- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- A Samsung megnyitja külsős appok számára az AI fordítás lehetőségét
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Google Pixel topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Redmi Note 13 5G - fogyókúra után
- Motorola Edge 40 - jó bőr
Hirdetés
-
Új Reno12 modellek is érkeznek
ma A Reno12 Pro mellett belépő ajánlatokkal is készül az Oppo, a Reno12 F 4G-s és 5G-s verzióban is elérhető lesz.
-
SGF24 - Remekül fest a Phantom Blade Zero
gp A Summer Game Fest utolsó játéka nem más volt mint a PC-re és PS5-re készülő játék, amelyhez még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot.
-
10 éve nem változott ekkorát a Netflix tévés appja
it A Netflix útnak indította a megújult tévés appját, amely az első nagy felújítást jelenti az utóbbi 10 évben.
Új hozzászólás Aktív témák
-
axioma
veterán
Elobb nezd meg, hogy hany kg egy akkupakk, es azt is, hogy milyen vedelem kell neki.
Szerintem ha a formula-e-ben ahol aztan gepesiteni es halalra specifikalni is lehetett volna az akkut es cserejet, megis _auto_cserevel mentek vegig a versenyeken, akkor gyanus, hogy ma erre nincs belathato esely, hogy megvalosulna.
Amugy sose ertettem a gyorstoltes igenyt. Vagy megfelel a hasznalati szokasoknak az auto, vagy nem. Ha alapvetoen megfelel, de valami vis major van, akkor meg mar oly mindegy a varakozas ideje (megjegyzem a fali tolto egyfazison is mar eleve 1.5x-es toltesi sebesseg az otthoni 230-as toltokhoz kepest).[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
"Ez csak a mai technológia mellett igaz. Sose tudni, mikor lesz áttörés akkutechnológiában és fúziós erőművek terén. Mindkettőbe ölik a pénzt. Addigra nem árt, ha kiépül a kompetencia és infrastruktúra az elektromos autókra."
De, pontosan lehet tudni. Mindig pont tíz-tizenöt év múlva.
Insert vonatkozó pontosan egy perc van teázásig gif from Aliíz tükörországban -
kiezTe90
senior tag
Szerintem csak arra célzott a kolléga, hogy már nagyon régóta azt hallani, hogy X idő múlva jön a nagy áttörés. És érdekes módon, sose jön, mindig csend lesz körülötte. Én nem értek hozzá, meg nem is akarok de azért hihetetlen hogy az elmúlt 10-15 (talán) évben az okostelefonok és egyéb technológiák hova fejlődtek, de amibe a legtöbbet kellene fordítani (akkumlátor) azt pont leszarják.
Nem vagyok összeesküvés elmélet hívő, de szerintem ennek sok köze van azoknak az embereknek, akiknek itt befektetésük van.
De legyen igazad, és tényleg jöljön el mihamarabb egy tisztább jövő, csak sajnos jelenleg erre nem sok esélyt látokEgyre többször egyetértek Thanosal...
-
.DLL
veterán
Egyetértek, és a kis akkuval könnyebb is lesz az autó --> kisebb gördülési ellenállás. Aki csak évente 2-3 alkalommal megy 300km-nél hosszabb távra, pl. üdülés, rokonlátogatás miatt annak ez ideális. Ha autópálya tempóval elmegy 200-250km-t, akkor egy fél órás pihenővel el lehet jutni 400-500km-re , ami pl. egy Mátészalka - Blaton/Győr távolság vagy Sopron - Miskolc, vagy Debrecen - Budapest - Szeged, stb. Ha a fél órás pihenő az egyik napi étkezésre van belőve, akkor még időt sem vesztek általa. Ez még hazánkban is tök használható megoldás, a közepes akkupakkal meg pláne. Aglomerációból/ba bejárni tökéletes.
Nyilván még nem azoknak van, akiknek a rendszeres hosszútávú utazás pl. a munkája része.[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
bkercso
nagyúr
Legkésőbb egyébként akkor lesz jó akksink, ha tudunk majd jó kvantumszámítógépeket építeni, ez pedig már nincs olyan messze. A Google pl. várhatóan évekre van attól, hogy ún. kvantumfölénybe kerüljön, vagyis olyan feladatot oldjon meg kvantumszámítógéppel, ami a mai gépeknek irreálisan sok időbe tellne.
Ezután olyan molekulaszintű folyamatokat lehet majd leszimulálni órák alatt, amik mai gépekkel évmilliárdokig tartanának. Ekkor jól modellezhetőek lesznek az elektródafolyamatok stb.
Ehhez jön még az AI fejlesztése, amit az anyagtudományra is adaptálnak, már jelenleg is sikerrel.Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
vicze
félisten
Szerintem felesleges a motort belekeverni, a motort és hatásfokokat.
A hajtási láncnak olyan nagy a játék tere, hogy nincs szükséged más áttételre 200 felett se.Az aksi nem tud huzamos ideig magas feszt leadni, ami szükséges a nagy sebességhez, mert túlmelegszik és pont. Ennél nem kell tovább kombinálni, ez a korlátozó tényeződ nem a váltó vagy inverter, stb.
Egyszerűen nem tudod a motort elég energiával ellátni.Egy 400-zal közlekedő villany vonatban sincsenek áttételek se semmi, de annak tudsz elég "kokszot" adni, hogy menjen annyival. Elektromos teszt autók is elérik már a 300-350-es sebességet váltó nélkül, vagy 20percig...
(#84+94) bkercso: Egy modern autóban már motorzajt kell generálni hangszóróból, hogy halj valamit... Egy elektromotor magas frekis nyivákolásából semmit nem hallasz az utastérben, ha értelmesen meg van csinálva a zajszigetelés. Jelenlegi autóknál se hallok az égvilágon semmit a motorból, csak ha odalépek nagyon, az kivéve csak a szélzaj és a útzaj van ami viszont mocsok hangos tud lenni, aszfalt minőségtől függően.
[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
"Fogysztás? Hatótáv? Ezek mindeggyek?"
Igen mindegy(ugye egy és ugyanaz a kettő), a sebesség kérdésének szempontjából.
Az állítod, hogy a váltó/áttétel befolyásolja a sebességet. -> Nem befolyásolja, messze nem értük el azt a sebességet hogy befolyásolná.
Mi korlátozza a max. vagy tartós magas sebességet? -> Nem a motor nem az áttétel. Hanem az aksi."Az akku feszültséggenerátor, vagyis áramot ad le, a fesz. állandó. Ezen kívül nem csak az melegszik."
Nem ad le állódó feszt(teljesen lehetetlen), a feszültsége folyamatosan ingadozik a hő és a töltöttség mértékében folyamosan nő vagy csökken a cellákban.
Az elektronika az aksiban próbálja folyamatosan szabályozni a cellákat és egyensúlyozni a rendszert szünet nélkül és próbál egyletes feszültséget továbbítani. Ezt csak egy adott pontig tudja, azért szabályozza le X idő után a motort, mert képtelen fenntartani a feszültség leadását, ahogy nő a hő és esik a töltöttség. Ez a sebesség korlát nem a váltó/áttétel/motor még egyszer.Emennyiben van megfelelő méretű aksit ami el tudja látni a motort megfelelő mennyiségű energiával huzamosabb ideig stabilan. Nincsen semmilyen probléma a váltó nélküli hajtáslánccal. A Tesla új Rodsterében se lesz váltó, csak egy 200kW-s giga aksi, amit tökig raknak hűtéssel.
[ Szerkesztve ]
-
Ijk
nagyúr
Igen, elméletben nem egyenletes a villanymotor hatasfoka, de pár százalékos különbségekrol beszélünk a legkisebb és a legnagyobb fordulat között, ami miatt a kutya nem épít váltót az autóba, egyébként is többet elvinne mint amit hozna.
Váltó a belső egesu motor miatt kell, aminek 500-as fordulat alatt nincs nyomatéka, elektromos motor fordulatszámat meg kb a forma1-es autók tudják.
A fogyasztásban nem tévededsz, a súrlódás miatt exponencialisan nő a szükséges teljesítmény a sebesség függvényében. Autópályan egy átlagos elektromos a relatíve kis akku kapacitás miatt labdába sem rúg a belső egesuvel szemben. Nem is látom értelmét hogy ezen a téren versenyezzen vele./人◕ ‿‿ ◕人\
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Formula-1
- Dell notebook topic
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Autós topik
- Adatmentés - HDD - SSD - Flash
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- További aktív témák...
- ASUS DUAL RX 480 OC 4 GB
- Új Lenovo IdeaPad Slim 5 16 Prémuim "Kis Gamer" Laptop Ryzen 5 7530U 16/512 Radeon Graphics 2GB FHD+
- LG UltraGear 49GR85DC-B Gamer Monitor!49"/5120x1440/240hz/1ms/G-sync-Freesync/HDR1000/HDMI 2.1
- Keresek Sapphire Radeon RX 6950 XT / RX 6900 XT Toxic Limited Edition
- Casio Edifice Karóra
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen