- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Milyen okostelefont vegyek?
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- iPhone topik
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
Hirdetés
-
Filléres Redmi érkezett
ma Az A3x nem kapott nagy bemutatót, egyszer csak felbukkant.
-
Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
it Két kriptocéget perel New York államügyésze, mert több mint 1 milliárd dollárral károsították meg az áldozatokat.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
#16820480
törölt tag
Ez nem az iD4 megfelelője? Azt hittem azzal egy méret meg kínálat nagyjából.
Frozen: Lehet, hogy kicsit nagyobb az Octavia csomagtere, de azért ez sem egy kis autó. A 300km meg miért ne lenne jó? Tudom, mindjárt előkerülnek az emberek, akik innen Vlagyivosztokig elmennek egy tankkal pihenés nélkül, de őszintén ki használ egy családi autót rendszeresen ennél nagyobb távra? Nem hiszem hogy sokan. Ha meg majd megszűnik az árstop a benzinre, és felmegy 700+-ra egy liter ára, akkor kimondottan meg fogja érni egy ilyen autó, pár év és behozza simán a magas árát.
-
#16820480
törölt tag
Miért, a benzin/dízel ára hogy fog alakulni, ha megszűnik az árstop? Jó, egy Lexus elég megbízható, de azért ott is kell a rendszeres karbantartás gondolom, az olajcseréktől mindenféle cuccokig, és abba mondjuk nem veszel 10 ezerért gyertyaszettet, mint az olcsó kis Kalosba.
Én mondjuk személy szerint kimondottan utálom, hogy magasabb felszereltségnél bejön mindenhol a (mű)bőr is, soha nem kellene, ahogy az űrhajós gombokkal teleszórt műszerfal sem hiányzik Tudom, ízlések, de én ezekért nem hogy prémium felárat nem fizetnék, de inkább meg sem veszem. Jó, ezt a Skodát sem, meg úgy semmilyen SUV-ot, mert semmi szükségem ekkora bálnára, meg ha már ilyen méret, akkor EV6 inkább.
A hibridekkel nekem az a bajom, hogy sikeresen ötvözik a két hajtáslánc hátrányait: nincs nulla emisszió, cserébe nagyon kis elektromos hatótáv, cipelni kell a nehéz benzinmotort is, az akkut is, és igazából egyikből sem ideális méretűt.Amúgy a hatótáv parához érdemes megnézni pár ilyen 1000km autó vs másik autó tesztet Björntől, hogy mondjuk egy jóval nagyobb akkuval szerelt SUV sem fog feltétlen hamarabb célba érni a gyakorlatban, mint egy kis, 30kWh-s cucc.
-
#16820480
törölt tag
Ez a WLTP meg EPA hatótáv egy standard teszten mutatott érték, olyan mint a battery test a GSMArena-n, kb senkinél nem fog olyan üzemidő kijönni egyik telefonra sem, de egymáshoz hasonlítani jó lehet őket, ez is pont arra való.
Autózni sem csak úgy lehet, hogy nyomod neki padlóig, aztán újra tele tankolod és folytatod amíg el nem kopik alólad a jármű. Töltőnél nem kell ott állni, mint a tankolásnál, hanem el lehet menni közben WC-re, kávézni, újságot olvasni, megnézni egy Family Guy epizódot, stb.
Hatalmas élmény és nyaralás lehet 3 napig pihenés nélkül vezetni, hogy eljuss a spanyolokhoz, és tényleg nem időpazarlás a 2 órás repüléshez képest, ha már az időt hozod fel, mint hátrány a töltések miatt az EV-ken. -
#16820480
törölt tag
Ja igen, mindig elfelejtem, hogy te másik országban élsz, de ott árstop helyett volt (van?) sofőrhiány, hogy ne legyen benzin a kutakon Szóval az is egy érdekes dolog, áramot ugye nem kell napi szinten odakamionozni a töltőpontokra, egyszer megépült a kábel hozzá, akkor max időnként karbantartani kell már.
Bőrrel az a bajom többek közt, hogy nem lehet úgy megmozdulni rajta, hogy ne nyekeregne a feneked alatt, télen jéghideg, nyáron odaizzadsz. Persze ezt a hűtés-fűtés megoldja valamennyire, de úgy meg további extra felszereltség kell, hogy értelmesen használhasd.Lexusból amúgy egyedül az UX250h tetszene formára, de már ez is inkább crossover mint hatchback, ráadásul 12,3 millióról indul itthon, és igen gyorsan szalad felfelé, ha szeretnél bele mondjuk ülésfűtést. Ennyiért mondjuk én simán iD3-at vennék már (ha lenne a kisebbik akkuval, de az még mindig nem kapható persze). Vagy egy nagy akkus Soul EV-t. Itthon most 10 ezer a gyertya darabja bele (bárdiautó listaár), nem tudom a Lexus honnan és mennyiért szerzi, az ő áraikat nem tudom megnézni, de ez így a hat hengeresbe már 60+szervizdíj.
Jó, abban egyetértünk, hogy én sem Skodát hoztam fel, mint kívánatos vételt De mondjuk nem is értem miért nem hozták ki a kisebb MEB-es autókat ők még.
-
#16820480
törölt tag
Ez az az ország, ahol mindent is cégre vesznek az emberek Céges mobilflotta a családnak, cég nevére laptop, tévé, akármi, céges autó. Csak hogy olcsóbbra jöjjön ki, meg lemenjen belőle az áfa.
Hopkins95: Ez a tartalékon elmész 100km-t akkor igaz, ha valami nagy hodályod van gondolom. Nekem ilyen 400km körül megy a teljes tankkal el az autóm, szóval nem lenne sokkal kisebb hatótáv egy elektromos sem azért.
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
Kétlem, hogy a 35 literes tankban még 7-10 liter lenne ha kigyullad a lámpa, de köszi, hogy jobban tudod Amúgy elektromost is lehet még hajtani amikor 0%-ot ír, ki is próbálták például az iD3 még nem tudom hány km-t ment el úgy.
Elektromost ritkán töltesz 100%-ra amúgy is, főleg mivel az utolsó 20% az elég lassan megy már bele. Ellenben a kevesebb mint fél órás 10-80% elég gyors már szerintem, főleg ha nem kell ott állni a töltő mellett szobrozva, mint a benzinkúton.
Én inkább olyan 20-50 millás autóval nem szarakodnék, ami ennyi pénzért még mindig mérgező anyagokat ereget a seggéből -
#16820480
törölt tag
válasz Hopkins95 #114 üzenetére
Gondolom abban is van egy 50-es tank, hiába kicsi. Ez egy 2008-as Honda Jazz, gondolom a magic seat miatt fér bele kisebb, mert különben foglalna a padlótérből. A GOM kb 700km-t ír a tele tankra, de annak a közelébe sem tudtam soha kerülni vele szerintem. Ljubljanába úton már rögtön a határ után tankolni kellett.
Őszintén én amúgy annak örülnék nagyon, ha lennének ilyen EV átalakító kitek, mint LPG-re is van, bár ez nyilván bonyolultabb lenne és drágább is. De ha a mostani autót át lehetne rakni mondjuk egy 40kWh körüli akksival elektromosra, akkor tök boldog lennék vele még ezer évig, mert amúgy tökéletesen jó állapotban van, nagyon jó a beltér helykihasználása és elég kompakt is városba.
-
#16820480
törölt tag
Igen, csak ehhez az is kellene, hogy legyen olyan gyár, ami nem csak a nagy gyártóknak termel akkupakkokat, hanem ilyen felhasználásra is akár. Ilyen meg nincs, mert még a sima gyártókat is alig tudják kiszolgálni, akkora a kereslet.
<Adamsky>: Szerintem nem olyan lehetetlen, felszabadul eleve az egész benzintank, középen a váltó, illetve a motortér, ebbe kell beférjen egy amúgy térfogatra nem annyira nagy elektromotor, inverterek és vezérlés, kábelezés, és az akku. Ahogy egy e-Golf, Kona, Soul EV, e-208 megoldotta, úgy itt sem lehet akkora gond szerintem, de a hatékonyság kérdés. Mondjuk a Kona kimondottan hatékony autó, az e-208 és Soul meg nem nagyon.
-
#16820480
törölt tag
-
#16820480
törölt tag
Bámulatos azért, hogy mennyit fejlődik a dízel technológia. Fél éve az EV topikokban még csak 800 km-es hatótávokat hiányoltak, aztán lett belőle 1000km egy tankkal, mostanra pedig 1500 és persze csak 3 litert eszik autópálya tempónál. Még fél év és úgy látom az autó fogja termelni a dízelt haladás közben
-
#16820480
törölt tag
Ilyen gyorsan akkor tudnád feltölteni, ha nem akku lenne az energiatároló, hanem valami kondenzátor, de még akkor is ott lenne a probléma, hogy mondjuk akár 50kWh-t hogy adna le 5 perc alatt a töltő, milyen kábel bírná el, és hogy csinálnák meg biztonságosra.
Ha van elég (és jól működő) töltőoszlop, akkor egy ilyen 15-20 perces 10-80 már teljesen élhető lenne, és attól nem vagyunk messze -
#16820480
törölt tag
Azért nincs olyan közel az a kivezetés. 2030-ra (illetve '35-re inkább) az új autók értékesítése lesz korlátozott. A régit használhatod tovább, szóval 2040-45 előtt nem nagyon lesz releváns ez a kérdés szerintem.
Mennyit fejlődött a tech az elmúlt 10 évben? Annál jóval többet fog a következő 10-ben, mert most mindenki rá van állva már. -
#16820480
törölt tag
Nem hiszem, hogy háború lenne miatta. Biztos lenne hőbörgés, persze. De amúgy érdekes, hogy ezt mennyire szívére tudja venni sok ember, azt meg nem nagyon, hogy legyen iható víz, lélegezhető levegő, meg hasonló alapvető dolgok.
A szilárdtest akku nem fogja azért megváltani az autózást. Valamivel kisebb térfogatba elfér majd az akku, valamivel kisebb súllyal, és jóval biztonságosabb lesz, mert nem sérülékeny, nem gyullad ki olyan könnyen. Nem lesz mágikusan sokszorosa a kapacitás.
-
#16820480
törölt tag
-
#16820480
törölt tag
Értékesíteni nem lehet majd 2030-tól, nem gyártani. De biztosan amúgy is jó lehet egy 10 éves autót venni raktárról, amibe kb beleragadt már az olaj meg üzemanyag
Fyi, a shell például töltő hálózatot épít, angoloknál már van is ütemben, szóval ebben nem halnak majd. Ha mégis, akkor megérdemlik.
-
#16820480
törölt tag
Nem viszik bontóba, hanem egyre kevesebbet fognak gyártani, és a végén teljesen kifut majd, maradék készlet nélkül. A szalon sem adhatja el újként, max ilyen használt 0 perces módon, de gyanítom elég gyorsan rá fognak jönni erre is.
PSA már '28-tól nem tervez belső égésű motort gyártani, Nissan most jelentette be hogy laknak leállnak a nem elektromos motorok fejlesztései. Nem kell ide 13 év.[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #172 üzenetére
Reméljük ez változik hamarosan.
-
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #176 üzenetére
Melyik része nem volt érthető annak a szónak, hogy reméljük?
-
#16820480
törölt tag
Lehet hogy akkor csak a térkép van lemaradva, mert amikor nemrég próbáltam az abrp-en tervezni egy olyat, hogy Budapest, Újvidék, Belgrád, Montenegro, Szarajevó, Budapest, akkor nem tudott rá mit mondani, mert a déli szakaszon nem talált elég töltőt. Kivéve ha mondjuk ilyen 700km hatótávú autót adtam meg.
-
#16820480
törölt tag
Ha szaunát akarsz csinálni az autóban, akkor lehet hogy nem. ICE-nél is azért működik ez, mert annyira pocsék a motor hatásfoka, hogy a hulladék hő bőven megsüt mindent. Nyáron meg győzd hűteni. Amúgy évek alatt az ICE is romlik, csökken a hatékonyság, kevesebb erőt tud leadni, nő a szennyezés, csak ez megint olyan, hogy ha ehhez vagy szokva, akkor nem tűnik fel.
-
#16820480
törölt tag
válasz Bandit21 #202 üzenetére
Elég sokat tud azért számítani, legalábbis azok alapján, amit Björn videójában láttam róla, pályatempónál nagyon melegedett az akku, nem is tudta tartani a sebességet vele rendesen. Az iD3-ban nem alapfelszereltség a hőszivattyú? A kettő közül nekem is az VW tetszik jobban, és elég lenne a kisebbik akkuval is, ha lehetne kapni, de egyelőre nem árulják még. Árban mondjuk jóval több. Vagy akkor már egy 39-es Kona.
-
#16820480
törölt tag
Elég lenne szerintem méretben a Kona. Csak azért az iD3-at néztem még, mert nincs iD2 egyelőre (az e-UP! meg tényleg túl pici). Az e-Niro amúgy annyival nagyobb az iD3-nál, mint amivel az nagyobb a Konánál, szóval egyik sem teljesen a másik mérete azért.
Hőszivattyú azért nagyon meg tudja növelni a hatékonyságot, és sokkal jobban temperálja az akkut is. Amúgy is majd inkább használtan néznék ilyen autókat, ott pedig nem lesz azért ekkora felára már a hőszivattyúnak. -
#16820480
törölt tag
válasz Bandit21 #206 üzenetére
Köszi, hasznosak ezek az infók nagyon
Annyira nem kritikus a belső hely, mivel nincs család, max néha még 1-2 ember beül, ha például elmegyünk hétvégén kirándulni. Most egy Honda Jazz-ben is simán elférek, ami azért jóval kisebb, szóval még az iD3 is jó nagy lenne ehhez képest, szóval a Kona nem lenne talán gond. Illetve a régi Ioniq-ot is néztem, árban az már kezd megfizethetőre esni, és a hatékonysága miatt egész jó távot elmegy azért a kis akkuval is (és elvileg negyed óra alatt feltölti egy 100kW-os töltő).
Amúgy érdekes, hogy ilyen nagy papíron az A4, olyanban utaztam egy Bp-Hannover távot egyszer, és már bárhol lettem volna legszívesebben a végén, olyan kényelmetlenül szűkös (igaz nem a legújabb, hanem 10 évvel ezelőtti modell).
-
#16820480
törölt tag
válasz Bandit21 #220 üzenetére
Megnézem majd azt a topikot is, nem tudom miért nem nagyon maradt meg, hogy létezik, pedig mintha már írtam is volna oda
Teszteket nézek rengeteget, csak ott is elég vegyes értékelések tudnak kijönni. Az egyik kedvencem ilyen szempontból Björn, mert ő aztán tényleg mindent kipróbál, lemér ami eszembe juthat egyáltalán és még többet isIgen, amúgy ezért imádom többek közt a Jazz-t, mert elképesztően funkcionális a beltere, főleg a magic seats hiányozna, ha egyszer váltanék. Nem is értem ezt elektromosban miért nem csinálják, ott adná igazán, hogy fel is tudod hajtani a hátsó ülőlapokat, hogy a padló is lapos.
-
#16820480
törölt tag
válasz Bandit21 #226 üzenetére
A magic seats lényege, hogy amikor döntöd a hátsó támlákat, akkor az ülőlap kicsit előre és lefelé csúszik, így síkba kerül a csomagtér padlójával [link]
Amúgy azért királyság, hogy síkban van, mert így be lehet olyasmit pakolni, mint egy komód akár, és szépen felfekszik lapjában.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen