- Nubia Neo 5G - olcsó játék
- DIGI Mobil
- Samsung Galaxy S20 és S20+ duplateszt
- Június 12-én Európába is érkezik a most bemutatott Honor 200 és Honor 200 Pro
- Huawei Mate 40 Pro - a csúcson kell abbahagyni?
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Vodafone mobilszolgáltatások
- iPhone topik
- Honor Magic V2 - origami
- Xiaomi 12 - az izmos 12
Hirdetés
-
Újabb robottaxis balesetekre derült fény
it Az USA biztonsági vizsgálatot indított a Waymo önvezető autói kapcsán, és újabb balesetekre derült fény.
-
Június 12-én Európába is érkezik a most bemutatott Honor 200 és Honor 200 Pro
ma A Honor 200 és 200 Pro menetrendszerűen mutatkozott be, hamarosan felénk is elérhető lesz.
-
Két projektorral bővül az Acer Vero család
ph A lézeres elven működő és 4K felbontást kínáló környezetbarát egység a HL68 családba érkezik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
7Heads Drago
veterán
Hát én azért elég sok bajt látok vele. Főleg szoftveresen. De kinek mi.
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
-
7Heads Drago
veterán
Ez így még így is sovány. Nincs is miből újra hasznosítani. Jelenleg is alig pár %-on ár az eautók száma. Sok meg se éri a kort hogy bontsák, mert törik őket vagy kiégnek.
És folyamatosan arról olvasni hogy kevés az alapanyag a gyártók meg növelnék a kapacitást, ha lenne miből. Van tényleg pár modell ami jó, de azoknak az ára a kereslet miatt magas is. Értelmes e autó 6 milla legalább, de az még csak a kínálat alja. 8-ért már jó eséllyel kaphatsz baleset menteset is. Alig pár éve még 2-3 millió volt egy közép kategóriás autó, most ez ment fel 8-ra. Kár hogy a fizum nem így emelkedik. Nem beszélve a napi megélhetési cuccokról.
Nehéz felmérni mi a valóság és mi a ferdítés. És meg nehezebb kilegózni az árát hitel nélkül ha eldöntöttük hogy legyen. És nálam pl az is szempont hogy értelmes burkolatok legyenek belül és ne mars járónak nézzen ki és lehessen már vele vontatni is.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
A tényleg képben vagy akkor hogy jön ki a matek az akku előállítással. 20-30-szor ennyi akku kellene, mint amit most tudnak és jelenleg se győzik. Hetente bejelentik hogy itt a megváltás az akkuknál. Aztán nem látni semmi előrelépést. Az eautóknál szinte mindenhol az akkut jelölik meg legköltségesebb tételként és az előállítási árak mennek az egekbe. És ez a jövő?
A szénhidrogének kiváltására keresnek egy jó bio üzemanyagot amit nem fognak tudni nagy mennyiségben termelni jó eséllyel. Szóval nem tudom hogy te mit látsz én csak a káoszt. De azért betiltanak minden új belsőégésűt. Miközben az én 2015-ös kiadású dízel autóm kipufogója olyan tiszta hogy ennyi lehetne róla. Nem ez szennyezi a környezetet. Érdekes hogy a ténylegesen füstölőket miért nem tilják be? Sztem 100 újjal is vetekszenek. Ugyanez igaz olyan teherautókra amiknek "nincs gazdája" és füstfelhő van utánuk. Sokkal többet tenne a környezetért az EU ha az ilyenek lennének kiszűrve. Az elfogadott gyári értékeiket régen túllépték. Illetve lehetne rájuk kedvezményt adni pl adóban ha tulaj rakatna fel rá plusz füst szűrőt. Csak ugye az ilyen húzások nem jók a multiknak. Az eautó most túl van hypolva.
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Számold ki hogy az általad felvázolt képletnél minden ilyen hely ahol majd tankolsz egy elektro-szmog felhő lesz. De már a telod sugárzása se egészséges, nem hogy a több kilovoltos vezetékek mellett-alatt kv-zni. És ez a vezették rendszer minden út mellet ott lesz. Én valahogy kétlem hogy ez lesz a megoldás. Talán 10-20-30% -ig el fog jutni az arány (benzin vs eautó). Aztán mutatnak egy másik egyszerűbb irányt ami még drágább. De végülis van is csak nagyon pici volumenbe.
Jelenleg is küzd az EU az áramhiánnyal, de ezután majd hirtelen minden megoldódik. Az ukrán háború előtt is komoly gondok voltak az ellátással. A napelem se fogja megoldani a helyzetet. A topikjában jó páran küzdenek a szolgáltatóval mivel a sok napelem miatt túláram van a rendszerben és az inverterek kikapcsolgatnak. A szolgáltató meg szart se csinál. Bocs mégis: 5000 ft-os kompenzációt osztogat.
