- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Asus Zenfone 10 - kicsit más az új kicsi
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- Android szakmai topik
- Magisk
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Computex 2024: Itt az új ROG Ally
ph Az ígéreteknek – és a kiszivárgott információknak megfelelően – az ASUS bemutatta kézikonzoljának X-szel jelölt változatát.
-
Összemoshatja a Google és a Magic Leap a valódi és a digitális világokat
it Együttműködésbe kezdett a Google és a Magic Leap nevű AR-startup.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Uzi74
senior tag
1, Az a képlet az idézett cikkben valóban nem stimmel zárójelezéssel sem, a pédában legalábbis "e = 0,2 + 1 - 0,2 / 4 = 0,6" jön ki neki, akárhogy zárójelezem nem stimmel...
2. Én csak arra adtam indoklást, hogy ha mindeki a saját villanyóráján megengedett max. áramot használná fel egyidőben, akkor azt miert nem bírná a hálózat nagy valószínűséggel. Arra, hogy milyen egyidejűségi tényezőt kellene számolni, ha elterjedne a villanyautózás és hogy az a jelenlegi hálózatokat hogy befolyásolná, arra nem tértem ki, azt nyilván számos egyéb tényező befolyásolja - de hogy máshogy kellene modellezni a hálózatokat, az biztos. (beleszámolva a "smart" képességeket)[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
OK, szoval nem az a problema ha elterjed az e-autozas, hogy nem birja a halozat, hanem az ha erre nem keszul fel a szolgaltato. Igy viszont egyetertunk. Ugy nem, hogy a foldkabel melegedesetol elolvadna telen a ho folotte... ahogy Hanula "ervel".
Amugy ha nem lenne a pelda akkor a c+(1-c)/n alak egy hiheto maximum-becsles lenne, de ez a 32A lakasonkenti alapteljesitmennyel is siman elviszi a lakast plusz egy 10A autotoltest (n==4-re, azert ez 10 lakas felett mar nagyon hihetetlen autotoltes nelkul is hogy mukodo keplet lenne). Vagy valami nagyon el van irva... -
Uzi74
senior tag
Én egyiket sem állítom: sem azt hogy nem lesz probléma, sem azt hogy lesz probléma - csak azt, hogy a szolgáltatónak modellezni kellene a hálózatot az új paraméterekkel megelőzendő a lehetséges problémákat - erre lenne jó az e-autó töltő bejelentési kötelezettsége
A pontos egyidejűségi képlet pedig - lemaradt egy négyzetgyök:
[link]
e=c+(1-c)/n^(1/2) - a nevezőben négyzetgyök n áll -
axioma
veterán
Na igy mar logikus is a keplet. Az teny, sok e-auto ha egyszerre toltene, akkor a c az lehet hogy noni fog. De sose lehet igy onmagaban vizsgalni, mert ha barhol elkezdodne szuk keresztmetszet => arak novekedese, atalakulhatnak a toltesi szokasok is (pl. ha nem lenyegesen olcsobb otthon este, es nappal van sok napenergias olcso energia, miert ne azt hasznalnak ki: felszini de napelemmel autobeallova alakitott helyeken, ami delej termelodik az egybol bele az autoba).
Mindenesetre az "izzo" foldkabel azert elegge durva csusztatas igy is (aki probalt mar autobeallo-futest terveztetni, az tudja hogy ez mivel jar meg szigeteles eseten is...) -
kikikirly
senior tag
Azt a Mol székháznál hozta fel példának ha minden ott dolgozó autója töltődne amíg ők dolgoznak.Nem emlékszem mekkora számot mondott,de biztos több tucat autóról beszélünk.
A hőelvezetést felhozta még a több emeletes töltő állomásoknák(gondolom nem egy szinten töltenénk 50 autót,némileg hely igényes), ott hozta fel hogy a töltési veszteség és a vezetési veszteség miatt annyi hő keletkezik hogy a hűtésről külön kellene gondoskodni.Hogy ez igaz,vagy torzítás nem tudom,de nem feltétlen hangzik hülyeségnek.A lényeg hogy nem egy sima otthoni 1 autós töltőre mondta amit mondott.[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz tothmaxy182 #5 üzenetére
Az áramfelvétel nem nyírja ki az aksikat, ha azok nagy áramfelvételű cellák. Gondolj csak bele, egy nettó 75kWh-os (bruttó 80kWh a nem elérhető tartalékkal) Model 3 aksit 250 kW-tal (Supercharger v3-ról annyival tölt, nálunk még ilyen nincs) tölteni még mindig csak 3,3 C-s () töltés, amit bármilyen jóvágású cella simán kibír. Ráadásul ezt csak egy nagyon rövid ideig veszi fel, a Model 3 nagyon precíz töltővel van felszerelve, és folyamatosan csökkenti az áramfelvételt a töltöttség emelkedésével. Ami viszont kinyírja az aksit, az a tele töltés. Villanyautóval 100%-ra tölteni csak nagyon hosszú út előtt érdemes, és csak ritkán. Eleve ott már a töltésfelvétel is lassú, tehát időpazarlás, másodszor az élettartamnak is árt. A Model 3-ban lévő 5kWh tartalék ellenére egy rendszeres 90% fölé töltés nagyon gyors halála lenne az autónak.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
axioma
veterán
válasz kikikirly #56 üzenetére
Egyreszt itt is le volt irva, hogy "abban az utcaban" hangzott el, masreszt miert is meloban toltenenek az emberek, amikor az pont csucsidoben van? Harmadreszt egy irodahazba ugy 10-15% jarhat autoval, a tobbi tomegkozlekedik. Bocs, de ez rohadtul nem jon ossze sehogy korrekt, csak manipulativ ervnek. [Plane hogy 8 ora melo mellett a gyorstoltesnek a teljesitmenyfelvetelet szorozta, mert ugy meg elrettentobb szamot kapott... ah, az egesz buzlik attol hogy csusztatni akar.]
-
Máté94
addikt
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Hat, ez jo kerdes. Szerintem pont azert nem lesz ingyen, mert rengeteg az ellendrukker, keves a felhasznalo. Vagyis velhetoen a kozhangulat miatt szepen fizetni kell majd erte atalanyban vagy fogyasztas alapjan.
Multkor fodrasznal a zold rendszam ingyen parkolasat ostoroztak, hogy milyen hulyeseg, a zold autot ne azert vegye hogy ingyen parkoljon hanem mert kornyezettudatos. Es ha ugy nem eri meg, akkor ne vegye. Nem lat tul a sajat orran, pedig azon kapja telibe a varosi szmogot. Igen, a teljesen jogos zoldekrol beszeltek, nem pedig a kamu hibridekrol.
Új hozzászólás Aktív témák
- -59% HP EliteBook x360 830 G7:i5 10310U,16GB,256GB,vil.MAGYAR bilI.,IR,13.3" Touch,100%sRGB,WWAN 4G
- Sony PS5 (1116A) + 2TB Samsung SSD bővítés a gyári 825GB mellett, két karral + venom töltőhub
- HP Laptop 15-fd051ne - ÚJ - 15,6" FullHD IPS notebook - Core i5-1335U, 8GB, 512SSD, Win11
- Brother DCP-L2532DW wifis, multifunkciós lézernyomtató
- HP Pavilion x360 14-ek Convertible - ÚJ - 14" TOUCH notebook - i5-1235U, 16GB, 512SSD, Win11
- Intel Core I5-8600
- Akció! Dell Optiplex 3080 Micro / I5-10500T / 16GB DDR4 / 256GB SSD /Windows11 Matrica BESZÁMÍTOK
- ASUS Radeon RX 5700 XT Dual EVO 8GB GDDR6
- Videoton AB 1010 autó hangszóró pár eladó a képeken látható állapotban. Mindegyik hangszóró működik,
- Ultra ritka Sound Blaster 1.5 2.0 klón Anchor Media Concept retró 8 bites ISA PC hangkártya
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen