- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
- Milyen okostelefont vegyek?
- Apple iPhone 14 Pro Max - sziget fesztivál
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Frissítve! Summer Game Fest 2024 - Az összes bejelentés egy helyen!
gp A show késő este kezdődik, de utána az összes trailert összegyűjtjük egy helyre.
-
Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
it Két kriptocéget perel New York államügyésze, mert több mint 1 milliárd dollárral károsították meg az áldozatokat.
-
Mobilarena
Router gondok
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tompika777
senior tag
Sziasztok!
A problémám először a Telekom mobil szolgáltatások topikban vázolta, sajna ott nem lett rá megoldás, így itt is megprobálom, mivel nagyjából leszűkítettem a router re.
A lényeg, hogy átmeneti megoldásként, mivel más nem érhető el a településen mobilnetet használunk. Vásároltam egy új SIM kártyát, egy Huawei E3372 Lte stickeg, és a Telekomtól egy D-LINK dwr-118 1200ac routert. A problémám az, hogy ha sebességet mérek, akkor a letöltési sebesség sem aplikacion sem weboldalon mérve sem megy 2-3Mbit/s fölé, míg a feltöltés simán 30-40-50 Mbit/s.Az értékek valószínűleg falsok, legalább is a letöltési az biztos, hiszen YouTube-on 1080p/60 as videót is akadásmentesen játszik le a telefonom a routerre kapcsolódva. Viszont valami nem kerek, mert viszont van, hogy weboldalak érezhetően lassabban töltődnek be,és van, hogy böngészőben videó lejátszáskor még 360p-s videók is akadoznak.A stick hibáját sikerült kizárnom, mivel hétvégén egy laptopba önállóan bedugva 40Mbit/s körül stabilan volt a letöltési sebesség. Innentől kezdve más csak nem bohóckodhat, mint a D-LINK router.A kínált két frekvencián külön-külön is próbáltam mérni, semmi változás nincs, jelenleg a 2,4 GHz-es sáv tiltva van rajta és csak az 5GHz van használatban. Egyéb beállítás nem lett módosítva, csak a WiFi neve és a jelszó. Már átnéztem a beállítási lehetőségeket, de semmi érdemlegeset nem látok, azért is fordultam ide, hátha van valakinek ezzel kapcsolatban konkrét tapasztalata. -
Tompika777
senior tag
válasz Gubek-Einste #37390 üzenetére
De ha a sebesség valóban olyan lassú lenne,mint amit a kép mutat, akkor hogyan tudnék YouTube-on 1080p/60-as videót akadásmentesen lejátszani? Mert szerintem ahhoz ez a mutatott letöltési sebesség nagyon kevés,vagy rosszul gondolom?
A másik, hogy a feltöltési sebesség a hálózat terheltségétől függően ugyan, de megvan.
Azzal kezdtem,hogy bejelentettem hibára, és ezt vázoltam egy Telekomos műszaki embernek is, és amellett, hogy azt mondta, hogy szolgáltatói oldalról minden rendben és részükről nincs korlátozás, azt mondta, hogy ha ez a sebesség valós lenne, akkor még 720p-s videót sem tudnék normálisan lejátszani, csak diavetitésként.
Esetleg kompatibilitási anomália nem lehet amiatt, hogy a stick Huawei a router meg D-LINK?[ Szerkesztve ]
-
Tompika777
senior tag
válasz ceneadam_89 #37818 üzenetére
Regisztrálj mobilnetről fiókot... Egy próbát megér... A többiek jól mondják, a szolgáltatói IP-d blokkolják, és a VPN-és regisztrációt tuti kiszűrik... Vagy válts szolgáltatót, vagy köttes be másik szolgáltatótól is netet, esetleg regisztrálj fiókot egy ismerősödnél... Bár bármelyik esetben a személyes adatok megadásánál még elhasalhatsz..
-
Tompika777
senior tag
válasz bostone #38487 üzenetére
Erre a kérdésre a pontos válasz engem is érdekelne,mert nálam is hasonló eset van, bár most éppen működik. Nálam a router egy 4G-s TP link dvr118, és egy idősebb HP laptop szintén Win10-el. Egyszer csak fogta magát, és nem volt hajlandó wifi-n kapcsolódni annak ellenére, hogy konkrétan a router mellett volt(jelszint magas), látta is a vezeték nélküli hálót,a megfelelő ssid és jelszó is újra kézzel is be lett írva, de azt írta ki, hogy nem lehet létrehozni kapcsolatot. Vezetékesen nem volt semmi gond.
Nálam valószínűleg átmeneti megoldást az jelentett, hogy többször letiltottam a wifi adaptert a laptopban, aztán engedélyeztem, volt, hogy újra is indítottam a gépet, volt, hogy a routert is áramtalanítottam, aztán egyszer csak kapcsolódott.... -
Tompika777
senior tag
válasz Gubek-Einste #38490 üzenetére
Gyártó saját drivere van fent, az is volt.
SSID ékezet nélküli angol abc és számok.
WiFi csatorna volt automatán és manuálisan is állítva, WiFi Analyzer-el megnéztem azután állítottam, jelenleg a 13-as csatornán van.
A laptopban N-és WiFi van csak.
Mint írtam, nekem jelenleg működik, de amikor a csatlakozásról szóló elutasitó üzeneteket kaptam akkor is ezek az értékek voltak.
Konkrétan én azt hittem, hogy a Win10 valami "saját " problémája, ami esetleg ismert. -
Tompika777
senior tag
válasz alec.cs #38497 üzenetére
Szerintem a mobilnet máshogy működik mint a vezetékes, és az apn beállításokat nem fogja a mobil router átadni a TP linknek, így a kapcsolatot mindenképp a Huawei hozza létre, ezt nem fogod tudni bridge módba rakni, még ha a menüben esetleg a kapcsolód aktív is(szerintem az csak ha vezetékes routerként használod akkor működik).
Innentől marad az, hogy Access Point-nak használod a TP-t, hogy ne legyen dupla-tripla nat.
A mobilnet bárhogy is reklámozzák, nem tudja kiváltani maradéktalanul a vezetékest. Úgy kell rá tekinteni, mint szükségmegoldásra. Tehát ne várd azt, hogy ugyanolyan funkciókat fogsz tudni használni mint vezetékesen, ugyanolyan testreszabhatósággal.Nekem is csak mobilnetem van,tehát tapasztalatból mondom. A legtöbb szolgáltató eleve natol, kivéve egy-két adatkártyát, de a hangalapú előfizetésekhez járó mobilnetet szinte biztos natolja, nem oszt publikus IP-t. A sebesség sem biztos, hogy tartósan jobb lesz az általad leváltásra ítélt vezetékes netnél(pl. ha csak B20-at érsz el, és sokan vannak rajta).[ Szerkesztve ]
-
Tompika777
senior tag
válasz Pandimakaay #38614 üzenetére
Nem csak arról van szó, hogy Gigabites vagy nem, hanem hogy a túl sok szál túlterheli a router processzorát... Írtad, hogy lentebb vetted a kliensben a max. szálak számát... Ezek szerint lehet nem eléggé
-
Tompika777
senior tag
válasz Intruder2k5 #39350 üzenetére
Telekom optikánál az optikai csatlakozás csak a szolgáltatói eszközbe mehet, azt saját készülékkel nem tudod leváltani. Természetesen használhatsz saját routert mögé kötve minden további nélkül.
A legjobb pppoe passtrough-t beállítanod a saját routernek, a tv lan kábeleit a szolgáltatói eszközbe hagyva. Amúgy ez ügyben a Telekom otthoni szolgáltatások topikban részletesen tudnak segíteni,sőt a topik összefoglalóban leírás is van.
[link][ Szerkesztve ]
-
Tompika777
senior tag
válasz Intruder2k5 #39352 üzenetére
Nekem úgy tűnt a kérdéseiből, hogy nem csak a WiFi-vel van gondja(új routert optikai csatlakozóval venne, és a tv gondolom eleve utp-vél csatlakozik a szolgáltatói eszközhöz).
-
-
Tompika777
senior tag
válasz andrew-msi #40215 üzenetére
Ha a Telekomos tv az iptv (gondolom az) akkor azt meghagynám a Telekomos eszközön. Az IP tv-hez igmp képes eszköz kell, azt nem tudom, hogy ez az s12 az e,meg mindenképp az a jobb, ha a tv kábeles kapcsolaton van.
-
Tompika777
senior tag
válasz oxide83 #40435 üzenetére
Mivel a Telekomnál minden sim hangalapú(nincs dedikált adatkártya) így naponta legalább egyszer(de akár többször is) újra osztja az IP-ket a rendszer, ilyenkor a net megszakad. Általában ez nem okoz gondot, az eszközök újra csatlakoznak,de anno nálam is előfordult egy D-link routerrel, hogy nem csatlakozott újra. Szerintem próbálj meg egy teljes gyári visszaállítást, hátha megoldja a dolgot(ha esetleg nem is véglegesen), nekem segített.
-
Tompika777
senior tag
-
Tompika777
senior tag
Igen...Mivel nincs a Telekomnál dedikált adatkártya és publikus IP cím,így minden előfizető NAT-olt,és a NAT mögötti kiosztott IP címeket általában naponta egyszer,de van hogy többször is frissítik,ilyenkor arra az időre megszakad a net. Többek között emiatt sem lehet a vezetékes netet maradéktalanul Telekom mobilnettel kiváltani.
-
Tompika777
senior tag
Telefonnál is ugyanez van,nincs különbség,csak lehet pont nem használod a netet amikor a telefon is "megakad" arra a pár másodpercre.Az,hogy a router le és felcsatlakozik az internetre a megújított IP cím miatt nincs kapcsolatban azzal,hogy a routerre 2,4 vagy 5GHz-en csatlakozol. Az új IP osztás sem olyan,hogy előre lehetne tudni mikor fog megtörténni.Ez ilyen.
-
Tompika777
senior tag
válasz djstephen89 #40832 üzenetére
Bocs,hogy beleszólok... Az,hogy nem fix ip címen vagy hanem dinamikus ip-n,szerintem nem lehet gond.
Amúgy logikusan gondolkodva a témát már mivel körbejártad,és saját magad le is írtad,hogy mivel lehet baj.
Vagy a kapcsolattal (Digi) nem frankó valami,vagy a szolgáltatói eszközzel.A saját routered biztos jó,ha egyéb márkát próbálva is megmarad a hiba jelenség(arra azért elég kicsi az esély,hogy mindnek ugyanaz a baja).
Én első körben biztos a Digi ügyfélszolgálatát b@szogatnám. -
Tompika777
senior tag
válasz checkmafunky #40873 üzenetére
OneMesh csak wifi-n működik a TP-Link-nél,kábellel csak AP-t tudsz a hálózathoz hozzáadni.
-
Tompika777
senior tag
válasz checkmafunky #40876 üzenetére
Ezt neked kell elődöntened.
Ha AP-ként csatlakoztatod,akkor nem lesz mesh hálózat,viszont az AP-n a teljes sávszél meglesz,OneMesh esetén a WiFi backhaul miatt ennek kb fele elveszik.
Ha AP-t teszel a hálózatba,akkor viszont nem feltétlenül kell drága ax-es extendert venned,hanem más ax-es AP módot támogató router is megfelel a célnak kábeles kapcsolattal,ami sanszos,hogy olcsóbb megoldás.
Vagy másik megoldás,ha esetleg interneten vetted a router-t,és belül vagy még a 14napos elállási időn,akkor küldd vissza,és vegyél Asus-t,és akkor kábellel simán tudsz AiMesh hálózatot csinálni.[ Szerkesztve ]
-
Tompika777
senior tag
válasz checkmafunky #40878 üzenetére
Erre a kérdésedre a másik topikban szívesen válaszolnak
[link] -
Tompika777
senior tag
A router és a PC közötti kábelt cserélném... Gondolom amikor közvetlenül a szolgáltatói modemre csatlakoztál a PC-vel és minden jó volt, akkor azt a kábelt használtad, ami előtte a router és a modem között volt. Így kizárásos alapon az a kábel rossz, amelyik a routert és a PC-t köti össze.
-
Tompika777
senior tag
válasz NdrewSunix #41637 üzenetére
A Tenda nem a megbízhatóság mintapéldája...
Ha váltasz, AC-s routert már ne vegyél, hanem csak AX-et.
Menj a milyen routert vegyek topikba, biztos kapsz tanácsot, de van összefoglaló az általánosan ajánlott típusokról
Új hozzászólás Aktív témák
● Olvasd el az összefoglalót!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen