- Apple iPhone 14 Pro Max - sziget fesztivál
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Mobil flották
- Bugfix van, magyarázat nincs az iOS-ben újra feltűnő, korábban törölt fotókra
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- Android szakmai topik
- iPhone topik
Hirdetés
-
Call of Duty: Modern Warfare III - Új szezon, újabb ingyenes hétvége jön
gp Napokon belül indul a negyedik évad, amely ismét számos újdonsággal érkezik.
-
Platina plakettes Gigabyte tápok fekete-fehérben
ph A cég évtizedes jótállással szállított, ATX 3.0-s termékcsaládja kétféle színben és teljesítménnyel készül.
-
Bugfix van, magyarázat nincs az iOS-ben újra feltűnő, korábban törölt fotókra
ma Megjelent az iOS 17.5.1, ami javítja a furcsa hibát, de az Apple hallgat a miértről és a hogyanról.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz roberto211 #18049 üzenetére
Alapvetően mindenkinek 0 vagy 5w-t javasolnék, 10 vagy 15w helyett. Ennek a legfőbb oka, hogy mondjuk az 5w40 szintetikus olaj hideg oldali viszkozitása sokkal jobb mint egy 10w40-es olajé. A meleg oldal ugyan olyan, üzemmeleg állapotban megegyezik a két olaj vastagsága, de hidegjárat alatt sokkal jobb egy 0 vagy 5w olaj kenése, kevésbé kopik a motor. Azt ugye érdemes tudni, hogy a motor a kopásának 90%-át hidegindítás és hidegjárat alatt szenvedi el, ergo az a cél, hogy a kritikus időszakban minél gyorsabban biztosítani tudjuk a megfelelő kenést a motornak, amire a könnyen szivattyúzható 5w teljesen megfelelő (és amire egy 10w olaj sajnos nem jó).
A probléma azzal szokott lenni, hogy mivel sok autó az első pillanattól fogva 10-15w-t kap, azért hidegjárat alatt szépen kopik a motor és amire beletesznek 150k km-t addigra már azt is csipegetni fogja. Ilyenkor jönnek azzal, hogy egy 10 éves autóba nem lehet 0 vagy 5w-t rakni, merthogy' az már régi és eszi az olajat. Hát azért eszi mert szar olaj volt beletöltve vagy nem időben lett lecserélve... Aztán ha már a 10w-ből is 1L fogy 1000 km alatt akkor meg 15w megy bele, mert az "vastagabb és akkor tuti jobb" Lol
Én azt mondanám 5w40-et rakj bele, de ha eddig 10w volt benne lehet csipegetni fogja, a kérdés az, hogy melyik a jobb ha tovább romlik a motor állapota vagy ha eszi az olajat...
Persze a 10w olajnak is megvan a maga helye, ott van a motul 300v 10w versenyolaj, tökéletes pályázásra, ahol melegen üzemel a legtöbbet a motor és kevés a hidegindítás.
Eneos, motul, castrol, shell hyper, total mehet bele
A 14 éves hondám 10.000 km alatt kb. 3-5dl-t eszik az 5w40 eneos sustinából ami a specifikációk alapján viszkozitásban inkább közelebb áll egy 0w20-as olajhoz.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen