Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dozsabalint

    senior tag

    válasz dozsabalint #37412 üzenetére

    A legtöbb helyen pedig úgy reprezentálják a "memory leak"-et, hogy elindítanak egy nagyobb játékot 10-szer, majd kilépnek belőle.

    Mindig lesznek olyan alkalmazások, ami bezárás után nem szabadítják fel a használt memóriát, ennek az eredménye az lesz, hogy a rendszer elkezd memóriát zabálni. Ez ellen a rendszer úgy tud védekezni, ha elindít egy garbage collectort (egy "szemét gyűjtőt"), ami megpróbálja kitalálni, hogy melyik alkalmazások hasznosak a felhasználónak, és melyek nem. Ha nem tudja megoldani a problémát, akkor elfogy a ram, a telefon pedig rommá fagy. Ha kilő valami olyan folyamatot, ami kell a felhasználónak, akkor a felhasználó látja, hogy már megint újratöltődött az a fránya launcher. Ha pedig megtalálja, hogy mit kell kilőni, akkor a felhasználó örül, mert a rendszer hirtelen 1GB helyett újra 500-at fog fogyasztani.

    Fontos, hogy ez a garbage collector általában csak akkor lép működésbe, ha fogyóban van a memória. Addig viszont folyamatosan egyre több ramot eszik a telefon. Mivel 5.0 alatt minden alkalmazás be van gyorsítótárazva, így az is normális hogy a rendszer sok ramot eszik, szóval ebből sem következik sok minden, csak az hogy a telefon önmagában sokkal gyorsabb, mint kitkat-en volt (és hajlamos másfélszer több memóriát enni persze csak akkor, ha az rendelkezésre áll). Ezért kérdéses számomra eleve az, hogy 5.0.1-nél volt-e egyáltalán kritukus memory leak, vagy csak mindenki azt szajkózta, amit egyszer valahol olvasott...

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák