Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • azopi74

    addikt

    válasz #16820480 #117 üzenetére

    Igen, a Lenovo a Motorola Mobility-vel együtt már felnőtt a Huawei-hez, ha csak a mobiltelefon üzletág eladott darabszámát vesszük figyelembe.
    Viszont ha a cég teljes tőkeerejét nézzük, ne feledjük, hogy a Lenovo, annak ellenére, hogy ma már meglehetősen diverzifikált a tevékenységi köre, akkor is csak olyan vékony profithányadú üzletágakban van jelen, mint PC-k, x86-os szerverek, okostelefonok.
    Ezek közül is a mobil üzletág masszívan veszteséges (mint mindenhol az android piacon), a zsíros profitúnak szintén nem nevezhető PC üzletágból keresztfinanszírozzák a fenntartását. Az aktuális net margint persze lehúzzák a MoMo egyszeri akvizícós költségei, de a felvásárlás előtt sem volt sokkal rózsásabb a helyzet (kb nullszaldósak voltak)
    A szerver üzletág szintén veszteséges, ami részben indokolható az IBM System x üzletágának egyszeri M&A költségeinek, de én nagy csodát azért nem várok itt sem.
    Így összességében 35 mrd USD árbevétel mellett 740 mio profitot tudott elérni, ami kb 2,4% nettó margint jelent (de az egyszeri kiadásokat kiszűrő operating margin se több 3,5%-nál)
    Mindezek tükrében nem igazán értem a tőzsdei hurráoptimizmust, és azt, hogy miért van 17 Mrd USD körül a market cap, de én attól tartok, a Lenovo lufi hamarosan ki fog durranni.

    Ezzel szemben a Huawei a zsíros profitmarginnal kecsegtető telekommunikációs/hálózati üzletágban tevékenykedik, a kütyü szegmens csak egy mellékes - természetesen náluk is veszteséges vagy alig nyereséges, keresztfinanszírozott üzletág.
    Ennek ellenére még így, a készülék üzletág eredményivel lerontva is, évi 5,5 Mrd USD profitot tudnak elérni 46 Mrd USD árbevétel mellett, ami 12%-os margin jelent!!!
    Ez még a többi telekommunikációs/hálózati óriás (Ericsson, Nokia, Alcatel/Lucent, Motorola, Cisco) eredményei közül is kiemelkedő, pedig ők már mind jóval korábban megszabadultak a készülék üzletágtól
    Persze szerintem részvényesi nyomásra előbb utóbb a Huawei és a ZTE is követni fogja a többieket, és kivonulnak a készülékbizniszből.

    A Xiaomi meg mi? Hát, ha a Lenovo-t lufinak neveztem, a Xiaomi inkább egy nagyra fújt rágógumi, vagy inkább szappanbuborék, ami közeledik a hegyes tű felé...
    Vicc, hogy - bár tőzsdén nincsenek a papírjai - de a legutóbbi körös kockázatitőke befektetés révén 45 milliárd USD-re értékelik a céget... WTF?
    Egy ingatag lábon áll az egész cég, a szinte mindenhol veszteséges telefonüzletágból él, és 4,3 milliárd USD-s árbevétel mellett 56 millió eredményt tudott produkálni, ami 1,3%-os margint jelent (operating margin sem több, mint 1,8%)
    Ez meg mi ez? Értem én, hogy nagy, és ígéretes a kínai piac, de ennyire? :) Tudom, hogy az Apple is egy lábon áll, és csak a telefonokból élnek, de ők speciális helyzetükből adódóan profitot is képesek termelni :)
    Ha nem Kínáról lenne szó, hanem egészséges, korrrupció-mentes piacról, a Xiaomi létre se jöhetett volna.
    Normál esetben azt mondanám, ennek a cégnek nincs sok hátra, és két év múlva már senki nem fog emlékezni a Xiaomira, dehát Lei Jun-nak olyan kapcsolatai vannak a Kínai Kommunista Párttal és a kínai kormánnyal, hogy ki tudja... Biztos tudnak valamit, amit mi nem, és ami akár indokolhatna 45 mrd USD-s market cap-et is :)

Új hozzászólás Aktív témák