Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz a.sebi #19 üzenetére

    Vagy egybe kötöd egy bécsi kirándulással. Kellemest a hasznossal. :)

    Amúgy meg tényleg nagyon durvák ezek a akciók...

    Google Nexus 7 - 16GB AKCIÓSAN 75 000 Ft!

    Apám, rögtön dobok egy hátast. Fél éve megjelent nálunk (és lassan egy éve mindenhol máshol a világon) és még mindig van pofájuk elkérni érte 80 ropit alapáron... még akciósan is nagyon drága.

    Én hétvégén tervezek venni egyet szolgáltatónál. 48 darab ezresbe kerül és már meglévő internet szolgáltatáshoz is hozzá csapható. Ez lenne a teljesen reális ár érte.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Hina #39 üzenetére

    "...de az nem független..."

    Az emberek 95%-a aláírja a hűségidőt, hogy alacsonyabb percdíjakkal telefonálhasson. Szerintem nem releváns ez a kérdés a vásárlók többségének. Én a részemről mindig oda megyek ahol egy telefont jó áron megkapok. Számhordozás van, szolgáltatói egyenárak szintén vannak... mindegy melyik szolgáltatóhoz megyek, ugyan olyan havidíjak fogadnak.

    Ez olyan mint egy iPhone független árán vitatkozni, miközben a kutya sem vesz függetlenül iPhone-t. Bemész a Téhez, aztán pont annyiért megkapod, mint egy bármilyen Androidos csúcs vasat.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Ati1979 #45 üzenetére

    Sosem fogom megérteni ezt a szarrárágást. Ez nem a pénzről, hanem az emberi hülyeségről és mindenféle elképzelt megfelelési kényszerekről szól.

    Ha valaki azért veszi az 5 ezer forinttal olcsóbb, szürkeimportos, gyakorlatilag értelmes garancia nélküli telefont a hivatalos viszonteladói kereskedésből, hivatalos garanciával rendelkező helyett, mert nincs további 5 ezer forintja, akkor az bizony egy gyökér. El is mondom miért.

    Aki szenvedve, vért izzadva, családi kasszát vagy több havi bért lenullázva vesz meg egy 160-170 ezer forintos nagyon drága telefont az nem teljesen normális. Valószínűleg nem nélkülözhetetlen az életéhez, csak azért kell neki, mert mindenféle társadalmi és marketing által generált kényszereknek akar megfelelni. Elhiszi, hogy ettől lesz valaki, ettől javul az életminősége és neki erre szüksége van, pedig egyik sem igaz.

    Akinek meg nem okoz gondot megvenni egy drága okostelefont, annak az a +5-10 ezer forint egy rendes garanciára sem fog gondot okozni. Az ilyen GSM kereskedések meg pont azokon az embereken élősködnek, akiknek igenis anyagi nehézséget okoz egy ilyen eszköz megvásárlása és minden fillér számít. Látsz te a sarki szutyok GSM boltban öltönyös üzletembereket amint az üzleti telefonokat nézegetik?

    De ez nem csak telefonra igaz: Ezért van annyi fizetetlen hitelből visszavett autó a használt piacon, mert az emberek gyökerek, drágábbat vesznek mint amit megengedhetnének maguknak és a vége az lesz, hogy nem tudják kifizetni.

    Ha valaki egy 60 ezres telefont tudna kényelmesen, erőlködés nélkül kigazdálkodni, az miért akar 160 ezres telefont venni? Nyilván nem azért, mert valóban szüksége van rá.

    Ez a baj a médiával is, annyira hájpolják ezeket a méregdrága eszközöket, hogy mindenki ezekről álmodozik, azt hiszik, hogy az élet nélkülözhetetlen eszközei.

    Szerk: Mielőtt valaki "gazdagsznob" szövegeléssel vádolna: Most is egy 2 éves Motorola Defy-vel rohangálok, annak idején 40 ezerért vettem a Vodától (függetlenül 90k volt). Én azért nem veszek prémium ultradrága okostelefont, mert nincs szükségem arra a pluszra. Netezni, levelezni, Facebookozni, Twitterezni, telefonálni ezzel is tudok... minden más körítés csak marketing bullshit. Ha nagyon akarnám, akkor pár hétig, hónapig vajaskenyéren élve kigazdálkodnám egy sokkal drágább telefon árát, de ennek semmi értelme nincs. Miért vegyek olyat, amit alapból nem engedhetek meg magamnak kényelmesen?

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz IkszIpszilon #50 üzenetére

    Itt most arról volt szó, hogy a hülyegyerek megveszi szürkeimportban, semmit sem érő garanciával a drága telefont, hogy spóroljon rajta egy kicsit. Konkrét példa volt a Samsung Galaxy Note, ami a maga idejében hivatalos forrásból függetlenül 160-170 ezer forint volt, GSM boltban szart sem érő garanciával meg spóroltál rajta 15 ezer forintot.

    Akinek 150 ezer forintot kiadni egy telefonért nem probléma, annak 160-170 ezret sem lesz az. De azok veszik meg GSM boltban, egyszínű karton dobozban egy szál töltő társaságában, akik csak nyögik az árát.

    Ez nem normális dolog. Persze mindenki olyan felesleges dologra költi el a hülye forintjait amire akarja, de aztán ne nyavajogjon, hogy kevés a fizu, szar az ország, minden drága.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz B1T3 #52 üzenetére

    Én fotós vagyok, amit eddig a felszerelésemre költöttem az már lassan milliós nagyságrendű (ez még mindig kismiska egy igazán professzionális komoly felszereléshez képest). De soha nem jutott volna eszembe pont a garancián spórolni, pedig mondjuk egy fél milliós fényképezőgép vázon lehet mondjuk 70-80 ezer forintot is megfogni ha nem hivatalos márkaképviseletnél vásárolok.

    Csak aztán ha bedöglik és a bolt addigra csődbe megy, akkor baszhatom vagy éppen azt sem szeretném, ha valami mucsaröcsögei szervizben ülnének rajta heteket.

    Ugyan ez igaz a laptopra is, nem veszem meg a szürkeimportos laptopot sokkal olcsóbban, mert ha javítani kell, akkor jönnek a komoly bajok.

    Persze első hallásra soknak tűnik 15 ezer forint, meg 80 ezer forint is... de amikor a teljes vételár 5%-ról van szó... akkor máshogy fest. Nem az az 5% fog csődbe vinni, ha meg igen, akkor el kell azon gondolkozni, hogy tényleg kell-e nekem ennyire drága eszköz amit nem vagy csak alig tudok kifizetni.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz tutis #54 üzenetére

    Te mégis miről beszélsz?

    1.) Hogy jön az eredeti SGS3 garancia vs nem eredeti SGS3 garanciához egy teljesen másik készülék? Mielőtt ilyen pökhendi stílusban kioktatsz valakit, jó lenne elolvasni miről van szó. Ugyan arról a készülékről, egyik esetben hivatalos forrásból, másik esetben meg szürkeimportról. Spórolsz pár ezer forintot, cserébe nincsen sem eredeti dobozod, sem eredeti kiegészítők, sem eredeti garanciád. Persze van amikor jóval nagyobb az árkülönbség (pl: előző generációs Google Nexus telefon 150k hivatalosan, szürkeimportban 90k), de az esetek többségében (főleg új modell esetén) a különbség éppen csak annyi, hogy az árgép.hu az ő boltjukat dobja ki első helyen.

    2.) Az Auchan garanciának mi köze van a gyártói garanciához? Mond el nekem, egy hülye tudatlannak, hogy az Auchan által vállalt garancia kiterjesztés mióta egyezik meg a GYÁRTÓ által vállalt garanciával?

    Lehet venni Acer laptopot fos 1-2 éves garanciával (nem itthon szerelnek hanem Csehországban több hetes átfutási idővel és azt is ocsmány módon), meg lehet venni Dell laptopot alapból 3 év NDB garanciával (Next Bussines Day, másnapra kész, ráadásul kijön a szerelő és a helyszínen megjavítja). Meglepődnél ha azt mondanám, hogy a Dell gépek nem sokkal drágábbak az Acernél? Persze a fillérbaszó mindenit, megveszi a hülye az Acer gépet, hogy spóroljon 10-20 ezer forintot, aztán később meg a hajtépés megy, hogy őt átverték, semmibe veszik, sok idő a javítás és nincs min dolgozni addig. Pedig gondolkodhatott volna előre is.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz tutis #57 üzenetére

    Majd visszatérünk a témára ha nem folyton mellé beszélsz. Nem arról volt szó, hogy egy termék megéri-e az árát. De nem baj, vitatkozz ha neked jól esik.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz tutis #59 üzenetére

    Te példálóztál az S3-mal, korábban nem voltak konkrét példák. Egy friss készülék esetében a GSM boltos és az eredeti forrásból árusító kereskedő közötti ár minimális, de aztán a GSM bolt előbb kezd árat csökkenteni. Mennyibe is került az S3 szürkeimportban amíg még újdonság volt? Én néztem, mert pillanatnyi elmezavar okán gondolkoztam a megvételén. Akkoriban 140-150 ezer körül lehetett hozzájutni, pedig hivatalos forrásból is 159990 Ft volt az ára.

    Na meg bevett szokás, hogy a szürkeimportosban nincs benne a gyári füles, gyári töltő és a gyárilag mellékelt memóriakártya sem, ezeket pótolva pedig simán kijön, hogy spóroltál 5-10 ezer forintot, aztán viszlát.

    Másik példa: Nexus 7. Azt is meg akartam venni mikor bejött hozzánk. Hivatalos ASUS ár: 79990 Ft, szürkeimportos GSM ár: 69990 Ft. Az egészben az a szép, hogy a szürkeimportos sokszor USA példány volt EU töltővel egy fehér kartondobozban, minden egyéb nélkül. Ennél még azzal is jobban járt volna a vásárló, ha egy másik EU országból (pl: Anglia) rendeli meg, mert arra legalább van ASUS garancia (az USA példányra csak ott érvényes, nálunk nem).

    Egyébként én is kérdeztem tőled dolgokat: Például a kereskedő által vállalt garancia mikor egyenlő a gyártói garanciával? Az Auchanos példáddal nagyon mellényúltál, mert az egy banki garancia kiterjesztésről szól.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz tutis #61 üzenetére

    Én beszélek mellé? Nagyon jópofa vagy. Akkor mond el, hogy az Acer vs Dell garancia összehasonlításhoz hogyan jön a te Toshiba laptopod! :D

    Mi a franc van az olvasási képességeiddel egyébként? Mi ez az 5 ezer Ft mánia? Arról beszéltünk, hogy az emberek képesek még ennyi pénzen is filléreskedni és megveszik a szürkeimportos szart amihez a gyári kellékeket és garanciát sem kapják meg, de szó sem volt S3-ról meg konkrét példákról.

    Ja hogy a hírben benne van? Akkor miért nem kérsz árlistákat a többiről?

    Én a részemről befejeztem veled, mert aki mellé beszél az nem én vagyok. Mellesleg olvasd el az előző hozzászólásom még egyszer. De alaposan. Akár elemezheted is egy nyelvtan tanárral (lehet grammar naziba is átmenni). Ott a válaszom az S3-mas kérdésedre.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz tutis #68 üzenetére

    Ohh... állandóan rácáfolsz magadra. Most éppen amellett kardoskodsz, hogy nem fontos a gyártói garancia, mert teljesen ugyan olyan a kereskedő által vállalt garancia is. Ezt pedig egy olyan esettel akarod alátámasztani, melyben a fogyasztó arra baszott rá csúnyán, hogy nem a gyártói garanciát választotta, mert a kereskedő (vagy a vele kapcsolatban élló pénzintézet) csődbe ment. De hol van ilyenkor a gyártó? Él és virul, de nem javít garanciában, mert te inkább az Auchan sajátját választottad. És akkor az megint más kérdés, hogy az eszközöd még működő garanciával sem márkaszervizbe kerül, ahol nem a gyártó által oktatott szakemberek végzik a javítást. Az is lesz amilyen lesz.

    De egyébként értjük mi. Teljesen igazad van! :)

    (#70) SoapMacTavis: Nyilván az 5 ezer forintot nem kell szó szerint venni, hangzottak itt el más címletek is (5, 10, 15, 20 ezrek), csak valaki nagyon gyakorlatiasan akart bevasalni egy elméleti példát. :) Amúgy idejét sem tudom, hogy mikor voltam utoljára feltöltőkártyás, szerintem gyerekeknek való, hogy csak annyit tudjanak telefonálni amennyit feltöltesz nekik. Havidíjasan (egy átlagos 4-6 ezer forintos havidíj mellett) általában olcsóbb a készülék, mint függetlenül, persze kivételek mindig vannak, de ne a kivételek alapján akarjunk szabályokat felállítani.

    Most Vodafonos vagyok, itt az utóbbi időben elég fos készülék árak vannak, de körülnézve a többieknél sok mindent megkapok fél áron a függetlenhez képest (kivéve a legfelső kategóriát, de onnan amúgy sem vásárolok). Hűségidőm nincs, akkor megyek át máshova a telefonszámommal együtt amikor csak akarok.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz tutis #72 üzenetére

    "Különbség itt az, hogy a meghibásodás javítását saját szervizhálózattal is megoldhatják. Nem a gyártótól veszel plusz éveket, hanem egy biztosító cégtől.. De a végeredmény ugyanaz. Teljes körűen gariztathatod a terméket."

    Te írtad. Azt mondod ugyan az (pedig nagyon nem). Ha szerinted ugyan annyit ér ez a garancia, akkor miért is lenne fontos a drágább gyártói garanciát vagy kiterjesztést megvenni...

    Próbáld már a világot nem csak egy-egy példán át látni. Mondtam 5 ezer felárat, mondtam 10 ezer felárat, mondtam 15 ezer felárat, mondtam 20 ezer felárat a gyártói garanciára, de te csak EGYETLEN példán lovagolsz, az 5 ezresen.

    Fogadj el egy tanácsot olyantól aki a kereskedelemben dolgozik: Ha fontos a terméked sorsa, akkor jobban jársz a gyártói garanciával a legtöbb esetben. Gyorsabb ügyintézés, terméket jobban ismerő szerelők és sok esetben klasszisokkal jobb kiszolgálás vár, persze nem árt előre feltérképezni az egyes gyártókat is, hogy mit nyújtanak garancia néven (erre jött az Acer és Dell összehasonlítás, előbbi szarik a fejedre hetekig, utóbbi meg NDB garival kötelezően másnapra megjavít bármit). Aztán mindenki eldönti, hogy neki megéri-e a felárat, mindegy, hogy az 5, 10, 15, 20 vagy még több ezer forint.

    Ja mellesleg hozzátenném, hogy nem igazán fogtad fel a lényeget. Nem azokat gyökereztem le, akik nem fizetik meg a felárat a gyártói garanciáért, hanem azokat, akik olyan készüléket vásárolnak, amit alapesetben nem engedhetnek meg maguknak és emiatt minden garast a fogukhoz vernek (mely ebben az esetben azt jelenti, hogy megveszik a karton dobozos, kiegészítők és rendes garancia nélküli sufni GSM-em szürkeimportos szart). De további jó vitatkozást a témában! :)

    Auchan garancia: Olvass vissza hányszor használtam a "garancia kiterjesztés" kifejezést. Tényleg nem értettem meg miről van szó. Puszipá!

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz tutis #75 üzenetére

    Miért vitatkozol olyan témában amihez látszólag nem értesz? Teljesen összekevered a gyártói garancia, meg kiterjesztett garancia fogalmakat.

    Gyártótól is vásárolhatsz kiterjesztett garanciát és a már meglévő 1-2-3 éves gyártói garanciát érdemes gyártói kiterjesztett garanciával megtoldani. Ráadásul a kiterjesztett garancia nem is mindig időtartamra vonatkozik, hanem jelenthet újabb opciókat (pl: felhasználó által okozott mechanikai sérülésre, pixelhiba, prémium szolgáltatások, stb).

    Ugyanakkor kereskedőtől is vásárolhatsz a kereskedői garancia mellé kiterjesztést amit szintén a kereskedő (vagy partnere vállal). Ebben az esetben a gyártó leveszi a kezét a termék jótállásáról illetve garanciájáról.

    Nem érdekel mit írsz le és mire mondod, hogy szövegértelmezési problémáim vannak amíg nem vagy tisztában a fogalmakkal.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz tutis #80 üzenetére

    Esetleg a "Nincs egy fillérem sem" szólás mellé is kéne bankszámla kivonatot mellékelni arról, hogy fillér alapú valutával nem rendelkezem? Vagy a "Farkas éhes vagyok" kijelentés mellé biológiai tanulmányt kell csatolni arról, hogy mennyire éhes egy farkas? És mi van a "Repülni tudnék a boldogságtól" kijelentéssel? Szélcsatornás aerodinamikai kísérletet kell prezentálnom, hogy valóban tudok-e repülni? Ezerszer el lett mondva, hogy az a megjegyzés nem egy egzakt meghatározása volt az átlagos különbségeknek, csupán egy feltevés (melyet még mindig nem értesz, mert a hozzászólás többi részével nemes egyszerűséggel nem foglalkozol, csak kiforgatod mások szavait).

    De te hajtogasd a magadét, követelj ordítozva meg faszkalapozva tárgyi bizonyítékokat, hogy linkekkel támasszak alá egy szimpla példát, melynek nem a benne szereplő számjegy a lényege! :)

    Na és egyébként mi van a gyártói garancia és kiterjesztett garancia fogalmakkal? Ezen lovagoltál végig. Tudod már azóta, hogy mit jelentenek?

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz tutis #83 üzenetére

    Írtam inkább PÜ-t, mert már túl hosszú ideje offolunk. De látod mennyivel másabb úgy beszélgetni, hogy nem a beszélgető partnered fikázod és személyeskedsz. :)

Új hozzászólás Aktív témák