Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • J00hnny

    aktív tag

    válasz IamTheDog #42017 üzenetére

    Részlet az Európai Fogyasztói Központ részemre küldött válaszábol:

    ...Ingyenes kétéves szavatosság

    Az uniós fogyasztóvédelmi jogszabályok értelmében a fogyasztókat az Európai Unióban eladott termékek után kétéves szavatossági idő illeti meg, méghozzá díjmentesen, akár boltban, akár interneten vásárolnak.
    Olyan nem létezik az Union belül, hogy egy bolt csak 1 év garanciát vállal. Ezt a kétéves garanciát minimumjogként írja elő az uniós szabályozás – előfordulhat tehát, hogy az az ország, ahol Ön él, hosszabb időtartamú védelmet biztosít. Az uniós szabályoktól csakis akkor lehet eltérni, ha az eltérés kedvező a fogyasztók szempontjából.

    Ha az Ön által az Európai Unióban vásárolt termék hibás, nem úgy néz ki, vagy nem úgy működik, ahogy azt megvételre kínálták, a kereskedőnek kötelessége azt ingyen megjavíttatni vagy kicserélni, illetve a termék vételárát Önnek visszafizetni, vagy árengedményt adni. Egyes uniós országokban Önnek azonnal felajánlják, hogy válasszon a négy lehetőség közül. Rendszerint azonban csak akkor kérheti a vételár teljes vagy részleges megtérítését, ha a javítás, illetve a csere nem lehetséges vagy nem ésszerű.

    A kétéves szavatossági idő akkor veszi kezdetét, amikor Ön átveszi az árut. Egyes uniós országokban a fogyasztónak a hiba felfedezésétől számítva két hónapon belül értesítenie kell az eladót, különben elveszíti a szavatosságra vonatkozó jogát.

    A termék kézhezvételétől számított hat hónapon belül elég, ha Ön megmutatja a kereskedőnek, hogy a termék hibás vagy nem úgy néz ki, illetve nem úgy működik, ahogyan azt megvételre kínálták. Hat hónap leteltével azonban a legtöbb uniós országban Önnek bizonyítania kell, hogy a termék már a kézhezvétel pillanatában hibás volt, például rámutatva arra, hogy a hiba a termék gyártásához használt anyagok rossz minőségéből adódott.

    A kereskedő mindig felelősséggel tartozik a hibás teljesítésért. Egyes EU-tagországokban a gyártótól is kérhető, hogy a hibás teljesítés révén előállt helyzetet orvosolja.

    Az Ön hazájában működő Európai Fogyasztói Központ részletesebb tájékoztatást tud adni arról, hogy az ország szabályozása értelmében milyen többletjogok illetik meg a fogyasztót, és segíteni tud, ha az EU egy másik országában vásárolt termék kapcsán Önnek nem sikerül jogát érvényre juttatnia....

    Az ilyen telefon burkolat repedési problémákkal kapcsolatban tehát 6 hónap után a vevőnek kell bizonyitani, hogy a nem megfelelelő gyártás technologia vagy anyag használat miatt repedt meg és nem a nem megfelelő használlattól. 6 hónapon belül azonban elég csak bevinni a telefont egy szervizbe és kötelesek kérdés nélkül cserélni / javitani.

    "There are 10 types of people in this world. Those that understand binary and those that don't."

Új hozzászólás Aktív témák