Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • cskamacska

    addikt

    válasz Mate #63007 üzenetére

    És ha már béna indie játékok:

    Volt szerencsém kipróbálni a Meridian: New World nevű magyar csodát.

    Grafika szép, egyáltalán nem látszik hogy indie fejlesztés, egész jó az összkép. Mozgásoknál látszik, hogy nem profi animátor munkája, de szódával elmegy, modellek kevésbé részletesek, de nem zavaróan, az effektek és a megvilágítás ellenben egészen modernye és jól néz ki. Zene kellemes(újhullámos AAA indie színvonal), szinkron hangok egész tűrhetőek(magasan indie szint felettiek), általában a egység és egyéb hangok közepesek.
    A kampány története nem rettentően egyedi, de nem sablonos, pályák között/közben az átvezető animációk ügyesen vannak fabrikálva, minimál pénzből, de nem randán. Pályák között a hajón barangolás ötletes, kis RPG hangulatot kölcsönöz.
    Összességében a prezentációval semmi gond, látszik hogy beleölte a jóember minden idejét, hogy AAA címeket megközelítse. :R Nagyjából sikerült is, csak közben maga az élvezetes játék kimaradt a szórásból. :Y

    Játékmenet szerint valami 2000 környéki gyengébb StarCraft klónhoz hasonlítanám, az UI egy az egyben azokra hasonlít, elég gyengén felépített és nehézkes, kevés lehetőséget biztosít. Játékmenet Starcraft féle nyersanyaggyűjtésből, építkezésből, terjeszkedésből, fejlesztésből, és tankrush-ból áll, kis kő papír olló logikával vegyítve, de mindig a nagyobb csapat győz. Az egységek szépen egymás mellé állanak, majd addig lövöldözik egymás ameddig fel nem fordulnak, nincs nagyon taktikázási lehetőség, a lőtávok rövidek, mindig érdemes több egységgel érkezni mint az ellenség. Pályák kicsik, ötlettelenek. Van az egységeken fejlesztési lehetőség, de először ki kell fejleszteni, és külön a fejlesztetteket legyártani, nincs aktív képesség csere, 2004-es Warhammer 40K: Dawn of War csókoltatja a fejlesztőt.

    Ezt akarták feldobni a parancsnoki képességekkel amit az ember szépen gyűjtöget a kampány során illetve multiban több fejlődési ág közül választva, majd a játéktéren belül elhasználhat a saját egységeire, vagy az ellenségre, feltéve hogy elég manája van hozzá. Ez egyértelműen kiegyensúlyozatlan lenne multiban, hál istennek nincs aktív multi sem.
    Skirmish pocsék, annyi beállítási lehetőség sincs mint egyes 15 éves játékokban.

    Aki kiábrándult a mai játékokból, az mehet a Meridian segítségével vissza az időben jó 10-15 évet az akkori középszer tucatkacatba. :P Minden elismerésem a jóembernek, aki mindenféle szerződéses segítséggel, de mégis egyedül hozta össze a játékot, mert kifejezetten profinak tűnik, de egyértelmű hogy nem volt mellette egy játéktervező, aki a játékmenetet is élvezhetőre tudta volna pofozni.

    Valahogy a magyar fejlesztők a stratégiai játékaikkal lemaradtak az ezredfordulón, az akkori kétségbeesett C&C/StarCraft másolási lázban(ugye ezt hívják virágnyelven oldschool RTS-nek), és azóta is ott ragadtak.
    Tavaly megjelent Timelines: Assault on America szintén magyar 2 fős indie terméke, és szintén gagyi tunkrush pozitív játék, csak még randább is. De a régebben komolyabb csapatok által kiadott Joint Task Force, Codename: Panzers - Cold War, Rush for Berlin, War Front: Turning Point, és egyéb megkésett és meghaladott magyar stratégia sem tudott semmi maradandót felmutatni. :(

    mate3553: A mostanság divatos grafika szapulást szerintem hagyjuk, gondolom te sem bojkottáltad annak idején a Total Annihilation, Emperor: Battle For Dune, C&C Generals, vagy a World in Conflict játékokat, mert a korhoz képest szemet gyönyörködtetőek voltak, és ez nem fért bele a pixelgrafika imádó hipster értékrendedbe. :DDD

    [ Szerkesztve ]

    "Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"

Új hozzászólás Aktív témák