- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Most 2027-re tippelik az Apple iFoldot
- Kétféle Realme GT 6 érkezik egy néven
- Milyen okostelefont vegyek?
- iOS alkalmazások
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- iPhone topik
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Apple iPhone 13 Pro Max - őnagysága
Hirdetés
-
A mobilos témát keresni kell a Computexen, de akad
ma Nulladik és első napi összefoglaló, meg némi személyes vélemény a 2020-as csúcsmobilok kapcsán.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
it Az Arm arra készül, hogy a windowsos piac átalakulása közben 5 éven belül megszerzi a PC-s piac 50 százalékát.
Aktív témák
-
boygo
aktív tag
Hírtelen felindulásból gondoltam egy merészet. Mi lenne ha robogóval
járnék melózni.
Mivel még nincs ezért vennék egy nem lestrapált jószágot.
Mindenek elött szeretnék tanácsot kérni, hogy mire kell odafigyelni,
mit fontos megnézni ha már használtan vesz az ember ilyen gépezetet.
Aztán akár ajánlatok is jöhetnek dögivel.
Nem számtech téma de azért ne bántsatok !Nem szégyen elismerni ha másnak van jobb ötlete.
-
Den
veterán
Hát azért nagyobb cégeknél nem vernek át. Most hirtelen a red baron jut eszembe de van más is.
Sajnos a lényeges részeket nem tudod megnézni szétszedés nélkül, variátor, meghajtószíj röpsúlyos kuplung, ilyenek. A rugóstagok villák tömítését érdemes, hogy nem ereszti e az olajat, már ha egyáltalán az adott tipuson olajos van, fékeknél ha tárcsa a tárcsának nincs-e pereme, a betét nincs-e nagyon elkopva tárcsa nincs-e bemaródva, A vázat ha tudod nézd meg nem rohad-e, nincs-e heggesztve, kipufugó milyen állapotú, gumik mennyire kopottak, nincsenek-e félrekopva, indexek lámpák nem párásodnak belülről.
Sztem magánembertől ne vegyél.www.simson4t.hu
-
Den
veterán
Na meg persze hogy hogy indul hidegen, melegen, aksi mennyi idős, érdemes megpróbálni beinditani berugókarral, egyrészt hogy műxik-e ha kell (betolni nem lehet), másrészt ha nehezen indul a gép itt előjön. Hangján hogy nem csörömpöl-e a dugattyú, mert akkor csere (rossz esetben hengerestül)
www.simson4t.hu
-
TheVeryGuest
senior tag
Hát Pesten nem túl biztonságos. Hacsak nem a kerékpárutakon vagy a járdán akarsz vele járni. Én a 8-kerekű Tatra-t szoktam ajánlani mindenkinek Pesten. Kicsit sokat fogyaszt meg nehéz vele parkolni, de szerintem biztonságban verhetetlen.
Én biztos nem vennék ilyen csillivilli műanyag borítású önindítós szart. Drága, törik, nem elég robusztus. Az én oldschool-os kedvencem a Jawa Babetta, abból is a 2. generációs a ''ződ'''. Pedálos, elpusztíthatatlan, nagy kerekű.“Perfection is attained not when there is nothing more to add, but when there is nothing more to remove” Antoine de Saint-Exupéry
-
boygo
aktív tag
válasz TheVeryGuest #8 üzenetére
Nekem azért volna jó a robogó mert nem kell topogni a dugóba
nem vagyok időhöz kötve és olcsó a fenntartása.Nem szégyen elismerni ha másnak van jobb ötlete.
-
yerico
senior tag
válasz TheVeryGuest #8 üzenetére
Komolyan a Babetta a legjobb. Igénytelen, keveset eszik, a célnak kiválóan megfelel, csak már kicsit drága. Pár éve még 100 bruttóért kapható volt.
-
Den
veterán
A változtatja a szíjtárcsák mozgatásával az áttátelt. Sajnos ezek mind fémburkolat alatt vannak.
A robogó alapvetően a primitívségig egyszerű eszköz, kevés alkatrészből áll. Ha megkapja a kellő gondoskodást és nem versenygépnek hiszi a tulaja, akkor az idők végezetéig elmegy, vannak alkatrészek amit időnként le_kell_cserélni, de amúgy csak tankolod és olajat töltesz bele. Viszont ha gyilkolják, két szezon alatt tönkre lehet vágni.
Szal a nagyon olcsót fenntartássa fogadd, oda érdemes egy szakembert magaddal vinned, neadj isten szervízbe vinni, megnézetni ha a tulaj belemegy.
A nagyobb cégek viszont konténerrel hozzák japánból, itthon szétkapják,vázat burkolatot újrafényezik, új akkut raknak bele, motort átnézik ha kell a kritikus alkatrészeket cserélik, szal nagyon nem lehe befürödni, ráadásul asszem egy hét csere garancia és fél év garancia van, bár ezt pár éve néztem nem tudom ma hogy van.
Szóval nagyon figyelj oda azt is érdemes nézni, hogy hány kézen mnt át miyen a tulaj, fiatal srác eleve gyanús (tisztelet a kivételnek)www.simson4t.hu
-
Den
veterán
ez igaz csak arra számíts hogy robogón az autósok számára megszűnsz létezni. Elsőbbséget csak adni fogsz kapni nem, az hogy a kresz szerint a teljes sáv a tiéd az autósokat szintén nem zavarja, simán belekezdenek egy előzésbe ha ''csak'' egy robogó jön szembe, ugyanígy a veled egyirányba haladó is simán beáll a sávodba mondván te kis helyen is elférsz, szal nagyon résen kell lenni.
www.simson4t.hu
-
TitiRii
senior tag
nos én a helyedben bérelnék egy utánfutot szereznék egy kocsit kimenék olaszba és vennék egy vadi uj apriliát
ugyanis odakint ugyan anyiba kerül mint ithon egy használt és apriliának már bőven van ithon szerviz és garancia hálozata is
feltéve ha nem változtak a vám szabályok és 50ccm es jármüvet 1 magán szemnély 1 évben vámentesen behozhat.
érdemes utána járni...
de ha nem akkor szigoruan magánembertől vennék robit mégpedig hozzá értőtől(nem olyantol aki 1 szezonban gyilkolta azt anyi)
forumokon érdemes ismerkedni robogo gurukal
csak ugymond sláger robogot vegyél no name et soha(pl keeway hiába olcso és néz ki jol.. egy hulladék a müanyag,a motorja... senkinek nem ajánlom)
pár tipp:
aprilia sr50
yamaha aerox
suzuki katana
stb ezek mind nagytestű 13 colos tárcsás vizhütésű gépek
csak ilyet érdemes venni léghütés dobfékes 10 colos kerékel magyar utakon életveszély...(nem beszélve a sok müszaki problémárol a gyenge menet teljesítményről és magas fogyasztásról)Akinek kell valami, vagy akar valamit munka időben keressen az itt megadott telefonszámon! Köszönöm.
-
TitiRii
senior tag
sajnos ez igy van
tapasztatam is (még nagy motorral is!!!)
és ugyanakor csináltam is
ugyanis 1 -2 robogs viszont nem foglalkozik azon hogy forgalmas főuton a 10 éves 30 al vánszorgó büdös füstös motorjával fogja a forgalmat..
mind a 2 fejbol léteznek állatok, és sajnos csak roluk hallaniAkinek kell valami, vagy akar valamit munka időben keressen az itt megadott telefonszámon! Köszönöm.
-
boygo
aktív tag
Pontosan én sem szeretnék mást csak tankolni és menni vele.
Persze finoman.
Rendesen be paráztam valszeg cégtől veszek.
Valakitől hallottam ő úgy közlekedik a gépével, hogy be áll a sáv közepére
és így nem szorítják le.
Esetleg a tipusok között lehetnek nagy különbségek ?Nem szégyen elismerni ha másnak van jobb ötlete.
-
Den
veterán
Nincs ellentmondás a dologban Én azért beszéltelek le a magánemberről mert abszolút laikusként vágsz bele. Toxic meg azért venne magánszemélytől mert autószerelő, meg régi motoros, tudja mit kell nézni nem verik át. Ha tudsz egy olyan embert szerezni, mint ő (pl őt ) akkor neked is érdemes magánszemélyt is nézni, mert az valamivel olcsóbb.
Az olaszok nagyon jók robogóban.www.simson4t.hu
-
TheVeryGuest
senior tag
Az enyém '77-es évjáratú volt, velem egyidős, még a régi (piros). Még a gyári gumi volt rajta.
Egyszer fel is nyajtam az aszfaltot kb 40-es tempóval. 2 hétig csak a hátamon tudtam feküdni. Régi szép idők!“Perfection is attained not when there is nothing more to add, but when there is nothing more to remove” Antoine de Saint-Exupéry
-
boygo
aktív tag
válasz TheVeryGuest #24 üzenetére
A babettában még az is jó ha kifogy a tank lehet tekerni mint a bringát.
Nem szégyen elismerni ha másnak van jobb ötlete.
-
Den
veterán
válasz TheVeryGuest #24 üzenetére
Babettával én csak majdnem taknyoltam, kanyarban leért a központi állvány
www.simson4t.hu
-
boygo
aktív tag
Közben keresgélek mindenfélét ami robogóval kapcsolatos.
Cégeket, üzleteket, bóltokat ahol ilyet árulnak. Valaki tud vagy találkozott
már valami jó forgalmazóval hát ne kíméljen.Nem szégyen elismerni ha másnak van jobb ötlete.
-
TheVeryGuest
senior tag
Hát ez nem a SzuperBike, ahol kanyarban térdig bedöntöd.
Én a tükörradiál miatt estem. Az öcsém meg elvitt egyszer egy drótháló kerítést vele. Szerintem elpusztíthatatlan kis gépezet.“Perfection is attained not when there is nothing more to add, but when there is nothing more to remove” Antoine de Saint-Exupéry
-
boygo
aktív tag
Mivel, hogy ma meg holnap szabin vagyok körbe nézek
1-2 üzletet. Milyen a kínálat és mennyire elfogadhatók az árak.
Még eggyeztetem a címeket aztán indulás. Valakinek van valami
jó bolt cím a tarsolyába még ide írhatja.Nem szégyen elismerni ha másnak van jobb ötlete.
-
Mag
senior tag
OFF
Bocsi tudom nem ide tartozik de mennyi a 3DMark 2001 SE erednyényed a konfigoddal?
Ez egy régi alaplap ,ugye jol tudom?
ON
Én is igy gondolkoztam mint te,és vettem is robogot, de nagyon lefagytam rola, mert civi kabáttal utaztam, szoval legalább 20-30 ezret ruhára is költeni kéne.
Meg olyat vegyél ami lepukkantnak néz ki,és a motorja jo,mert azt legalább nem lopják el.[20:21:00] <.[VIP]Viky> miért van az, hogy oda van egy film mögé írva hogy avi és közbe angol?????????????????????
-
boygo
aktív tag
Igen ez az alaplap már 2 éves.
A kedvedért felteszem azt a teszt progit és lefuttatom.
A motorozáshoz egy jó síruhát gondoltam, már van elég olcsón.
Talán ha túl szép állapotut sikerül kifognom majd jól összekarcolom
és akkor talán nem lopják el.Nem szégyen elismerni ha másnak van jobb ötlete.
-
DrSoul
őstag
Az olaszok (ahogy Den is mondja) nagyon jók robogókban! Szerintem a márkákon belül a modellek már csak izlés kérdése, ill. igénytől függ is.
A világon (nem vicc) összesen 2 országnak van valódi robogó kultúrája: a Japánoknak (túl messzi vannak...) és az olaszoknak. Akkor már én is azt javaslom, mint Toxic, érdemes Olaszországban nézelődni... De már Magyarországon is vannak hivatalos importőrök, és a robogó újoni ára nem nagyon külömbözik... Tudom, hogy te olcsóra gondoltál, de talán részletre...
Olasz márkák:
Piaggio (az első: hogyhogy a topicban még nem olvastam??? )
Malaguti
Aprilia
Gilera
Más nem jut eszembe... Az MBK is eléggé elterjedt Olaszországban, de nem tudom milyen gyártmány...
Aki fél attól, hogy ezek könnyen tönkremennek, mert műanyagból vannak: ne ilyen szocialista dolgokat vegyenek (elnézést...de még a nevét se hallottam nem akartam sértő lenni), hanem Piaggio->Vespa-t!
Az acélből készül, az az olasz legelső robogó család, a II Világháború után készült, és azóta is gyártják! PErsze új modellek De a lényeg, hogy nagyon masszív, mondom, acél az egész, a mai darabok is, és szerintem szépek is. Érdemes benézni a Piaggio honlapjára.Mindig az X jelöli a pontot...
-
DrSoul
őstag
Igaz, Magyarországon még nem közlekedtem robogóval, de mi a gond városban? Ok, sok a Taxis (ezzel mindent elmondtam Elnézést a kivételtől), de az említett mai robogók azért nem kispályások... Jóval gyorsabban gyorsulnak, mint az autók, és ha 1 ember ül rajta, és nincs emelkedő (Bp-en nem annyira jellemző), akkor 80Km/h-t gyárilag megtesz... Kis tuningal 90-100 simán.
De jó lenne, ha itt is elterjednének a robogók, mint Olaszországban!!! IGaz, itt azt mondják, hogy hideg van... De Milánó is eléggé északon van, vagy Torino, és azért ott is mennek...
Ott az emberek főleg azzal mennek munkába, és mostmár nagyon elterjedtek ezek a nagyobb köbcentisek (125, ill. 250). Kint a sima autós jogsival vezethetsz 125 köbcentis motort... És ezek a robogók még jobban mennek. ÉRdemes egy nagy városban megnézni (pl. Róma): ha piros a lámpa, állnak az autók, és előttük kb 5-6 robogó: úgy is gyorsabban startolnak, tehát senki se szól!Mindig az X jelöli a pontot...
-
tomcs
őstag
a robogos kulturanak persze van 1 picike hatranya, mi utkozben 1 napot toltottunk genovaban es vegig paraztuk az egeszet hogy nehogy a kocsinak vmi baja legyen. siznte nem le7ett olyan kocsit latni amin ne lett volna vmi robogookozta serules (attol a kis szar golyotol ami a fekkar vegen van) ilyen horpadasok meg betort lampaburak voltak meg a legzsirujabbnak latszo autokon is.
-
Den
veterán
Hát a vespa tényleg préselt acéllemez, de ez inkább hátrány mint előny. Nehezebb, drágább, sérülékenyebb. A műanyag burkolat elég sokat kibar, ey kis eséstől, karcolódik, de visszaugrik eredeti formára, a karc sem vészes mert anyagában színetett, és ha egy nagy ütéstől el is repedne a burkolat, viszonylag olcsón javítható. Ha vespával borulsz, szinte biztos behorpad valahol, a festék lekarcolódik, elkezd rohadni, ha javíttatod sokkal drágább (lakatos munka, fényezés) Ráadásul vespánál a nevet is meg kell fizetni, szal szerintem csak rajongóknak való.
jó robogókat gyárt még az italjet, és a cagiva. Az mbk asszem egy nagy taivani gyár, modern,jó gépeket gyárt, pl a yamaha robogóit is ő gyártja.www.simson4t.hu
-
DrSoul
őstag
Nem értek teljesen egyet veled!
Csak részben igaz. Nem tudom, miért lenne olcsóbb egy ilyen műanyag beszerzése... Itt Magyarországon valaki gyárt ilyeneket? MErt ha az eredeti gyári műanyagot megrendeled, méregdrága... Csak konkrét esetekből indulok ki. Kint, Olaszországban, egy haverom kölcsönkérte egy srác robogóját: nem volt hozzászokva, túlhúzta a seb.kart, megugrott a robogó, és elesett vele (valahogy oldalra dölt): elég rendesen széttört... Pedig nem is közlekedés közben történt...
Más: láttam már olyat, hogy szél dönt fel robogót: a műanyagból semmi se maradt, szilánkokba tört (pedig a mai robogókról beszélek, nem valami ócskáról).
Láttam Vespát, miután szél döntötte fel (a tengerparton éltem, gyakran volt szeles idő): semmi baja nem volt. Igaz, nehezebb, adott esetben kényes is lehet (apró karcolásoknál), de azért nem nevezném hátránynak. Bocs, de én olyan robogót, amin a műanyag így viselkedne, mint ahogy te írod, még nem láttam... Mondom: én csak szilánk féle törést láttam. Nagyvárosban (pl. Rómában) sok ilyen ''fele hiányzik'' robogót látni (ezek a műanyagból készültek), és nem hinném, hogy ezeket mind basball ütőkkel verték volna szét De mondom: nem egy robogó törött ripityára szemem láttára, és elég kis apró ok miatt...
Egyébként a legtöbb Vespa formája (ma már van más dizájnú is, de tudod, van egy ilyen ''klasszikus'' is) olyan, ha oldalra döl, elég nehéz, hogy behorpadjon, mert kilóg az a ''lemez'', mely a lábakat védi, és az merőlegesen ér földet. Biztos sérül, de nem vészesen.
Amúgy az új árakat nézve nem tudom, szerintem nem a Vespa a legdrágább... Nem a legolcsóbb, ez tény, olyan közepes. Itt nem tudom, én az olasz árakra gondolok, bár most kicsit lemaradtam, és nem jön be a Piaggio oldala... Olaszországban szerintem a Vespa már nem olyan menő, a fiatalok nem azt veszik, tehát eleve nem adják olyan drágán.Mindig az X jelöli a pontot...
-
Veron
őstag
Hi all!
Asszem én is veszek egy robogót, és nézegettem nagyobb boltok weblapját, és a legszinpatikusabb egy 98-as aprilia guliver volt (vizhutes, tarcsafek) 200e-ert.
A velemenyetekre lennek kivancsi, hogy erdemes e megvenni?"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
Papa-Georgo
senior tag
sztem nem olyan rossz vétel, bár sok függ az állapotától.
én egy RS Rallyt vettem 160ba, 70es amúgy, mondjuk ebből már szinte mindegyik tuneszolt''Aki hisz abban, hogy a biztonsági termékek képesek önmagukban valódi biztonságot nyújtani, az megelégszik a biztonság illúziójával.''
-
Batman
őstag
kicsit offolok de hasonlo az en témám is!
Én most egy chopperre gyűjtök a gépfejlseztést hanyagolom egy ideig meg megyek melozni, meg hasonlok!
Kb masfél 2 év alatt össze jön ra a lóvé! Bővebben: link
nem pont ezt akarom venni mert nekem draga kicsit de valami hasonlot!
[Szerkesztve]A Rák ellen az Emberért a Holnapért! - "..ez csak azt bizonyítja, hogy a Firefoxtól maximum a pöcsöd érzed nagyobbnak, de ugyanolyan hüje maradsz a számítógéphez..." by moonman
-
Josh
tag
Ma mennem kellett egy robogóval 40 km-t egyhuzamban. Kiszámoltam, hogy ekkora táv alatt fogyasztott a moci egy litert. Kb a 40 kilométer 250 forintba került. Egy felnőtt ember távolsági buszon, csak körülbelül 600-700 forintból tudja megúszni. Nem mentem gyorsan 35-45 km/h itt a legoptimálisabb a fogyasztás.
A lényeg csak annyi, hogy érdemes egy-két kisebb kiruccanásra nem busszal, hanem robogóval menni, és nem lasabb mint a távolsági busz. Kb 10 percel később tettem meg a távot, mint egy busz.
Azért a 8 colos kerék meg is tette a hatását. Minden kisebb kátyúnál azt hittem a motor szétesik alattam, a kamionosok nem voltak rá tekintettel a menetszelük miatt, az elsőbbségadásról meg nem is beszélve. Ezt megbosszulva, minden piros lámpánál bepofátlankodtam az első helyre, ők meg le vannak sz@rva. No meg persze egy kis adrenalin emelés, cikázni az autók között, előzgetni mindenhol, járdán, felezővonalon akárhol.Az én generációm már nem drogozik. Direktbe stimulálják az agyhullámokat.
-
Gismo
addikt
Hol tudnék mostanban a legolcsóbban pöcsköszörűt venni?
És mennyiért?
Köszi! -
Josh
tag
Egy ilyen használható motor úgy kb. 50-70 ezerbe kerül. Vidéki vagyok, nem vagyok tájékozott Pesten. A haszon magazinban korábban csináltak egy cikket a Scooter-Ker kft-nél,és ott azt írták, hogy minden robogóban kicserélik az olajat, a gyertyát és a légszűrőt. Az enyém is egy konténermotor volt. Elvittem egy lakatoshoz, aki nagyon keni-vágja a robogókat, szétszedte csupaszra, és átnézte centiről centire, és a végén 70 ezer lett az egész motos. Yamaha Mint 4400 kilométer, max seb. 62 70 kiló terhelésnél. Városba rohangálni tökéletes.
Az én generációm már nem drogozik. Direktbe stimulálják az agyhullámokat.
Aktív témák
- Milyen egeret válasszak?
- SörcsaPH!
- EAFC 24
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Hálózati / IP kamera
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Hardcore café
- leslieke
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- További aktív témák...
- Új Lenovo IdeaPad Gaming 3 Gamer Laptop -25% 15,6" i5-11300H 16/512 NVIDIA 3050Ti FHD
- Naim Mu-So 2 Wood Edition - Makulátlan, akár beszámítással
- Apple Homepod (2. gen) - Csomagolás bontott, makulátlan, Apple garancia, akár beszámítással
- Samsung Galaxy Buds 2 Pro -Csomagolásbontott, makulátlan, jótállásal, akár beszámítással
- Sony Alpha 7R II Body ILCE-7RM2 Sony FE 50mm f/1.8 (SEL50F18F) Tamron AF 28-75mm f/2.8 Di III RX
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen