- Apple iPhone 14 Pro Max - sziget fesztivál
- iPhone topik
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
Hirdetés
-
Computex 2024: monstrumhűtő a DeepCoolnál (videóval!)
ph Az Assassin IV széria legújabb verziója egy vapor chamber talpat kapott, így már 300 wattig használható.
-
Ingyen osztogatja a Samsung a Galaxy Watch FE-t
ma Pedig még nem is létezik. Közben befutott a szuperfényes Watch Ultra specifikációja.
-
Pénzt akar a WhatsAppból a Meta, az AI majd segít
it Új AI-eszközöket kapnak a cégnek, a Meta célja, hogy több bevételt szedjen ki a WhatsAppból.
Új hozzászólás Aktív témák
-
julius75
aktív tag
Igen, hülye kérdés volt az akku....a km-ből később leesett....
Ez jó dolog, hogy ennyire elégedett vagy vele.
Egy észrevétel: igaz nem ismerem a felhasználói szokásaid, de ekkora üzemanyag költségre (havi 160ezer) érdemes lett volna egy dízel pick-up talán.
- beszerzéskor nincs áfa mert teherautó
- utána minden költség minden áfája elszámolható
- gázolaj szintén
- nincs cégautó adó (igen, elektromosnál sincs)És egy Ford Ranger Wildtrak nem véletlenül közkedvelt....9m + áfáért.
-
Chal
addikt
Igen, a csoportban is előjött ez, hogy amúgy mennyit lehet spórolni egy ilyen autón, illetve hogy amennyibe kerül, ott nem oszt/szoroz az a 300 ezres javítás 2-3 évente (vagy kinek mikor jön el, ez ugye változó).
Én erre viszont azt mondom, hogy elvi síkon nem mindegy a dolog. Ha kell és szükséges, mert tényleg ennyibe kerül a speckó folyadék, és így álmodták meg a mérnökök, akkor legyen, röhögve kifizeti az ember, hiszen ahogy írtad is, a kútnál ennél sokkal többet költött régebben, ráadásul ezer egyéb költség volt, ami most nincs, vagy jóval alacsonyabb.
Nade ha ez inkább abból fakad, hogy egy helyi köcsög (már elnézést) zsebét kellene tömni, "akinek futotta villanyautóra, az tejeljen csak, úgyis alig látjuk a szervizben" alapon, az nálam nagyon ki tudja verni a biztosítékot, függetlenűl attól, hogy 1000 helyett 3000, 100e helyett 300e, vagy 3m helyett 5m-ről van e szó. Szóval ez nem erről szól. Az internet korában meg kb. 5 perc alatt ki lehet e deríteni, hogy helyi partizánakcióról áll e a háttérben, vagy tényleg valós ez a költség.Node az egész már csak eszmefuttatás inkább, ha te is követed a csoportot, akkor láthattad, hogy kiderült, hogy az előbbi esetről volt szó (helyi partizánakció), de aztán jelentkezett is hivatalos kereskedő aki közölte hogy ő jelenleg 100eFt körüli összegért megcsinálja (EU-s hivatalos árak amúgy 250-300 EUR körül mozognak). Szóval a próbálkozók se fognak szerintem próbálkozni egy idő után.
[ Szerkesztve ]
-
Bozso68
senior tag
válasz julius75 #151 üzenetére
Elképzelem benne hátul az 190 magas fiamat, meg a hátsó merev híd miatt gyógyuló vesekövemet...
Az üzemanyag évente ezzel 1,8 millió lenne, szervizköltség, olajcsere, stb, összejön 5 év alatt bőven akkora különbség, hogy a racionális döntésnél kiesne egyből.
Én mindenképp kerültem életemben a turbódízel technológiát Passat-ostól, Octavia-stól, mittudoménmistől.
Hidd el, nekem ez egy tök jó játékszer, ami elvisz A-ból B-be, mint vállalkozónak, a matek is kijön.
És igen, nem ismered a közlekedési szokásaimat, családi környezetemet. És még nem is vagyok zöld. -
Bozso68
senior tag
A lehúzás-szagot én is érzem. Várjuk ki a végét a hűtőfolyadék-csere témának. Úgy néz ki, a közösségben én leszek az egyik úttörő a megtett kilométerek okán.
Eddigi szervizköltségem a 15000km-es kötelező 18.500Ft volt. 4 hónap alatt összesen beletankoltam fejből számolva 134.000Ft-ot, még sose töltöttem nyilvános helyen. A kötelezőm töredéke a korábbi benzinesének, a Casco meg kb ugyanott van. -
julius75
aktív tag
A vesekövedre nem tudok mit írni, a 190-es fiad meg ebben a Niróban sem kap röhögő görcsöt abban biztos vagyok.
Ahogy olvasgatom a Niro-s szervizárakat, az is elég vicces, főleg mikor az összehasonlításkor egyesek nagyvonalúan 0 forintnak veszik a hagyományos autókéhoz képest.....
Nyilván egy említett pick-up labdába sem rúghat, ha dízel ellenes vagy illetve semmi szükséged a szállítási kapacitásra, de hogy annyira tuti legyen a matek, az azért kérdőjeles.
Magam is vállalkozóként számoltam, mondjuk én előítéletek nélkül, szigorúan pénzügyi szemmel, és eleve induláskor van egy bő 5 milliós különbség a pick-up javára, amit nem könnyű ledolgozni.
Az otthoni töltéseddel minden 100km belekerül 5-600 forintba, amit költségelni nem egyszerű, és ekkora futásteljesítménynél nem is elhanyagolandó.
Kétségtelen, hogy a turbódízelt tankolni forintálisan többe kerül, de gázolaj nettóban és a többi is 100%-ban költség.Nyilván semmi közöm az egészhez, szóval ne érts félre, csak sok-sok hónapig magam is ezen örlődtem, és arra jutottam, nincs igazán jó megoldás.
Az elektromos ellen szólt a nagyon új technológia, ami szerintem sokat és rohamosan fog fejlődni még, emiatt a szokottnál jelentősebb értékvesztést generálhat, a dízel ellen a sok rövid út, ami nálam sűrűn előfordul.Ja, és én sem vagyok zöld, sőt, egyre jobban zavar ez az erőltetett, erőszakos átállás.
[ Szerkesztve ]
-
Bozso68
senior tag
válasz julius75 #155 üzenetére
Nincs előítéletem, sem szemellenzőm. Helyi futkosónak van egy 2016-os I30 kombi, távra meg az e-Niro. Ennél, mivel cégautó, a futás 80%-át elszámolom, tehát az ÁFA 80%-a visszajön, ha a boltunknál töltök, a közületi áram költség. Csökken a hátrány.. Ha itthon töltök, olcsóbb a lakossági áram. Minden a megtett km-en múlik, nálam ez éves szinten kb 48000km.
Pl most értem haza, mai táv Öskü-Dabas-Öskü 269,8km, 18,3kWh/100km-es fogyasztással.
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- iPad topik
- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
- Ukrajnai háború
- Apple iPhone 14 Pro Max - sziget fesztivál
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Politika
- iPhone topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- További aktív témák...
- APPLE Mac Studio M1 Max 10C CPU, 24C GPU, 32G RAM, 512GB SSD
- Kingston A400 960GB (SA400S37/960G)
- Ohh! HP EliteBook 840 G6 Fémházas Laptop 14" -70% i5-8365U 4Mag 16GB 512GB SSD FHD IPS + Táska!
- Szép! HP EliteBook 840 G6 Fémházas Laptop 14" -70% i5-8365U 4Mag 8GB 512GB SSD FHD IPS + Táska!
- Arctic Cooling Liquid Freezer II 280
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen