- Telekom mobilszolgáltatások
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- iPhone topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Premier előzetesen a Gray Zone Warfare
gp A mai naptól hivatalosan is elrajtol a játék korai kiadása PC-n.
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#86973952
törölt tag
Nemzetközi Top 100 -ban, a stabilan 1. helyét örző cégtől szerintem ez elvárható. Egyébként nagyon szép, de szerintem semmi meglepetés nincs benne.
-
#86973952
törölt tag
válasz Engikrisztus #12 üzenetére
Minden terméknél töredéke az előállítási költség, mint a végfelhasználói ár. Itt mondjuk marketinget és OS -t is veszel, nem csak telefont, tehát nehéz ilyen egyszerűen kikalkulálni.
-
#86973952
törölt tag
Az előállítási költség ott is a töredéke a végfelhasználói árnak. Akár magának a főterméknek, de még a tartozéknak is. Persze más arányokról beszélgetünk. Ebben a szegmensben is. Pl.: HTC, Samsung...stb.
Csak itt kevesebb termékhez kapcsolódik a marketing keret, persze ettől még haszonkulcs sem alacsony.
Amihez elhasználódó tartozékok vannak, abban mindig nagy biznisz van.
[ Szerkesztve ]
-
-
#86973952
törölt tag
Akkor egy példa: Egy gyűrűnek 97.000 HUF a bolti ára. Ezt mondjuk az ötvöstől általában 30.000 HUF körül veszik, tehát ennyi a beszerzési ár, ennek a töredéke az előállítási költség. Néhány ezer forintért lehet venni ötvöstől gyémántot, foglalattal együtt (ami ezen rajta van). Ez mindenhol így megy, csak itt nagyobb léptekkel. Mindenki több 100% -os haszonnal dolgozik, ez nem újdonság.
Nyilván Almánál nagyobb a haszonkulcs, de nehéz lenne arányítani az ő esetében, mert nála nem évi 50 készülékre terhelik a marketing költséget, ráadásul saját OS -t fejlesztenek.
-
#86973952
törölt tag
Ebből a szempontból indifferens. Termékek vannak, az nem befolyásolja a haszonkulcsot, hogy mennyire elhasználódó termékről beszélünk.
Más mobilos cég is több 100 % -os haszonnal dolgozik, csak némelyiknél kevesebb, némelyiknél meg több ez az arány.
Gyűrű csak egy példa volt, mobilos szinten sokkal nagyobb hasznokról beszélhetünk egy készüléken.
[ Szerkesztve ]
-
#86973952
törölt tag
Én hoszzú éveket keresztül gyártattam kint Kínában, meg valamivel közelebbi ázsiai országokban. HA egyes emberek tisztában lennének a különböző termékek gyártási/előállítási költségeivel, akkor szerintem hajhullás lenne a vége. Ez egyébként nincs máshogy európai vagy amerikai gyártósoros termékeknél sem, csak mások az arányok.
Bizonyos termékeknél a márka nagyon sokat rátesz a termékre, ahogy pl.: P&G cuccoknál is így van, aki jellemzően nagyon sokat költ marketingre. Pl.: Duracell. Bár néhány éve nagyot szívtak, mert nem szerettek környezetvédelmi adót fizetni, annak a böntijét meg lazán ráterhelték a termékekre, tehát a vásárlókra.
-
#86973952
törölt tag
válasz #79335424 #31 üzenetére
Amíg ilyen kevesen mókolnak a telefonokkal, addig a zártabb OS -re is lesz kereslet. Itt csak az ár a domináns kérdés a terjedésében, de bőven jó nekik így is. Sokan még mindig abban a világban élnek, ami régen volt. HA megvesznek egy telefont, akkor az működjön a nélkül, hogy bogarásznia kellene vele. Erre tökéletes alternatíva szerintem minden zárt rendszer. (Bár most már droid alatt is van erre példa)
Bizonyos területeken nagyban hódít a WP is, pl.: Dél-Amerika. Szerintem minden OS -nek meg van a maga szépsége és az előnye is.
Bár a droid még mindig a telefonok Windows -a.
[ Szerkesztve ]
-
#86973952
törölt tag
válasz #79335424 #40 üzenetére
Persze, ellentmondani nem is tudnék annak a hsz.-nak, mivel így van. Én mondjuk elég nyitott vagyok, tehát mindegyik OS -t másért szeretem. Már ha használható rendszerekről beszélünk, ami egyelőre még nagyon alacsony számot jelent. Az alap nálam még mindig a droid, a nyitottsága miatt.
[ Szerkesztve ]
-
#86973952
törölt tag
Igaz lenne ez akkor, ha a középkategriában nem jellemzően túlárazott hulladékokat pakolnának. Kevés olyan cég van, aki alacsony árakon hozza mindezt, és tényleg nem töredék áron készül. DE az hogy mi a publikus adat és az, hogy mi a valóság, az már egy más kérdés.
Persze ismeretlen vagy szinte ismeretlen gyártókat nem is lehetne lényeges piaci elemként említeni. Itt nyilván elég alacsony az árrés, vagy inkább a feltehető árrés.
Egy termék árát a mobilos szektorban meg a terméktámogatás is meghatározza. Pl. Alcatel hiába árul jó ár/érték arányban, ha mostanában a készülékei terméktámogatása erősen a 0 -hoz közelít (nagy részben). Tehát nem kell hozzákalkulálni az árához akkora költségeket, mint mondjuk egy HTC -nek.
Mindezt úgy értem, hogy ebben a szektorban az összetevők időben és anyagilag is jóval összetettebbek, tehát pusztán az előállítás alapján nem lehet meghatározni egy termék árát (tulajdonosi szemmel), hogy mennyibe kerül. Mert ott nem ér véget, hogy megvette a felhasználó.
Szerintem az Alma nagyon jól csinálja, és igen, így van. Neki kevesebb készüléken kell szétdobni egy nagyobb marketing keretet. DE nehéz lenne azt mondani, hogy 1 db ájfón 6 xy HUF -ba került, mert időben is változnak a kötlségek.
[ Szerkesztve ]
-
#86973952
törölt tag
Persze, mert elbeszélünk egymást mellett. Tehát nem az ellenkezőjét írjuk, hanem mást.
Kicsit fáradt vagyok, tehát lehet hülyén fogalmazok... A lényege az lett volna, hogy az előállítási költség az mindig sokkal alacsonyabb, mint egy termék tulajdonosi szemmel vizsgált ára, de még ennél is magasabb a végfelhasználói ára. Itt meg még nem is beszéltünk arról, hogy a vásárolt elektronika elemek darabszámtól (vagy elfogultságból adódóan) függően mennyiért kerülnek egyes cégekhez.
Tehát pl. egy dzsunkaphone benyel bizonyos költségeket, mivel a piaci helyzete miatt magasabb árakkal kell számolnia, de attól még az előállítási költség alacsony. Sok esetben nem ő az előállító, meg ugye ahogy beérik egy márka, mellé növekednek a költségek, az ára jóval nagyobb mértékben fog nőni.
Apple tényleg nem dolgozik alcsony árréssel, de ugye nála azzal is számolni kell, hogy évek múlva is fejlesztenek rá OS -t, frissítéseket, saját költségen.
[ Szerkesztve ]
-
#86973952
törölt tag
Tudomásom szerint a tablet vonalon azért szépen hozza az első helyet az Apple, tehát így igaz. Legalábbis Strategy Analytics júliusi számai alapján. Gyanítom, hogy ez jövő nyáron is így lesz, ha "lezárul" az Apple felfutó időszaka, másszóval a negyedik negyedév és a következő évi első negyedév.
Okostelefon fronton azért (szintén ezek az adatok alapján) a piac több mint felét a Qualcomm által gyártott "csomagok" viszik. Ezt pedig ugye lehet osztani/szorozni a márkákra. A második helyen meg még mindig az iPhone áll. Szóval elég jól csinálják.
Aki csőddel dobálózik, az nem nagyon van tisztában a tényekkel.
[ Szerkesztve ]