- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- iPhone topik
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Fotók, videók mobillal
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Yettel topik
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Honor 90 - modellalkat
Hirdetés
-
Az Xbox Series X|S konzolnak három új verziója jön idén
ph A trió egyik tagja egy Blu-ray olvasótól mentes, olcsósított kivitel lesz.
-
Megjelenési dátumot kapott a Conscript
gp Az I. Világháborús horror játék jövő hónapban érkezik.
-
Tényleg jobban fogyaszt a Peugeot, az Opel és a Citroen?
ma Mármint magukhoz képest, a Stellantis csoport márkáiban használt CMP platformhoz tartozó hajtáslánc optimalizációjának eredménye a mindennapokban is érezhető.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szatyor95
aktív tag
Egy villanypásztor a járművek ajtajai mellé, ami akkorát üt ha beállsz az ajtóba, hogy menten odébbszédülsz. Kivétel ha leszállni készülsz.
Meg egy büntetőgép, ami letépi rólad a hátizsákot, ha netán "elfelejtenéd" levenni.
Tudom, ezek inkább utas hibák, de na. Amúgy ami jó lenne, az a hagyományos üléselrendezés a mostani buszokba. Mert ez a 2x2-es üléssor agyrém. Oké, leülsz a fene tudja ki mellé (jó, ha egy jó nő mellé, akkor nincs panasz ), de az ülések közti soron nagyjából pogózni kell. Persze ez az alacsonypadlós buszok nagy hátránya.
Nyugodj békében Integra!
-
Mind1.
[ Szerkesztve ]
-
alkatraz3000
senior tag
A csoveseket levadaszni. Egyszerűen undorító, és bosszantó. Vagy lecserélni a retro ikrausokat - amit én bannek, mert szeretem a régi autókat - vagy a szigetelést javitani, esős idő miatt. Mondjuk láttam mar belülről felújítva ilyeneket.
Hasznos biztonságiak éjszakai buszon. Emberi ellenőrök, kiszűrve a kisebbségi komplexust. Több takarítás a buszokon. Fűtés és klíma megfelelő használata.
Ennyi jutott most eszembe jelenleg.
"Nincs pénzünk olcsó sz.rt venni ... !"
-
8th
addikt
Most biztos jól le leszek ugatva de én, mondom én kifejezetten jónak tartom a főváros tömegközlekedési rendszerét. Amin változtatnék: duplájára növelném a takarító személyzet létszámát mert néha botrányosan retkes egyik másik busz.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
Nem szeretnék a buszon utazva megázni (sem a csuklóban, sem a tetőnyílás alatt, sem egy lámpán át befolyó víz miatt).. mindre volt példa ... meg láttam már, hogy valaki kapott a nyakába kb egy vödörnyi vizet így a fékezéskor az ajtó feletti lépcsőn állva...
Meg jártam buszon ahol a homlokfalon felnézve akkora lyuk volt, hogy a karom simán kifért volna rajta..
A harmadiknak a teteje volt visszahegesztve (az ablakok melletti részek elfáradtak és eltörtek).. "összegyógyították", de pár hét múlva ugyan az a jármű már másik ponton eresztette a tetejét, vagy pont a hegesztés mellett...
Ezek a bkv (bocs.. bkk) 168E járatán közlekedő buszok színvonala..röviden:
Jobb műszaki színvonalt akarok. És akkor talán újra veszek bérletet (addig meg kerülöm a bkv járműveket ha tehetem, és inkább kerékpár és autó mint alternatíva).. a maradék kevés utazáshoz meg elég a jegy is...Meg esetleg az is javítana a komforton ha jobb lenne az út és nem esne szét miatta a busz menet közben
The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
petipetya
nagyúr
Rendszeres tisztítás nem csak vizes ronggyal, hanem a kárpitot is.
A metrónál emberi tényező helyett beléptető kapuk.
Metró rendőrség, mert igenis szükség van rá. Hasonló biztonsági megoldás kellene még a legtöbb felszíni járatra is.
Elektronikus bérlet, mert elég siralmas ez a papír alapú valami. Az automaták kezdetnek jó irány, ott örülök hogy ki lehet küszöbölni az emberi pénztárost.
Az első ajtós felszállási rendszer lehet bevált vidéken, de itt a fővárosban vicces. Helyette biztonsági személyzet és sűrűbb ellenőrzések kellenének.
Nagy hirtelen ennyi jut az eszembe a 30 éves tömegközlekedési múltammal.
[ Szerkesztve ]
"nincs rá lezsóidő"
-
Andris837
senior tag
Székesfehérváron a volán soha nem volt a helyzet magaslatán... Sajnos olyan alapvető hibák vannak, hogy az hihetetlen. Nyáron megy a fűtés a légkondicionált buszon. Ablakot nem lehet nyitni, mert be van csavarozva. Ahol lehet ott meg csak résnyire. Addig amíg ezen nem tud javítani a volán addig nem is bizakodok semmi féle extra dologban, pl. mint a fővárosban a kijelzők (buszon, megállóhelyen egyaránt).
iPhone SE (2022) | iPad (9. gen) | HWAPO | Ryzen 5 3500X / 16GB 2666MHz / MSI A320M-A PRO / ZOTAC GTX 1660 6GB TWIN FAN
-
-
Cartman023
aktív tag
Az undorító büdös, koszos, néha piás kéregető csövesek zavarnak nagyon. Egy élmény reggel kómás állapotban a hugyos, sz.ros csövesek bűzére észhez térni. Az már csak mellékes, hogy én 10 ezret fizetek a bérletért, ők (meg sokan mások) meg semmit sem.
A 3-as metró meg életveszélyes.Ezeken kívül, összességében szerintem nem annyira vészes a budapesti tömegközlekedés.
-
Apollyon
Korrektor
A járművek épségének fenntartását nagyban elősegítené, ha kivétel nélkül minden jármű "első ajtós" lenne és/vagy tartózkodna legalább 1-2 ellenőr az eszközön.
Cserébe lehetne mondjuk olcsóbb a havibérlet, kompenzálván a nehéz anyagi helyzetűeket.
#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
cskamacska
addikt
Nulladik lépésben oldják meg a BKV finanszírozását, a kormány, a főváros, a kerületek, sőt az elővárosok önkormányzatai egymásnak passzolgatják a BKV pénzelését. Amikor forrás már van, akkor ki lehet vágni az adminisztráció felét, és már kezdünk haladni az áhított cél felé. Ja, hogy nem ez volt a kérdés.
Nem tetszenek nekem az új alacsony padlós buszok. Épp a héten utaztam újra Ikarus 280-ason, és elsőre feltűnt, hogy ülni is kényelmesebb a szélesebb üléseken, és állni is kényelmesebb egyszerűen a több hely miatt. Mostanság divatos első ajtós felszállás külön agyrém, mivel folyamatos karaván van hátrafelé, a 2x2 picike ülés között egy kis folyosó van a hátraosonásra, ott nem is lehet megállni, ha pedig véletlen ülnél az egyik kettesen, és állnak már melletted, akkor lehet a népeken átmászni leszálláskor, mivel előtte teljes képtelenség. További előnye az alacsony padlós Volvo, és Mercedes buszoknak, hogy a pesten szokásos kátyús szakaszokon a bélműködés elősegítése okán eszetlen módon rázkódnak, és néha olyat csattan egyik-másik, hogy azt hiszed menten szétesik a busz.
Iscariah: Olcsóbb akár lehetne is, ha a főváros, vagy az állam eszénél lenne, és felismerné, hogy a tömegközlekedés fenntartása nem szükséges rossz, hanem az alapvető feladatainak egyike, amelynek tisztességes működtetésével nagyban növelhető lenne a városlakók komfortérzete, már csak a városi tök fölöslegesen magas autóforgalom csökkenésével is.
[ Szerkesztve ]
"Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"
-
ivana
Ármester
válasz cskamacska #17 üzenetére
A mercedesszel nincs baj annak állítható a felfüggesztése, a volvo az viszont nagyon ócska tényleg. Abban is egyetértek, hogy hülyeség az alacsony padlós busz, akkora igény nincs rá mint amennyivel rosszabb rajta utazni a szar felfüggesztés illetve az idióta helykihasználás miatt. Inkább ilyen régi ikarusz stílusú buszok kellenének, azok százszor jobbak, de újak amik nem áznak be. A legrosszabb amikor a volvokon nyáron nincs légkondi és ablakot se lhet nyitni, múltkor teljesen rosszul lettem, pedig alapvetően semmi bajom nincs.
-
Apollyon
Korrektor
válasz cskamacska #17 üzenetére
Valahogy nem érzem azt hogy a BKV-ra magasról tesznek. Ha így lenne, sokkal rosszabb lenne a helyzet, semmi fejlesztés nem lenne. Egy ideje meg már minden megállóban vannak információs táblák, új buszok lassan mindenütt, egyre kevesebb helyen vannak Ikarusok.
A 3-as metró állapota az tényleg katasztrófa, azt aláírom. Na ott kéne egy komplett vonal csere, az alagúttól kezdve a sínekig mindent felújítani, nem beszélve az ezeréves szovjet szerelvényekről.
(#18) ivana: A Volvokkal az a gond, hogy amiket még korábban vásároltak, mindenből a lehető legolcsóbb felszereléssel, továbbá a leggyengébb, 7.2 literes motorral vették őket. Ez a fajta motor vidékre való, Volánbuszokra, amik ritkábban állnak meg és egy huzamban sokkal több km-t tesznek meg.
Úgy tudom a klímaberendezés már utólag megoldott, a használt típusokat (2003-as széria), meg az újonnan vásárolt (2005 után, zöld színű kapaszkodós) gépekben már van klíma. Az meg egy másik dolog, hogy a sofőr nem kapcsolja be nyáron, hogy spóroljon az üzemanyaggal
A Mercedesekkel már okosabbak voltak, oda alapból 10-11 literes motorokkal vették a járműveket.
Ami tényleg gond ezekkel az új buszokkal, hogy állóhely kevés van, a belvárosba ahol sok ember megy 1-2 megállót nem az ülésekkel telerakott verziót kéne rakni ahol keskeny a folyosó, hanem nagy, könnyen átjárható belsőkkel kéne felszerelni.
Aztán van még egy gond amivel számolni kell: az utasok egy része társadalmilag <0, és rongálja a járműveket ami ellen nem lehet sokat tenni, csak valami nyilvános, drasztikus fellépést.
#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
ivana
Ármester
A sofőr bérezését függetleníteni kellene a használt benzintől, ennél nagyobb marhaságot, hogy ezért kapnak prémiumot ezzel csak azt érik el, hogy nem fűt vagy légkondizik.
A volvok lehet, hogy motorikusan is hulladékok, de nekem mint a témában laikusnak az tűnik fel először amikor akkorát csattan a busz egy kátyún, hogy majd nem elejtem a kezemből a telefont...
-
Met
nagyúr
Fedett megállók.
Vissza az Ikarus buszokat felújítva (alacsony padlós, légkondis busz=nem lehet elférni rajta, büdös van és nyáron meg lehet fagyni rajta télen meg megdögleni a melegtől).
Csöveseket lezavarni.
Tisztaság."If in doubt, flat out!" Colin McRae
-
Drenadar
veterán
Az elektronikus gyorsabb lenne... a vásárlás mindenképpen, és a kapu sem lenne sokkal lassabb... Sokszor az ellenőr semmi mást nem csinál, csak feltart, azzal hogy ideiglenes (nem is annyira ideiglenest) forgalmi akadályt képez a kis testével, és sokszor még arra sem képes, hogy rápillantson a bérletre amit mutatok neki.
Nagyon nagyon ritkán van az, hogy éppen nem trágárul beszélgetnek egymással, még ritkábban még köszönnek is és megköszönik. (Egyáltalán nem elvárásom mondjuk, de mindenesetre dicséretes példa - még ha felesleges is).
Vannak olyan elméletek is, hogy a BKK-nak drágább a mostani jegyrendszer (és minden tartozéka pl nyomtatás, alapanyag, pénztár, és ellenőrzés) mint amit a jegyek hoznak >> ha nem lenne jegy(és minden vonzata) jobban járna a vállalat...
Aki volt már külföldön láthatta hogy lehet minden szempontból sokkal kulturáltabban is előadni ezt a tömegközlekedést... van ahol kb semmit sem kell tenned, hogy érvényes bérleted legyen, ha előtte beállítottál egy auto top up-ot
(#26) Ringman: A 7-esek és klónjaik így is percenként járnak... szóval legyen még sűrűbb szűk buszjárat, mint hogy esetleg olyan busz legyen, aminek nagyobb a kapacitása?
A régi ikarusok tényleg nagyobbnak tűnnek, azok is simán lehetnek hering járatokM3-ast kellene felújítani, és ugyanakkor a pályáját meghosszabbítani. Vicc, hogy újpestről nem megy tovább káposztásmegyerre, és ha ezt megoldanák, akkor 2 villamos máris nem kellene...
[ Szerkesztve ]
-
Met
nagyúr
Nagyon sok generáció (köztük én is) nőt fel úgy hogy fel kellett mászni a buszra, babakocsival is. Gondolom a mostani anyáknak sem okozna gondot. Az alacsonypadlósokra ha felszáll kék babakocsis akkor már a harmadik az ajtóban áll, a régi ikaruszon jobban elfértek.
Amikor még pótló járt az 1-es villamos helyett. este a tömött buszra (ikarus) akart felmászni egy nő babakocsival, már én is a lépcsőn álltam, leszóltam neki hogy ez most komoly? De végül nem szállt fel, mondjuk nem is volt hely.
Az első ajtós felszállás jó lenne ha a paraszt emberek normálisan állnának a megállóban, nem mint a birkák a karám ajtajában
"If in doubt, flat out!" Colin McRae
-
Régen más világ volt más igényekkel más körülményekkel. Ezt hallgatom folyton. Tessék már felfogni, hogy mi mások vagyunk. Nem az a világ van amikor hétfőn jött 10 zsemle a faluba és 10 perc alatt elfogyott. Most az van, hogy én este fél 7-kor friss meleg bagettet hozok ki a sparból. Élő példa. Változtak az igények, minden változott.
-
Ringman
nagyúr
válasz Kolondrum #30 üzenetére
ezt mondom én is!
egyébként gyászos, hogy egy kétmilliós városban nem megoldott legalább a metróvonalon az akadálymentes közlekedés, és van ahol mozgólépcső sincs. az meg végképp ritka, hogy az aluljáróban is van mozgólépcső.
és látja az ember, hogy nehezen mozgó emberek gyak. felmásznak a korlát segítségével.
-
ivana
Ármester
Aluljáróban mozgólépcső Ebben az esetben minden lejárat fölé tető kellene, sokkal fontosabb dolgok vannak ezzel kapcsolatban mint egy mozgó lépcső. Több busz amikor így is nagyon sok megy egyes helyeken mégis tele van. A metrók és a 4-6-os teljes kapacitáson üzemel, és így is tele van, a kombinon sokkal rosszabb utazni mint a régi ganz villamoson mivel nincs normális kapaszkodó megint csak az alacson padlósság miatt. Egyes helyeken szerintem metró kocsi kialakítású magas padlós buszok lennének a legcélszerűbbek (két széksor a busz két oldalán...).
-
ivana
Ármester
Az sokkal jobb, meg értelmesebb is, liftet egyszerűbb is építni mint mozgólépcsőt (már mint az aluljáróba). Szerintem szakítani kellene már a városba bevezetett 3 sávos utakkal (lásd Rákóczi út), ott akkora szmog van, hogy régen amikor mellette mentem el reggel elviselhetetlen volt. Itt kimaradt egy mondat: olyan kell mint a Ferencziek tere, a város ne legyen a kocsiké, ne tereljük le az embereket az alujáróba, ami egyébként tele van csövesekkel.
Viszont minden járművet mozgássérült kompatibilissé tenni szerintem átesés a ló túlsó oldalrára, sokkal rosszabb az eddigi alacsony padlós járművek elrendezése mint a régieké illetve a felfüggesztésük is, a mozgás sérült utasok aránya pedig nagyon alacsony.
[ Szerkesztve ]
-
peugeotmate
őstag
Köszönöm a sok hozzászólást és észrevételt!
Az alacsony padlós Volvokat én is kritikán alulinak tartom. Mind a szerény teljesítményük mind a felépítésük miatt. A Mercedes viszont már kiforrott buszokat hozott ide. (Ugyanolyan csuklós Merci buszok futnak Hamburgban is más, kellemesebb színpompában, mint itthon.) Ezért hiszem, hogy nem kell visszatérni a magasabb felépítésű buszokhoz, pusztán jobb térelgondolás lenne szükséges.
Egyébként a kapaszkodók kialakítása nektek hogyan kényelmesebb. Amikor a régi, rugalmas bőr kallantyúkat fogjátok, vagy a "modern" műanyagot? Illetve valamiféle pakolási lehetőség nem hiányzik nektek, pl. ahova lerakhatjátok a táskátok? Fékenergiából visszanyert energiát pedig fordíthatnánk akár a telefonjaink feltöltésére is. Bár ez a magyarlati viszonyokat nézve erősen utópia.meg
-
Cartman023
aktív tag
válasz peugeotmate #39 üzenetére
Engem nagyon idegesít amikor a kapaszkodó rögzítve van, és nem lehet oda húzni, ahol nekem jó lenne, az anyaga nekem mindegy.
-
ivana
Ármester
válasz Cartman023 #40 üzenetére
Szerintem jobb a bőr, de legjobb ha elérni a rudat, mert ezekbe a szalagokba nehéz kapaszkodni, és egz nagzobb fékezésnél nem túl jó. Lehetnének gyakrabban járó éjszakaik is mivel állandóan dugig vannak tömve és óránként mennek csak.
-
Drenadar
veterán
válasz peugeotmate #39 üzenetére
Töltő a telefonhoz? Szerintem ezt nem a BKVnak kell megoldania...
De akkor már legyen rajta gigabites wifi is (az most mindegy, hogy ilyen nagyon még nem is létezik, ne menjünk bele... ), legyenek kis fiatal lányok, akik welcome drinkkel köszöntik az utast, helyükhöz kísérik, majd utána felszolgálják az ennivalót, közben szóljon mindenki számára kellemes zene, esetleg valami hofi féle komédia...
Szerintem a kedves utas töltse az akármilyét otthon, ahogy eddig is. Akinek lemerült az így járt... A BKV meg próbáljon talpra állni és nem veszteségesen üzemelni, és ha már "drágább mint a londoni" közlekedés, akkor legalább a színvonal is legyen arányos...
-
Met
nagyúr
válasz peugeotmate #39 üzenetére
A rögzített kapaszkodótól én is agyfaszt kapok, húznám arrébb hogy ne a másik ember fején könyököljek de nem jön
A bőr kényelmesebb de talán a műanyag higiénikusabb mert nem szívja magába az emberek "mocskát"
Pakolási hely nem hiányzik, így is kevés a hely még kispolcokat akarsz berakatni?"If in doubt, flat out!" Colin McRae
-
peugeotmate
őstag
Amúgy ha szabadon engednétek a fantáziátokat és most a jelenlegi helyzettől függetlenül bármi megvalósítható lenne, mit vezetnétek be? (Pl. légkondis megállókat, mint amilyenek Dubaiban vannak, vagy akármi.)
meg
-
Met
nagyúr
válasz peugeotmate #45 üzenetére
Azért Dubai-ban kicsit más a klíma
Fedett megálló, nagyon zárt, fűtött felesleges mert napokon belül csöves tanya lenne, meg úgy is csak tönkre tennék a homoki niggerek."If in doubt, flat out!" Colin McRae
Új hozzászólás Aktív témák
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- iPhone topik
- Dragon Age: The Veilguard címmel jön a sorozat régóta készülő új része
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Synology NAS
- Xbox Series X|S
- Microsoft Excel topic
- A Samsung elkezdte árulni új Micro LED tévéit
- Autós topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen