Hirdetés
-
Like a Dragon: Yakuza - Élőszereplős sorozat jön Amazonra
gp A premierre nem is kell sokat várni, már ősszel láthatjuk a végeredményt.
-
(Újra)indítjuk a PH! YouTube-csatornáját
ph Jó pár éves kihagyás után, a Computex örömére elkezdjük a videós tartalmak gyártását is.
-
Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
it A jelentések szerint Musk arra kérte az NVIDIA-t, hogy a Teslának szánt AI-chipeket az X és az xAI felé irányítsa át. Idén 3-4 milliárd dollárt költhet NVIDIA hardverre a Tesla.
-
Mobilarena
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
tibbike01
őstag
válasz zoo8800 #3694 üzenetére
Nem a minősítéssel és az olajjal van baj, hanem azzal, hogy egy 50ezer km-es motorba minimum 5w30-at illene rakni, de a VW topikban Mágus a 0w30-at ajánlja a TSI motorokba és ha jól tudom a gyárból is ezzel az olajjal gurul ki.
Az én 15 éves, 210ezer km autómba is félrehúzott szájjal raktam 5w40-et...ha úgy nézzük a skálán az 5w40 a legrosszabb (mert ugye a 10w40-et 15w...stb már rég elfelejtettük).
[ Szerkesztve ]
-
BlacKSouL
addikt
válasz zoo8800 #3696 üzenetére
Amellett, hogy nem minden ügyfél szereti kifizetni a jó minőségű olajat, azért itt sem arról szokott ám szó lenni, hogy felsorolnak 4-5 féle olajat, és elmondják a laikus vevőnek, hogy melyik miért más/jobb/optimálisabb a motor számára, és hogy melyik mennyibe kerül(ne), hanem van egy szerződése a szerviznek egy adott márka olajára, mondjuk kétféle viszkozitásra: 10W40 és 5W40, ezekből kapnak jutányos áron 208-208 litert, és eldöntik, hogy ha régebbi autó, akkor a 10-est, ha újabb akkor az 5-öst teszik bele.
Szélsőséges esetben van amelyik szerviz "gyári" olajokkal dolgozik, vagyis a márkaszerviz létből adódó helyzetet használja ki, trükközés nélkül, és beleteszi azt, amit a hivatalos service manual előír neki arra a modellre. Nem gondolkodik, a polcon ott vannak a kiadagolt "genuine" vagy "original" feliratú flakonok, és beleönti azt. Ez mondjuk leginkább nyugatabbra, a tisztességesebb márkaszervizeknél jellemzőbb.Az a másik része a dolognak, hogy nem márkaszervizek, vagy csak márkásított szervizek (több márkát vállalnak) vagy függetlenek, hogyan, milyen módon és mértékben akarnak trükközni, vagy akár csak nyerészkedni az olajon. Hogy a "gyári" olaj helyett nyilván a sokkal olcsóbb, szerződhető olajat fogja megvenni, hiszen az amellett, hogy neki olcsóbb, a vevőnek is az lesz, még bőséges haszonkulccsal is. Pláne nagy tételben. És amelyik vevőnek nincs igénye, annak beleteszik az "ez is jó bele" olajat. Hogy jó bele, az lehet, hogy ideális-e, azt a szerelő vagy nem tudja, vagy nem akarja. És nem is van más neki. A hozott olaj meg macera, nincs rajta haszon, problémás, nem lehet trükközni, nem szeretik.
Kivételek persze mindig vannak, sőt, még némi rugalmasság is van az egészben, hiszen ha nem szélsőségesen használja az autót a felhasználó, és a nem longlife olajat nem longlife intervallumban tisztességesen lecserélik, tisztességes olajszűrővel, akkor hosszú évekig nem fog gondot okozni a nem ideális olaj sem (ha nincs túl messze az előírttől). Ha a részletek összeadódnak, pl. kicsit több hidegüzemű használat, kicsit hosszabbra hagyott csereperiódusok olcsóbb, alacsonyabb színvonalú olajjal, akkor ezek viszont már egy idő után okozhatnak előbb apróbb, majd egyre nagyobb problémákat. Ha nem nála, akkor majd a következő vevőnél.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
monosgeri21
tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen asztali médialejátszót?
- OLED TV topic
- Spórolós topik
- Politika
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Apple iPhone 13 Pro Max - őnagysága
- BestBuy ruhás topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen