Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • kikikirly

    senior tag

    válasz <Adamsky> #9 üzenetére

    hasonlóan látjuk a dolgot.Ha lenne új akumulátor technológia(amiről Hanula is beszélt) az sok minden megoldana az elektromos autózást illetően.Ha belegondolunk ipari léptékű fogyasztókat akarunk rákötni a jelenlegi elektromos rendszereinkre.Ha csak az energia megmaradás törvényét vesszük figyelembe egyértelmű hogy egy 1-2 tonnás autó mozgatása 90%-os hatásfokkal is hatalmas energiaigényt jelent.Jelenlegi rendszerek a sima háztartási gépekre van tervezve:Turmixgép,TV,HIFI stb. egy autó megmozgatása már másik iskola.Erre hoz fel jó példákat a Tanár úr.Egy új gazdaságos akkumulátor technológia a meló stb utáni kiugró energia igényt segitene eloszlatni. Sajnos az elmúlt 15 évbe termérdek szuper olcsó, szuper hatékony,világmegváltó anyám kínja technológiáról hallottunk,valamiért tömeggyártásig egyik se jutott el.Ez a problémám az elektromos autózással.Jelenlegi lítiumos fali akkumulátor drága megoldás ráadásul annak is csak a 90% tudjuk kinyerni,igy a hatékonyság rögtön 80%-ra csökken.Aztán ott a duma hogy majd a megululó erőművekbe tárolunk energiát az autókba már elhasználódott de az erőművekbe még bőven hatékony autó aksikkal.Gyakorlatba működik valahol hatékonyan,értsd több órán keresztül el tudnak látni várost csak az akku pakkokról???Én nem tudok róla...

    [ Szerkesztve ]

  • axioma

    veterán

    válasz <Adamsky> #33 üzenetére

    Bocs, de sajnos Hanula azt mondja, hogy az e-auto dragabb es tobb CO2-t termel, mintha az adott auto egy modern belsoegesu motorral menne. Ez meg rohadtul nem igaz, ugyhogy persze hogy van indulat. Meg amikor ervelesi hibakkal teletuzdelve probal magyarazkodni, akkor ha mellettem ervel akkor is ideges leszek.
    Konkretan: szerinted mennyi napi futasteljesitmeny az, amit nem birna el egy utcan belul az elektromos halozat a melegedes jelei nelkul? Mondj _szamokat_, mert igy egyszeruen csak vagdalkozas, hogy az pedig naaaagyon sok lesz.

  • Elf

    aktív tag

    válasz <Adamsky> #33 üzenetére

    Szerintem villanyautózás jelenleg (!) abszolút nem az "ultimate solution".
    (Igaz ennek ellenkezőjét senki sem állította de azért szögezzük le a félreértések elkerülése érdekében.)
    Sőt, továbbmegyek: A villanyautózás soha (!) nem is lesz az "ultimate solution".
    Van amire jó, és egyre több mindenre jó. Itt vannak a cikkben említett töltők pl.
    Nagy dolog hogy végre így alakult mert a belsőégésű motor se volt és nem is lesz soha "ultimate solution" de jobb híján kénytelenek vagyunk ott is használni ahova egyáltalán nem való.

Új hozzászólás Aktív témák