- Remekül néz ki a szögletes Z Fold6
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Huawei Mate 50 Pro - blendemonda
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Fotók, videók mobillal
Hirdetés
-
A hajlíthatók kedvence lehet a Dimensity 7300X 5G
ma Átcímkézés helyett csíkszélességet váltott a MediaTek, népszerű Motorolában debütálhat.
-
Free Play Days 2024 - 22. hét: Assetto Corsa, Dragon Ball Xenoverse 2
gp Extraként a Call of Duty: Modern Warfare III többjátékos és zombi módját valamint a Skull and Bones-t is próbálgathatjuk.
-
Nyárköszöntő hardverszemle
ph A desktop gép, notebook és ház nyomába sokféle periféria szegődik, sőt, még egy VR headset is tiszteletét teszi heti rovatunkban.
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Pedig nem kell tőlük tartani. (legalább is a toyota/lexus megoldotta úgy hogy annak 10 évig ne legyen baja) A családban van kettő az egyik ráadásul több mint 10 éves és idén kellett benne aksit cserélni amit a szervíz ingyen el is végzett mert 10 év gari van rá.
Tény, hogy bonyolult hajtáslánc de nagyon ki van találva és a toyotának már több mint 20 éves tapasztalata van.
Egyébként ők 2021-ben jönnek tisztán elektromos autóval, szilárd testes aksival, és lesz olyan modell is amit 1000+km-t fog menni WLTP szerint.Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
-
axioma
veterán
válasz <Adamsky> #39 üzenetére
Soroljam a hibakat az eloadasaban? Nem az adatokkal, az ervelesi technikaban megbuvo hibakat. Peldaul ha ugy jo neki, akkor 1 EUR = x gramm CO2, mig ha ez nem jo (pl. napelem termelese negativ euro), akkor hirtelen nem ezzel szamol. Vagy hogy a hibridet "ugyse toltik" (ami hulyeseg mert me'g nappali arambol otthon is kevesebb mint harmad aron megy mint benzinbol).
Vagy amiket mar itt is irtam hibakat (aramfelvetel az Arpad-hid melletti zold hazban, tavolsag-es teljesitmenyigeny, aram CO2-tartalma nem abban az orszagban merve ahol a sok e-autot fikazza...)
Nagy tavolsagu fuvarozasrol meg ki a fene beszelt? Szemelyautokrol volt szo, mindennapi kozlekedesre. Amugy mar irtam: ingazasra ha masodik auto akkor elektromos, videkre is jaro fo autonak az ingazasra elektromos uzemre elegendo akkus hibrid (nem a kamuhibrid 3 literes motorral). Amugy pedig valahol igen, villanymozdony... vasuti szallitas ahol olyan a tavolsag es olyan a mennyiseg.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
A beoltozes nem hibrid hanem elektromos autos, HA meg kell bontani az elektromos reszt.
Amugy a hibridbol a hatotavnovelt elektromos pont nem ket bonyolult meghajtas, pl. az i3-ban konkretan egy motorkerekpar motorja van, faek egyszerusegu, es csak az akkura tolteni tud. Igaz, ha hagyja a tulaj nullara esni az elektromost, akkor van egy kb. 80km/h sebesseghatar, amit ez kiszolgal a kovetkezo toltoig.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
A lenyeg, hogy az i3 iranya megfelelo lehetne azoknak, akik alapvetoen nem 500km-ekben gondolkodnak, de felnek az akku kifogyasatol (es trailertol, ami masik kozkeletu tevedes, vontathato ertelmes hatarokat - ne tultoltson - betartva, de persze beleirjak hogy tilos mert azt a user honnan tudhatna'...). Tehat letezik olyan technologia, ami megfelelo lenne a piacnak kvazi-hibridkent (az egy mas kerdes hogy tudtommal valami eu-jogszaballyal ezeket visszaminositettek "csak" hibridde, ami egyreszt butasag, masreszt emiatt, mivel kedvezotlenebbek a korulmenyek, a bmw mar nem (pontosabban o sem) tervez ilyen konstrukciot... eh).
-
GIJoe
addikt
"A konkurenciához képest ez az ár igen kellemesnek mondható," Ez elég relatív, nekem.
Még mindig a nagyképű Német propaganda jön le nekem közben pedig, nagyon nem...
Akkor már inkább egy KIA e-Niro!
Vagy minap nézegettem ezt a Kínai elektromos trabantot, nekem simán elég lenne a városban mászkálni Bodo 18 néven árulják kint, de itthon Pathy néven, cégeknek 2 M körül jön ki, kellemes Lifepo4 akkuval...[ Szerkesztve ]
-
bkercso
nagyúr
válasz #06658560 #43 üzenetére
Én a fejlesztések műszaki menetére gondoltam. Haladnak az említett témákkal.
Ma nem az van, mint a hőskorban pl. az atomreaktorral, hogy majd a balesetekből tanulunk.Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
Ijk
nagyúr
Engem inkább a fapadosabb elektromos autók érdekelnének, 2-3 millió, de bővíthető 50km hatotavval, kizárólag városba. Elég lenne ehhez egy 10kWh akksi is, kics, könnyű kasztnival. Persze egy használt leaf sem sokkal drágább már, annyit meg elmegy az is. 10 milliót nem ér egyik sem.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
jbcs
tag
Mi pont ez a célcsoport vagyunk, mi átlagban heti max. 2-300 km-et megyünk. Augusztusban vettünk egy Suzuki Balenot, az első 700 km-en az átlagfogyasztásunk 3,9 L/100 km volt benzinből a számítógép szerint, de tankolással mérve is ez jött ki. Az új ára volt 3.3 M volt. Ha valaki spórolni akar, szerintem itt kezdődik
-
axioma
veterán
Az ion - nyilvan hasznaltan - 2.25 volt, persze nezni kellett a piacot jo ideig es lecsapni (na meg akkor nem gyengelkedett me'g ennyire a forint). Es az enyem 80-85 km, igaz, nem bovitheto (ha a rex-re gondolsz). Attol fugg, hol laksz, itt hazafele van utbaeso toltesi hely ha muszaj (eddig 1x volt annyira hatareset hogy inkabb megalltam 20 percre, de akkor ennek tudataban indultam aznap 3. alkalommal is azzal el otthonrol).
@jbcs Nekem meg 700 km az 4500 Ft felulrol kozelitve... inkabb telen (a nyari idoszakra me'g nem ertem utol magam a "konyvelesben", de ez most plusz motivacio hogy megcsinaljam).
[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
axioma
veterán
Attol fugg, melyik hibridhez kepest. Itt most egy, az en autom masfelszeresebe [hasznalt vs. uj nyilvan, de ez is sporolasi kerdes ] kerulo benzinesrol van szo szerintem. Az Amperaval - ha nem kell tobbet mennie 55-60 km-nel - nagyjabol azonosat fogyasztunk (annyi csalassal hogy az Ampera maga meri, hogy kb. 6km per 1kWh kozvetlen a hasznalatkor, en meg a konnektornal mertem a felvettet, de epp itt van a villanyszerelo es lesz "egyforma" kivulrol meresunk, mobilappokban osszegezve). Az Amperanak nem kellett volna megallnia csak lett volna par deci benzinfogyasztasa is.
Persze attol is fugg, mennyit mesz. Nekem manapsag az ingazas az kb. 35-40km (attol fugg viszem-e a gyereket is). Amikor innen 4.5 km-re dolgoztam, akkor (azon kivul hogy abbol a fizubol nem engedhettem volna meg magamnak a beruhazast) baromira nem tudott volna versenyezni az Alto-val osszkoltsegben. De igy igen. [Ampera napi 50-55km de csak heti 4x megy a parom. Igaz, az 3.85 volt bekerulesileg.][ Szerkesztve ]
-
jbcs
tag
Nagyon sok víz lefolyik még a Dunán, míg a Baleno új ára + fogyasztás figyelembevételével egy új villanyautó labdába rughat és egy 10 éves használat viszonylatában kedvezőbb tud lenni.
Egyébként meg senki ne legyen naív, hogy ha tömegesen elterjednek a villanyautók, a törvényalkotók ki fognak valamit találni, hogy a csökkenő üzemanyagfogyást/ bevételt valahogy pótolják és meg fogják adóztatni a töltés minden formáját. (Csak ezt baromira nem mondja még senki.) Ami már el is kezdődött, több helyen már nem ingyenes a töltés. Abba tehát senki ne ringassa magát, hogy mondjuk 5-10 év múlva vesz kb. 5 millióért egy normális méretű villanyautót, normális hatótávval és ingyen autózhat. -
flexxx2
őstag
Pont mostanában néztem 1M környékén kisautót. Hát elég sok túlárazott szutykot láttam. Biztos van 1000ből 1 jó, de arra kinek van ideje(meg tankolni) kikeresni. Le is mondtam róluk.
Egy elektromos használtban egyből látod ha gyenge az akku, de egy füstös motorban még egy szerelő se lehet biztos.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Pontosan. A kerdes a sporolas volt, nem pedig hogy milyen jarmu. A benzinesbol uj kell ahhoz, hogy - a kovetkezo evekre nezve - alacsony legyen a fogyasztasa. Hasznaltnal, ha sok km-t megy, ennel is rosszabbra fog kijonni. (Ha dugozik, meg jobban.) Marmint a km-koltseg. Az Alto megevett kb. 6 litert (jo, nyaron kevesebbet jartam vele es sok rovid ut volt igaz nem az a tipikus dugos), pedig mar az se temetoszokeveny volt.
[ Szerkesztve ]
-
Ijk
nagyúr
Csak az egymilliós benzines elektromos megfelelője 3 millió lesz. 4-5 milliós leaf árából meg veszel egy jó 2-3 milliós benzinest, és lesz annyi az az 1-2 millió üzemanyagra, amivel a leaf nagyon sokáig kergeti a benzinest megterulesben, nem beszélve hogy azt nem 100-150km-enkent kell toltogetni.
Ráadásul egy benzinesben pont a hajtaslanc ami legtovább bírja, kis szerencsével.[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
.DLL
veterán
Igen, elektromossal kiszámíthatóságot is veszel, egy 10-15 év körüli belső égésűnél bármikor előjöhet olyan motor hiba amiért szervízbe kell vinni, és akkor napokra kiesik az autó a használatból. Plusz a korai e-autók a kis akkuk miatt sok évesen is kevés km-t futottak, egyszerűen nem lehetett velük olyan sokat menni, így a futómű, stb is lehet jó állapotban. A kiszámíthatóságba persze az is beletartozik, hogy tudod előre, hogy 300km-t nem fog elmenni egy töltéssel, de lehet hogy 150-et sem ha a 3 milliós kategóriánál maradunk és olyanok a körülmények.
A lényeg, hogy minden adott, minden tudható, akinek nem adja ki, az nem vesz ilyet, akinek jó, és van is rá pénze, azt meg nem kell győzködni, se mellette se ellene, mert nincs olyan amit ő ne látna, xy meg igen. szerintem :D(P.H.)
-
Ijk
nagyúr
Egy szívó benzin motor nagyon kis valoszinuseggel megy tönkre, a váltó-kuplung már inkább. Nem gondolom hogy egy elektromos autó osszessegeben sokkal megbízhatóbb lenne.
Üzemanyaggal lehetne nagyot fogni, de ahhoz még 4-5 millás használt géppel is évi 30-40 ezret kellene futni hogy megerje. Namost egy ilyen 100-150km-es hatotavval azért bravúr évi 10-15 ezernél többet produkálni. Ha meg 10 év alatt érsz a megterulesre, akkor megette a fene a kompromisszumokkal az egészet./人◕ ‿‿ ◕人\
-
.DLL
veterán
Ismerősi körben van pl. Ford Fiesta, Daewoo Kalos, BMW E36, szívnak velük rendszeresen, mindig van valami...
(P.H.)
-
axioma
veterán
Mar megbocsass, de irtad hogy 30-40e-et kell futni es evi 10-15e (ami hiheto, konkretan nekem most 9900km es meg nincs meg az evforduloja bar kozelit - de majdnem 2 honap tappenz+wfh, ja es ez 16km-re levo munkahellyel bar persze masra is hasznalom), akkor hogyan jon ki az hogy 10 even tul terul meg? Es ez me'g csak a km-dijon megterules, az auto maradvanyerteke is tobb az elektromosnal.
A zold fulemnek meg a kevesebb idegeskedes. Megjegyzem, mivel a km olcso, az elindulas sem a "draga" motorbemelegitessel kezdodik, konnyebben mondok dolgokra olyat hogy megyek kocsival, a "jaj most artok neki" erzese nelkul. -
Ijk
nagyúr
7l fogyasztással 15e km, kb. 420 ezer üzemanyagkoltseg, 400ft benzinarral. 15kw/100km kb 100 ezer ft 15e km-re. Kb. 7 év a megterules, persze kell olajcsere, legszuro csere évente, nagy jóindulattal mondjunk 6 évet. Annyit hibáztam hogy nekem kb 10e km az éves futás, ott jött ki a 10 év. És ezt még úgy számoltam hogy "csak" 2 millió a differencia, ennél meg inkább több szokott lenni.
Meg persze jó lenne tudni hogy ami most tud 100-150km-t 5-10 év múlva mennyit tud majd az akksival./人◕ ‿‿ ◕人\
-
GIJoe
addikt
De itt nem csak a fillér b*száson van a lényeg, amikor kiállsz a kocsival
elkezded bepakolni a családot azalatt a 4 perc alatt annyi bizonyította káros
rákkeltő anyagot tüdőzöl te, hogy többet is amit kellene.
Ilyenkor jön a propaganda ellenmaszlag hogy de háp az e autó is micsoda terhelés
megAzakku juj. Az akkura ez is lehet válasz, meg folyamatosan fejlődik, ez a jövő
és kész, mint fiatalember (feltételezem, még nem nyugdíjas) ezt illene támogatni, nem a dl, litereket számolni, meg a Ftot rakosgatni. Allergiás leszel vagy rákos kenheted a hajadra...
Igenis szerintem mindenkinek kötelező lenne a BAT szerint élni, vásárolni.
Az e autó, 1 erőműben szennyez, messzebb, szűrhető, tervezhető, leválasztható..
Egy EON A gönyűi gázerőmű 58% hatásfokú, tehát elégetik a metánt, azaz max CO2 keletkezik, nem 29 féle bizonyítottan káros, rákkeltő anyag letüdőzve... és így tovább több 1000 oldalon át... -
Atom_Anti
senior tag
Valaki tudja hogy mért van 160km/órára korlátozva? Áttétel van e vajon benne, vagy 160 nál zajosan pörög a villanymotor? Vajon úgy 160al haladva mennyi a hatótáv?
-
Ijk
nagyúr
Nem szoktam álló autó motorját járatni, főleg nem amikor pakolok be. De lámpánál is leállítom hosszabb pirosnál. Szóval pont a saját füstömet szívom legkevésbé. A 20 éves kormoló dízelek, teherautók, buszok adnak igazán jó löketet a városoknak, meg amikor télen elkezdenek a szeméttel a szegényebb negyedek fűteni.
Értem én hogy óvjuk a városi levegőt, de jelenleg a kis benzinesek leváltása annyit jelentene neki mintha erdőtűznél odaállnék lehugyozni az egyik fát./人◕ ‿‿ ◕人\
-
axioma
veterán
Az egesz automat vettem 2.25-ert... hasznaltbol hasznaltba ultem. A sporolas ott kezdodik, hogy uj autot nem veszunk, kihozod a szalonbol es bukott 20+ %-ot. A kulonbozet is!
Akku: 2001-es Prius akkujat 17 ev (es 350e km) utan cserelgettuk kevesbe hasznaltra, pedig az me'g a rosszabbik technologia volt. Az ion 11-es (49e km), es az enyem gyenge mert "csak" 80-90km (i-Miev-valtozatban lenne 100-110). Mostantol 5 evig reszemrol nulla akkupara, es amugy is cellankent cserelheto hiaba szeretnek mast reklamozni. -
én+mondtam
csendes újonc
Ez a műszerfal kicsit olyan, mikor építgetsz, építgetsz, de elfogynak a legók...
-
bkercso
nagyúr
válasz Atom_Anti #80 üzenetére
Van áttétel: kb. 10x-es körül szokott lenni, de ez sok mindentől függ, többek közt attól, milyen sebességtartományban akarják használni. Más az optimális áttétel városban és más autópályán. Mivel a legtöbb villanyautó nem tartalmaz váltót, lekorlátozzák a sebességet, mert az áttétel olyan, hogy városban is jó legyen a hatásfok és autópályán se legyen rossz.
A másik ok a hatótáv: nagy sebességnél ugye a légellenállás sokkal nagyobb a sebességtől való köbös függés miatt.
Különben az is igaz, hogy nagy sebességnél hangosan zörög a motor, mert az inverter kapcsolási veszteségének minimalizálása érdekében nagy sebességnél már nem rajzolják ki a szép szinuszt a PWM-jellel, hanem egy durvább felbontású jellel hajtják a motort, ami így nagyobb nyomatékzajt okoz. Ez a motorban és a fogaskerékhajtőműben hallható zajjá alakul.
[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
.DLL
veterán
Leadja a max nyomatékát, de hogy ebből mekkora lesz a hasznos nyomaték (a keréknél) az az áttételtől függ. Városba egy nagyobb áttétel ideálisabb lenne, könnyebben indítja meg a tömeget, jobban gyorsul, kisebb áramcsúcsokat vesz fel ugyanolyan dinamizmushoz.
Az autópálya tempót pedig szerintem a hatásfok görbe maximumára kéne áttételezni, tehát felvenni grafikonra, hogy hol/hogyan a legjobb a motor hatásfoka, és a 130 km/h-t oda belőni.
Most, 1 áttétellel pörögnek a motorok ilyen tempónál 10-12 ezret, de lehet hogy a hatásfok csúcs mondjuk 6-8 ezer között lenne, ezzel is lehetne nyerni pár %-ot, de mérlegelni kell, hogyha ez egy váltó beépítését jelenti, akkor az nem viszi-e el azt a pár %-ot.
Taycan-ban is van egy váltó, de ott nem is a hatásfok a lényeg, hanem a max performance jó gyorsulás & nagy végsebesség is.(P.H.)
-
Ijk
nagyúr
Milyen hasznos nyomaték? Valahol elveszik a motor nyomatéka?
Áttétel nyilván kell, belövik mondjuk 160km/h-ra a maximális kimenő fordulatszámot. Innentől ha a városban lassú gurulással elindulsz akkor is ugyanakkora a nyomaték mint max fordulaton a pályán.[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
vicze
félisten
válasz Atom_Anti #80 üzenetére
Túlmelegszik az aksi. (Tesla pillanatok alatt lekorlátoz.)
"Vajon úgy 160al haladva mennyi a hatótáv?"
Hol szeretnél konstansan gyors hajtani?(#85) bkercso: Az áttétel nem különösebb probléma, de igazad van lehet kisebbre belőni. A 160 mindenképp SW korlát, ahogy Teslánál is van.
"Különben az is igaz, hogy nagy sebességnél hangosan zörög a motor"
Mi a fenétől lenne igaz, a szél és útzaj sokkal hangosabb lesz. A villany motort nem nagyon érdekli mennyivel mész(egy kicsit gondold végig hogy működik), az aksit viszont mocskosul, mert ki kell szolgálja a motort, és a nagy teljesítmény leadás nagyon gyorsan leapasztja.[ Szerkesztve ]
-
bkercso
nagyúr
Hogy-hogy más áttétel az ideális városban és pályán? A legnagyobb előnye a villanymotornak hogy minden fordulatszámon leadja a max nyomatékot.
A hatásfok viszont fordulatszám- és nyomatékfüggő (munkapontfüggő). Mivel az e-autózás a városi levegő tisztítását célozza elsősorban, városban is fontos a nagy hatásfok.
Az áttétel megállapításához kell a motorkarakterisztika, járműtömeg, gördulési- és közegellenállás sebességfüggése és az inverter hatásfokkarakterisztikája, aztán különböző menetciklusokra szimulálnak, súlyozva őket a várható felhasználásra tekintettel.Egyébként egy biz. fordulat fölött már nem tudja a max. nyomatékot. Onnantól ún. field weakening szakaszban üzemel.
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
Ahogy írtam, a motort PWM-mel hajtjuk, és a kapcsolási veszteség minimalizálása érdekében megengedjük, hogy nagy sebességnél nagyobb legyen a jelalak felbontásából adódó zaj.
Zaj egyébként nem csak ebből származik, hanem a motor mágneselrendezése és a fogaskerékhajtómű diszkrét volta miatt is keletkezik nyomatékzaj, ami hallható zajjá alakul.[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
A fogyasztás sebességfüggésének van szükséges és paraméterezhető része: a szükséges a közegellenállásból és gördülési ellenállásból jön, a paraméterezhető meg a hatásfok munkapontfüggéséből, amit az áttétellel tolhatunk el.
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
Mi a fenétől lenne igaz, a szél és útzaj sokkal hangosabb lesz.
Vagy igen vagy nem, de ettől még a motorzajra is léteznek vevő követelmények, amik alapján a fejlesztés zajlik. vagy gondoltad, hogy hasraütésre állapítják meg az áttételt?A motor meghajtásánál meg a zaj és a hatásfok között lehet kompromisszumot kötni a meghajtási mód megválasztásával (létezik egy csomó féle, pl. a SPWM (szinusz) SVMPWM (Super-Sinus) csendes, míg a 6-Step PWM-nek kicsi a kapcsolási vesztesége, így nagy sebességnél ez használatos).
Bővebben[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
vicze
félisten
Szerintem felesleges a motort belekeverni, a motort és hatásfokokat.
A hajtási láncnak olyan nagy a játék tere, hogy nincs szükséged más áttételre 200 felett se.Az aksi nem tud huzamos ideig magas feszt leadni, ami szükséges a nagy sebességhez, mert túlmelegszik és pont. Ennél nem kell tovább kombinálni, ez a korlátozó tényeződ nem a váltó vagy inverter, stb.
Egyszerűen nem tudod a motort elég energiával ellátni.Egy 400-zal közlekedő villany vonatban sincsenek áttételek se semmi, de annak tudsz elég "kokszot" adni, hogy menjen annyival. Elektromos teszt autók is elérik már a 300-350-es sebességet váltó nélkül, vagy 20percig...
(#84+94) bkercso: Egy modern autóban már motorzajt kell generálni hangszóróból, hogy halj valamit... Egy elektromotor magas frekis nyivákolásából semmit nem hallasz az utastérben, ha értelmesen meg van csinálva a zajszigetelés. Jelenlegi autóknál se hallok az égvilágon semmit a motorból, csak ha odalépek nagyon, az kivéve csak a szélzaj és a útzaj van ami viszont mocsok hangos tud lenni, aszfalt minőségtől függően.
[ Szerkesztve ]
-
bkercso
nagyúr
Mit kell reggelizni, hogy ennyi hülyeséget tudjon írni az ember?...
Szerintem felesleges a motort belekeverni, a motort és hatásfokokat.
A hajtási láncnak olyan nagy a játék tere, hogy nincs szükséged más áttételre 200 felett se.
Fogysztás? Hatótáv? Ezek mindeggyek?Az aksi nem tud huzamos ideig magas feszt leadni, ami szükséges a nagy sebességhez, mert túlmelegszik és pont.
Az akku feszültséggenerátor, vagyis áramot ad le, a fesz. állandó. Ezen kívül nem csak az melegszik.A vonat meg nem akkuról megy, így a hatótáv nem kérdés. Egyébként is, ott generátort hajtanak meg motorral, ami feszejt fejleszt, így egy elektronikus áttételük van, mert változtatják a feszültséget. Tudtommal nem PWM-mel hajtják a motort, hanem tiszta szinusszal, de ehhez nem értek.
[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
vicze
félisten
"Fogysztás? Hatótáv? Ezek mindeggyek?"
Igen mindegy(ugye egy és ugyanaz a kettő), a sebesség kérdésének szempontjából.
Az állítod, hogy a váltó/áttétel befolyásolja a sebességet. -> Nem befolyásolja, messze nem értük el azt a sebességet hogy befolyásolná.
Mi korlátozza a max. vagy tartós magas sebességet? -> Nem a motor nem az áttétel. Hanem az aksi."Az akku feszültséggenerátor, vagyis áramot ad le, a fesz. állandó. Ezen kívül nem csak az melegszik."
Nem ad le állódó feszt(teljesen lehetetlen), a feszültsége folyamatosan ingadozik a hő és a töltöttség mértékében folyamosan nő vagy csökken a cellákban.
Az elektronika az aksiban próbálja folyamatosan szabályozni a cellákat és egyensúlyozni a rendszert szünet nélkül és próbál egyletes feszültséget továbbítani. Ezt csak egy adott pontig tudja, azért szabályozza le X idő után a motort, mert képtelen fenntartani a feszültség leadását, ahogy nő a hő és esik a töltöttség. Ez a sebesség korlát nem a váltó/áttétel/motor még egyszer.Emennyiben van megfelelő méretű aksit ami el tudja látni a motort megfelelő mennyiségű energiával huzamosabb ideig stabilan. Nincsen semmilyen probléma a váltó nélküli hajtáslánccal. A Tesla új Rodsterében se lesz váltó, csak egy 200kW-s giga aksi, amit tökig raknak hűtéssel.
[ Szerkesztve ]
-
Atom_Anti
senior tag
Ez hasznos, ha 160 hoz kell 40-60kw teljesítmény légellenálástól függően, akkor egy 60kw kapacítású akku max 1 órát tudna menni 160-as tempóval? Jól gondolom? Mert ha igen, akkor az nagyon gyenge, dízel ellen autópályán nem lesz esélye.
(#97) vicze1
Ugyan már látom akkus kocsi nem jó tempós közlekedéshez, de ha mégis rá kényszerül az ember, nem lenne jobb sebességváltós, hogy nagy sebességnél is keveset forogjon a villanymotor és nem zúgna annyira?[ Szerkesztve ]
-
bkercso
nagyúr
messze nem értük el azt a sebességet hogy befolyásolná.
Mivel sok mindennek meg kell felelni, ezért mégis befolyásolja. Max. sebességgel sík terepen kell mennie 30-60 percet (attól függ, mennyire tervezték, de van kritérium). Optimális használattal meg kell tudnia a specifikált hatótávot.Ez a sebesség korlát nem a váltó/áttétel/motor még egyszer.
De, az is benne van. Meg az akku is, ez igaz.Nincsen semmilyen probléma a váltó nélküli hajtáslánccal.
Nem mondtam, hogy van. De akkor szerinted miért raknak a városi autókba áttételt?Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
Ijk
nagyúr
Igen, elméletben nem egyenletes a villanymotor hatasfoka, de pár százalékos különbségekrol beszélünk a legkisebb és a legnagyobb fordulat között, ami miatt a kutya nem épít váltót az autóba, egyébként is többet elvinne mint amit hozna.
Váltó a belső egesu motor miatt kell, aminek 500-as fordulat alatt nincs nyomatéka, elektromos motor fordulatszámat meg kb a forma1-es autók tudják.
A fogyasztásban nem tévededsz, a súrlódás miatt exponencialisan nő a szükséges teljesítmény a sebesség függvényében. Autópályan egy átlagos elektromos a relatíve kis akku kapacitás miatt labdába sem rúg a belső egesuvel szemben. Nem is látom értelmét hogy ezen a téren versenyezzen vele./人◕ ‿‿ ◕人\
-
bkercso
nagyúr
Bocs, a fogaskerékáttételt hívom néha váltónak...
Amúgy itt egy 10kW-os PMSM motor fordulatszám-nyomaték karakterisztikája: 5%-nál is nagyobb eltérések vannak hatásfokban azonos nyomaték melett a fordulatszám függvényében.
"Pár százalékért" sok mindent megtesznek az iparban.
Ezeket a p.nákat is lehet nézegetni. Ezekben vándorol a munkapont, miközben vezetsz, és nem mindegy, hogy a menetciklusnak megfelelő trajektóriát hova tolod el az áttétel megvélasztásával.[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
axioma
veterán
Az a baj, hogy a fogyasztas szo nem egyertelmu, szerintem a benzinesnel is 100km-re normalva mondjuk (es a futo kijelzon is a pillanatnyinal ilyet jelenitenek meg), de az a fel mondatod hogy 160-nal 60kWh az _szerintem_ sehogy nem allja meg a helyet. Azert teszem szova mert azt is osszezavarja aki amugy erteni velte a kulonbseget a mertekegysegek kozott.
-
Ijk
nagyúr
Nem értem a problémád. 160-nál átlagosan 60kW elektromos teljesítményt vesz fel a motor, akkor a fogyasztása 60kWh. Elektromos fogyasztást kWh-ban adnak meg, de ha úgy tetszik 37,5kW/100km, ha ezzel könnyebb valamit számolni, mint mondjuk a költséget ami kb 1800Ft/100km (20% veszteséggel számolva, 40Ft/kWh).
[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
bkercso
nagyúr
-
.DLL
veterán
"Az állítod, hogy a váltó/áttétel befolyásolja a sebességet."
Úgy vélem nem azt állította, hanem azt, hogy a hatásfokot befolyásolja az áttétel megválasztása.
Nomeg egy nagyobb áttétel a nagyobb szorzó miatt alacsony sebességen jobb dinamizmust ad, és kisebb áramokat kell a motornak (vagy kevesebb ideig) felvenni, hogy a városon belül mozgassa a kasznit. Viszont egy ilyen áttétel esetén pl. túlpörögne a motor ha nagyobb sebességgel akarnánk haladni, és ilyen nagy motor-fordulatszámon megnőnek mindenféle veszteségek (pl. back EMF), tehát autó pálya tempónál van egy teljesítmény igény, amit különféle nyomaték−fordulatszám kombinációkkal is el lehet érni -> ezek közül azt kell választani (valószínűleg valami alacsonyabb fordulatszámot) ahol a hatásfok a lehető legnagyobb.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
#06658560
törölt tag
Álljunk meg egy nulladik pontra! Milyen villanymotor? Háromfázisú aszinkron, egyenáramú soros, párhuzamos gerjesztésű, állandó mágneses, vagy valamilyen compound? Mert nagyon eltérő karakterisztikáik vannak és nem mindegyik jó minden közúti üzemállapothoz. Viszont lehet racionális ok az adott típust használni. És mindegyikhez illik mellé tenni a jármű menetellenállás karakterisztikáját a maga remek négyzetes formájában. Amivel a stabil munkapontot ki kell alakítani.
[ Szerkesztve ]
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
"Meg ott a használt piac is, ennyiért elképesztő dolgokat lehet venni kevés kilóméterrel. Ezen az ár szinten már álmot meg státuszt vesznek az emberek(annak ez viszont nagyon halovány), aki csak a-ból b-be akar menni az ennyit autóért nem igazán ad."
Egyetértek. Kategóriájához képest egészen szép/kellemes ez a VW, biztos nagyon kis csecse, meg gazdaságos, meg high tech, de ettől az árcédulától már nincs olyan messze (sőt!) egy 930 (Turbo), elsőgenes NSX, C4 ZR-1, fullos Esprit SE/Turbo X180-ak és hasonszőrű dolgok (ki-ki behelyettesítheti a saját kis "háremét").
Persze alma a körtével, csak kérdés, hogy azt az orbitális megelégedést/beteljesedést, mikor a gyerekkori posztereid megelevenednek a garázsban, mennyire tudja kiváltani a környezettudatos(abb) észszerűség...
Full hiánytalan, kék Keychron Q9 knob ISO barebone billentyűzet ELADÓ – 25k + FOXPOST, 60 db Cherry MX1A Red kapcsolóval és Cherry profilos HK Gaming Milkshake dye-sub PBT-ABS blend kupakszettel 34k, és a FOXPOST-ot állom.
-
.DLL
veterán
válasz Synthwave #113 üzenetére
Engem pl. az elektromos meghajtás térnyerése óta kezdett el érdekelni az autózás. :P
Poszteren volt F50, Carrera GT oké, de ezek elérhetetlenek, és a fentiből adódóan inkább elektromos autót szeretnék.
De pl. egy mai modern autóban sem sok vezetési élmény van, egy fotel mind, a kormány mint egy szimulátoron, nem érezni a futóműből semmit. Tisztelet a kivételnek. Ebből a szempontból az erőforrás tök mindegy, az alap itt is lehet jó, meg lehet fos is.(P.H.)
Új hozzászólás Aktív témák
- Új Lenovo ideapad 5 Pro Prémium Ultrabook 14" -30% Bivaly Ryzen 5 5600U 8GB 512GB 2,2K RADEON 2GB!!
- iPhone 13, 128GB, starlight, kártyafüggetlen, 88% akku
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad T15 "Golyóálló" Üzleti Laptop 15,6" -50% i7-10510U 4Mag 32GB/512GB FHD IPS
- Új 2K AM5 Gamer PC R5 7600/RTX 3070 8Gb/2X8Gb 6000Mhz DDR5/500Gb SSD M2/700W 2Év gari
- Ryzen PC , R5 2600 , RTX 3060 12GB , 16GB DDR4 , 256GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs