- Új HMD modell bukant fel
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A35 5G - fordulópont
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Magisk
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
Hirdetés
-
A Z Flip6 jókora, a Galaxy Ring parányi akkumulátort kap
ma A telepadatok az FCC listázásában jelentek meg.
-
Computex 2024: teljesen integrált hibrid hűtéssel közeleg az MSI új csúcs-VGA-ja
ph Az AD102 GPU-ra épülő típus 4,5 slotos, viszont ebben benne van a radiátor és a megszokottnál 90 százalékkal rövidebb csövezés is.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
cucka
addikt
Az USA-ban általában véve egyáltalán nem horror a közlekedés.
Vannak nagy forgalmi dugók, de azok mindenhol vannak.Viszont sokkal könnyebb, pihentetőbb ott vezetni, minden az autós közlekedésre van kitalálva. Drasztikusan kevesebb szabály van, az ottani KRESZ kb. egy óra alatt megtanulható. A sebességek kisebbek, a követési távolságok nagyobbak, és az utad 90-95%-a autópályán, vagy autópálya méretű utakon történik.
Persze, ennek van árnyoldala is, de a lényeg, hogy 100-ból 100szor inkább közlekednék autóval Amerikában mint Európában.
-
cucka
addikt
válasz Napfénysüti #123 üzenetére
miért ennyire azokat nyomják más kategóriák kárára? Ennyire tetszik az embereknek?
Igen, ennyire tetszik az embereknek.
Meglepő lehet, de az autógyárak azt gyártják, amit az emberek megvesznek. És az embereknek tetszik a SUV, és hajlandóak érte többet fizetni, ezért ezt fogják gyártani.A legtöbb SUV amúgy egy sima személyautó, pár centivel megemelve, amitől jobb-kényelmesebb használni. Én nem értem, mi ez a nagy picsogás miattuk.
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
Jó, hát maga a karosszéria 13 centivel magasabb. Hűha. Nekem az nem tűnik olyan jelentősnek. Ha Escalade-el járnának az emberek, akkor még megérteném a pampogást.
A kombinak meg azért nagyobb a csomagtere, mert hosszabb az autó.
Hidd el, a gyártók elég jól kimérték ezt, hogy mekkora csomagtér az "elég nagy". Ahogy azt is tudjuk, hogy ha magasabb a karosszéria, akkor nagyobb lesz a térérzet, mert más az üléspozíció.
Én értem, hogy tök ellenszenves aki kiad egy csomó pénzt egy böszme X5-ös BMW-re, és a masszírozós bőrfotelben magasról szarik rád és az út királyának érzi magát. Na de pont egy Corolla Cross az ellenszenves?
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz Napfénysüti #127 üzenetére
Lehet mást választani még most is. Amióta bejöttek a SUV-ok, ott áll egymás mellett a normál autóval a szalonban, bejön a vevő, és megveszi a SUV-ot.
Az autógyártó azt gyárt, amit megvesznek az emberek.
A Stelvio meg nagyon szép meg jó, csak a kutya se veszi meg. Tudom, az egész internet meg az autós sajtó a Giuliára meg erre nyálazott, de hát az autóbuzik azok egy hangos kisebbség.
Cégeknél a finanszírozás, a flottás szolgáltatások és az élettartam költség számít. Magánszemélyeknél pedig meglepő módon a család női tagjainak a véleménye. (És nekik más szempontjaik vannak, pl. általában alacsonyak és emiatt nem látnak ki rendesen egy lapos építésű autóból)
Na amikor a hülyék írják a cikkeket a totálkárra, pont erről nem olvasol. Vagy ott a speedzone, a szakma legjobb autós újságíróival, és amikor a finanszírozás kalkulátort reklámozzák, akkor látod, hogy igazából fingjuk nincs arról, hogy hogyan vesznek valójában autót a vásárlók, mi a különbség a lízingek között, mennyi a jellemző önerő, stb.
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz Napfénysüti #143 üzenetére
Az egyterűek egyszerűen kimentek a divatból. 20 éve mindenki ilyet akart, ha kell ha nem, ugyanúgy, ahogy most mindenki suv-ot akar.
Nekem a kedvenc autóformám, mert szeretem, ha van térérzet, és nem a padlón ülök egy sötét gödörben, meg hogy nem a fülemnél van az autó övvonala és kilátok minden irányba rendesen.De hidd el, egy autógyártónak tök mindegy, hogy az acéllemezt SUV vagy egyterű formára préseli, nekik ugyanannyiba kerül. Azt gyártják amit vesznek az emberek.
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
Távol keleten kedvelik őket, luxuskategóriás buszként is. Amerikában még vannak, de régen ott is népszerűbbek voltak.
De amúgy az amerikai egyterűek nagyon nagy autók. Egy Kia Carnival vagy egy Honda Odyssey az konkrétan akkora, mint egy X7-es BMW, ami már az európai utakon nevetséges méretűnek tűnik.
-
cucka
addikt
Yaris, Corsa, 208, Citroen C3, Fabia, Polo, Swift, stb stb
Árulnak kisautókat, nem tudom, ezt honnan vetted.
Az más kérdés, hogy az autók drágák lettek, egy normálisan felszerelt kisautó 8 millió, annyi pénzért azért nem tapossák le egymást a vevők ezekért.[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz elmepocok #154 üzenetére
Kisautó alatt a B szegmenst szokás érteni, pl. Polo.
Az ennél kisebb autók valóban kikoptak. Egyszerűen nem tudják elég olcsóra megcsinálni őket úgy, hogy pénzt is keressenek vele.A törésteszt ugyanaz kisautóknál is (és senki se vesz nulla csillagos autót), a kötelező EU-s biztonsági felszerelés ugyanaz, és a co2 büntetés is ugyanaz.
Amit régen meg tudtak csinálni a gyártók, hogy olcsók legyenek ezek az autók, azt ma már nem tudják megcsinálni. -
-
cucka
addikt
Igen, a lényeg, hogy a városban a közlekedési kapacitás a szűk keresztmetszet, ugyanazt az utat használja az autó, a busz és a bicikli, ugyanazt a parkolóhelyet foglalja a bérautó, a magánautó és a futár.
Ez nem környezetvédelmi kérdés, sokkal inkább közlekedésszervezési és városüzemeltetési.
Környezetvédelmileg maradjunk annyiban, hogy ha átülsz egy Golf-ból egy Polo-ba vagy akár egy elektromos ID3-ba, akkor te személyesen nem tettél semmi érdemlegeset a környezetvédelemért.
-
cucka
addikt
válasz elmepocok #164 üzenetére
A törvényi szabályozás az egyik oldala a sztorinak, a vásárlói igények változása meg a másik.
Bezzegrégen egy olcsó kisautóban kurblis ablak volt, nem volt benne sem klíma, sem ABS, de még központi zár és szervokormány sem.Manapság ilyen autót nem lehet eladni.
Még Daciából sem, ott van full fapad klíma nélküli alapmodell, de lényegében csak papíron, a vevők már abból is a jobban felszereltet veszik.
#167elmepocok
Ez így nem teljesen igaz.
Tavaly európában több VW T-Roc-ot adtak el, mint Golfot.
És több Tiguant, mint Polo-t.Ott van mindegyik a szalonban, bemegy a vásárló és bármelyiket veheti. És hát ezeket veszik.
[ Szerkesztve ]
-
-
cucka
addikt
Nem olyan rég népszerű autóforma volt az egyterű kisautó, mindegyik tudja a mutatványt.
Nekem egy 2. generációs Mercedes A osztályom van, abba is simán becsusszansz, egy vonalban van a seggeddel az ülőlap. És kilátsz belőle, modern autókhoz képest olyan, mint ha egy akváriumban ülnél.
Olyan alacsony az övvonal, hogy tök kényelmesen tudsz vezetni úgy, hogy kikönyökölsz a lehúzott ablakon, ezt egyik modern autó se tudja.Én nagyon sajnálom, hogy kipusztultak az ilyen jellegű autók, legjobb packaging ezeknél volt.
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz Hieronymus #200 üzenetére
Arra már legalább 20 éve rájött minden gyártó, hogy a vevőknek tetszik a terepjáró fazonú autó, de nincs szükségük terepjárásra. Ennek szellemében tervezik a SUV-jaikat.
Méretileg meg a népszerű SUV-ok Európában jellemzően ugyanakkorák vagy kisebbek, mint egy normál személyautó.
Egy Toyota Corolla kombi vagy 20 centivel hosszabb, mint egy Corolla Cross.Az a baj, hogy amikor a SUV-okat köpködik, akkor nehéz eldönteni, mire gondolsz pontosan?
Egy emelt kompakt autóra, mint a Corolla Cross vagy a Vitara?
Vagy a kategória eredeti jelentésére, ami egy amerikai pickup truck alvázra épített autóra, mint az Escalade?Mert Magyarországon a népszerű SUV-ok az előbbiek, de az összes megfogalmazott kritika igazából az utóbbiakra érvényes.
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
Most direkt megnéztem a spritmonitoron, a Corolla Cross átlagban kb. fél literrel fogyaszt többet, mint a sima Corolla ugyanazzal a motorral. Autópályán akár 1 litert is megadok neki. Az 10-15%. Ezen megy a nagy hűhó?
És a mai SUV-ok nem személyautó-terepjáró hibridek. A többségük egyszerűen emelt személyautó. Személyautós futómű van alattuk, rövid rugúutakkal, alufelnivel, peres gumival. A többségük kétkerékhajtású, esetleg opcionálisan valami himi humi négykerékhajtással. Se felező se difizás se semmi.
Az egyetlen nagy tömegben eladott terepjáró suv az talán a Dacia Duster.
A SUV eredetileg sem volt személyautó-terepjáró hibrid. Eredetileg ez egy amerikai truck alváz és motor személyautó kasznival. Amivel jár valamennyi terepjáró képesség, amennyit egy truck tud.
Vannak kifejezetten terepjárók, mint a Land Cruiser, a Patrol vagy a Jeep Wrangler. A SUV-ok nem ezekből fejlődtek ki.Az autó érzelmi választás. Senki nem köpködi a BMW-s júzereket, hogy miért vesznek feleslegesen pazarló 6 hengeres motort, amikor a 4 hengeres is megfelelő. Senki se köpködi a sportautó tulajokat. Vagy azt aki kabriót vesz. Vagy aki a most divatos négyajtós kupékat vásárolja.
Ha mindenki racionálisan választana autót, akkor a világ autó eladásianak 90%-a Dacia Sandero lenne. Az egy racionális választás.[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
Ha mindenki fél-1 literrel többet fogyasztó autót vesz, az globálisan egy jelentéktelen probléma.
Másik oldalról abban igazad van, hogy Európában a jelenlegi co2 alapú környezetvédelmi normák és szabványok az totális zsákutca. Legalább 20 éve ezen a pályán van az európai szabályozás, és eddig lényegében semmilyen pozitív eredményt nem lehet látni. Amire jó európai szokás szerint a döntéshozók válasza, hogy még jobban és erőteljesebben kell ugyanazt csináljuk, ami eddig sem működött, és akkor majd működni fog.
-
cucka
addikt
Igazából ez a tanulmány mindent vizsgál, kivéve a teljesen nyilvánvalót - a nők fizikailag kisebb méretűek, kevésbé erős csontozattal, alacsonyabb izomtömeggel, és ezért nagyobb eséllyel is fognak megsérülni egy balesetben.
De semmi baj, arra jó, hogy táplálja a "SUV rósz" sztoridat.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs