Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tigerclaw

    nagyúr

    Ez egy izgalmas kategoria az elektromosok kozott, mivel a cegeknel aztan kiemelten fontos az ar/ertek arany es semmit nem szamitanak az olyan a fun faktorok amiert egy maganember meg 1-2 milliot megad az e-auto kedveert. Pl. az extra gyorsulas, csendesseg, vagy a fustmentesseg, stb. a cegeknek semmit se szamit.

    Kisebb jarmuparknal a cegeknel lehet presztizs/image szerepe az elektromos autoknak, meg talan haszongepjarmuveknel is, de ez ritka.

    A sovanynak tuno hatotav szerintem elegseges lehet, ha a telephelyen fixen jut tolto minden autora, de szokas szerint nem mindenkinek valo. Attol hogy valaki tobbet megy naponta es varni sincs ideje meg vannak rengetegen akiknek ez is eleg.

    Persze jo lenne tudni hogy a hatotav uresen egy zsoketermetu soforrel merve vakkuumban, lampa futes, legkondi nelkul ennyi, vagy figyelembe vettek hogy ezek haszongepjarmuvek. Lehet hogy ki kellene dolgozni ezekre is valami standard meresi modszert (ha meg nincs). Pl. 70-80% teherrel megpakolva, futes vagy legkondi hasznalataval, milyen a hatotav, nehogy vasarlas utan deruljon ki, hogy a 265 csak 165 valodi hasznalatban.

    Mondjuk ilyen autok eseten mar az utolagosan beepitett "butorzat" eseten is extra fontossa valik, hogy konnyu legyen az a polcrendszer, szerszamtarolo, vagy hogy lehetoleg ne a tetore keruljon a letra.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Juhaszatti #2 üzenetére

    Nincs elektromos autom, igy nem tudom, hogy hagyomanyos autohoz kepest milyen idokozonkent vannak kotelezo szervizciklusok, es az akkor cserelt(?) dolgok es a munkadij olcsobb-e a hagyomanyos autokhoz kepest. Tehat hogy tenylegesen olcsobb-e, ritkabb-e a kotelezo karbantartas.

    Az viszont biztos, hogy ha arban gyengebb mint egy dizelmotoros, nem nagyon fog fogni. Munkagep, igy minden a megbizhatosag, olcso fenntartas, alacsony ar korul forog.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Somatom #8 üzenetére

    Naluk nem az autokkal volt gond, hanem azzal hogy sajat maguknak gyartjak kenyszerbol. Nem talaltak megfelelo beszallitot tobb palyazati kor alatt sem - valoszinuleg a magas ar miatt - igy egyedul fogtak bele kvazi manufakturalis alapon. Mivel mas nem rendelt toluk, a gyartas nem erte meg.

    Egy Amazon megengedheti maganak, hogy elektromos flottara valtson presztizsbol... meg azert is mert a biorobotjainak semmit se fizet. A ceg tobbsege viszont minden euroert, dollarert harcol, igy naluk egyszeru matek az autovasarlas. Akkor valtanak majd elektromosra ha jobban megeri, vagy muszaj valtaniuk.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Somatom #10 üzenetére

    Lehet hogy az autogyaras lobbi leszolt, hogy ne akarjon mar konkurralni veluk meg a posta is, mikor igy se tudjak kinek eladni az elektromos furgonjaikat. Inkabb engednek kicsit az aron, meg beszall a kormany is. Mas szempontbol meg valoszinuleg eleve veszett fejsze nyele volt nekivagni a fejlesztesnek, gyartasnak tudas, tapasztalat es ilyen kis szeria eseten, ahol mar az anyag/alkatresz beszerzes oldalan is hatranyban vannak a volumen miatt.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Somatom #12 üzenetére

    Szerintem sehogy, de nem latok bele a gyartok zsebebe, igy nem tudom hogy csak extraprofitra hajtanak vagy tenyleg nincs mozgasteruk az arakat tekintve. Jelenleg ugy tunik, hogy az autogyartok sajat maguk jelentik az egyik legnagyobb akadalyt a novekedeshez. Talan tul sokan is vannak.

    Azt mondjuk abszolut nem tartom problemanak, ha nem sikerul 2030-35-re
    csodat tenniuk. Senki nem varja el toluk ezt, csak az EU-ban par politikus.

    Az is lehet hogy a jovo nem a sajat tulajdonu szemelyautokban van.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz CHAOS AD 76 #14 üzenetére

    Szervizes/munkas autonak idealisabb, de pl. postas/futar autonak a transporter/tranzit sem idealis. A komolyabb csomagszallitos cegek egyedi autot terveztetnek maguknak, hogy gyorsabba valjon a kiszallitas, es a sofor egeszsegere is gondolnak, mert az nekik se jo ha a fajos hata miatt nem megy dolgozni a sofor. Olyan ahol elorol is hozzaferheto a csomagter, akar kiszallas nelkul is atadhatoak a kisebb csomagok, konnyebb ki/be szallni, ergonomikusabb, csillapitott az ules, stb.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

Új hozzászólás Aktív témák