Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Megjelenési dátumot kapott a Conscript
gp Az I. Világháborús horror játék jövő hónapban érkezik.
-
A hátsó raktárból érkezhet a Galaxy S24 FE főkamerája
ma A Samsung nem gondolja újra a kamerarendszert és bejáratott alapokra építkezhet.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#72042496
törölt tag
válasz cskamacska #49 üzenetére
Hmm, rémlik az emulált EAX, de arra már nem emlékszem, hogy a Xonar D2 pl. támogatta-e papíron. Lehet, én akkor Vistát használtam, amiből kikerült a hardveres DirectSound 3D támogatás, ezzel az EAX-nak bármilyen kártyán gyakorlatilag vége lett. Vissza kéne keresnem ezt-azt, mert ezek a dolgok már összefolynak.
Az biztos, hogy a Xonart se tartottam meg túl sokáig, a szar driverek nekem kimaradták már. Alighanem egy belépő Denonnal használtam még, majd inkább sztereóztam évekig. No igen, a Creative + Z-5500 után tényleg nem találtam, amit kerestem.
[ Szerkesztve ]
-
válasz #16939776 #33 üzenetére
"...Amikor ugyan ezt, a 6x400W-ot 3db 2x400W-os hifi/pa erősítővel oldod meg, akkor sokkal nagyobb energia tartaléka van ugyan annak a rendszernek, hiszen 6-800W helyett már sum.: 2400W energia áll rendelkezésére a tápegységektől. ..."
Nyilván igazad van. Már csak az a kérdés, hogy mekkora helyiséget akarsz behangosítani?
A teljesítménytartalék messze túl mutat a fájdalomhatáron, lakóház kategóriában.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
olymind1
senior tag
válasz cskamacska #49 üzenetére
A Z(xR) is megkapta, vagy inkább úgy mondom hogy Sound Blaster Command az AE széria kezelőfelületéhez hozzáadták a Z(xR) driverét is, így most már azt is 9 éve támogatják. X-Fi Titanium HD megjelenése és az utolsó hozzá kiadott win10-es driver között eltelt 9 év.
Végülis azt is mondhatták volna, hogy vegyé' újat, de biztos meg akarják tartani a maradék vásárlóikat, hogy ha legközelebb vennének hangkártyát az is Creative legyen, vagy bővíteni a felhasználóbázisukat, pl reddit-en látszik hogy van rendes támogatás a kártyáikhoz.
-
válasz cskamacska #49 üzenetére
"Adlib-et kihagytad, először azt szopatták csődbe."
Inkább saját magukat.
Az gondolom tiszta, hogy egy wav állományt sem volt képest megszólaltatni a hangkártya.
A konkurencia megjelent, mellékes szolgáltatásként támogatta az Adlib hangformátumok megszólaltatását. Innentől kezdve nem leletet okot találni a hangkártyái megvételére.
A VGA vonalon ugyanezt játszotta el a 3Dfx. Mire észbe kaptak, hogy tegnap még monopol helyzetben voltak, ma meg senki sem akarja megvenni a kártyáikat, már vége volt a dalnak.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Degeczi
nagyúr
válasz cskamacska #49 üzenetére
A Gravisnak részben a Windows tett be, nem olyan felhasználásra tervezték. Az igazi terepe a DOS-os világ volt: ott ideális, h az egyetlen futó alkalmazás feltölti a kártya memóriájába a hangmintákat és onnan indítja a lejátszást, egy multi-tasking környezetben ugyanez már nem jó ötlet. Ráadásul gyorsan romlott a hangminősége is, ahogy több lejátszási csatornát engedélyeztél.
-
-
cskamacska
addikt
válasz Hieronymus #54 üzenetére
Ja, még jó hogy az Adlib Gold nem készülhetett el időben, mert mi lett volna a Creative kis világával.
PCGamer Creative took over the industry within a year, and AdLib had to fight back. They started working on the AdLib Gold. However a Yamaha-created chip for that card continually failed to pass testing. Heimlich found out why this was from Creative. Both companies were using Yamaha parts, and since Creative was Yamaha's biggest customer at the time, they were basically calling the shots. Creative made sure that AdLib's chip wouldn't pass testing, because they knew whoever got to market with their new sound card first would win.
The Sound Blaster 16 came out first, and without competition, took over the market once again. Unsurprisingly, AdLib's chip passed testing shortly after, but by that time, the game was already won. AdLib Gold did not sell well, and the company filed for bankruptcy in 1992.
Ha a 12bites PCM-et, és OPL3-at támogató Adlib Gold bő egy évvel a Pro 2.0 és SB16 előtt megjelenik, pláne surround effektet, SCSI-t, modem csatlakozást támogató kiegészítőkkel, akkor most lehet azért sírnánk, hogy a mocskos Adlib hogyan tönkre vágta a piacot, és még a szegény SB16 sem jelenhetett meg.
Degeczi: Win95 kanyarban nem volt mikor a Gravis hangkártyái már döglődni kezdtek. Ugye 92 év vége már azután volt, hogy a SB16 a sztereó 16 bites PCM-el (heló CD lejátszás és multimédia), ekkor még Yamaha OPL3-al, Waveblaster tüskesornak köszönhetően, ha a borzalmasan szóló eredeti Waveblaster kártyával nem is , de más General MIDI kártyákkal jól odacsapott a piacnak.
Ide futott be a Gravis Ultrasound ami itt-ott tudott jobbat, de az épp kialakuló kvázi szabványokat ekkor egyáltalán nem ismerte, saját magát kellett belopnia a játékok támogatási listájába. Ultrasound MAX (Windows Sound System, és részlegesen SB kompatibilis Crystal CS4231 hangchippel), és az Extreme (a kiváló SB Pro és OPL3 támogatású ESS AudioDrive ES1688 chippel) a lecsúszás direkt beismerése. PNP és a Win95 idejére már csak futottak még volt pár niche körön kívül, akkor már a SB klónok is gyilkolták egymást.Szvsz a nem optimalizált General MIDI jobban betett nekik mint a Windows. Wavetable.nl, Amoretro.de összehasonlításokat hallgatva a Roland külső és belső cuccok és azok direkt másolatai, a későbbi Yamaha kártyák, illetve egyes esetekben a Korg AI2 (DOOM, Descent nagyon jó vele) annyira elpicsázták mind a Creative, mind a Gravis, mind a Dream, Wavefront, OPL4 stb chipeket MIDI visszajátszás minőségben, hogy csoda hogy a szerencsétlen tulajok nem taposták kollektíve meg mindet.
[ Szerkesztve ]
"Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"
-
Degeczi
nagyúr
válasz cskamacska #57 üzenetére
Nem a Win95-ről, hanem a Windows-ról írtam. Már az ősrégi Win 3.1 alatt sem volt ideális az Ultrasound működési elve, ott is ugyanúgy több programnak kellene osztoznia a szűkös memóriáján (másként nem tudott lejátszani csak onnan, ezért először mindent fel kellett oda tölteni!), a kis teljesítményű chip miatt pedig a Windows driverét átállítani (és ha jól rémlik, újraindíttani a Wint...) attól függően, h jó hangminőséget, vagy sokhangú polifóniát szerettél volna.
DOS alatt ilyesmivel nem volt gond, hiszen ott mindig egyetlen alkalmazás (játék vagy demó) futott, az tetszés szerint foglalhatta a kártya erőforrásait. Ott "csak" azzal volt baj, h valóban, nem sok játék támogatta közvetlenül, a SB kompatibilitása pedig esetlegesen működött.
Ott, demókhoz, és pláne MOD file-ok lejátszásához volt nagyon jó.A Win95 aztán már a kegyelemdöfés volt, mert az már állandóan futott a legtöbb gépen (míg a Win3.1-et jellemzően alkalmanként indította az ember)
[ Szerkesztve ]
-
#16939776
törölt tag
válasz Hieronymus #52 üzenetére
Én 2x400 és 2x1000W-os végfokokat használok 6db-ot 3x32A betáplálással. Azt hogy megfogja a hangszórót (érzetre halkabb és mégis dinamikusabb) azt használom ki. Sosem volt arra késztetésem, hogy tele nyomja a helyiséget annyi hangenergiával, amit az már nem tud kezelni.
-
válasz cskamacska #49 üzenetére
igazabol tokmindegy mi van a lapon megfelelo rendszerrel. a lapomon ALC1220 van, a kisse moddolt xonar one (mk2/muses hybrid) mas vilag.
a 90es evektol ott voltam az elso sorban. jelenleg szamitogep mar csak kb fulessel. hifihez meg egy yamaha+klipsch setupom van, de ott kb csak a kabelezes arabol Z906ot kapni. mas vilag. viszont nekem mar nincs erom azzal szivni, amikor ott a gyonyoru 5.1em (X-FI Fatal1ty pro DACnak + Onkyo HTR340 16nm2re), aztan ugy kell turni a drivert, meg a 3d sound modot jatekok ala. annyi elonye volt, hogy az X-FI zsenialis driveren annyira felhuztam magam egy ponton, hogy regeltem ide a forumra .
filmezni es sorozatozni zsenialis mondjuk a jelenlegi 5.2, de az meg evidens.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
#90088192
törölt tag
Csak egy érdeklődés, a 24bit a kvantalas felbontását mutatja, annak a hangeröhőz van köze inkább mint hangmélyseghez ugye?
-
szabi80sz
tag
Én elvagyok a Sound Blaster AE9-emmel (32 bit, 384 kHz Direct Mode), a ZxR-emmel, az Audigy Rx-emmel, a Marantz PM8006-osaimmal, a Bayer Dynamic dt1990pro fejhallgatómmal, meg a saját gyártású hangdobozaimmal.
Az összes alaplapi integrált vacaknak pocsék hangja van. Érdekes, hogy azok kérdőjelezik meg a nem integrált hangkártyák minőséget, akik életükben nem hallottak még normális hangkártyát szólni, csak az integrált vacak hangját ismerik.. Minden hangkártyás hírnél megjelenik ilyen nagyhangú okostojás. Én csak nevetek rajtuk. Nem tudják, hogy miről maradnak le, de nem is érdemlik meg, hogy megtudják. 😜
A Sound Blaster hangkártyáknak sem volt több bajuk a meghajtóikkal, mint a többieknek (legalábbis, amikortól én elkezdtem őket használni). Főleg, hogy a Windows volt a hibás a legtöbb problémáért. Abban az időben nem volt mindegy, hogy mit, miután telepített az ember, ha stabil rendszert akart (ez nem csak a hangkártyákra volt igaz). Nekem volt Sound Blaster-ből: Live 5.1, SB Player, Audigy, Audigy 2, Audigy 2zs, X-Fi, Z, ZxR, Audigy Rx, Ae9 és soha nem volt gondom a meghajtókkal (na jó az elején, de aztán rájöttem, hogyha időrendi sorrendben telepítem őket, és mindig újraindítom a rendszert, amikor kell, akkor minden jó lesz). Volt még gondom a pci busszal is: ha osztozott egy másik hardver irq-jával, akkor néha fura recsegést lehetett hallani (ekkor át kellett rakni egy másik pci slot-ba, és nem volt többé ilyen gond). Ez a probléma mára eltűnt.
Semmi gond nincs a csatlakozókkal, teljesen jól használhatók (ez annak az illetőnek szól, aki szerint vannak, de még csak a Prohardver-en látott hangkártyát 🙂).
A 24 bitnek nem a hangerőhöz van köze, hanem a minőséghez.
Talán még egy kis megjegyzés: annyian reklámozták az Asus-t.. Nekem volt egy Asus Essence One MK2 Muses Edition,kb 250 ezer volt valamikor régen. Az AE9-nek sokkal szebb hangja van (a gitár és a dobok pl. sokkal szebben szólnak),és csak 300 euro körül van (szóval kb.fele annyiért jobb minőséget kaptam..) Ez az ár nem drága érte, mert ha megnézzük, hogy milyen minőségű cuccok kerülnek 1000 euro feletti összegekebe, akkor szinte nevetségesen olcsó. A minőségi zenehallgatásnak pedig mindig is ára volt. -
PuMbA
titán
válasz szabi80sz #62 üzenetére
"A 24 bitnek nem a hangerőhöz van köze, hanem a minőséghez."
Igazából a dinamikához 1 bit = 6dB dinamika. 16 biten 96dB-t lehet "tárolni". Ha a zajt eltoljuk dithering-gel a kevésbé hallható tartományba, akkor többet is. 24 biten 144dB. Ez egyébként lényegtelen, mikor a legnagyobb dinamikájú felvételeken is maximum 60-70dB dinamika van.
[ Szerkesztve ]
-
szabi80sz
tag
Ha nő a dinamika, akkor nem lesz jobb a minősége?
[ Szerkesztve ]
-
-
PuMbA
titán
válasz szabi80sz #64 üzenetére
Nem, hiszen egy zenének sincs akkora dinamikája, hogy a 16 bit ne lenne elég :) Hangszerkesztő szoftverekkel meg lehet nézni, hogy mekkora a dinamika egyes zenéknél. Ahogy írtam, 60-70dB-nél nagyobb nem létezik, az átlag pedig 20dB.
Mint ahogy a legtöbb zenét 48kHz-en rögzítik, tehát ennél nagyobbnak sincs sok értelme.
[ Szerkesztve ]
-
ceia
őstag
Nem értem a fanyalgókat. Ez egy belépő szintű kártya a Creativetól, vannak drágább, jobb modellek is. De a legtöbbek által használt alaplapi zajkeltőknél ez is sokkal szebben szól. Sőt, valószínűleg az olcsóbb Xonaroknál is. Ne tévesszen meg senkit, hogy ezen is "csak" egy Realtek processzor van, hiszen az egyik legjobb a Realtektől, az ALC1220. Jó drága alaplapot kell venni ahhoz, hogy ilyen legyen rajta! Ráadásul külön kártyán jobb minőséget produkál, mint integrálva, mert utóbbi esetben felvesz zavarjeleket, zajokat az alaplaptól. Az előző Fx is nagyon szépen szól, ez pedig még jobb. (106 dB --> 120 dB)
Én mindig Creative hangkártyákat használtam, és sosem volt problémám a driverekkel. Ilyen problémákról inkább a Xonarok esetében olvastam.
Egy ismertető erről a kártyáról. A cikk írója úgy tűnik, elégedett vele.it's more fun to compute
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen