Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Squirrel

    őstag

    Nagyon jó a villanyautó, de sajna még mindig csak igen közép vagy rövidtávú napi használatra. Az az 5x0 km-es hatótáv a gyakorlatban inkább 350 vagy esetleg (télen egyértelműen) kevesebb. Az etron és vw egyéb hatótávját meg nyugodtan lehet osztani 2-vel.

  • Squirrel

    őstag

    válasz szaszyka #12 üzenetére

    Hidd el, soknak. A kis hatótávú autók kb csak a feleségeknek való, akik tényleg arra használják, hogy elviszik a gyereket ide-oda, utána beugrik az aldiba. Magyarországon kivül azert elég sok helyen előfordul, hogy bőven kell menni a munkahelyre, nézd meg pl.a németeket, nem csak az ottani nagyköruton van stau, hanem az összes autópályán...nagyon sokaknál ez az ellenérv, hogy kevés a hatótáv. Az hogy ez valós vagy képzelt ellenérv az egy dolog, de létező probléma és sokan pont emiatt nem vennének elektromos autót.

  • Squirrel

    őstag

    Miért ne lehetne otthon tölteni? Megy sima egyszerű konnektorból is, vagy kell egy 16A- es ipari csatlakozó és kész.

  • Squirrel

    őstag

    válasz HaliGab23 #41 üzenetére

    Igen, ez egy komoly probléma lesz előbb vagy utóbb. Hogy fogja bírni a hálózat a nagyjából egyidejű megterhelést, honnan lesz éjszaka erre kapacitás? Mert nagyjából mindenki éjszaka vagy hétvégén tölt. Nekünk fenn van a tetőn a napelem, de míg nyáron a panelek teljesítménye 8-9000 W, addig télen ha süt a nap, akkor is örülök, ha megvan az 1500 W... és általában nem süt felénk. így kábé felejtős, hogy saját magam által termelt áramot adjak a model 3-asnak. Szomszéd is feladta az etronjának a nappali töltését. A töltőállomások is eleg hektikusan adják az áramot, ezek közül egyedül a superchargerek megbízhatóak, ott mindig megvan a kb. 700km/órás töltési teljesítmény.

    [ Szerkesztve ]

  • Squirrel

    őstag

    válasz Noukoum #49 üzenetére

    Szerintem elbeszéltek egymás mellett. Igenis k.ra megvan az esélye, hogy mindenki egyszerre kezdjen tölteni. Mikortól van éjszakai áram? Nálunk 9-től. Az összes ismerősömnek úgy van beállítva, hogy az autó 9-kor kezdjen tölteni 11.5 kW-tal, nálam a Wall Connector ennyivel tölt, de szerintem az Audi is. Ha 1 millió autós gondolja úgy, hogy akkor 9-kor kezdjen tölteni, akkor azért az a pillanatnyi terhelés igencsak meg fogja izzasztani a rendszert. Az ilyenkor kikebabszottul mindegy, hogy 20, 40 vagy 75 kWh-t akarnak az emberek tölteni. És akkor vegyük figyelembe, hogy haladunk a megújuló energia felé, az atomerőműveket épp a legtöbb helyen be akarják záratni. Remélhetőleg egyre kevesebb fosszilis erőmű lesz. Én is villanyautó párti vagyok, jó dolog, de azert vannak és lesznek hátrányai és ezeket tapasztalom is. Ha te napi 40-50 km-t használod a villanyautódat és mellette van egy másik hosszú utakra, akkor persze nem sok hátrányát látod, de fogadd el, hogy igenis vannak hárányai a dolognak és vannak emberek, akik pont emiatt nem fognak vagy jelenleg nem akarnak EV-t venni. Otthoni fizetések és árak mellett meg nem sok embernek fér bele, hogy vegyen egy 2. autót (és nem egy 15 eves kormoló csotrogányt). Miért járnak akkor átlagban Magyarországon 12 vagy 14 éves korú autókkal? Az egyik hozzászólásodban pont te írtad, hogy mennyire nem jó, ha valaki elvakult fosszilis vagy ellenkezőleg elvakult elektromos autó hívő. Úgy néz ki, pont az utóbbi csoportba tartozol. Sajnos a világot nem lehet egyik évről a másikra átállítani elektromos közlekedésre, törekedni kell rá, hogy kevésbé szennyezzük a világunkat, de a jelenlegi rendelkezésre álló technika ezt azért még behatárolja. Én szurkolok Elon Musknak és a hasonló embereknek azért, de elfogadom, ha valaki a jelenlegi helyzetben nem akar EV-t venni. Mondjuk azt nem értem meg, ha csak az a kifogás, hogy nem hörög, ha a gázra lép.

    [ Szerkesztve ]

  • Squirrel

    őstag

    válasz Noukoum #58 üzenetére

    Olvasd vissza a válaszaidat kicsit hátrébb lépve, amit mások hozzászólásaira válaszoltál. Bárki felvet egy problémát, akár elméleti akár gyakorlati oldalaról, azonnal letámadod, de szintén feltételes módú, elméleti indoklással utasítod el a felvetett problémát.
    Mindegy, ezen kár civakodni, legyen a világunk jobb, maradjunk annyiban.
    Na, megyek aludni.
    Jó éjt mindenkinek!

  • Squirrel

    őstag

    válasz HaliGab23 #64 üzenetére

    2. autónak teljesen jó. Mi külföldön élünk, eddig elvoltunk 1 dízellel, nekem kell itt másik városba is átjárnom hetente 2x, néha 3x és óvoda, bevásárlás miatt páromnak kellett volna egy 2. autó. Így abban egyeztünk meg, hogy neki veszünk egy e-bikeot gyerekutánfutóval, ha rossz idő van, ő használja a nagy dízelt, én meg a teslát a napi munkába járáshoz. Lehet venni most 0.99%-os lízinggel, nyáron tudjuk saját árammal tölteni, ha meg hazamegyünk, ott a dízel. Azért a cybertruck-kal is kacérkodom, ha az a 800 km legalább 600-at jelentene :DDD olyan ocsmány, hogy már szép, hatalmas csomagtér és a legjobb hatótáv ilyen áron (a 800km-es trimotoros usa-ban 69000 usd...) szeptember óta van meg a model 3, haza a covid miatt nem tudtunk menni, így az X6-ost a múlt héten tankoltam először 3 hónap óta :))

  • Squirrel

    őstag

    válasz Noukoum #116 üzenetére

    Az átlag villanyautót nem adják ki valós 300 km-es hatótávval, hacsak nem az átlagba csak a teslakat számítod. 2 EV-vel van tapasztalatom, audi etron és tesla model 3 performance. Az etron papíron valami 420 vagy 450 km-t tud, valóságban kb. 220-250-et, de ha pályán mész 120-szal (itt ennyivel lehet), akkor inkább 200. A tesla 530-at ad meg, ebből nekem kb. 350-en van meg, és ezt úgy kalkulálva, hogy tökig töltöd és üresig használod (audi és tesla is). Az ajánlott akku töltöttséget pedig 10 és 90% között javasolják, tehát ha kímélni akarod az akksit, akkor a fenti számoknak vedd a 80%-át. Én sem örültem ezeknek a számoknak, hidd el. Abban reménykedem, hogy tél van és nyáron jobb lesz. Most töltöttem fel, 90%-ig megy a töltés és 430km-t ír ki hatótávnak. Ha gondolod, lemegyek a garázsba és csinálok egy fotót. Ez jóval kevesebb, mint a gyái 530 km 90%-a, inkább 80%-hoz közelít. Nem sport módban vezetek és abszolut vegyes használat. Ha megyek valahova, kb. a valós km plussz 50%-ot számolok (ha autópályás szakaszon megyek), és kb így is szokott kijönni a matek. És ez a tesla, ami kiemelkedően keveset fogyaszt az EV-k között.

    A model s-nek és model y-nak van 7 üléses változata, a hátsó 2 hárafele néz. A model x-ből van alapból 5, de van 6 és 7 üléses konfiguráció. A hátsó 2-t inkább tényleg gyerekeknek ajánlják, isofix pontok ott is vannak. A 6 ülėses változatban a középső 2 ülés teljesen olyan, mint a vezető és anyósülés, itt összesen 4 isofix pont van, a 7 ülésesben meg 5. A cybertruck az 5+1 üléses a jelenlegi állás szerint, hául normál 3 hely, elől meg a bazi szeles könyöktámasz felhajtható és abból lesz középen egy keskenyebb ülés. Olyan, mint a ford f-150-es raptornál.

    [ Szerkesztve ]

  • Squirrel

    őstag

    Ha hosszú útra megy gyakran 6 vagy 7 ember, akkor a megoldás a kisbusz. Bár youtube-on láttam videót, hogy egy model x-be mennyi csomagot bepakoltak a 3 üléssor mögé, igen csak meglepődtem. Főleg ha csak 6 hely kellett és az egyik hátsót lehajtották. De se a q7-be, se az xc90-be, se az x7-be se férsz el csomagokkal, ha 7-en vagytok. Ezek arra jók, ha 5-en mentek nyaralni, haza, hosszú útra, akkor kényelmesen elfértek csomagokkal és ha a szükség úgy kívánja (jönnek a nagyszülők, vagy meglátogat 2, esetleg 3 rokon, vagy épp te vagy a bulisofőr), akkor 7-en el tudtok menni kirándulni rövid időre.

  • Squirrel

    őstag

    válasz Noukoum #140 üzenetére

    Te szerencsétlen... nem tudsz olvasni? Ott írtam, ha gondolod lemegyek a garázsba és lefotózom... komolyan mondom, bajok vannak a fejedben. Fogadok, hogy nincs elektromos autód, de az is lehet, hogy még sose ültél egyben sem.

    Ma azért direkt figyeltem a hatótávot. 10 km-t autóztam, kb. 200 méter szintkülönbséggel (egyszer le, egyszer fel), egész nap mínusz volt (mondjuk csak -2-3) és 25 km-t csökkent a hatótáv. Egész napi állással együtt (8-16-ig).

    [ Szerkesztve ]

  • Squirrel

    őstag

    válasz Noukoum #146 üzenetére

    Komolyan mondom, akár személyeskedés, akár nem, egy elvakult, más véleményét semmibe vevő, villanyautót max youtube-on látó ....gyerek vagy. Ide mindenki azt illeszt be, amit a szíve gondol. Ez van. Lefényképezzem holnap, hogy mennyit fog 100km-en enni? Tényleg, elárulom, azért vettem teslát, hogy kibasszak magammal. Lebuktam.

    [ Szerkesztve ]

  • Squirrel

    őstag

    Így keresőbe hirtelen beírva:

    [link]

    Felhívnám a figyelmet a cold weather highway 320 km-es hatótávra és ez a long range model. Ők is félrevezetnek.

    És E-tron 50
    [link]

    Szintén tél, autópálya 205 km. Ők is hazudnak.

    Nem EV ellenes vagyok (ott áll egy a garázsban), szeretem vezetni a teslát, jól megy, jó autó, minősége is pozitív csalódás volt, ez a jövő, de k..ra nem kell vakon bedőlni a marketingnek.

  • Squirrel

    őstag

    válasz Noukoum #151 üzenetére

    Basszus te teljesen remenytelen eset vagy. Soha életedben nem ültél elektromos autóban, nyilván én látom rosszul, hogy mennyit tudok a saját autómmal menni. A linkelt oldalon a cold weather high way fölé oda van ugye biggyesztve, hogy real range amit akárhogy csűr-csavar az ember mégiscsak azt jelenti, hogy hatótávolság (szótárt linkeljek?) Az összes eddigi hozzászólásomban arról írtam, hogy hidegben akárki, akármit gondol, nem megy el a model 3-as 400 km-t se, autópályán meg inkább kicsit 300 felett. Az 50-es e-tron-t, meg azért linkeltem, mert azt használtam és az bizony hidegben 200 körül tudott pályán. Abban igazad van, hogy nem írtam korábban pontos típust. De basszus, én legalább vezetek napi szinten EV-t, te meg max interneten látsz ilyet. És a linkben a real range cold weather highway-nél az 50-es e-tronnal annyi van. De az 55-ös e-tronnál is csak 255. Azt én sehol egy büdös szóval nem mondtam, hogy nem tudnak ezek többet menni ennél, nyáron remélem fog is ez javulni, dehogy normális használattal nem hozzák a gyári adatokat, az biztos. Ez pontosan olyan, mint a hybrid X5 hivatalos gyái fogyasztása 1.2-1.9 liter. Azt is elhiszed? Hmm? A Tesla a hivatalos autópálya hatótávot 45 mph sebességgel számítja. Hol mész te 65-70-nel autópályán??? De korábban írtam, direkt a te kedvedért megnéztem, hogy mennyit ír ki és mekkora tartalék marad. Mínusz 5 fok volt ma, garázsban a tesla 7 fokot jelzett benti hőmérsékletnek. Telefonról elindítottam a fűtést, 5 percet ment. Mínusz 7 km a hatótávban. Irány a munkahely, 200 méter lefele, 4.5 km kb vízszintesen, parkológarázs, 2. emelet. Ott pihent az autó mínusz 2-3 fokban, aztán hazafele ugyanez az út, csak a végén felfele. Cirka 10 km, hatótávban mínusz 25km!!! Plussz a reggeli 7 mínusz hozzá a fűtés miatt. De én láttam rosszul. Szerinted. Holnap másik helyre megyek dolgozni, kb 100 km oda vissza. Komolyan készítek róla fotót. Szerintem a 100 km csökkenti a hatótávot minimum 150-nel.

    Komolyan mondom, hogy komoly gondok vannak ott nálad a limbikus rendszeredben, teljesen ávette a hatalmat a neocortex normális működése felett. De persze elfogadom, ha azt mondják neked a hangok, hogy márpedig senki másnak nem lehet igazság a vélemenyében, tapasztalatában, akkor az úgy is van. Axioma amit gondolsz.

    Én itt befejezem, mert lassan ugy viselkedsz EV témában, mint egy bizonyos politikai párt lelkes követői, de ebbe inkább nem megyek bele, mert ban-t kapok.

  • Squirrel

    őstag

    Csak nem bírom ki, hogy ne tegyek be egy kis matekot:

    Tudomásom szerint a model 3 akku pakkja 75kWh kapacitású.

    Ennyit evett az elmúlt cirka 110 km-en, amiből kb. 70km volt autópálya, max 115-120 kmh-val (120 felett büntetnek elég rendesen). 110 km-en 22 kWh a fogyasztás, ha ezt a 75kWh-ás akkura felszorozzuk, akkor kijön 370km. És ez csak 2/3-ad autópályahasználattal és 115-120kmh-s max sebességgel, valamint a teljes kapacitás kihasználásával, vagyis fullra töltve az utolsó kóboráram elgogyasztásáig, amit sehol, senki nem ajánl. Tehát továbbra is fenntartom, hogy a realis hatotáv pályán remélem nyáron meglesz 350, telen ennél jóval kevesebb. Ez a hatotavolsag persze függ a hőmerseklettől, nyári vagy téli gumiktól, a felni mintájátol, van-e fedő a felnin, hogy megy a klima, ülésfűtés, stb.

    Kedves fórumtárs, mutassál legyszives egy fotót, hogy nálad mennyit tud elmenni egy töltéssel az elektromos autód, ha a tied elmegy 440 km-t, mint korabban kvázi lehülyéztél a link miatt (ahol továbbra is csak az aktuális állitásomat szerettem volna támogatni, hogy tapasztalatom szerint télen, autópályán rendesen csökken a megtehető távolság, nyáron fogalmam sincs, mert szeptembertől van meg a tesla és etront november vegén hajtottam, tehát azt is hidegben), akkor meghallgatom a tanácsodat, hogy mit csináljak másként. Egyébként meg azt tanácsolom, tartsad fenntartással ezeket a hivatalos gyári hatótávolságokat. Mint fentebb irtam, gondolom (remélem) az említett hybrid X5-ös 1.2-1.9 liter közötti fogyasztását sem hiszed el vakon.

Új hozzászólás Aktív témák