Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • llaszlo

    veterán

    válasz cimp #859 üzenetére

    De sajnos általában őt. Legalábbis a forgalmazókra nem jellemző, hogy bevizsgáltatnák. Ők fogják elküldik a márkaszervíznek és azok mondanak egy szakvélyeményt. Ha a vásárló nem ért egyet vele, akkor viheti függelten szervezethez. De annak a költésgeit ő állja. Ha ezt mégis elfogadja a kereskedő, akkor ki kell fizetnie a szakvélemény költségét és javítani vagy cserélni köteles a terméket. Ha nem, akkor békéltető testület, ha ott sem egyeznek meg, akkor pedig bíróság. Aztán ha a bíróság úgy dönt, hogy a vevőnek van igaza, akkor a kereskedőt kötelezi a költségek megfizetésére. De, hogy azt mikor fizeti ki, vagy egyáltalán kifizeti-e az megint kérdéses.
    [link]

    "A bizonyítási kötelezettségnek a felek általában úgy szoktak eleget tenni, hogy bevizsgáltatják a terméket. Jelenleg több független, akkreditált minőségvizsgáló szervezet van, amelyek szakvéleményt állítanak ki. A szakvélemény azonban nem kötelező, tehát előfordulhat, hogy a fogyasztó saját költségén – mivel a szakvélemény költsége a vizsgálatot kérőt terheli – bevizsgáltatja a terméket, és a szakvélemény szerint jogos az igénye, a kereskedő mégsem ismeri el azt. A békéltető testületi, illetve bíróság előtti eljárásban viszont felhasználható a dokumentum.
    Ha a szakvélemény szerint megalapozott a fogyasztó igénye, akkor kérheti a forgalmazótól a szakvélemény költségének megtérítését is."

    Nyilván a forgalmazó nem fog ilyen szakvéleményt kérni, hogyha vita van. Ő a szervíztől kap egy szakvéleményt. DE eddig nem nagyon szokott eljutni az ügy. Meg kisebb értéknél nincs is értelme bevizsgáltatni.

Új hozzászólás Aktív témák