Nálunk is amig tart a háború Paks 2 tolódik a végtelenbe.
Jobb minőségű WC,
Ez érdekelne hogy hol láttad? Katasztrofálisak a wc állapotok. Még a nagyobb kutaknál is elfordulhatnak problémák. Velem is előfordult már pár eset amitől a gyomrom is kifordult. De lehet hogy másik országról van szó, csak én ott még nem jártam.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Pont a hybrid ami nagy kérdés lett manapság. Nagy túlsúlyt viszel magaddal benne és nagyon sokat kell otthon tölteni hogy gazdaságos legyen. És a belsőégésű is sokat fogyaszt benne a túlsúly miatt. De mindenképp nagyobb akkus tölthető verzió kell belőle.
Én inkább akkor full elektromosra szavaznék, ha már a pénz nem kérdés.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Én nem is cáfolom hogy kell Paks 2. Csak ha a jelenlegi helyzet marad akkor kb sose lesz kész. Az oroszok jelenleg semmit se csinálhatnak az EU-ban és elvileg ők építenék.
Nem az a baj hogy van 1-1 töltő, hanem hogy mondjuk 50 km-enként kellene mondjuk 30 db majd minden út mellé. Szép kis vezeték-erdő kellene. És hiába tudja a rendszer elvileg, gyakorlat meg az hogy sok helyen már arra készítik a lakosságot fel hogy mi lesz majd tartós áramkimaradás esetén. Szép jövő.
Sztem nem megszüntetni kellene a belsőégésű járműveket, hanem a ténylegesen füstölöket kiszűrni és úgy növelni az e-autók arányát hogy ne dőljön be a rendszer.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
[link]
A Jevons-hatás nem minden esetben érvényesül. Ha egy nagyon fejlett, nagyon gazdag ország, ahol már mindenki rendelkezik autóval, és mindenki megengedheti magának, hogy annyit vezessen, amennyit csak szeretne, akkor a takarékosabb autók valóban tudják csökkenteni az üzemanyag fogyasztást. A többi országban azonban naivitás lenne azt várni, hogy a hatékonyabb belsőégésű motorok, vagy a kisebb méretű autók majd az összfogyasztás csökkenésével járnak. Ehelyett inkább a többség nagyobb és erősebb autót akar, vagy többet fog vezetni. A hatékonyabb, vagy a kisebb motorok csak akkor eredményeznének kisebb fogyasztást, ha azokhoz olyan drasztikus állami intézkedések társulnának, mint a SUV-okra kivetett különadók, vagy a jövedéki adó komoly növelése. Ezek azonban aligha várható lépések egy kormány részéről, így pedig egyetlen reális lehetőség marad a közlekedés kibocsátásának csökkentésére: az elektrifikáció.
Amire ugye megint nincs garancia, hogy nem-e ugyanoda fognak kilyukadni ahonnan elindultak: Egy szemmel se lesz olcsóbb az e-autó mint az üzemanyagos és a kutya se tudja mi a valóban zöld a sok fals infó miatt.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Bocsi de nyers leszek: Baromság ezt így nézni
Az mennyire zöld szerinted hogy most ide írogatunk? És mit számít szerinted a földnek az hogy van kb 1-2 %-nyi ember aki próbálkozik "zölden élni". És mellette legalább 10-szer annyi meg durván túl tolja a CO termelést a felesleges luxussal? És a CO termelés nagyon nagy részét ők tolják be, nem a poór nép. Vagy a gyártókat tényleg ez érdekli akkor miért pár éves ciklussal gyártanak? Ha jól emlékszem Priusod van. De ha nem akkor meg csak általánosan: Annyira zöldre sikerült hogy nem fért bele a normális kárpit az autó belsejébe? Ha valami zöld, akkor ne itt-ott legyen az szerintem. A legnagyobb baj az hogy sokan beveszik maszlagot ezzel a zöld-séggel. Egyik gyártót se érdekli a CO és a föld viszonya. Kizárólag a profit számít, de jó reklámokkal elhiteti veled hogy neki te vagy a fontos meg a környezet.
Persze az Apple az kivétel mivel kicsi újra feldolgozott dobozban árulják adapter nélkül minden évben szinte ugyanazt egyre többért.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
válasz 7Heads Drago #171 üzenetére
Bosch mosogatógép reklámban: 80 liter vízet is spórolhatsz minden mosogatásnál:
[link]
Ha mosogattál már egyszer is az életben akkor tudod hogy ez egy oltári nagy baromság.
De ha mindennap hallod és laikus vagy elhiszed és azt hiszed hogy zöldebb lesz a föld ettől.
Olyan ez a harc a környezetvédők részéről, mint az a spanyol lovag aki a szélmalmokkal harcolt. Érdemi eredményt csak akkor fognak elérni ha malom is akarja. Az USA-ban vicc volt a tankolás ára eddig. Most hogy válságban lopják az üzemanyagot. Szartak bele a környezetvédelembe a nagy "tank" méretű autóikkal. Ha én váltók e-autóra csak azért teszem mert anyagilag megéri. De nem fogok egy futurisztikus kopogós vackot venni. Nekem fontos dolgoknak meg kell lennie az autóban és elfogadható minőségben.
Nekem a Prius, Leaf, Ampera vonal az nálam nem üti meg a mércét. Jelenleg egy Golf 7-em van. Az e-Golf-nak meg sajnos a hatótávja vicc az áruk mellet.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Ha neked a mosogatógép a zöld és fantasztikus, akkor nem firtatom tovább a témát. Nálunk is van, a családban is láttam jó pár márkát. Csak is azért tudtak a lányok rábeszélni, mert időt spórolnak így állítólag. Kár hogy rám még se jut így se több.
178#:
Ha ingyen kapsz valamit többet fogsz használni. Erre is vannak kutatások állítólag.
Mellesleg azzal is melegíted a bolygót ha ide írogatsz. A napelem legyártása-megsemmisítése is CO-t fog termelni. Ha egy marhát etetsz kint az istállóban az is. Vagy ha bármit felhalmozol ami épp nem élet szükséglet.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Jah. És ez a reklám fut a kereskedelmi csatornákon is.
Mi szoktunk disznót vágni mivel falun élünk. Talán ott használunk el egyszerre 80 liter mosogatóvizet. A gép akkor ott ezek szerint nulla vízzel mosná el. Lehet hogy lepárolja a levegőből?
És a szomorú az hogy nem is egy háziasszonytól hallottam hogy azért van-kell mosogatógép mert így spórol vizet.
Hozzáteszem hogy ha vannak a háznál disznók akkor a mosogatóvizet beleöntik a moslékba és megeszi a disznó. És még jobban is tetszik neki, mintha nem. Persze ez már kihalló félben van.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Sztem meg szó sincs róla hogy bárkit is elítélne.
Én pl szeretem a dolgokat tisztába tenni és a tévhiteket megszüntetni. Aztán mindenkinek szíve joga eldönteni mit csinál utána.
Az okosotthon is csak egy átverés a sok közül. Ha minden le van automatizálva az lehet épp költséghatékony napi szinten. Viszont olyan szintű elektronika kell hogy az meg megnyomja a költségeket. És még jobban "E" függővé tesz. Pedig már a mostani szint se jó. Sokkal többet kellene kint lenni a környezeteben vagy foglalkozni a családdal. De persze mindent ezért tesszünk, csak mégse ez fog teljesülni. A legtöbbet akkor teszünk a környezetért ha nem veszünk olyan dolgokat amik feleslegesek vagy amúgyis vannak és betöltik a funkciójukat.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Hallgasd végig. A 40 perc után beszél róla hogy mire a te autódban a motor elhasználja az energiát ez leesik 28%-ra.
De ez csak az átlag, ez lehet jobb és sokkal rosszabb is.
A sok átalakítás és hálózati veszteség miatt.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
válasz 7Heads Drago #238 üzenetére
Pedig itt meg ugye arról is van szó.
A belsőégésűnek is a nyersolaj kinyerésétől az égésig számítva mondják a 12-15%[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Nem én írtam. A videóból indultunk ki és az ott elhangzott számokból, te meg jössz egy KSH adattal ami vajmi kevés magyarázat és leírás nélkül. Ez így semmi.
Mellesleg ezek szerint még mindig van hővesztesége az erőműnek ami ebben még mindig nincs benne. Mivel ez az adat nem is került bele a megtermelt villamos energiába mivel eleve hőként jelentkezik csak.
Minden erőműbe kell tüzelőanyag. Aminek megint csak van költsége mire odakerül az erőműbe, mint ahogy a benzinnek és a dízelnek is mire odaér a kúthoz.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Talán mert nem egy atomreaktor van benne! A legtöbb videóban jól látszik a kocsinak van fogyasztása már álló helyzetben is. Épp egy másik topikban olvastam pár hete hogy a kollégának nem sikerült a töltés, mert bibi volt a töltővel. A következő ponton megint így járt és csak a 3-iknál sikerült neki töltenie és már nagyon necces volt hogy egyáltalán odaér-e. Még csak dugó se kellett neki hozzá. De nyilván te soha nem jártál így.
[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs