- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Júniusban Magyarországra érkezik a Tecno, a fejlődő piacok egyik kedvenc márkája
- Android szakmai topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Mobilarena
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ki lehet hozni többet, de nem tudják megverni a HD 5870-et. A HD 6000 ellen úgy sincs esély, így egyelőre a Fermiről alkotott jó architektúra presztízsértéke többet ér, mint a csata. Ugye folyamatosan a DX11 Done Right szöveggel mossák az agyunk.
Persze ha a HD 6000 ár/érték aránya erős lesz, akkor kell egy frissítés, mert a GTX 460-at nem érdemes árban 150 dollár alá vinni.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A GTX 485 esetében a lapka fogyasztása kilövi a lehetőséget. Vannak minták, de +100-200 W-ot követel az 512 cc 6-7 %-os teljesítménytöbblete, ami nem éri meg. 300 watton belül nem tudnak úgy gyorsabbat alkotni, hogy az tömeges szinten gyártható legyen. Esetleg a dupla GF104, ezzel viszont mindenképp megvárják a HD 6000-et. A megjelenés attól függ, hogy a GTX 480 elveszti-e a leggyorsabb egy GPU-s kártya címét. Nyilván ha elveszti, akkor le is áll a gyártása, és jön helyette a dual GF104, mert olcsóbban gyártható és gyorsabb.
Reklámnak nagyon jó. Döntő tényező lehet a termékek eladásánál a DX11 támogatás. Ezért hangsúlyozzák, mert az emberek ez után mennek.
(#7513) schwartz: Az NV-nek olyan megoldás kell, aminek a gyártása felvállalható, és nem taszítja a negyedéveket veszteségbe, mint ahogy a GF100 a mostanit.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem biztos, hogy válaszolni akar az NV a HD 6000-re. Egyelőre nincs értelme árversenyt generálni. A GTX 480 gyártásban van még, a GTX 465 és 470-nek lett vége. Igazából a GTX 480-at azt lehet olyan áron adni, hogy nincs rajta veszteség, így nem gond, ha megmarad a termékskálán. A funkcionálisan hibás lapkákból meg már nincs sok, mert a TSMC ebből a szempontból jól működik, csak a termikus variancia a durva, de a noti vonalon is van GF100, ami egy nagyon lecsupaszított verzió, és 300 dollár egy ilyen MXM modul. A GTX 465 és 470 nélkül is eladható a legyártott mennyiség, főleg úgy, hogy a Quadro és a Tesla generáció is a GF100-ra épül. Lényegében az a balansz, ami lehúzta az aktuális negyedévet már nem nincs meg.
Nagy mennyiségben nyilván a GTX 460 lesz gyártásban. A GTX 480 is egy szerencsétlen modell az OEM szempontok alapján. 300 wattos a fogyasztás és nem a leggyorsabb termék. Nagyon kevés OEM partner veszi figyelembe azt, hogy sokan csak az NV-t szeretik. A racionálisan döntő felhasználókból több van, így az ő igényeik érvényesülnek, márpedig 300 wattos határban a HD 5970 bevehetetlen, és akkor nem beszéltünk a HD 6000-ről.Nem muszáj a DX9. A Steam statisztikái szerint drámai mértékben csökken a Windows XP tulajok száma. Idén nem egy játék lesz, ami követeli a Windows 7/Vista rendszert. A DX11 meg könnyű, megírod az API-ra a játékot és a rendszer visszaskáláz. Ebbe csak az XP kavarhatott be, mert az nem támogatja a skálázást, de ezt az oprendszert egyre inkább elfelejtik a fejlesztők. Az, hogy konkrétan hány DX11-es játék jön még idén nem tudni pontosan. A Lotr Online-hoz jön a patch. Aztán DX11 lesz a Civilization 5 és a HAWX2 is, na meg a Lost Planet 2, ami jó eséllyel pályázik a legrosszabb folytatás címre, szóval inkább törődtek volna a játékmenettel, mint a grafikával.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Kb. ugyanaz a driverek minősége. A tesztekben egyikkel sincs sose problémánk.
A hónapos frissítés a gyors reakciót szolgálja az egyes hibákra. Általában egy probléma, ami könnyen reprodukálható, egy-két hónapon belül javítva van. Például a 10.8-ban van egy olyan hiba, ami az overscan pozícióját nem menti el az újraindítás után. Mivel a 10.9 már WHQL-en van, így a 10.10-re lesz javítva. Nyilván ez könnyen reprodukálható probléma, mert minden konfigot érint. Hasonló hiba az NV-nél a DX8 alatti játékok futtatási problémája, ami a márciusi fermis driver óta gond. Elvileg most lesz javítva Hétfőn a 260-as driverben. Nyilvánvaló, hogy a hónapos struktúra gyorsabb reagálásra ad lehetőséget. A 260-as driver esetében ezért lesz egy nagy változás. A rendszer modulárissá válik, amilyen a Catalyst, így könnyebb a fejlesztés, és gyorsabban jöhetnek a frissítések.Ha megírod a kódot DX11-ben, akkor az a kód változtatás nélkül fut DX9-ig visszamenőleg, Win 7 és Vista SP2 mellett. Egyedül az XP-hez kell natív DX9, így ez az egyetlen tényező, ami probléma. De már ez sem akkora gond, mert az új Windows-ok gyorsan terjednek.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Mackósajt
senior tag
Az nv driverről jut eszembe - és most már nagyon elkanyarodtam, elnézést - hogy a catalyst-ben nem lesz valamikor olyan funkció, mint az nv driverekben, hogy külön programonként lehet grafikai beállításokat elmenteni?
Van ilyen, mivel lehet profilokat beállítani. A profilhoz megadhatsz programot, és akkor elindítja az illető játékot, amikor arra a profilra váltasz. Kétségkívül jobb lenne persze, ha inkább érzékelné, hogy mit indítottál, és a profilt hozzá igazítaná, mert elég fura a Catalystből indítani egy játékot.
Az már más kérdés, hogy az egész profilmegadás valami iszonyúan nem felhasználóbarát.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A szürkehalált lényegében az alaplapok okozzák. Ugyanezzel a problémával küzdhet most az NV, csak nem szürkehalálként jelenik meg, hanem a GTX 400-as kártya lefagy a bejelentkező képernyőn. A GTX 465 / 470 / 480 topikban egy ideje csak erről van szó.
A mikroakadás az konfigurációfüggő lehet. Láthatod, hogy a GTX 460 topikban is megy erről a beszélgetés, de a tesztekben sosem merül fel. Mi sem vettünk még észre ilyesmit a tesztekben. Az akadást nagyrészt egy háttérben futó szoftver okozza, lehet mondjuk a vírusirtó, amikor elkezd ellenőrizni. Valszeg mi azért mentesülünk ezektől a problémáktól, mert csupasz rendszeren tesztelünk.Csak azok találkoznak vele, akik a régi játékokkal szeretnének játszani. Nyilván egyelőre kevés sikerrel. De a lényeg, hogy az NV már írta áprilisban, hogy tudnak a hibáról és javítani fogják.
Van ilyen. De az AMD amúgy sem szereit a driveres kényszerítéseket, mert ilyenkor lassú lesz az AA és az AF. Ha a játékba építed az algoritmust, akkor lesz a leggyorsabb. Például az SSAA-t azért nem engedik DX10 fölött futni, mert nem akarják, hogy a 2x-es beállítás negyedelje az FPS-t, így a fejlesztőre hárítják az AA lehetőségét. Választhatnak a Multisample Access és egy DX11-es AA mód között, mindkettőre van dokumentáció az AMD-nél, és működik a GeForce kártyákon is.
Nem lassú a DX11 terjedése. Az év végére háromszor annyi DX11 játék lesz, mint amennyi DX10-es volt az API megjelenésétől számított idő alatt.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Bj Brooklyn
aktív tag
Szerintem, karácsony környékén megjátsszák a jelenlegi modellek árcsökkentését és raktársöprését, hogy legyen hova pakolni az új szériát
Viccet félretéve: Ez egy jó kérdés, de biztos, hogy nyomós indokuk van, vagy jobbnak látják kihagyni, hogy még többet profitáljanak, vagy hogy ne keljen megmérkőzni a konkurenciával, vagy hogy addigra nem tudják feltölteni a raktárakat, vagy a raktárak még mindig teli vannak és azokat kell kiszórni, mert a az új generáció megjelenésével eladhatatlanok lesznek, vagy...
Ha a Google a barátod, akkor a Wiki a barátnőd :)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Arra. Annyira nem számít amúgy a dolog. Ezen a piacon már lehet bakizni, ez a jövő szempontjából mindegy, csak a bevétel nem az.
Az AMD sem a legnagyobbal kezd. A HD 6000 óta változtattak. Szerintem most is így lesz.
Véleményem szerint mindkét gyártónál előnybe kerül a mobil termékskála, így most először az MXM modulok jönnek és utána az asztali VGA-k.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A PCI Express 3.0 egyik tényleges előnye, hogy a CPU beleírhat a VRAM-ba. Más nincs. A sávszélesség nő, de a késleltetés a fizikai távolság miatt marad. Igazából a késleltetéssel van a probléma.
Elárulom neked a felületes NV útitervet, úgyis téma ez a topikban. A 2013-as üzleti évre vonatkozó adatok alapján: Q1 - első 28 nm-es GeForce (Kepler, GK107 valszeg), Q2 - új Quadro (Kepler), Q3 - új Tesla (Kepler), Q4 - Tegra 4. Tekintve, hogy üzleti évről van szó, így a 2012 februártól 2013 februárjáig értendő az egész.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Elég sok, ha heterogén módon fut a program. Ezt majd ki lehet használni. Nyilván program oldaláról kell a támogatás, így az elején semmi előny nem lesz a PCI Express 3.0.
Az alaplapgyártóknál a PCI Express 3.0 csak egy újabb fícsőr, vagy nagyobb szám, amit a dobozta írhatnak. Ez a marketing. Néha gusztustalan, de ez a piac része.
Persze. A PCI Express 3.0-s VGA nem árt a fícsőrök kihasználásához.Engem nem kevésbé, de hát csak ennyi van. Ha több lenne elmondanám.
Nem tudom, hogy a Maxwell minek a része lesz. Valszeg külön termékskálát kap, de 2014 előtt nem hiszem, hogy itt lesz. A Tegra inkább megmarad mobil terméknek. A Maxwell nagy fogyasztással rendelkező szerverbe szánt lapka, amiből lesz asztali modell is.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A heterogén módon működő progiknál lesz ennek előnye ... OpenCL és C++ AMP-ben. Szimplán gyorsító funkció. Feladattól függően általános előny lehet. Annyira sokat persze nem kell várni tőle. Nem csodafícsőr ez, csak segít.
Szerintem a Tegra 4-ből már lesz asztalra is. Amilyen gyorsan esik össze a VGA-piac kell valami, ami a részesedésben 15% fölött tartja az NV-t. Erre az asztali Tegra 4 nettopba és All-In-One gépbe nagyon jó lehet. Akár még 20% fölé is vissza lehet térni, az nagy eredmény lenne. Többet valszeg a Maxwellig nem remélnek. Persze az is kérdés, hogy a piac hogyan rendeződik át a kutatások szempontjából, mert ha az elemzők elkezdik beszámolni a táblákat a negyedéves eredményekbe, akkor simán hozható a 20%-os részesedés. Ez még nagy talány.
Igen a Maxwell az egy ARM processzormagokra épülő APU lesz. 2014-ben lehet belőle valami. A Project Denver magokat használja, vagyis az NV saját fejlesztésű megoldását. A VGA rész kérdéses. A nextgen konzoloktól sok függ, de 2014 után valószínűleg ez a piac egy elhanyagolható rész lesz, mint most a hangkártyák. Le lehet fedni, de nem biztos, hogy érdemes. Ez még később kiderül. Az biztos, hogy a prioritás az APU, mert az új konzolokra írt játékokat ezzel lehet normálisan kiszolgálni.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Pletykánál többet úgy sem kapsz. Meg kell várni, amíg a gyártóktól jön szivárgás.
[link] - itt van esetleg egy érdekes hozzászólás. NVGreg ... fogalmam sincs ki ő, de azt írja, hogy az összes adat fake, és várjunk türelmesen. A szövegkörnyezetből úgy tűnik, mintha NV-s lenne, bár ide bárki írhat bármit.[link] - Itt van egy Aida szivárgás pl. ... Ez azt mondja, hogy a GTX 670M és 675M GF114M GPU lesz. Az kérdéses, hogy marad-e a 40 nm, vagy csinálnak egy 28 nm-es shrink-et a GF114-es Fermiből.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
veterán
válasz TomiLi #10040 üzenetére
A konzolokban (PS3, Xbox360) sem APU-k vannak, hanem 2 külön álló chip, GPU és CPU, de a PC-kel ellentétben közös memóriát használnak, ráadásul PC-s szemszögből a GPU (vagy VGA) memóráját használja a CPU is, tehát kevés de nagyon gyors memória van bennük. A hatékonyság ezért jobb, mert nincsenek API-k, köztes szoftveres rétegek a hardver és a játékok között, tehát közvetlen hardveres hozzáférése van a játékkészítőknek a hardverhez, így sokkal jobban ki tudják használni, persze ehhez nekik is kell 1-2 év mire belejönnek a kihasználásba. PC-n mire belejönnének új hardver kerül a gépbe, és tanulhatnák újra a hardver közvetlen programozását, tehát ez nem működne. Erre lehet orvosság, hogy minden PC egyforma lenne és csak 5 évente lehetne fejleszteni, csak akkor már konzolnak hívnák az egészet... Tehát API-kra szükség van, amik áthidalják különböző hardverek által jelentett problémát, viszont ezek természetesen rontják a hardver kihasználhatóságát, szóval ez egy ördögi kör.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TomiLi #10716 üzenetére
A HDD-piac teljesen más. A VGA-k nyereséghányada borzalmasan kicsi. Ezt nem szabad elveszteni, különben nincs értelme a piac fenntartásának. A GPU-piacon a nagy pénz az IGP-ben van, nem a dedikált GPU-ban.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TomiLi #10724 üzenetére
A VGA-kat könnyebb ellenőrizni. Csak megnézed, hogy az AMD most ~30 millió dollárnyi operatív profitot keresett ezen a szegmensen. Az NVIDIA legutóbb nettó ~60 millát keresett összesen, de ebből ~70-80 milla az Intel bánatpénze, hiszen 3 évig évi 300 majd szintén 3 évig 200 millát fizetnek az NV-nek, negyedéves lebontásban.
A HDD-k esetében látod a hatalmas nyereséget. Itt egyáltalán nem.(#10723) Löncsi: Nyilván az ártól sok függ majd. 70k-ért szerintem is jó.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen TV-t vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- Milyen légkondit a lakásba?
- bambano: Bambanő háza tája
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- World of Warships
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Gainward Phoenix RTX 3090 24GB GDDR6X videokártya garanciával hibátlan működéssel
- ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4070 Ti 12GB
- Asus DUAL RTX 2060 6GB videokártya /Újszerű/Csavarmatrica/Beszámítás/
- ASUS GeForce RTX 2070 Super Turbo 8Gb
- PowerColor RX 5700 XT 8GB GDDR6 Red Dragon Eladó! 55.000.-
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen