Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    nagyúr

    HVG: Durván alulteljesítenek az androidos csúcsmobilok

    Tegyük hozzá azt is, hogy a Samsung (meg az LG, Sony) visszaeső pénzügyi teljesítménye hátterében az áll, hogy a csúcsmobilok eladásai csappantak meg nagyon durván (messze elmaradnak az előrejelzésektől). Eközben rakjuk mellé a jóval elérhetőbb árú kínai csúcsvasak növekvő eladásait.

    Pont az rajzolódik ki belőle, hogy túltolták a gyártók. Azt hitték, hogy következmények nélkül elsumákolhatják az iPhone-hoz képest meglévő árelőnyt. Nagyon megdrágultak a nagy gyártók és ennek itt van most a böjtje. Ha észbe kapnak, akkor racionalizálnak az árpolitikán, ha meg nem, akkor a nyakukra nőnek a kínaiak.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz janeszgol #29 üzenetére

    Annak ellenére, hogy ma rendeltem meg egy LG G4-et, nem tudok egyetérteni abban, hogy igyekeznek.

    Idén csak a G4 az egyetlen értékelhető telefonjuk, azon kívül egyetlen egy normális darabot sem tudtak letenni az asztalra. Százezer feletti áron 1,5 GB RAM-os meg 8 GB tárhelyes förmedvények? Ugyan már, viccnek is rossz.

    De a G4 hiába pöpec telefon, nyitóára annak is horror volt a tudásához képest. Csak az segített valamennyit rajta, hogy a többiek még drágábbak.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Kékes525 #44 üzenetére

    A Samsung még mindig a legjobban menő Androidos márka. A visszaesés az összes nagy gyártót érinti. A flagshipeken van a legtöbb realizálható haszon, ha az emberek inkább olyan feltörekvő márkákhoz szivárognak el, mint a Xiaomi, Huawei/Honor, akkor nagyon hamar meglátszik az üzemi kimutatásokban, hogy baj van.

    Egyszerűen nagyon drága lett a Samsung, LG, Sony, stb. Nem is olyan rég még 160k volt egy flagship induló ára, most meg 230k. A dollár/euró ár is ilyen arányban emelkedett, szóval nem az áfa vagy gyenge forint tehet róla.

    Eközben a kínaiak tudják tartani a kedvező árat (nyilván, mert nincs kiterjedt céghálózatuk világszerte amit finanszírozni kell valamiből).

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Kékes525 #46 üzenetére

    De mire kellene várni? Az árakat kellene racionalizálni, de nem a jelenlegi modelleken. Ha megnézed a korábbi HVG cikket amit linkeltem, akkor látszik, hogy a Samsung átlagosan 33 dollárt keres készülékenként (a Sony és HTC veszít keményen, míg az LG szerény 0,016 dolcsit keres). Ebből nem nagyon van mit faragni.

    Inkább a felső-középkategóriát kellene felpörgetni. Ki kell dobálni a drága technológiai megoldásokat, amik felsrófolták a flagship árakat. Legyen bennük tisztességesen erős hardver, korrekt kijelző, korrekt kamera és süssék rájuk a 400-500 dollár közötti árcédulákat. Lássuk be, pár éve azért voltak olcsóbbak a flagshipek, mert sokkal fapadosabbak voltak, sokkal kevesebb licencelt technológiával. Akiknek több kell, majd megveszik a 700-800 dolláros szörnyeket.

    Persze simán lehet, hogy már megtették ezeket a lépéseket, de mire ekkora hajók irányt váltanak, az sok idő. A fejlesztések és ütemtervek évekre előre meg vannak tervezve.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz emvy #48 üzenetére

    Az LG esetében már írtam máskor is, hogy a G4 szerintem csúnyán túl van árazva (más kérdés, hogy 1 órán belül itt van vele a futár, szolgáltatói kedvezménnyel a kínai csúcsvasak ára alatt kapom). Nem tud olyan technológiákat felmutatni, mint amik egy Galaxy S6-ban alapból megvannak (pulzus mérés, ANT+, ujjlenyomat olvasó, vezeték nélküli töltés, egy kategóriával fejlettebb RAM, stb). Mégis közelíti árban.

    De azért a Samsungnak bőven van tere hozzá és ezt csinálja most a Galaxy A-sorozattal. Ott van az A8, amit a Mobilarena is tesztelt. Az Exynos változat bitang erős, simán flagship szint, az FHD kijelző untig elég a többségnek, nagyon jó a kamerája (még ha kevesebb funkciót is tud, mint az S6) és most szürkeimportban 140k (majd lesz 180k is hivatalos forgalmazásban, ami már sok). Ebből jöhetne egy műanyag (Galaxy J) változat hivatalos 120-130k magyar árral és be van tömködve a hiányzó lyuk.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Kékes525 #51 üzenetére

    Szerintem amiket felsoroltál egyszerűen nem érdekli a többséget. Bár nem reprezentatív minta, de legalább ötven embernek van a közelemben Samsung telefonja és ezek marhára nem érdeklik őket. Tegye a dolgát a telefon (gyorsan, komoly megakadások nélkül), legyen szép a kijelző és legyen jó a kamera. Ebben nem lépett vissza a Samsung, sőt!

    Két dolog hátráltathatja az eladásokat:

    1.) Túl rövidek a 12 hónapos ciklusok, amikben jönnek az új modellek. Megveszel egy S6-ot és ha bejön, akkor nem fogod lecserélni jövőre ilyenkor, főleg ha ennyire drága.

    2.) Túl drága. Egyre több olyan márka jelenik meg lokálisan a nyugati piacokon, amik jóval kedvezőbb áron adják a gyorsaság, szép kijelző, jó kamera hármast. Ezeket már nem kell Kínából rendelni többé.

    A Samsung esetében meg nem arról van szó, hogy most eltűnnek a süllyesztőben, hanem a brutális versenyelőnyéből egy kevésbé brutális versenyelőny lesz. Ez persze az előző évek eredményeihez képest visszaesést jelent, de még mindig nyereségesek. Egyszerűen arról van szó, hogy a piacon egyre több szereplő kezd sikeres lenni és ez törvényszerűen a Samsungtól (is) elvesz vásárlókat.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Kékes525 #55 üzenetére

    Ugyan már. :) Ez egy hallgatólagos konszenzus az összes gyártó között, nincs itt kényszerítés. A tablet piac szereplői belátták, hogy az évente érkező új modellek csak a nyakukon maradnak, ezért ritkítottak a megjelenések ütemén (még az Apple is). Nem kizárt, hogy a telefonoknál is meglépik ezt.

    Azért lássuk be: Nyugaton sem mindegy, hogy elköltesz évente 400-500 dollárt új telefonra, vagy két évente 800 dolcsit. Ha meg előfizuval vásárolnak, akkor ott is aláírják a 24 havi szerződéseket.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Kékes525 #58 üzenetére

    Semmi összeesküvés elmélet, ez bevált piaci gyakorlat. Erről beszéltem. Egyetlen gyártót sem kényszerít senki, hogy kerek 12 havonta váltson generációt, de igazodik ehhez mindenki. Na jó, talán a Sony nem, ők simán váltanak flagshipeket 5-6 havonta is ha úgy van kedvük.

    Az ilyen iparági ciklusokhoz szoktak igazodni a legnagyobb expók is. Mobilok esetén az MWC (évente), fényképezőgépek esetén a Photokina (2 évente), broadcast rendszerek esetén a NAB (évente), nyomdaiparban meg a Drupa (3 vagy 4 évente). Lehetne még sorolni.

Új hozzászólás Aktív témák