Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • iSzervizBuda

    Hivatalos

    Kedves hozzászólók!

    Néhány hozzászólásra röviden kívánunk reagálni, hogy ne sodorjon el minket a népharag. :)

    A cikk nyelvezetével és stílusával kapcsolatban annyit szeretnénk veletek közölni, hogy a blog beindításának koncepciója, hogy az általános vagy azalatti műszaki tudással rendelkező iPhone tulajdonosoknak segítséget nyújtson abban, hogy a hibás készülékekkel hova fordulhassanak segítségül, illetve hétköznapi nyelven megfogalmazott, számukra is érthető módon tárjuk eléjük a megoldásokat.

    Páran megjegyeztétek, hogy burkolt reklámozás folyik. Természetesen ez így van, annyi kiegészítéssel, hogy teljesen nyíltan tesszük. Ha valaki a blogbejegyzéseink alapján gondolja úgy, hogy minket választ, hogy megjavítsuk a készülékét, mi ennek csak örülni fogunk. A cél az ismeretterjesztés és az ügyfélszerzés egymással párhuzamosan.

    A gyári alkatrészekkel kapcsolatban pár észrevétel.
    1. Az Apple nem gyárt se készüléket, se alkatrészt. Az Apple-nek beszállítói vannak, akik legyártják nekik, amiket megrendelnek. A legismertebb ilyen cég a Foxconn.
    2. Ezektől a beszállítóktól, de leginkább a leányaitól lehet ugyanolyan, vagy hasonló minőségű alkatrészeket beszerezni, melybe már bekerül a saját etikett jelzésük, ezáltal ezek az alkatrészek "nem gyári alkatrésznek" minősülnek.
    3. Léteznek Grade A, B, C minősítésű alkatrészek, melyek árban is eléggé eltérnek. A Grade A a legjobb minőségű alkatrész, mely az Apple minőségbiztosításán is átmegy, a többi gyengébb minőségű, mely nem kerül beszállításra az Apple felé, ezeket többnyire a garancián túli szervizek vásárolhatják meg.
    4. "Gyári alkatrészt" csak és kizárólag az Apple-től lehet beszerezni, viszont az Apple csak az AASP-knek küld ilyen alkatrészeket, a garancián túli szervizeknek nem, mivel velük/velünk nincsenek kapcsolatban.
    5. Ha valaki pl egy törött kijelzőt csak "gyárira" szeretné kicseréltetni, akkor ezt egy garancián túli szerviznél egy módon tudja elérni, ha az a szerviz egy készülékből kibontja, és az ügyfél készülékébe pedig átépíti.
    6. Összegezve, megoldható, hogy "gyári" alkatrész kerüljön beépítésre egy adott készülékbe. A kérdés az, hogy ezt a szerviz hogyan kommunikálja. Többnyire a Grade B minőségűre is azt mondják, hogy "gyári", mivel egy átlagos felhasználó nem fogja észrevenni a különbséget. Magyarországon még mindig inkább a Grade C kijelzők a legelterjedtebb, főként az áruk miatt, hogy tudjanak árversenyezni a szervizek.

    haddent: Az információid a hivatalos Apple szervizzel kapcsolatban tévesek. Jelenleg 3 hivatalos szerviz működik Magyarországon, az iStyle az Andrássy úton, az iCentre a Bécsi úton, illetve az Almárium Pro a Westendnél. Ők teljesen hivatalosan szervizelnek garanciában Apple termékeket, illetve garancián túl is néhány esetben. Ezekben a szervizekben teljesen hivatalosan kinyithatják a készülékeket, meg kell vizsgálniuk az indikátorokat, illetve néhány ellenőrzési pontot, hogy garanciában cserélni lehessen a készüléket. Ezek a garanciális szervizek az Apple szárnya alatt működnek, és az ő rendszerük alapján a jóváhagyásukkal szervizelnek. És ezeken felül vannak az országban garancián túli szervizek, - mint pl. mi is - akik az olyan készülékek és olyan meghibásodások javítására szakosodtak, amelyeknél az Apple már elengedte az ügyfelei kezét. Ilyen pl a beázott, összetört készülék, illetve amelynek lejárt már a garanciája. Kevesen tudják, de ezekre a megoldásokra az Apple felajánl egy térítéses csere lehetőséget, ami annyit takar, hogy az ázott készüléket leadja az ügyfél, és pl 95 ezer Ft-ért kap egy refurbished készüléket helyette.

    Andr3wJ: Üvegtokos IC, melynek a széle a képen le van vésve.

    lacix76: A zugkereskedésben nem adnak ennyit, sőt többnyire 1-3 hónapot adnak, néhányan 6 hónapot, mi is ezek közé a szervizek közé tartozunk. Az iCentre pl a javításokra 3 hónap garanciát vállal, az iStyle pedig 1 évet.

    Köszönjük a figyelmeteket. :R

Új hozzászólás Aktív témák