Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • cjvt3o

    aktív tag

    válasz Koniman #40139 üzenetére

    Akkor maradva OFF:

    Én nagyjából 3 hónapja a következőket tapasztalom (azért 3 hónap, mert voltam bátor alaposan tesztelgetni, méregetni):

    - a DNS lekérések túlnyomó része gyakorta eredménytelen. Ha én adok meg a routernek DNS-t, akkor 1-2 órát esetleg napot rendben van, aztán érezhetően letiltásra kerül az idegen DNS (elérik a telenoros falósejtek :D ). (Az eredménytelen, ismételt DNS lekérések egyébként meglepően nagy forgalmat generálnak ISP-től függetlenül.)
    - a Speedtest.net függetlenül attól, hogy az 1 hónapos periódus melyik részében vagyunk (lehet az első pillanat is, nekem minden hónap 12-e, 0:00), egyszerűen nem tud sebességet mérni felfelé (3 hónap alatt 1x sikerült!). Ez annyit jelent, hogy a felfelé irányul sávszélesség a teszt során nem éri el a 0 MB/s-t (a szerződésben vállalt garantált minimum sávszélesség 0 MB/s!), valamint, hogy semmilyen független forrás nem áll rendelkezésre a forgalmi adatok mérésére, ellenőrzésére, sávszéleségek kontrolljára.
    - Az online-on elérhető forgalmi adatok spontán változnak (nem lineárisan fogy, hanem néha csakúgy megnő), periódus időszaktól függetlenül (ami egyébként semmilyen kapcsolatban nincs az iptraf-fel mérhető forgalommal, még akkor sem, ha a kissé zavaros és tematikailag teljesen összekevert ÁSZF + mellékletek szerint a forgalom mérése és számítása hasraütésszerűen történik megkezdett X MB-os (?) egységekben történik).
    - Nagyjából a periódus 1-3 napján belül megjelenik a 32/32-re lassítottuk a rendszerét üzenet a böngészőkben (ami egyébként semmilyen kapcsolatban nincs az iptraf-fel mérhető sebességgel). Innentől a lekérések megbízhatósága az előbbiekhez képest is durván visszaesik (pedig az se volt kutya).
    - A signál jelerősség 45 és 100 % között változik (kb. 10 tornyot tud elérni az eszköz).
    - A részletes forgalmi kimutatás (ún. részletes számla) körülbelül annyi információt nyújt bármilyen kérdésről, mint egy Hilti katalógus, leszámítva, hogy az utóbbiról nem jut az eszembe, hogy egy ORDER BY RAND() rendezésű sql lekérés kimenetét látom.
    - A telenor ügyfélszolgálatok (személyes / telefonon / emailes) még a kérdéseimet se értik a témában (igazából még egy számlázási cím módosítást sem tudnak végrehajtani immáron 8. hónapja). (A szerződés kötés egyébként szintén nem volt egyszerű, a többszöri sikertelen online és telefonos megrendelési kísérletemet követően azzal hívott fel egy nagyon kedves hangú ügyfélszolgálatos néni, hogy borzasztóan sajnálja, de átmenetileg a telenor sem személyesen, sem telefonon, sem online nem tud rendelést fogadni. De ez utóbbit csak hangulatjavítás végett írtam le, régi ügy, spongyát rá.)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák