- Mobil flották
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- DIGI Mobil
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
Hirdetés
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Yany
addikt
Talán az első vga evör, amiből a founder/referencia kiadás is épp annyira érdekes számomra, mint a customok. Senkinek sem tűnt fel, hogy még nem említettétek? Vével kezdődik és apor a vége. Mindez pedig rendes axiál dupla ventivel. --> [link]
[ Szerkesztve ]
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
Yany
addikt
Ez a kép nálam betalált.
[ Szerkesztve ]
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
Yany
addikt
válasz torma1981 #20527 üzenetére
Csak annyit mondok, hogy 1440p-ben ULTRA grafikán (-FSAA) egy RX480-as társaságában a 4.3 GHz-re cuccolt 2500K meghal BF1-ben. Néha még 24 fős szervereken is megröccen (beesik 30 fps alá), de 32-estől kezdve nem pálya. Pedig BF4-ben még a 64-es szerók is szépen futottak. És ami a lényeg: abszolút CPU bottleneck van, a grafikát meglepően jól viszi WQHD-ben az RX480, ezen meg is lepődtem. BF4-ben viszont 90%-ban akkor lassul csak be a game ezen a konfigon (értsd: esik be 40-50 fps-re), ha sok a robbanás vagy füst és sok alpha textúra feszül a képen...
Szóval kíváncsi lennék, hogy mi a tosztól lett ennyire CPU-igényes a BF1 a BF4-hez képest, miközben inkább a grafika javult, semmi okát nem látom, hogy egy 32 fős BF1-nek több procira lenne szüksége, mint egy 64-es BF4-nek. Brutális a kontraszt.
[ Szerkesztve ]
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
Yany
addikt
Akármit is tud a Frostbite, de bugmentes DX12-t egy RX480-on tutira nem. Irdatlan input lag, hibásan villogó textúrák és helyzettől függően 10-50%-kal alacsonyabb fps DX11-hez képest. BF4-ben a Mantle sem volt jobb. Nesze neked explicit API. GTX-eken is baj van a BF1 DX12-es módjával?
Hogy picit NV irányba toljam vissza a topicot, ott már csak azt remélem, hogy megszűntek ezek a misztikus a "Driver not responding" jelenségek, ami 8800GTS-ig üldözött engem számtalan konfigon keresztül. Mert most eléggé NV-nek áll a zászló a pár hónapon belül megújuló gépemben. (A 2011-ben vásárolt 2500K kezd Unity-ben, Premiere-ben és BF-ben is karcsú lenni).
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
Yany
addikt
Bah, nem gondoltam volna, hogy ilyen csontvázak hullanak ki a frostbite szekrényéből. De azért ez a DX12-t is minősíti, akárhogy is szépítjük: van egy kód DX11-en, ami javarészt problémamentesen fut, de legalább ugyanezt elérni DX12-es ágon egy frostbite-méretű teamnek másfél évébe kerülne? Ez nevetséges. Lehet azt mondani, hogy elavult egy kód és a motor nem pici, de azért ne menjünk el amellett, hogy egy API/FrameWork,/akármilyen eszköznek, amit a fejlesztők használnak nem kis részben az is feladata, hogy leegyszerűsítse és magasabb szintűvé emelje a kódot közelebb hozva a valódi problémák irányába és ne technológiai aknamezőn való lépdesés legyen a folyamat. Ehhez képest én megjelenése óta is csak sz*pást látok a DX12-vel. Bezzeg a a Doom vulkanon nem csak atomstabil, de jó 20-30%-kal jobban is repül. Na ebből eddig semmit nem hozott a DX12: vagy lassabb, vagy max. ugyanolyan gyors és a driver overhead csökkenése ellenére nő az input lag. Nyilván nem minden játékban... (remélem).
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
Yany
addikt
"A Frostbite-nak az sajnos nem volt túl szerencsés, hogy nagyon építettek a Mantle-re"
A BF4 Mantle-vel épp annyira bugos és használhatatlan volt, mint a BF1 DX12-vel, ha nem jobban. Szóval ha az a gondja, hogy nagyon Mantle-orientált, akkor adtak a sz@rnak egy pofont, kár volt érte.
"A Vulkan azért a memóriamenedzsment szempontjából jóval egyszerűbb."
Pontosan erről beszéltem, ez a dolga egy API-nak: egyszerűbbé tenni a fejlesztő dolgát. Nem ismerem fejlesztőként se a DX12-t, se a Vulkant, de a végeredmény igencsak beszédes.
"A Doom inkább egy nulladik generációs projekt volt számukra."
Ehhez képest leginkább a többlet-RAM-használat és a nem gyorsabb futás volt a fő gondja. A BF4+Mantle és a BF1+DX12 konkrétan nem valósítja meg a kereskedelmi termék fogalmát, holott a Forstbite-hoz eleve szorosan köthető maga a Mantle születése is.
A lényeg, amit mondani akarok, hogy a DX12 egy olyan állomásnak tűnik, ahol sürgős reformokra lehet szükség, mert folyton csak azt látom, hogy bugos, bonyolult, idő kell, stb. A Wolfenstein már rögtön a Doom után frankó. Ennyivel jobb fejlesztők lennének odaát, mint a "DiCE"-nál?
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
Yany
addikt
válasz Heroes fan #20613 üzenetére
Itt EU-ban "picit" húzósabb a Founders: [link]
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
Yany
addikt
Önmagában igazad is van, csak az említett videóban épp az a pláne, hogy generációkat vet össze és ebben van tökéletesen kiábándítóan igaza. Innen érdemes csekkolni: JayzTwoCents on 2080(Ti)
szerk.: a hűtésről: most először szimpi nekem igazán egy FE kártya. Kár a kicsit lefojtott légáramlatokért, de az a full-board vapor nekem nagyon szimpi.
[ Szerkesztve ]
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
Yany
addikt
válasz regener #22220 üzenetére
Miért, a 2070 és a 2080 nem másik chipet használ?
szerk.: nem tudom, hogy mi a gond az egyetlen topiccal, gyakorlatilag azonos feature-készlettel bírnak, csak tempóban lesz különbség. A Tensor és egyéb összetevőket a hírek szerint csak a kisebbek fogják nélkülözni... már ha lesznek kisebbek ebben a generációban és nem a 10xx szériát fogják erre szánni.
[ Szerkesztve ]
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
Yany
addikt
A gondolkodás szabadsága mindenki számára adott . Mindenesetre beállni a sorba és 2070+2080, illetve 2080Ti topicokat kérni semmivel sem ésszerűbb, mint 3 topicot teljesen külön vezetni, esetleg totál egyben mindet (legalábbis az említett érvek mentén, miszerint különbözik a gpu).
[ Szerkesztve ]
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
Yany
addikt
Én mondjuk mégis az egybetopic felé szavaznék egyet, mert rengeteg olyan kérdés/tipp kerülhet be, ami minden felet érint és elég nagy lemondással jár csak egy csoportnak címezni. ...vagy macerával és duplikációval mindegyikben megírni. És ha specifikus a hsz., az nem szabad hogy kihívás elé állítson bárkit is, hogy megírja, hogy melyiket érinti (ez éppúgy feladat lenne egy csak 2080/2070 összevont topicban is).
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
Yany
addikt
válasz Pakmara #22370 üzenetére
Nekem inkább az borzolja a fantáziám, hogy milyen mértéktartással lesz képes az NV úrrá lenni a lehetőségein, hogy ne kannibalizálja a saját piacát. Mire is gondolok?
Láthatjuk, hogy az RTX 20x0 kártyák annak ellenére is nagyon jó energiahatékonysággal bírnak, hogy gyakorlatilag alig történt gyártástechnológiai fejlődés. Azt is sejtjük, hogy a 2060 és az alatti kártyák GTX jelöléssel és RT feature készletek (és Tensor) nélkül érkeznek. Igen ám, de itt felszabadul egy jó adag terület a szilíciumon, ráadásul a TDP keretbe is így több raszterizáció-specifikus feldolgozóegységet tudnak belegyömöszölni.
Vagyis jó kis önuralom kell ahhoz, hogy egy 2060 RT nélkül ne legyen olyan gyors raszterizálásban, mint amennyire a 2070 lesz majd képes úgy, hogy ott az RT is enni fogja a TDP és szílíciumtartalékokat. Nyilván van mód visszafogni a kártyát, csak a kérdés, hogy a kettő közt szunnyadó potenciálra nem fog-e valamivel ráugrani. Csak ugye ha kiadna egy 2060 Ti kártyát, ami mondjuk 20-30%-kal gyorsabb egy 2070-nél, de nem tud mit kezdeni a raytrace-szel, akkor erősen veszélyeztetni fogja az egész raytrace-jövőt, de legalábbis a saját portfoliójában az NVIDIA, mert a legtöbb ember az FPS számokat fogja nézni, nem azt, hogy egy még ki sem használt képességre előre fizessen. Ami végül ugye azt eredményezné, hogy a raytrace sokkal lassabban terjed, amiből pedig az következik, hogy a csúcskártyák is kevésbé lesznek vonzóak, hiszen részben az RT adja az értéküket.
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
Yany
addikt
válasz NewHope88 #22373 üzenetére
Pontosan, vagyis a topic keretein belül találgatok a lehetséges irányokról... saját gondolatok emésztése hangosan.
Csak ugye az egész gondolatmenet abból eredt, hogy épp itt a szokásosan tágan tartott résnél a legnagyobb a tartalék a 20x0 generációnál. Csúcskártyát nyilván nem fog kiadni RT nélkül és megnövelt raszterizálási tempóval, de ha már nincs RT, akkor a 2060 fölé legalább nagyon kínálkozik az a lehetőség... Értem, hogy az NVIDIA most piacvezető, de ha a saját lehetőségeit (nyilván ügyesen, de) nem használja ki, akkor a történelem ismételni fogja önmagát: ld. Intel (immár másodszor), Nokia, stb.
szerk.: amúgy a piac szondázására is jó lehet egy 2070 körüli tempójú RT nélküli cuccos. Csak veszélyes, ezt belátom.
[ Szerkesztve ]
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
Yany
addikt
Szerintem itt többen félreértik a DLSS skálázását, vagy én értelmeztem rosszul. A Tensor magok nem egyszerűen a meglévő pixelek okos skálázásával érnek el nagyobb felbontást, hanem ML "tapasztalati" adatbázist használnak, olyan, mintha hiányzó részleteket "pótolnának" a pixelek "közti" részeken. Vagyis olyan információkból dolgoznak a magok, ami túlmutat az adott képkockán található információkon és az NVIDIA által (gondolom a driverrel/profilokkal) szállított csomagban lévő adatokat használja fel a felskálázásra.
Nem szakmám a ML/DL, ezért ha túlságosan konyhanyelven és vagy pontatlanul fogalmaztam, nyugodtan javítson ki egy szaki. Mindenesetre ha nem tévedek az alapvető működésben, akkor messze nem egy hagyományos képkocka-felskálázásról beszélünk (különben mindenhol homályosabb, vagy cakkosabb kép lenne a végeredmény (lásd MLAA - pfujj), hanem arról, hogy ahelyett hogy SSAA-val (vagy akár natívan) számolná ki a közbenső pixeleket, a tréningelt neuronhálót használva kitalálja a Tensor, hogy mi kell oda. Arról nem beszélve, hogy a hagyományos értelemben vett felskálázáshoz minek Tensor?
szerk.: Abu írása
[ Szerkesztve ]
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
Yany
addikt
Tökéletes videó azt illusztrálni, amit összemakogtam fentebb.
Amúgy egy újabb topik a találgatós topikon belül: NVIDIA forces AIBs to deliver all 10xx cards.
Ez a helyzet viszont elég ügyes megoldásként vetül az NVIDIA árazására. Legyszerűsítve: Valójában ő most nem is akar 20xx kártyákat eladni, hanem kiszórni a kriptobubi miatt megmaradt előző gen. készletet, viszont mivel nem akar bukni rajta, ahhoz, hogy normális áron tehesse ezt meg, ad az új gennek egy eszement árat. Na most aki akarja ennyiért vinni a 20-asokat, hadd vigye (és sokan vannak, ebben biztosak lehetünk, mert aki ennyire rákattant, az ki fogja fizetni), de nem fojtja el az előző gen piacát. Aztán ha leapadt a 10xx készlet, akkor tol egy akciót mindkét generációra és mindenki úgy cuppan rájuk, mintha ingyen adnák.
Kettős hatása van: egyrészt rögzíti mindenki fejében pár hét alatt, hogy bizony a geforce-ok marha drága cuccok (a 10xx is) és amikor akciózni fog, akkor hiába adja még mindig drágábban, mint az AMD, mindenki csak azt fogja látni, hogy mennyre jó áron juthat most hozzá, pedig milyen drága cumók már.
A másik, hogy ha (tegyük fel) senki nem is veszi a 20xx kártyákat, akkor is mit lát az egyszeri nép? Hogy a legeslegjobb a piacon toronymagasan bármelyik NVIDIA zsuga + az RTX brand szépen öregbül a piacon, mindenki elülteti magában a sajtón és beszámolókon keresztül, hogy merre megy a világ és trendet formál belőle.
Szerintem zseniális. Jelenleg egyszerűen nem tud bukni ezen az NVIDIA. A felszínen hasonlónak tűnhet, mint az Intel CPU-k drágulása, de valójában az Intel egy kényszerlépést tett, míg az NVIDIA nagyon ügyesen extrém profitot fog bezsebelni ezekben a hónapokban. Majd figyeljétek az eddig is szép számait a köv. beszámolóknál...
[ Szerkesztve ]
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
Yany
addikt
Pontosan, meg fogják venni. Legyenek köztük akár "hülyék", akár unatkozók, akár csak a legerősebb terméket akarók, ez senkit nem érdekel (a marketingeseken kívül, nekik fontos a céltábor összeállítása), a számok azt fogják mutatni, hogy fogynak. S amint leviszik az árat, a tetemes kis profitjuk csak még egy lendületet fog kapni. Eközben pedig a háttérben lapít az AMD, illetve ilyen "vihar a biliben" harcot folytat, mert megpróbál ő is szóhoz jutni, csak épp egy hangszigetelt üveg mögött jártatja a száját... de hát majd az év végi driver... mint tavaly is... ugye.
[ Szerkesztve ]
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
Yany
addikt
válasz KaitouP #22745 üzenetére
Kérek mindenkit, hogy a mások zsebében való túrkálásról legyen szíves figyelmét a topichoz tartozó kérdések megvitatása felé fordítani. Nem csak önmagát minősíti egy-egy ilyen hozzászólás, de hangulatkeltésre és az értelmes beszélgetés felhígítására alkalmas csak. Köszi szépen.
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
Yany
addikt
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Vezetékes FEJhallgatók
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- BestBuy ruhás topik
- Mobil flották
- Milyen program, ami...?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- További aktív témák...
- Zotac Twin Edge OC RTX 3060 Ti
- Asus ROG Strix GTX 1080 videokártya /Újszerű/Csavarmatrica/Beszámítás/
- BESZÁMÍTÁS! Gainward Phoenix RTX 3090 24GB GDDR6X videokártya garanciával hibátlan működéssel
- ASUS DUAL EVO RTX 2060 6GB - eladó!
- ASUS RTX 4090 24GB GDDR6X TUF Gaming OC Edition - Új, bontatlan - Eladó! 650.000.-
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen