Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • 0xmilan

    addikt

    a Tokióban újonnan létrehozott Toyota Research Institute-Advanced Development (TRI-AD) vállalkozásnál – melybe partnereik is beszállnak, a Denso Corp. és az Aisin Seiki Co.

    I see what you did there :D

    typo: illetve robotokkal foglalkozó központot újabb egysége lesz

    Meg mindig szkeptikus vagyok, hogy ez a fajta megoldas fog elterjedni; mar csak az ara miatt is: a video szerint 8 lidar + 10 radar van a gepen (!). Ezek a kituremkedo szenzorok egyreszt meg mindig csunyak, masreszt gondolom a legellenallasnak se tesznek jot.

    Ha a fokent kamerakkal dolgozo verziot sikerul mukodokepesre fejleszteni, akkor hatalmas elonye lesz. Egyreszt arban, esztetikailag es komplexitasban is, amiert 20 szenzor helyett csak 10-nek az adatait kell feldolgozni.

    “Once you solve cameras for vision, autonomy is solved; if you don’t solve vision, it’s not solved … You can absolutely be superhuman with just cameras.” - Musk

  • 0xmilan

    addikt

    válasz 0P1 #31 üzenetére

    1.) Az ilyen ketes eseteket szerintem eleg egyszeru lesz eldonteni a kocsi "blackboxabol", rengeteg infot logolnak a gepek. Anno az elso halalos Tesla balesetnel is kiderult, hogy az auto nem vette eszre a kamiont, vagyis egynek nezte az eggel. Meg persze a sofor herripottert nezett a telefonjan. Tehat van egy olyan kategoria is, hogy az auto _es_ a sofor is hibas. A ceg mondta is, hogy figyelni kell az utat, kez legyen a kormanyon, stb. Ezt persze az emberek kijatsszak okos trukkokkel, de annak lehet, hogy nem lesz jo vege.

    2.) A koztes lepeseket nem lehet elhagyni, mert eleg fontos szerepet jatszanak a technologia evoluciojaban. Gyakorlatilag a most forgalomban levo autok altal megtett millio kilometerekbol (is) tanul a rendszer. Es ha nem is ilyen deep learning szeru tanitasrol van szo, mindenkepp latni kell, hogy az auto hogy viselkedik az egyes helyzetekben, mert a valo eletben lehetnek olyan use-case-ek, amiket a tesztpalyan nem tudsz lefedni.

  • 0xmilan

    addikt

    válasz dabadab #33 üzenetére

    Jogos; itt arra gondoltam, hogy azt nem lehet megcsinalni, hogy egyik naprol a masikra kiadjak a kesz level 5-os rendszert. A Waymo lehet, hogy egybol level 5-re fejleszt, de a publikus beta-ban meg ott ul a mernok a kocsiban es felugyeli a mukodest es figyel, hogy mit kell javitani.
    A Bosch a Teslanak csak a radar szenzort szallitja. A szoftvert, azt regebben a Mobileye adta, most meg - ha jol tudom - hazon belul fejlesztik.

Új hozzászólás Aktív témák