- Fotók, videók mobillal
- Remekül néz ki a szögletes Z Fold6
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Mobvoi TicWatch Pro 5 Enduro - kitartás kartárs?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iPhone topik
- Yettel topik
Hirdetés
-
EU: a bankoké a felelősség, ha AI-t használnak
it Az EU tőzsdefelügyelete szerint ha AI-t használnak a bankok és befektetési cégek, akkor övék a felelősség.
-
Két OLED kijelzőt is bevet a GPD DUO
ph A készülő notebook biztosan úgynevezett AI PC lesz, de nem tudni, hogy milyen platform kerül bele.
-
Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
ma A 6.1 olcsó, drága, ütésálló és közönségkedvenc készülékekre is megérkezett.
Új hozzászólás Aktív témák
-
dezz
nagyúr
"Akkor ezekszerint az amd cuccánál x86 utasítás számolgatására tudja a shadereket használni?
Tehát az x86 kód részei mennek majd részben szokványos cpu részen, és részben a shader tömbökön"Ez ebben a formában nem valószínű, a következő okokból:
- A mai procis végrehajtásra szánt programok annyi szálon hajtanak végre számítási műveleteket, ahány procimag van, így hiába van sok GPU számoló egység.
- Az említett programok kevert kódok (számítási + egyéb), így kis csoportokban, adott esetben szinte utasításonként kellene a GPU-hoz küldözgetni a számítási műveleteket, majd sokszor az eredményt is megvárni, ami sokszor nagyon lassú lenne.
- Az összetettebb számítások ma is jobban fekszenek a procimagban lévő FPU-nak (ill. az egész procimagnak).Az persze lehet, hogy a GPU közelsége miatt bizonyos alkalmazásokban (újonan írt, számítási feladatokat tartalmazó programokra gondolok) jobban össze tudnak majd dolgozni, de úgy, hogy a saját dolgát mindenki a maga módján végzi.
A Llano egyik legfontosabb újdonsága ebből a szempontból szerintem az, hogy a hozzá tartozó platformon belül mindig számolni lehet a mellette lévő, immár OpenCL- és DC-képes GPU-val, ami lökést adhat az említettek elterjedésének. Főleg, hogy Intel oldalon is meglesznek ezek a képességek. Bár, ez a két procicsalád nem fedi majd le a teljes piacot, de van itt más is...
Ha (még)újszerűbb megoldásokat akarsz látni, nézd meg a Bulldozert... Ott éppen fordítva vannak a dolgok, ott nem egy GPU kerül némileg intimebb viszonyba a CPU-val (legalábbis fizikailag), hanem (többek között, de van más újdonság is) a CPU vesz át bizonyos teljesítménynövelő megoldásokat a GPU-któl: még szélesebb SIMD végrehajtás, több operandus, multiply+add művelet egyben, stb. Ez azt eredményezi, hogy itt a proci is a korábbiaknál jóval nagyobb hatékonysággal tudja végrehajtani pl. az amúgy elsősorban GPU-knak szánt OpenCL (és talán DC) alapú kódokat is.
Az ultimate majd az lesz, ha a Bulldozer házasodik egy GPU-val... Itt már megvalósulhat majd az, hogy egy OpenCL alkalmazáson belül az összetettebb számításokat a procimagok végzik, az egyszerűbb de nagyobb mennyiségűeket pedig a GPU számoló egységei. Persze ezt (többé-kevésbé) akkor is meg lehet tenni, ha egy diszkrét kártyán kerül a rendszerbe egy alkalmas GPU, csak hát ez esetlegesebb kombináció.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen