Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Rolly

    veterán

    válasz kikikirly #17 üzenetére

    Hanula Barna ezt a videót követően kijött egy cikkel ahol kiszámolta, hogy már most 100e km körül jobb egy elektromos autó mint a dieseles... De még itt is sokat csúsztatott (pl nem számolta az üzemanyag szállítás és finomítás értékét ha jól emlékszem..., s azzal, se hogy a benzines autók nem tudják a gyári adatokat soha... dieselem 1-1,5 literrel többet fogyaszt mint amit a wltpben mértek... persze elektromos autóknál 15 kWh körülivel számolt amit meg azért ki lehet hozni belőlük 110-es tempóig)...

    Nálunk 3x16 A van amiből éjszaka vajmi keveset használunk mondjuk legyen 3x4A... (cirka 12 A 3000 Wh... és akkor már a klímákkal megy a fűtés is...) Tehát nálunk van 3x12A tölteni... ennyivel legyen 8,5 kWh... majdnem minden elektromos autót 10 óra alatt csurig tudunk tölteni... (85 kWh 10 óra alatt kb de 6 óra alatt is 50+ kWh azaz kb 300 km hatótáv / nap... ennyit átlagos autós nem megy naponta...), tehát az áram odajuttatása kertvárosi övezetben nem probléma... Társasházi övezetben lehet probléma, bár jellemzően 1-1 társasházban lakók - pl újpesten nem mennek napi 50-100 km-t ha X százalékuk megy akkor jó töltés menedzseléssel most is fel lehet erre készülni. Plusz az átállás elektromosra nem 1 év alatt megy végbe hanem 10-20 év alatt...

    Megújuló energiák ára folyamatosan csökken az elmúlt 2 évben kb 20-25%-kal lettek olcsóbbak a napelemek... ha ez így megy még 8 évig, hogy 2 évente 20-25%-os csökkenés várható olyan olcsó lesz a megújulók ára, hogy kb senki sem fog azzal foglalkozni, hogy felesleges napelem kapacitások lesznek amiről nem vesszük le az áramot... éjszakára pedig kell alap erőmű (ez elkerülhetetlen, bár az autók akkuját használni áthidalásra akár még működő koncepció is lehet)

    A 2013-as BMW i3 akkuja 1-2 cella cserével és cellánkénti frissítéssel még tudja a névleges kapacitásának 80-85%-át... Tehát egy 6 éves technológiai akku cirka 8-10 évet ki tud szolgálni egy autóban... majd ezt követően 8-10 évet egy akkuparkban ahol pont a megújulók alá tud dolgozni (itt gyorsan megjegyzem, hogy a gyártási CO2-t már visszahozta 40-50e km körül :) s csak míg autóban szolgált cirka 200e km-t tehetnek meg vele...)

    Új akkumlátor technológia... eddig minden idővel leszivárgott a jó áron jó feltételekkel használható céltartományba... a mai lipo akkuk is... Miért lenne máshogy?

    Zero emission valóban kacsa, bár a zero locale emission már igaz :) s városlakóként ez igen csak előnyös... De - mi most tervezzük egy használt elektromos autó beszerzését - ha napelemmel - otthon van - töltöd akkor már zero emissiont tud most is :)

    S a legfontosabb ami miatt Hanula Barna számomra nem hiteles "szakember" mindent a jelenkori értékek alapján számol, pedig míg egy dieseles és benzines jármű kibocsátási tényezője folyamatosan romlik (még megfelelő karbantartás esetén is...) addig az elektromos áram lehet és lesz is zöldebb :)

  • axioma

    veterán

    válasz kikikirly #17 üzenetére

    Nem ertelek. En mondom mindig, hogy minden eszkozt arra, ami ott a legjobb. Nem mondtam, hogy csak elektromos autok legyenek. De van elektromos autom es tudom, hogy nem robban fel az utca vegen a trafo ha elkezdem tolteni. Es igen, elvarnam hogy idovel a varosokban viszont csak arammal lehessen kozlekedni (mondjuk a parkolasi ovezetben, szemelyauto kategoriaval).
    Jelenleg az autom 9.45 amperrel tolt, ami 2104 W. Sot a parom hibridje 6A default korlatozason hagyva lett inditva, epp most 1353 W. Alanyi jogon ugye 32A per lakas (nalunk haz). Boven ezen igenyek fole van tervezve minden. [kieg. masik hsz-odra: otthoni gyorstolton mit ertesz, ha csak egy 1x16A toltod van, akkor full lemerult 40kWh pakkot is feltoltesz egy ejszaka alatt, de ez hanyszor lesz egy evben? es az utcaban levo autok kozul hanynal _egyszerre_?]
    Az a valotlan eletkep, hogy az e-autok allando villamtoltest kell majd hasznaljanak. Persze azt vizionalva hogy raadasul egyszerre. De miert csinalnak? Aki rendszeresen megy vele hosszu utra, az vesz hibridet (es meg mindig jo a varosban). Aki meg csak nagyritkan, pl. videkre kene vinnem a 80km-es ionomat konkretan (nem az utasokat), akkor egyreszt raer, masreszt 3 evente fog elofordulni.
    Dolgoztam a vezerelt aram iranyitasa kozeleben, mindossze akarat kerdese rendes tarifat talalni a villanyautosoknak. Jelenleg az aramszolgaltatok (bar igazabol torvenyalkototol jott) e-autokra mindossze egy (200e+Ft-os oraatalakitassal jaro) tarifat kinalnak 5 Ft kW-onkenti kedvezmenyt (a vezereltre se kothetem ra!), amin talan nincs is idobeli korlatozas - ezzel nem gyoztek meg hogy valtsak. Pedig az egyik auto szinten, a sajatom meg okosdugalj miatt meg tudna oldani, hogy ejfeltol tolt. Kozben a nagyon szocialis vezerelt aram eloirasok (bojler es hotar.kalyha a legtobb amire hasznaljak, este hazaer a csalad legyen meleg) miatt ejfel utan mar nincs teljesitmenyigeny (marmint ami a lenyeg lenne: athelyezheto), minden fel van toltve. En boven raernek az ejfel - 6 ora kozott, de annyi kedvezmenyt nem adnak cserebe mint a vezerelteknek (mondjuk lehet hogy ennek ellenere meg fogom lepni, de csak mert kornyezettudatos otlet es ugye felulbiralhato is).

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák