Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Asbee

    veterán

    A számos jogszabály közül a 151/2003. Korm. rendelet az, amelyik a 3 munkanapos kicserélési kötelezettségről rendelkezik. A kötelező jótállásról szóló rendelet 1 év jótállási időt biztosít minden olyan termékre, melyeket a rendelet mellékletében felsorol. Ezekre a tartós fogyasztási cikkek (pl.: autó, számítógép és alkatrészei, bútorok, háztartási gépek, stb.) esetében igaz, hogy ha a fogyasztó a vásárlás utáni 3 munkanapon belül jelzi a meghibásodást, akkor a kereskedőnek kötelessége kicserélni a terméket (egy ugyanolyan, új termékre), nem javítgathatja azt.
    Ha van róla végül is jegyzőkönyved akkor kutya kötelességük cserélni ha 72 órán belül jelezted a hibás voltát bármilyen márka, komány rendelet irja elő. Ha van róla amúgy jegyzőkönyved hogy jelezted rajta az időpont akkor nagy baj nincs.

    Hasznos infók azok számára akik úgy jártak mint én és gyári hibás Apple terméket vásároltak üzletben, ezt 3 munkanapon belül visszavitték a Telekomhoz, ott meg közölték velük, hogy "nem tudjuk azonnal kicserélni, mert nincs raktáron", vagy "az Apple termékeknél külön kell megrendelni a cserekészüléket" vagy hasonló lerázó szöveg.
    Első lépés, ha ilyen szöveggel találkozol és egyszerűen látod, hogy nem akarják ott helyben kicserélni, pedig tudod nagyon jól, hogy van készleten: azonnal kérjél Jegyzőkönyvet, amit kitöltenek, aláírnak, lepecsételnek. Ellenőrízd az összes adatot!
    NE add le a készüléket! A forgalmazó KÖTELES ezt azonnal kicserélni. Ha leadod, akkor ez csak tovább bonyolítja a helyzetet!
    Az a lényeg, hogy amennyiben a forgalmazónál van készleten ugyanilyen termék, akkor nem hivatkozhat semmire, nem mondhatja, hogy be kell küldeni a hibás készüléket kivizsgálásra, nem mondhatja, hogy a gyár csak akkor küld újat, ha a tiédet előbb beküldöd, hanem köteles AZONNAL kicserélni egy másikra (Nyilván ez csak akkor, ha a készülék VALÓBAN hibás!) Tehát leveszi a polcról vagy kihozza a raktárból és odaadja, te meg odaadod a tiédet, minden tartozékkal együtt, ahogy kaptad!
    Olyan nincs, hogy "az Apple-nál ez a szokás meg amúgy örülj neki, hogy az 1 éves garancián belül bármikor újat kapsz". Ott van ugyanis a bibi, hogy az a készülék amit te cserébe kapsz nem új, hanem gyárban felújított! Ezzel nincs is semmi gond, hiszen ha beviszel pl. egy 6 hónapos hibás készüléket, akkor nyilván nem fognak újat adni, hanem egy kijavítottat... ennek az a lényege, hogy ne kelljen hetekig várni, amíg kivizsgálják/kijavítják a tiédet, hanem egyből kapsz egy kijavítottat, a tiédet meg ráérnek majd javítani.
    Igen ám, de ez a gyakorlat a 3 munkanapon belüli csereigénynél TÖRVÉNYELLENES! Van is kettó darab Legfelsőbb Bírosági itélet, ami megerősíti az azonnali csere kötelezettséget a forgalmazó által (itt a Telekom).
    Hasznos lehet például egy ismerőst megkérni, hogy bemenjen az üzletbe és "vásároljon" egy ugyanilyen készüléket. Ha azt mondják van és ki is hozzák, akkor már ott is a bizonyiték, hogy volt készleten ugyanilyen termék.
    Egy másik megoldás az, hogy felhívod a telefonos ügyfélszolgálatot és megkérdezed, hogy van-e abban a bizonyos üzletben ilyen készülék. Vagy ráméssz a Telekom webshop oldalára és ott rendelsz egyet..nem kell végigcsinálni, csak addig a lapig, ahol kiírják, hogy X üzletben található, ahol személyesen átveheted. Ekkor kiválasztod a te üzletedet és a rendszer kiírja, hogy van-e vagy nincs készleten. Ha van, akkor szépen elmented az oldalt idő/dátummal együtt.

    A második inkább arról szól ha van raktáron de az is hasznos...

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák