Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz janos666 #26979 üzenetére

    Na, megnéztem még ezt a képkockát a Netflix-es DolbyVision verzióban is. Közel hajolva és direkt erre koncentrálva mindig van ott egy picike magenta színeződés, ami kényelmes távolságból és nem oda fókuszálva észrevehetetlen. Csak PC módban durva, HDMI-re visszaváltva a címkét csak azért láttam, mert közel voltam hajolva, ott állt a szemem a folt helyén és magentát akartam látni, de messzebbről nézegetve nincs vele gond ilyenkor. Csak a PC módban sok HDR10 esetén a banding (ami durván kihozza ezt a pici hibát), de azt eddig is tudtuk (hogy az gyengébb ebben, mint a normál mód).

    Viszont ha már itt jártam, még próbáltam összehasonlítgatni a DolbyVision, HDR10 és a HDR10 + Dinamikus Tone Mapping módokat. Az első kettő egyértelműen jobban hasonlít egymásra, mint a harmadik.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • chros

    őstag

    válasz janos666 #26979 üzenetére

    "most feltűnt egy csúnya képhiba, ami megvan ... Game módban is egyformán, HDMI4 és PC címkékkel is egyaránt."

    (#27002) janos666: "Csak PC módban durva ... Csak a PC módban sok HDR10 esetén a banding (ami durván kihozza ezt a pici hibát), de azt eddig is tudtuk (hogy az gyengébb ebben, mint a normál mód)."

    Igen, akkor ez a banding miatt van PC HDR modban. (Meg nem neztem ra a kert anyagra, majd ha lesz idom.)
    Itt kerdeztem rola, hogy a C8 hogyan uzemel PC modban ebbol a szempontbol:
    - ezek szerint nincs kulonbseg a B8 es C8 kozott banging szempontjabol PC-HDR modban

    Es itt aztan igazan nagy a banding, szemmel lathato tobbszor is, akar bor szinnel, egyszinu falnal, stb. (madvr 10bit output, nvidia 12bit) Erdekes, hogy SDR tartalomnal egyaltalan nem ennyire drasztikus a kulonbseg.

    "Nem tudom mi lehet ez, akár nVidia driver gond is szóbajön."

    1. No, ez egy erdekes gondolat: volt egy user doom9-en nemreg, aki emlitette, hogy (mod-dolt) quadro driver-t hasznal normal pascal GPU-hoz, mert ott van 10bit (nem csak 8 es 12) es lehet, hogy szinhelyesebb a dolog. En nem probaltam ki, mert sok minden masnak is kell, hogy mukodjon a driverrel (custom timing, stb.).
    Te probaltad mar? Hatha ...

    2. Manni (doom9 es avsforum-rol) tesztelte a kulonbozo nvidia driver verziokat, es - tobbek kozott - kiderult, hogy csak bizonyos verziok "jelentik" a korrekt HDR adatokat a kijelzonek, a csomo masik pedig fake adatokat!!!
    En ezert a GTX 1060-hoz (pascal) v385.28-at hasznalok.

    A masik tema:

    "Dinamikus tone mapping ... Amit állít: tényleges csúcsfény mérés a képkockákon, és ehhez igazított tone curve skálázás, hogy ne legyen feleslegesen letompítva a <1000 nit jelenet >1000 nit statikus content metaadat esetén (avagy olyan "auto" HDR10+), ami tényleg jól hangzana (és szerintem én is szívesen bekapcsolnám)."

    Hat, eddig en is ugy gondoltam, hogy ez tortenik :)

    "Ami történik: az egész tone curve teljes dinamikatartományon belüli feleslegesen agresszív maszatolása."
    :D :D :D

    "egy teljesen hétköznapi, közepesen világos beltéri jelenetnél, ami saccra-kábé SDR tartományba esik (nincs semmi rikítóan fényes, vagy vakfekete folt a képen)"

    Ezt hogyan "merted"? Muszerrel/szoftverrel/saccra?
    - mert ez az 1. gond: tenyleges adatok nelkul lehetetlen megmondani, hogy egy frame-nek mi a max nit erteke (pl tegnap neztem a Shadow-t, madvr maxCLL-re kb 4500 nits-et, FALL-ra kb 600 (!!!) nits-et jelentett).
    - a 2. gond: maga a meres. Kulonbozo eszkozok kulonbozo adatokat merhetnek (pl. dynamic clipping nelkuli madvr es a dynamic clipping-elt LG chip, stb.) Es pl az sem biztos ertek, amit pl. madvr mer (a teszt verzios OSD lathato, ha az extra HDR ertekek megjelenitese engedelyezve van).
    - a 3. gond: maga a teszteles (dinamikus tonemapping). Itt mar nem lehet 1-1 frame-enkent leptetni a tartalmat elore/hatra (mint SDR-nal) es nezni az effektet, mert lehet, hogy az algoritmusnak kell 2-3 masodperc (vagy) tobb adat, hogy azt csinalja, amit real-time-ban. De pl. az LG kapcsolaja is meg tud hulyulni egy allo kepkockanal: allitsd meg a kepet, majd kapsold ki/be ezt az opciot parszor, s latni fogod, hogy nem mindig ugyanaz az eredmeny! :)

    Ezekkel csak azt akarom mondani, hogy egyaltalan nem egyszeru eldonteni, hogy hogyan is mukodik. Persze, az is elkepzelheto, hogy neked van igazad :)

    "de amúgy ez nem az amit ígér és szerintem nem egy jó dolog ha érdekel a képminőség, illetve ha sötét szobában nézel HDR filmet. ... hanem hogy kvázi hazudik. Főleg így, hogy külön menüpont is már, hogy próbáljon meggyőzni arról, ez nem Dinnmikus Kontraszt, hanem más."

    En nem vagyok ebben ennyire biztos (fel evig hasznaltam es neha en is teszteltem a beta madvr-t).
    Mint fentebb emlitettem, nem egyszeru eldonteni. Ertelemszeruen a statilkus HDR (HDR10 , ami jelenleg PC-rol hajthato) a legroszabb valtozat az osszes kozul. Es ezzel a tartalommal minden gyarto/szoftver azt csinal amit akar (nincs szabvany): pl. nincs meghatarozva, hogy a 100 nit (SDR) alatti ertekeket ne bantsa.
    (Az mas kerdes, hogy pl. DV-vel mit csinalnak, mert itt is vannak ketelyeim.)

    (#27002) janos666: "próbáltam összehasonlítgatni a DolbyVision, HDR10 és a HDR10 + Dinamikus Tone Mapping módokat. Az első kettő egyértelműen jobban hasonlít egymásra, mint a harmadik."

    No, ez erdekes, mert en a beta madvr tonemapping-javal tettem ezt par hete, linkeltem is mar: ha meg nem mentel vegig azon a par post-on, akkor tedd meg, s valaszolhatsz itt is.

    A lenyeg (szerintem): miutan egyszeruen lehetetlen tudni/eldonteni, hogy mi a helyes latvany egy adott HDR10 anyagnal, igy HDR10 eseten rank van bizva, hogy egy adott eszkoz (pl LG x8) dimanikus tonemapping implementalasa tetszik-e szamunkra vagy sem.
    Nekem hatarozottan igen (es nem csak vilagos szobaban, hanem tok sotetben is) :)

  • chros

    őstag

    válasz janos666 #26979 üzenetére

    Megneztem a jelenetet, Annihilation 00:49:59 -nel:
    - madVR (utolso stabil verzio) 48-56 nits-et mer, tehat az SDR tratomany kozepebe esik ez a scene
    -- par masodperccel elotte, mikor az ablak is latszik kicsit, akkor >500 nits
    - magabol az allomanybol hianyzik a maxCLL/FALL metaadat ! (csak a mastering display adat adott)

    S, ahogy emlitetted te is, ez a banding eredmenye. De ha nem mondod, akkor ezen a scene-en fel sem tunik. De pl a ferje homlokan (borszin) lathato banding igen, amikor kozel hajol. :) De, ha akarsz igazi banding-et latni: par masodperccel kesobb 00:50:43-nal, mikor felul az agyban par masodpercre ... :)

    Szoval a HDR PC-modban brutal banding-et produkalhat. Es itt nincs kulonbseg az alpha7 es 9-es procik kozott, mivel a legtobb image processing ki van kapcsolva.
    Igy aki PC modra akar venni OLED-et, az nyugodtan veheti a B8-at. :)

    [ Szerkesztve ]

  • chros

    őstag

    válasz janos666 #26979 üzenetére

    "LG ... Amit állít: tényleges csúcsfény mérés a képkockákon, és ehhez igazított tone curve skálázás, hogy ne legyen feleslegesen letompítva a <1000 nit jelenet >1000 nit statikus content metaadat esetén (avagy olyan "auto" HDR10+), ami tényleg jól hangzana (és szerintem én is szívesen bekapcsolnám).
    Ami történik: az egész tone curve teljes dinamikatartományon belüli feleslegesen agresszív maszatolása."

    Teszteltem egy kicsit ezt HDR10-el, egy-ket erdekesseg:

    1. madvr-ben az OSD-t ki/bekapcsolva (100% feher felirat) hogyan valtozik a kep:
    - Annihilation 00:01:04 - 00:02:05, folyamatos lejatszas (nem allokepek) (madvr kb 75 es 270 nits-et mer a ket tipusu kepre)
    - DTM off: a kep nem valtozik
    - DTM on: a kep sotetul ha OSD on, majd vilagosodik ha OSD off (kb 6-7 masodperc kell neki a teljes valtoztatashoz)

    2. mit tesz a DTM a fekete kozeli tartomannyal (alacsony CLL)
    - Mehanik HDR10 test patterns\01. Black level\01. black-level-v1.mp4 (maxCLL 1000 nits, FALL 400 nits, madvr 10 nits-et mer)
    - ha DTM on: majdnem minden sav vilagosodik valamelyest

    Hogy ebbol mit tudtunk meg? :)
    - DTM hatarozottan meri a kep vilagossagat, s valtoztatja a kepet
    - az igen alacsony ertekek eseten is hozzanyul a kephez

    Hogy ez most igazi dinamikus tonemapping vagy dinamikus kontraszt, az jo kerdes, de szerintem ez csak elnevezes kerdese.
    Es olvasgatva mas forumokat nem talalkoztam olyannal, aki nagyon tiltakozott volna ez elle. Te igen?

    (#27002) janos666: "próbáltam összehasonlítgatni a DolbyVision, HDR10 és a HDR10 + Dinamikus Tone Mapping módokat. Az első kettő egyértelműen jobban hasonlít egymásra, mint a harmadik."

    DV tartalommal nem tudtam osszehasonlitani, de pl Vincent osszehasonlitotta oket (DV vs HDR10 (DTM on/off)) B7-en masfel eve. Fontos: DTM-et szinte mindig ON-on hagyta HDR10 eseten! Ezert tunik vilagosabbnak a HDR10 a DV-hez kepest.

    Tanulsag? :) Csak azt tudom mondani, amit a fentiekben:
    "Ertelemszeruen a statilkus HDR (HDR10 , ami jelenleg PC-rol hajthato) a legroszabb valtozat az osszes kozul. Es ezzel a tartalommal minden gyarto/szoftver azt csinal amit akar (nincs szabvany): pl. nincs meghatarozva, hogy a 100 nit (SDR) alatti ertekeket ne bantsa. ...
    A lenyeg (szerintem): miutan egyszeruen lehetetlen tudni/eldonteni, hogy mi a helyes latvany egy adott HDR10 anyagnal, igy HDR10 eseten rank van bizva, hogy egy adott eszkoz (pl LG x8) dimanikus tonemapping implementalasa tetszik-e szamunkra vagy sem."

    A megoldas egyszeru lenne: vegre a draga fejlesztoink (mkvtoolnix, avfilter, madvr) lehetove tehetnek a DV adatot mkv container-ben :) Vagy a licenszeles okoz gondot nekik? :)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák