehet a minőséget, míg az NV-ével az egyszerűséget célozni. Persze ez várható volt. A különböző általános middleware-eknél a mélyen integrált eljárások mindig gyorsabban és jobb minőségben működtek, mert ezeket specifikusan lehet fejleszteni, míg az általános eljárások beépítése korlátokkal jár, vagy a sebesség, vagy a minőség, vagy mindkét szempontból.
Az, hogy átkozzák-e a döntést? Ezeket a döntéseket évekkel korábban hozták meg és pontosan tudták, hogy mik a következményeik. Mindkét cég tudta a maga irányával, hogy az EA, a Square Enix, a Capcom, és más nagyobb kiadó az AMD-hez fog húzni, mert saját maguk fejlesztik a technikáikat, így nekik jól dokumentált rendszerek kellenek leginkább middleware-ek nélkül, mert mindent megírnak maguk. Azt is tudták, hogy az NVIDIA kedveltebb lesz például a kisebb fejlesztőknél, vagy a PC-vel nem törődő kiadóknál, ahol szimplán nincs meg az anyagi keret, arra hogy saját eljárásokat fejlesszenek, vagy szimplán nem kifizetődő a PC-t figyelembe venni a kevés eladás miatt. Itt hiába van meg a jól dokumentált rendszer, muszáj xy middleware-t elővenniük, mivel ez így is olcsóbb, mint a saját fejlesztés.
Én személy szerint úgy gondoltam, hogy ebből csak baj lehet a PC-n, de valójában meglepő, hogy mennyire alkalmazkodtak az eltérő irányokhoz a fejlesztők. Eldöntötték, hogy kivel tartanak, kinek a koncepciójával tudnak jobbak lenni, és annak a cégnek a hardvereit ajánlják. Átrendeződtek a fejlesztői nézetek, de a PC-s játékpiac feltalálta magát.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
smkb
őstag
válasz decibel #13390 üzenetére
Nekem ez a nagy kedvencem :
http://prohardver.hu/tema/re_megtorpant_a_gpu-piac/hsz_34-34.html
Így egy csokorban ennyi humbugot nem nagyon lehet olvasni, amiből mindennek az ellentettje most a valóság (és akkor is csak a szerző látta ezt így), de szinte tényleg szavanként hiteltelen minden mondat. Na jó, egy nem, hogy az NV-nek szép készpénzállománya van Az most még nagyobb.
[ Szerkesztve ]
-
-
TTomax
nagyúr
válasz schwartz #13394 üzenetére
Arra azért ne vegyél mérget,nekem meg gyanus lesz a vram limit uhdban... A semminél meg jobb a valami még ha lasabb is...
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz schwartz #13394 üzenetére
Ebbe is bejátszanak az alapvető irányzatok, amiket leírtam. Az NV a saját middleware-jére koncentrál. A GameWorks előnye, hogy reálisan beépíthetők a motorokba (kis módosítás esetleg kell). Viszont a hátrány között nem csak a minőség és a sebesség hiánya szerepel, hanem az optimalizálhatóság hiánya is. Minden middleware problémája, hogy nem lehet a VRAM használatot normálisan optimalizálni.
Ezek miatt az NV például nem számol azzal, hogy a GameWorks mellett bármelyik fejlesztő is hozzányúl mondjuk az async compute és DMA képességekhez az új API-kban. Egyszerűen túl bonyolult megoldani a GameWorksszel. Ilyen szempontból nekik a sávszél nem annyira kritikus probléma, mert eleve nagyon nehéz lesz a partnereiknek párhuzamosan futtatni a pipeline-okat.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Ha már így két oldalnyi hozzászólás született tök off témában, mesélhetnél pontosan mikor óhajtja kiadni a 390x-exet a piros oldal. Gondolom már tudod a dátumot. (a mérési adatokon kívül a többi mind rizsa lesz velük kapcsolatban is)
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
westlake
félisten
válasz Malibutomi #13399 üzenetére
Nyilván ő is a bejelentésre gondolt, de a kiadás és a bejelentés közel sem ugyanazt jelenti.
[ Szerkesztve ]
Play nice!
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs