- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Apple iPhone 14 Pro Max - sziget fesztivál
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iPhone topik
- Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
- Huawei Watch GT 4 - kerek karék
- Xiaomi Mi 9T - a túl jó Redmi
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Realme GT Master Edition - mestermunka
Hirdetés
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
Destiny 2: The Final Shape - Befutott a fejlesztői videó második része
gp A minap kiadott videóban többek között a képességek kerülnek a középpontba.
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
Új hozzászólás Aktív témák
-
fogkefe21
kezdő
Ez melyik évjárat? Ismeretségi körben nem nagyon hallottam senkiről aki 2-3 évente cseréli a hűtőfolyadékot, arról sem tudok, hogy kötelező szervizek alatt ezt cserélnék egyáltalán. Mondjuk amikor én vettem a járgányt lecseréltettem egyből, mert tudom hogy az előző tulaj nem cserélt még rajta és amúgy kicsit koszos is volt már a fala.
De persze érdemes betartani a leírást ebben teljesen igazad van.
[ Szerkesztve ]
-
fogkefe21
kezdő
válasz Tom1939 #64681 üzenetére
Megkérdezhetem, hogy hova vitted végül? Hozzájuk járok én is, de eddig még nem volt aktuális, reménykedtem, hogy tudnak majd ott segíteni, de ezek szerint akkor nem. Gondolom nem kötelező nekik, mivel élettartam garancia van. Bár sok márkaszerviz klímát sem szerel, mintha az sem a kocsi része lenne.
-
fogkefe21
kezdő
válasz mouzrr #64870 üzenetére
Kicsit hasonló tünetek, mondjuk nekem mindig is csak akkor lehetett egyesbe tenni ha már áll az autó, ami nem mindig előnyös. Kettest pedig hidegen nem szereti.
Na szóval a lényeg, hogy sima szervizre vittem a kocsit, majd akkor mondta a szerelő magától, hogy majd kuplungot kell cserélni, mert rosszul veszi a fokozatokat. De nem mondta hogy most azonnal vagy mikor. Nem értettem pontosan, de a bowdennel van ilyenkor valami probléma, azt magyarázta. -
fogkefe21
kezdő
Szerintetek mennyire bonyolult egy fényszóró izzót kicserélni a 2008-as Swiften? Ignisről találtam videót YouTube-on, elvileg ugyanaz a kettő csak kisebb a hely.
-
fogkefe21
kezdő
válasz simonjoe #65459 üzenetére
Azta Splashbe 0w20 olaj kell? Ez nagyon jó ár. 5 ezerrel fizettem tavaly kevesebbet kedvezménnyel. Lassan menni kell megint, félek hogy ilyen infláció mellett ez idén már 40 lesz, ráadásul én olcsóbb 5w40-et rakatok a vasalóba. Mondjuk hivatalosan 5w30 illene bele, de ilyen futásteljesítmény mellett már nem merem a hígabbat (minden nap 110-120 km/h). Plusz itt a fórumon is olvastam, hogy valakinek problémája volt az 5w30-cal.
Amúgy valami kérdezte mennyi olaj megy bele: a 4 litert bele szokták önteni, ahogy kérdeztem ez már bevált szokás kb. -
fogkefe21
kezdő
válasz simonjoe #65467 üzenetére
Igen igazad van, de úgy tudom lefelé sem érdemes váltani. Előző tulaj 10 éven keresztül eneos 5w40-et tett bele évenként cserélve. Most egy kopottabb motorba írjam felül a bevált receptet?
Egyszer beszéltem egy idősebb úrral akinek ugyanilyen kocsija volt. Új kora óta 10w40-et tett bele volt benne 230 ezer km, magának csinálta mindig. Ebből kiindulva gondolom sokat kibír ez a motor, ha neki ezzel a lekvárral sem ment tönkre. -
fogkefe21
kezdő
Lehet ez ilyen japán specialitás. Honda Jazznél még kuplungfolyadék cserét is előír, illetve üzemanyag szűrő cserét, ami nem kis mutatvány, mert ahogy néztem ott a sebességváltó környékén kell bontani.
Mondjuk japánok főleg villanyszervósok cserébe, legalább szervó folyadékot nem kell cserélni.Amúgy Swift Facebook csoportba pár hónapja beírta egy srác, hogy 400e km van a kocsiban és sosem cserélt fékfolyadekot és hutofolyadekot és semmi alkatrésze nem romlott el. Nekem ezeket fura olvasni.
Amúgy biztos, hogy rossz a váltó, bár a gyár nem ismerte el. A csoportban szerelők írják, hogy a 2010 utáni swifteket is érinti. Közben már hallottam Skoda tulajtól is hogy ilyen problémája volt szóval azért nem egyedi
[ Szerkesztve ]
-
fogkefe21
kezdő
Főleg, hogy 15+ évesen már egyik autó sem annyira megbízható. Maximum a Suzukira olcsóbb az alkatrész meg az munkadíj, ha egyszerűbben szerelhető.
Mondjuk érdekes, hogy EU-ban annyira nem terjedt el a Suzuki, szoktam nézni statokat én is Spanyolországban a legtöbbet eladott autó azt hiszem tavalyra a Sandero volt, Olaszországban is több az eladott Dacia, mint a Suzuki. Pedig itthon mennyire nincs presztízse a Dacianak és mindenki mondja, hogy a Suzuki olcsó és megbízható.
Itthon már amúgy én is azt látom, hogy egy Suzuki olyan drága lett, hogy például Fiatból meg Pegueot-ból ugyanannyi pénzért sokszor jóval fiatalabbat kapni. Ez azért furcsa nekem. (És ne mondja senki, hogy a Suzukival soha semmi baj sincs) persze lehet a többivel jóval több, de érdekes mennyire sokra tartják itthon a Suzukit)
-
fogkefe21
kezdő
Évi mennyi kilométert mentek a 4évszakossal?
Gondolkoztam rajta, de a kb 20 ezer km éves futás miatt annyira nem akarom bevállalni. Pedig a téli most lett kuka, a nyárinál még tavaly az bal1 olyan fura időközönként lapos lesz, de lehet szelep csere megoldaná -
fogkefe21
kezdő
válasz ncc1701 #65664 üzenetére
Hmmm... Akkor megfontolandó, főleg, hogy szerintem tél sincs már nagyon. Évi 2-3 alkalommal esik a hó, plusz kb 2 év alatt egyszer mentem havas úton, mert a többi alkalommal a sószóró megelőzött. Mondjuk annyi hátránya lehet, hogy télen Ausztriába gondolom nem engednek be vagy ha be is engednek ezzel nem érdemes nekivágni a sí szezonnak.
-
fogkefe21
kezdő
válasz MPowerPH #66318 üzenetére
Az került most bele az enyémbe is, mert nem volt X-chess. Aztán visszaolvasva itt a fórumot ez inkább turbo dieselbe való, bár a rajta lévő leírás alapján mehet benziesbe is. Plusz az olajdoki is ajánlotta már az X-cleant pont ebbe a suzukiba meg 2 literes benzines rav4-be, szóval most nem tudom mi az igazság.
-
fogkefe21
kezdő
válasz ncc1701 #66366 üzenetére
Mennyi km után kellett? Van a családban egy automata felék is tőle.
Amúgy valószínűleg minden olaj jó, mert kaptak engedélyt a forgalmazásra. De azt, hogy a többi közül mennyire jó az Eneos azt már nem tudom. Nekem már visszás, hogy ennyire reklámmozzák. Amit ennyire nyomatni kell az nekem fura. Valószínűleg rosszak voltak az eladások. Vagy kihasználják, hogy Castrolt már senki sem mer venni, mert mindneki attól fél, hogy hamisítják?
-
fogkefe21
kezdő
válasz tboldi #66391 üzenetére
Sajnos mennyien csinálják ezt... Ezért hányok ettől az egész autószerelő társadalomtól és várom hogy megfizethető elektromos autók legyenek, aztán egyből kevesebb macera lesz vele amivel át lehet verni. Sajnos engem is várt át szerviz, ráadásul márkaszerviz ugyanígy, persze fél év utan derült ki így már nem akartam reklamálni, meg nem is akarok odamenni többet.
-
fogkefe21
kezdő
Rengeteget pályázok és kb állandóan bogaras a kocsi eleje, végig azt hittem én vagyok a béna mert nem jön le lándzsával, de kb a szélvédőről sem nagyon. De akkor ezek szerint nem én vagyok a béna, hanem egyszer fognom kell magam, kisvöydörr, autósampon, szivacs aztán kézzel lesikálni.
[ Szerkesztve ]
-
fogkefe21
kezdő
válasz mefistofeles #66470 üzenetére
Nekem a Simple app vált be. GPS alapon egyből mutatja melyik zónában vagyunk a térképen, amit módosítani is lehet, ha rosszul fogná a jelet, de nekem eddig ezzel nem volt probléma, így bármelyik városban van az ember ki sem kell szállnia a kocsiból. Annyi, hogy +70 forint a szolgáltatás díja, de ennyibe kerül a kényelem.
-
fogkefe21
kezdő
válasz Gyöször #66482 üzenetére
Nem ismertem ezt a funkciót, de tuti nem sebességet néz, mert már volt, hogy vonattal mentem tovább és nem állította le. Amúgy én úgy szoktam csinálni, hogy teljes napra elindítom, zárolja akkor az összeget a teljes napra, majd amikor leállítom, akkor utáni a különbözetet feloldja. Kényelmes így szerintem, eddig nem volt gond.
-
fogkefe21
kezdő
válasz a_tesz #66576 üzenetére
Nekem sem tűnik valósnak. Amúgy arra leszek kíváncsi, hogy tényleg hozni fogják-e Európába, mivel itt sorra szűnnek meg a kisautók a szabályozás miatt. Plusz nem látom mennyire lesz sikeres, mindenki az arab fog nevetni amikor bemutatják. Mennyiről indulna a GL amit értelmetlen megvenni? 7.5? Egy GL+ meg 8? Egy GLX automata kéttónusú fényezéssel meg már majdnem 10 misi lenne? A Suzuki Swift ami a megfizethető mobilitást jelenti, az egyszerűséget, az olcsóságot? Érdekes egy világ jön sajnos. Kíváncsi leszek mi fogja jelenteni az olcsó mobilitást, mert nem az autó az tuti. Visszatérünk majd a lovakhoz?
-
fogkefe21
kezdő
Amúgy azon sem csodálkoznék, ha fogná magát a Suzuki és szépen elhagyná Európát. Ahogy nézem a statisztikákat, annyira nem keresik a Suzukikat, pl. Dacia jobban fogy. Spanyolországban például a Dacia fogy a legjobban. Igazából Kelet-európai piacokon megy egyedül a Suzuki, itt meg nem fognak az emberek 15 milliós hibrid suzukikat, meg 8-9 milliós Swifteket venni. Úgyis nekik Ázsia a fő piac. Eddig erre az elektromos vonalra sem ugrottak rá, pedig pont ők tudnának valami Ignis szerű elektromost kidobni olcsón.
-
fogkefe21
kezdő
válasz ncc1701 #66584 üzenetére
Igazából én arra gondolok, hogy az embereknek nincs ennyi pénze, legalábbis a környezetemben nem az a téma, hogy hú 8 millióért drága a suzuki inkább veszek egy skodát 8 millióért, hanem hogy azta 800 ezerért már nincs értelmes használt autó csak bontó szökevény? Mi lesz velünk?
Chereiose:
Igen azért van idő, biztos megpróbálják, de ha nem lesz sikere, mert már nem lesz meg az az üzenet, hogy olcsó autó, akkor a gazdagok sosem fognak suzukit venni, ebben igaza van ncc1701-nekszabonagyur:
Az tuti, hogy Angliában eléggé jelen vannak, mert ott az újságírók nagyon dicsérik a suzukit azt mindig figyelem, közben meg nem annyira fogy ellenben a Corsával, ami szintén olcsó. Illetve Spanyolországban volt is suzuki gyár, de bezárták/eladták. Valszeg akkor ahogy mondod ez már tudatos, hogy nyugatra ők nem lőnek, mert kevesek oda. -
fogkefe21
kezdő
válasz dethroner #66653 üzenetére
Elég sokat pályázom én is a Swifttel. Kibírható, ha nincs más. Ismerős 6 órás útra egy első generációs Aygoval ment. Végig 140-nel repesztett, előtte lévő X5-t villogtatta le. Nem látszott rajta hogy félne, pedig abban a motor is kisebb, az autó is kisebb, meg az anyag is valószínűleg. Persze egyszeri alkalom volt.
[ Szerkesztve ]
-
fogkefe21
kezdő
válasz mefistofeles #66677 üzenetére
A swift III egyik típushibája a katalizátor, hivatalosan szerelhetetlen ahogy olvastam, csak a csere oldja meg, ami nagyon költséges. Persze már vannak módszerek, hogyan lehet az autót rábírni, hogy a katalizátor hatásfokára ne legyen ilyen érzékeny, 1-1 plusz alkatrész beszerelésével, de csoportban olvastam, hogy sok embernek a 100-as benya jött be, plusz másik baja a kocsinak, hogy kb mindenkinek leesik a fordulat és beremeg az autó. Na erre kb még szerelő nem jött rá mi a megoldás. Pillangó szelep, EGR szelep tisztítva, vákuumcsövek jók, szóval nem tudom mi lehet a baj, de azt vettem észre, hogy a jobb üzemanyag esetében, ritkábban esik le a fordulat és ha le is esik nem remeg a kocsi, csak leesik a fordulat 400 körülire és egyből megy is vissza. Barátomnak annyira durva volt már, hogy állandóan lefulladt a kocsi magától, szervizben sok sok pénz elköltése utána arra jutottak tankoljon 100-ast. Aztán nem csinálta neki utána, bár gyorsan el is adta a Swiftet és mondta soha többet.
Szóval másik autóba én sem tankolnék dragabbat, de mivel itt tapasztalom, hogy jobb az autónak ezért megkapja. -
fogkefe21
kezdő
Suzukit nem érdekli az ügyfél elégedettség, más márkánál tudom (amelyiknek ez fontos), hogy amúgy kötelesek 4 órán belül válaszolni a chatre, plusz bármilyen megkeresésre 4 nagyonmax 6 órán belül, email vagy telefon, ha foglalt volt. Sőt, a szerviz látogatás vagy autó vásárlás, de akár lehet csak egy sima alkatrész vásárlás után is megy az email az importőrtől, hogy mennyire volt elégedett milyennek találta a szolgáltatást, aztán ha nem ér el egy bizonyos szintet a kérdőív megvonják a bónuszokat a kereskedéstől/márkaszerviztől.
-
fogkefe21
kezdő
válasz slett27 #66918 üzenetére
Szerintem ilyesmi próbálkozás volt a Baleno, ami szintén ideális választás lehet 1 gyerekkel mondjuk, csak ugye az indiai és borzalmas az egész autó minősége európai mércével, tehát nem lett egy sikeres történet. Bár Angliában a második szériáját futja és sokkal jobb lett igazából, de hazánkba nem hozták el.
-
fogkefe21
kezdő
válasz Napfénysüti #66950 üzenetére
Igen nekem is tetszik így külsőre, meg méretre is jó lenne már. A Swift sajnos gyerekkel már kicsi. Viszont ismerős mondta akinek volt, hogy borzalmas az úttartása, a futóműve valami katasztrófa. Azt mondta mindig le akart esni az autó az útról, meg sosem ment egyenesen. Mondjuk ezt Vitaránál is hallottam, hogy 200e km után, valahogy elmegy a futómű és már mintha nem egyenes lenne az autó. Gondolom, hogy ez nem olyan egyszerű, hogy csak futómű állítással orvosolható lenne. De pontosat nem tudok állítani egyik autót sem vezettem, nem éreztem ilyet, ez inkább ilyen szájhagyomány.
Amúgy lett folytatása, Angliában van és szerintem az még sokkal szebb lett, Európába viszont nem hozták el a kvóta szabály miatt, hibridesíteni pedig gondolom nem akarták.
[ Szerkesztve ]
-
fogkefe21
kezdő
válasz Napfénysüti #66952 üzenetére
Köszi a pozitív véleményt. Akkor valószínűleg nem kell félni az indiai gyártmánytól kérdés, hogy így használt piacon mennyire éri meg ár érték arányban.
-
fogkefe21
kezdő
válasz szabonagyur #67882 üzenetére
Azért egy sima alap szívó Suzukira n"e legyen már normális", hogy az értékének harmadát rákölti az ember ennyi futás után. Amikor kb az itt a zeitgeist, hogy vegyen az ember idős japán szívóbenzint ami nem rohad, mert az a legolcsóbb. Ebből látszik, hogy ez teljesen túl van értékelve. Persze ezek olyan hibák amik tényleg kopó alkatrészek és nem tud vele mit csinálni az ember(tehát nem az autó romlott el) de ebből is látszik, hogy ennyi idősen már ezek is simán előjönnek.
De ez csak az én véleményem. Szóval az autóvásárlás ilyen szempontból lutri.[ Szerkesztve ]
-
fogkefe21
kezdő
Igazat adok nektek persze, másik autónál is ennyi lenne, inkább arra gondoltam, hogy talán nem jön elő ennyi "hiba" ha az ember újabbat vesz.
Mert ha így haladunk tovább akkor kb nem lesz értelme gazdaságilag üzemeltetni már a régi autókat. Magyarország fele 15+ éves autóval jár értéke 1-1,5 millió forint között. Ha évente csak a szervizre vagy 2 évente műszaki miatt pár száz ami nem sok mai óradíjak és szervizdíjak mellett elmegy, akkor az nem racionális, persze ha nincs más akkor ez van.
Csak arra gondoltam, hogy az a tévhit, hogy vegyél egy öreg megbízható autót, mert az a legjobb vétel már annyira nem állja meg a helyét (szvsz), mert lehet hogy motorhoz nem kell nyúlni, de a kopó alkatrészek is simán kerülnek annyiba, hogy az újabbat lehet olcsóbb fenntartani. És most nem a 8-10 milliós turbódízelre gondolok, hanem ugyanúgy mondjuk egy 2-3x annyiba kerülő szívóbenzinre.[ Szerkesztve ]
-
fogkefe21
kezdő
Sziasztok! Az alany: 2008-as 1.3-as Swift
Járt már más is úgy, hogy elhagyta a hővédő lemezt a kipufogón?
Egyik szerelő szerint nem gond, másik azt mondja, hogy kipufogót kellene cserélni, csak most emiatt nem tudom mennyire akarnék.
Valakinek van ezzel tapasztalata ki hogyan járt el? -
fogkefe21
kezdő
Szerintetek nagy probléma 5w40 után 5w30-at tölteni a kocsiba? Ilyet rendelt most a szerelő, mert ilyen lábbal kelt fel. Amióta nálam van, illetve előző tulaj is mindig 5w40 Motul, Shell, Eneos hármassal használta a járgányt kb 8 éve. Nem ilyenkor szokta fogyasztani az olajat, mert híg neki?
-
fogkefe21
kezdő
Sziasztok!
Persze szerviz lesz belőle, csak hátha másnak is volt már ilyen és tudna segíteni addig is.
Alany: Swift III benzin
Rossz úton kb olyan fémes kerepelést ad az autó jobb előlről, mint egy anyacsavar így pörögne. Jó úton nem hallani, de magyar utakon kb folyamatosan hallani. Olyan mintha a kesztyűtartó felől jönne. Ha erősen becsapod az ajtót akkor is lehet hallani, akkor is megmozdul az autó.
Próbáltam nézni milyen a kerékcsapágy hangja de az búg, ez meg fémes. Kb olyan mintha a fék hangja lenne de az tud ilyet?
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen