Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • cqr

    aktív tag

    A Neocore pedig az OpenGL ES1.1 teljesítményt osztályozza, az eredményt másodpercenkénti képkockában, azaz FPS-ben olvashatjuk. Az eredmény az alábbi táblázatban látható, a sort legtöbb helyen a Galaxy S II vezeti, kivétel a Neocore, ahol az Optimus 2X villog.

    A Neocore továbbra sem méri ezeket a gpu-kat. Tegránál nincs szabályozva framebuffer limit / vsync, a másik kettőnél pedig igen.

  • cqr

    aktív tag

    válasz Xaels #92 üzenetére

    Nem kötözködés mielőtt rosszul reagálnál
    Egyáltalán nem veszem kötözködésnek. :)

    Sensation tulaj leszek és érdekelne melyik tesztprogramokat ajánlod?

    A jelenlegi generációt (mali400,adreno220,sgx543) nagyon kevés benchmark program tudja mérni. Igazából csak a Glbenchmark2.0 Egypt teszt az ami megfelelően komplex grafikus tartalmat rajzoltat ki, így nem limitál a vsync vagyis nem érik el az 56-60fps-t a gpu-k.

    Egy másik topikban volt róla szó, hogy amint elkészül az UDK android porja, valószínűleg emelkedni fog a "releváns" eredményt adó grafikus benchmarkok száma, illetve a Gblenchmark3.0 is a küszöbön van.. De ebben a pillanatban nincs nagy választék.

    Van 2 Anandtech teszt (Link1 és Link2), ezek mennyire mérvadóak szerinted?
    Az anandtech tesztjében nem is az órajel, hanem a régi driver a nagy különbség. Az anandos tesztben 16fps, a jelenlegi driverrel 43fps-t ad a mali.

    A sensation jelenleg csak 23fps-t ad az egypt tesztben, de ez szinte biztos, hogy nem reális eredmény, várni kellene egy driver frissítésre. A quadrant első 3d-s tesztjében közel kétszeres a gyorsulás az elődjéhez (adreno205) képest, és ha itt van kétszeres gyorsulás, akkor glbenchben egyptben pláne meg kell lennie (adreno 205 20fps-t tud egyptben). (Az adreno architektúra tipikusan sokkal erősebb opengl2.0-ban*, mint opengl1.1-ben.. például a quadrant első 3d-s tesztjében majd kétszer olyan erős a mali, az sgx540 meg kb fej-fej mellett van az adreno220-al)

    de gyakorlatilag mire lehet számítani a mobil GPU-k tekintetében?

    Nagyon úgy néz ki, hogy nem végleges a driver a sensation-ben, de legalább is az egypt tesztben fals eredményt ad. Én arra számítok a specifikáció, illetve az egy-egy másik benchmarkban az előző generációhoz képest történt előrelépésből, hogy a sensation nagyon közel lesz az sgs2-höz opengl2.0-ban, és a jövőt tekintve az opengl2.0 számít igazán. (opengl1.1-ben nem túl valószínű, hogy a jövőben fognak olyan pl. játékot csinálni ami problémát jelentene, a durvább játékok valsz mind 2.0-t fognak használni.)

    *Tipikusan az adreno arch, az opengl2.0, és azon belül is a minél összetettebb effekteket használó grafikus tartalom kirajzolásakor jeleskedik. Minél komplexebb a tartalom, és minél több az effekt, annál közelebb van pl. az powrvr sgx arch-hoz

    Illetve egy megjegyzés: A 3dmarkmoblie tesztprogram amivel az anand mért, azt tipikusan csak az adreno gpu-k egymáshoz viszonyított teljesítményének kimutatására használják. Gyakran el sem indul ez a bench más típusú gpu-kon, illetve az ebbeni pl. 4szeres gyorsulás az az elméleti ~"legjobb", a valós ennél kisebb szokott lenni.

    Megjegyzés2: A quadrant 3d-s tesztjéből csak az első az aminek van valami értelme, de már ez sem méri rendesen a malit (majdnem végig framebuffer limit), az adreno gpu-kat még méri, de azok tipikusan nem olyan erősek ogl1.1-ben, de arra még jó, hogy az arányokat meg tudd nézni a különböző generációk között, és ha az adreno205-nél majd kétszer erősebb a sensation itt, akkor egyptben is ki kell ennek jönnie). A neocore stb. bencheknek már rég nincs sok értelme, szóval jelenleg marad az egypt, és várakozás egy új sensation driverre.

    [ Szerkesztve ]

  • cqr

    aktív tag

    válasz Bog #186 üzenetére

    hogy a benchmark programok azonos órajel és processzor architektúra mellett a kétmagos gépekre jobb értékeket adnak

    A Cortex A9 20-30%-al is erősebb, mint az A8, így nem feltétlenül a két mag miatt van. (Nyilván van kétmagos bench is, van ebben a tesztben is, de azért a legtöbb még nem olyan)

    hogy az SGSII az eddigi legsmoothabb Android cucc a piacon

    Nem tudom, hogy a samu milyen mélyen tudott belenyúlni a rendszerbe, de ez lehet a majd 50%-al erősebb cpu (magasabb órajel + arch. előnye) és a szoftver "optimalizálása" is (Ha az rfs-t kiveszik már az is sokat dob... : ). Bár renderelést épp lehet párhuzamosítani.. csak meglepő lenne, ha a samu addig elment volna.

    Az is nyilván véletlen, hogy a gyártók által használt appok közül többnél is direkt van kétmagos támogatás (a böngészőt sem viccből említettem)

    A böngészős infóban biztos vagy (elég egy link)? Általában inkább a gpu gyorsítását szokták kihasználni (például opera mobile 11).

  • cqr

    aktív tag

    válasz zack #213 üzenetére

    Egy szoftveresen jól megírt és optimalizált játéknak nem kell 2 mag hogy jól nézzen ki, csak azoknál amiknél az optimalizációt izomból akarják megoldani.

    Tudom, hogy nem tőled indult.. De ha már szóba került.. A játéknak GPU kell, hogy jól nézzen ki. És tipikusan ez az a kategória, ahol a cpu-nak olyan dolgot kell a háttérben csinálnia, amit nehéz "kétmagosítani" pláne túl nagy hatékonysággal.

  • cqr

    aktív tag

    válasz zack #228 üzenetére

    Ez így igaz, bár van is olyan játék, ami jobban megy akár csak sgs-en is mint az i4-en. (Nyilván azok amik nem kötött tartalmat renderelnek) : )

  • cqr

    aktív tag

    válasz zsoltyyy #232 üzenetére

    Nem nagyon játszok ilyenekkel telefonon, így csak egy példát fogok mondani, de ha találsz olyat, amiben nem egy előre rögzített dolgot csinál a karakter (grafikus tartalom szempontjából persze) akkor ott számítani fog a grafikus chip ereje, és az sgs-ben is erősebb van, mint az i4-ben. Az "ígért" példa: Pocket legends.

  • cqr

    aktív tag

    válasz dawheeler #340 üzenetére

    De most komolyan, nem kötözködés de valaki árulja már el mért döcögős a rendszer egy ilyen brutáljó hardver alatt.

    Noha elvileg már a froyo óta támogatja a dalvik alatti linux kernel a több magot (egy újrafordítás kell a megfelelő flagekkel..) Ez a "támogatás" még messze nem az igazi.. Jelenleg a rendszer gyorsulása valószínűleg nagyrészt az órajel/arch. fejlődése miatt van ami egyébként nem több mint 50%, tehát nem is ég és föld.

    A megakadások egy jelentős része azért van, mert nem kap megfelelően magas prioritást az a process ami közvetlenül kiszolgálja a felhasználót, így lehet hogy elkezd "mást" csinálni a cpu, miközben te görgetni szeretnél (jellemzően ez a garbage collection.. VM-eknél pláne problémás..).

    Egy másik fontos tényező, a grafikus gyorsítás hiánya az általános "felületeknél". A gpu sokkal gyorsabban renderelné le az animációkat, így egyrészt nem is lenne akkora baj, hogy nem "figyel" egy pillanatra a cpu, másrészt a gpu ténylegesen megoldaná az animációkat, tehát a cpu akár figyelhetne másfelé.

    És harmadrészt, általában jóval összetettebb animációkat és felületeket kell az androidnak kirajzolnia mint a konkurenciának, egy widget elég megterhelő lehet.. Sőt, van olyan widget ami egyszerűen rosszul van megírva.. ilyenkor aztán mehetne alá az i7 is..

    Röviden, néhány elvi felépítése/működése olyan az androidnak ami miatt a rendszert könnyebb megakasztani, de ezek közül nem mind az android hibája (pl. egyes widgetek)
    A 2.4 elvileg (..) a gpu gyorsítást, és talán processzek "prioritását" is javítani fogja.. (ez utóbbi inkább csak képletesen értendő.)

  • cqr

    aktív tag

    válasz Karma #344 üzenetére

    Ahhoz képest, hogy 2.0 óta ígérik a GPU gyorsított rajzolást, elég nyögvenyelősen akar kialakulni.

    Hát eléggé.. kíváncsi vagyok miért lövöldözi az öngólokat a gugli ilyen serényen magának.. :DDD Felső kategória enélkül elég nehezen bevehető..

    #354:Tehát az IPS nem azért király mobil platformon, mert 178 fokos a betekintési szöge, hanem mert a szín reprodukció itt áll a legközelebb a valósághoz.

    Nem viszi túlzásba az ips sem a színlefedést / gamut-görbe "valóságos" lefedését, bár az undersaturation ált. kevésbbé zavaró.. (Megfelelő kalibrációval az amoled egyébként jobb lehetne).

    #365: 3.8"-ig növelhetik a méretet, addig nem kell elhagyniuk a Retina nevet.

    Szigorúan véve ugyebár most sem valódi "retina" display.. : d

    [ Szerkesztve ]

  • cqr

    aktív tag

    válasz joey04 #384 üzenetére

    ezt elég sok oldalról lehet nézni.

    Haha. Való igaz, például hátulról nézve biztos nem látni a pixeleket. : d

    hint: nem feltétlen értek egyet a múltkori számolásoddal, ami a Nova topikban olvasható, ahogy a benchmark eredményekből levont következtetésekkel sem mindig

    Ezzel egyáltalán nincs probléma, nem is kell vele egyetértened. Az a számolás olyan adatokra, épült, és olyan "módszereket" használt, amiket az ezzel a szakmával hosszú ideje foglalkozó szakemberek határoztak meg felmérések alapján.. az, hogy te mint individual egyetértesz-e ezzel még nem jelent semmit, de offense-nek pláne nem veszem. : )

    csak szimplán az a véleményem, hogy túlságosan nagy jelentőséget tulajdonítasz a számoknak, a való életben nem ilyen fekete-fehér a dolog, szerintem.

    Vagy épp te túl kicsit. Én például nagyon jól érzem, hogy mi az, hogy valami 20%-al gyorsabb, de azt már nem biztos, hogy mindenki ugyan ilyen jól érzi, hogy "picivel" gyorsabb, vagy hogy "köröket ver rá" : d... a számokkal csak növeled az objektivitást.. : d (A valóság egyébként épp a matematika és a számok nyelvét beszéli, de ez már annyira off.. : d)

    De ha úgy érzed, hogy én fekete-fehéren látom, vagy éppen a következtetéseim a "feket-fehérek" akkor szimplán csak nem úgy érted őket, ahogyan én szánom : )

  • cqr

    aktív tag

    válasz joey04 #391 üzenetére

    átfogalmazom, mert rövidebb, és egyszerűbb

    Értem az alapgondolatodat, csak az előzőben volt egy kevés sztereotípia, amivel nem értettem egyet. : )

    a számok alapján leírt tények helyett és mást tapasztalok sok esetben. ennyi az egész, se több, se kevesebb.

    Ilyenkor nyugodtan írd meg, lehet, hogy csak értelmezés kérdése, illetve lehet, hogy van rá egyszerű "magyarázat". : )

Új hozzászólás Aktív témák