- Computex 2024: MagSafe külső SSD és Apple Lokátoros burkolat az MSI-től
- Felturbózott Edge 50 Fusiont kapott az Egyesült Államok
- Hetedik generációs Gorilla Glass készült a középkategóriának
- A mobilos témát keresni kell a Computexen, de akad
- Computex 2024: Vérnyomásérték megbecsülésében is partner az Asus VivoWatch 6
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Netfone
- Ezeket a telefonokat mutatják be az idei nyár folyamán
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- VoLTE/VoWiFi
- iPhone topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Hetedik generációs Gorilla Glass készült a középkategóriának
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
Hirdetés
-
Akciófigyelő 2024: PlayStation Summer Game Fest leárazások
gp Számos játék szerezhető be az eredeti áránál olcsóbban, érdemes lehet a teljes listát átböngészni.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Computex 2024: bemutatkozott a Biostar alaplapok AMD-s zászlóshajója
ph A Valkyrie szériás, X870E vezérlőhidat felvonultató modell combos tápellátó áramkörökkel, MI-s funkciókkal és gazdag felszereltséggel büszkélkedhet.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz HaliGab23 #41 üzenetére
Ezek a számok még az áramszolgáltatóknál (akik abból élnek, hogy áramot adnak el, szóval egyébként rohadtul örülnének annak a sok millió fiktív villanyautónak meg erőműnek) is erősen wishful thinking számok lennének. Másrészről az áramfelhasználás nem egy rugalmatlan kategória, a nappali és éjszakai tarifával lehet befolyásolni a fogyasztást, s mint az közismeretes jelenleg pont éjszaka van túlkínálat.
De ezek a számítgatások kb. olyan komolyságúak, mint ha azt próbálná bebizonyítani valaki, hogy a szélessávú internet halálra van ítélve, mert ha 10 millió magyar egyszerre akarna gigabites hálózaton letölteni akkor lefagyna a BIX. -
Feketelaszlo
senior tag
150 éve tudtak ilyet csinálni...ott ahol már nem volt telefurkálva eleve a földkéreg műtárgyakkal. Egy USA nagyvárosban még talán most is menne, de az európai városok történelmi kerületeiben ez elég öngyilkos vállalkozás. Kb. a Monarchia idejében még meg lehetett csinálni, mert a kisföldalatti akkor még az urbanizáció korai fokán levő településrészeken ívelt át, de hogy a nagykörúti villamos ma bemenjen a föld alá...hááát, elég merész ötlet. Stuttgartban vagy 20 éve dolgoznak a központi pályaudvar föld alá vitelén és még mindig csak egy nagy gödör van a helyén csillió euró elszórása után (a 4-es metró falusi bekötőút túlárazás hozzá képest). Sajnos az alá/fölé építés nagy projektekben ritkán jó megoldás, egy-egy egyedi kereszteződésben vagy csomópontban kivitelezhető.
-
Feketelaszlo
senior tag
Mindent arrébb lehet tenni, kérdés mennyiért. Gazdaságosan biztos nem, ez csak valami propaganda beruházásként működhetne, hogy mutogassák, de értelmét vagy célját nem igazán látni - még egy világszínvonalú bringaúttal sem (mi van egyáltalán a körúton belül ami ennyi sávot igényelne, hirtelen mindenki múzeumba, színházba meg egyetemre akar járni? )
A Hungária modernizálásában már több ráció van, de az most sem a saját átbocsátó képességének hiánya miatt szokott bedugulni, hanem a csatlakozó utak szűkös kapacitása miatt, Budapest - meg úgy általában Magyarország - nem ezekben a körgyűrűkben rossz, hanem az azokat összekötő sugárutakban. -
Feketelaszlo
senior tag
Értem az elvedet, de nem értek egyet vele - a nyers erővel megvalósított kapacitásnövelés minden infrastruktúra fejlesztés méregpirulája, mert könnyen lehet belőle kihasználatlan szellem-övezet. Ha nem haragszol az M0-észak példát szándékosan ignorálnám, mert wall of textet lehetne érvekkel és ellenérvekkel idehozni, de arra azért felhívnám a figyelmet, hogy nagyon sok jövőre vonatkozó forgalombecslés folyamatosan növekvő igényekkel számol, ami egy csökkenő népességű országban hosszú távon bizarr lenne. Persze a forgalom centralizálódhat egy-egy földrajzi helyre, még az autók száma és használati gyakorisága is növekedhet egy darabig, de ezek a már-már tényként kezelt trendek akár a visszájukra is fordulhatnak, amely óriási kihasználatlan útfelületeket és nagy, üres parkolókat eredményezne. Ezért nem szívesen fog bele senki hosszú megtérülési idejű közlekedési projektekbe.
[ Szerkesztve ]
-
Feketelaszlo
senior tag
A nagy vasútépítések idején sem tartott senki attól, hogy az a rengeteg vágány egyszer majd útban lesz és nem járnak rajta vonatok, esetleg egész nívós szárnyvonalakat kell bezárni kihasználatlanság miatt.
De ha már nagykörút - miért épp a villamos menjen föld alá, miért nem az autók? Esztétikailag, városképi szempontból is célszerűbb lenne az aszfaltot elrejteni, meg a tömegközlekedőket is kiszúrás lenne az utazás előtt és után lépcsőztetni az utcaszintre érkezés helyett. (továbbra sem tartom reális ötletnek, de azért szöget ütött a fejemben, hogy miért épp az autók felül - villamos alul reláció az alapvetés, hisz az ellenkezőjére is bőven akad példa. Ha már úgyis elvittük ennyire offba a topikot).
Új hozzászólás Aktív témák
- Építő/felújító topik
- Politika
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- Steam Deck
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Netfone
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- Xbox Series X|S
- Nők, nőügyek (18+)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs