- Látóhatáron a drágább HMD készülékek
- Termékoldal is van a Galaxy Watch FE-hez
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Egyszerű funkcionalitást kínál a frissen bemutatott Galaxy Fit3
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Redmi Note 10 Pro - majdnem minden stimmel
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- iPhone topik
Hirdetés
-
Computex 2024: Itt a Strix Pointra épülő Zenbook S 16
ph Az AMD új, Ryzen AI 300 sorozatára épül a most bemutatott, 16 hüvelykes, rendkívül vékony noteszgép.
-
Mégsem lesz Oppo tábla?
ma Alig pár nappal az Oppo Pad 3-ról érkező információk után úgy tűnik, nem érdemes új csúcstabletre számítani egyhamar.
-
Napokon belül indul a testkamerás Bodycam című FPS korai kiadása PC-n
gp Hamarosan végre bárki belevetheti magát a két fős csapat alkotásába.
Új hozzászólás Aktív témák
-
sfdrakex
nagyúr
Nem azt mondtam, hogy teljesen igaza van. Csak azt hogy pl érdemes lenne foglalkozni mással is, nem csak az autókkal.
Semmi bajom az elektromos autókkal, ha 2 autóra lenne szükségünk, vennék is második autónak. Viszomt amíg a gyerekek iskolája, óvodája és a feleségem munkahelye is 5 percen belül van gyalog, és hazajárok a céges autóval, így nekem elsődlegesnek nem pálya az elektromos.
Nobody is perfect, but I'm pretty fucking close!
-
arnoldito
senior tag
"Érdekesség, hogy Németországban mintegy 0,29 euróba (93 forint) kerül egy 1 kWh, vagyis ott körülbelül 2,5-szer többe kerül az elektromos autók otthoni töltése, mint nálunk. A németeknél a publikus helyen történő töltés kWh-ként mintegy 0,4-0,5 euróba (127-159 forint) is kerülhet. Vagyis egy 90 kWh-s villanyautó teljes töltése akár közel 15 000 forintot is kóstálhat, ami 100 kilométerenként 3 000 forintos költséget is jelenthet."
A Cikk. [link]
-
rottenbull
senior tag
Té azt amugy vagod, hogy a VW az azert nyomul az elektromos vasakkal, hogy a ceg nehany brandje, mint a bugatti, a Bentley, a man, a scania, a lambo meg a porsche ne legyen agyonbuntetve? Ugye ezeken keres penzt a csoport. A propaganda meg arrol szol, hogy zoldul minden es az elektromosok a jovo. Kozben meg pakoljak a v12-t a Bentleybe, szorjak a benzines porschekat, lambokat mindenfele. A teherautoik meg naponta annyi kokszot durrantanak rank, hogy feler egy okologiai katasztrofaval. De ugyanez az osszes tobbi gyarto. A szent Toyota gyartja a hino vasakat, es azsiaban messze vezet a dizel hajtasu teherautok es buszok piacan.kell is nekik kanosszazni a sok hibriddel, hogy meglegyen a balansz. De ehhez meg odarakhatjuk az amcsiknal meg afrika an elpasszolt dizel es benzines pickup-terepjaro hadakat. De azert elsokent dobjak a dizelt, Jo vicc. Es sorolhatnam holnapig oldalakon at. Vannak olyan azsiai cegek, akik alcegeken keresztul szeneromuvekben resztulajok. A publikus profiljuk meg tok baratsagos, zoldulo autogyar.
-
arnoldito
senior tag
Attól hogy a németek adó formájában visszatérítést kapna az árból azért, hogy rávegyék őket, hogy vegyék az nem azt jelenti, hogy te is fogod kapni ha kint leszel. Ha itthon minden második embernek van az megterheli a hálózatot, és el ne gondoljuk, hogy jótékonysági szervezetként 37 forintért fogják adni hosszú távon az áramot. Az Elmű kutakon már most 99forintról beszélnek és el sem terjedt még. Mi van azokkal a tulajokkal akiknek van kocsija de nincs garázs, bérelt parkoló hely, nem megoldott töltési lehetőség? A tizedik emeletről nem fog hosszabbítót leengedni, hogy töltse. Ott marad a 99ft töltés, egyenlőre. Hát akkor jó a kocsid, de barátom Mitsubishi Outlanderjében most kéne kidobni, mert leesett 20-25km a hatótáv, de nem teszi mert 1.5 lenne plusz szerelés. És elég sok Outlander fut most az utakon, mert kint az új és a hollandok eldobálják az 5éves kocsikat, de gondolom magad is észre vetted őket.
[ Szerkesztve ]
-
vidotom
kezdő
Csatlakozom, a szabályozott fogyasztói oldalon még rengeteg kiaknázatlan tartalék van. Hogy csak a legtriviálisabbakat említsem:
- légkondi +-1 fok változást senki nem érezne meg. Túltermeléskor túlhűt, alultermeléskor nem hűt (egy ideig átmenetileg)
- elektromos fűtés ugyanez pepitában (nem csak háztartás, hanem ipar gyárakkal)
- iparban sok helyen fűtenek fel dolgokat, ahol semmi nem történne, ha tovább hevítenék az adott anyagot. Az is kiváló hőtároló.
- hűtőházak, fagyasztóknak is nagyjából mindegy, hogy -5 vagy -10 fokra hűtenek. Fix árnál hülyék lennének a feltétlenül szükségesnél tovább hűteni. Szabályozott dinamikus árnál már megérné túlhűteni amikor olcsó az áram (süt a nap, fúj a szél), és hagyni visszamelegedni a maximumra, amikor drága az áram (éjszaka szélcsend)
- Az EV-k töltése 90+%-ban nincs és nem lesz időhöz kötve. Nyugodtan le lehet(ne) vezérelni ezeket, ha kevés az áram, ős túl lehetne vezérelni őket, amikor sok.
- Szintetikus üzemanyag előállítása ugyanez. Van fölös áram, akkor termel, ha nincs, akkor nem. Nincs szükség folytonos termelésre.Mindez persze a szeszélyes megújulókból rendelkezésre álló kapacitásfölösleggel értelmezhető. Azért drágítja a teljes energiamixet a megújuló, mert nem szabályozható hatékonyan, nem szabható a fogyasztói igényekhez. Ezért kéne masszívan túltermelni belőle, hogy jobban lefedje az igényeket, és a tárolást valahogy megoldani.
Vagy a fogyasztást szabályozni a rendelkezésre álló erőművi kapacitásokhoz. Amit ma gyakorlatilag egyáltalán nem teszünk. EV-kkel és a fentebb írt triviális példákkal máris egy jelentős jól szabályozható fogyasztói kapacitáshoz lehet jutni. -
A vízbontásnál (hidrogén termelésnél) alap esetben tényleg hatékonyabb a bioüzemanyag termelés. De a vizet "szennyezve" is lehet növelni előbbi hatásfokát, csak a szennyezéstől nem tiszta hidrogént kapunk és erősen reakcióképes végeredmény képződik (nem tudom már mivel "szennyezték" és mi is lett a végeredmény, de erősen oxidációs hatása volt az alumínium- és acéllal szemben, így a legtöbb modern motorban használhatatlan lett a végtermék.. valami erősen savas cucc lehetett, bár a gáz helyett keletkező nagyobb energiasűrűségű folyékony állapot könnyebb tárolást tesz lehetővé).
Bioüzemanyagnak azonban sok mindent nevezünk, léteznek nem teljesen szintetikus változatok is, ahol "takarmányt" is bedolgoznak ... utóbbiak már most sok helyen vannak, a gond velük, hogy az értékes termőtalajt elfoglalják, hogy valami olajokban dús holmit termeljenek rajta...
The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
vidotom
kezdő
Bioüzemanyag annyira realitás, hogy kötelezően előírt a minimum bekeverési aránya az EU-ban, de sok más helyen is. Teljesen átállni rá értelmetlen lenne, mert akkor az élelmiszeripartól venné el a termőterületet. És akkor hajunkra kenhetjük a karbonsemleges bioüzemanyagunkat, ha cserébe éhen halunk. Brazíliában ez történt a szójával, amiből biobenzint állítottak elő, ahelyett, hogy megették volna.
Viszont az élelmiszeripar számára már használhatatlan mezőgazdasági hulladékokból is történik bioüzemanyag előállítása. Ennek léptéke sokkal kisebb, viszont így is jelentősen segít a teljes CO2 lábnyom csökkentésében. -
vidotom
kezdő
Google a barátod, sok forrást találsz. Az egyik kulcsszó a power to gas, synthetic natural gas (SNG), ami levegőből és vízből földgázt állít elő. Ez már évtizedes technika, Magyarországon is több cég foglalkozik vele. Egy jó összefoglaló cikk itt.
Innen a következő lépés a földgáz helyett mondjuk a benzin előállítása. Erről, és a témáról átfogóan - de még mindig nagy vonalakban - ebben a cikkben olvashatsz.
Amúgy a hidrogénképzés szinte minden variációnak az alapja. Hiszen szénhidrogén a végtermék, amihez valahonnan hidrogént kell szerezni. Például elektrolízissel, amit katalizátorokkal lehet némileg kevésbé energiaintenzívvé tenni. Erről DraXoN is beszélt.
A végeredményt tekintve így is, úgy is pocsék lesz az energiamérleg. De a hidrogénnel ellentétben a benzin például könnyebben tárolható és szállítható. Leginkább ez szól mellette a szimpla hidrogéngyártás helyett. Na meg persze az, hogy ez is megköt némi CO2-t a levegőből. Ellene pedig a bonyolultsága, és ebből eredő ára.
De a lényeg a pocsék energiamérleggel is ugyanaz: lehetséges a karbonsemleges üzemanyag. Csak sok energia kell hozzá. Amit épp ésszel csak megújulókból előállítva van értelme az egésznek. De azok szabályozhatatlanságából származó kilengések egyensúlyozására kiválóan alkalmas a rendszer. Még ha nem is a leghatékonyabb módon.
Új hozzászólás Aktív témák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- DIGI internet
- E-roller topik
- Computex 2024: Itt az új ROG Ally
- Milyen egeret válasszak?
- Látóhatáron a drágább HMD készülékek
- Elektromos (hálózati és akkus) kéziszerszámok, tapasztalatok/vásárlás
- Termékoldal is van a Galaxy Watch FE-hez
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...
- Latitude 5540 15.6" FHD IPS i7-1370P MX550 32GB DDR5 512GB NVMe SSD gar
- Predator TRITON NVIDIA RTX 2060 6gb i7-10750H 16gb ram 1tb ssd Display 240HZ
- Xiaomi Redmi Note 10S 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Xiaomi 11T 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Eladó OnePlus 8 PRO 12/256 GB zöld + AJÁNDÉKOK
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen