- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Ezeket a telefonokat mutatják be az idei nyár folyamán
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Asus Zenfone 10 - kicsit más az új kicsi
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Motorola Edge 40 - jó bőr
Hirdetés
-
Hódít az AI, közben a Microsoft emberek százait küldi el a felhős részlegétől
it Folyamatosak a dollármilliárdos befektetések a felhő, az adatközpontok és az AI kapcsán, de a Business Insider jelentése szerint eközben emberek százait küldik el a Microsoft felhős ágazatától.
-
Computex 2024: beröffentette az AI-t az AMD
ph A Strix Point kódnevű SoC APU lesz a cég első Copilot+ platformja.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tigerclaw
nagyúr
Gondolkozok egy Baleno, vagy Swift vásárlásán. A kérdésem az, hogy egy összegben fizetve is érvényes az akciós ár vagy csak hitelre vásárolva?
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz Tom1939 #41366 üzenetére
Igen, olvastam. Elég fura hogy az idei facelift után nem hogy nem jön új modell, hanem a régit sem forgalmazzák tovább. A jövőhéten hazamegyek és benézek a helyi szalonba, hogy lássam élőben is...ha van még nekik.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
De minden más szempontból rosszabbul járok, járhatok. Ráadásul az gondolom kötelező casco-val jár, ami megint növeli az árat. Hitelre nem veszek semmit, szóval ha drágábban adják készpénzel fizetve, inkább passzolom.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz Tom1939 #41373 üzenetére
Az elég fura lenne...de alapból az is fura, hogy Japánból és Indiából exportálnak autót ide, miközben van itt is gyáruk...sőt Európában csak itt van gyáruk. Az Indiai dolgot még megértem, mert ott biztos még olcsóbb a munkabér, de hogy Japánból miért éri meg exportálni ide, miközben van itt is gyár, ami csak fél gőzzel megy...azt nem értem.
Nekem sajna a Vitara túl drága, meg az alapmotorja sem tetszik...az SX4 meg még drágább és külsőleg sem jön be. Szóval Baleno vagy Swift kellene...az Ignis túl kicsinek tűnik és annak sem jön be a kinézete.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz dethroner #41440 üzenetére
Elég fura ötlet egy erősen árérzékeny országban kukázni az olcsóbb modelleket és a szegmens egyik legjobb motorját. Az külön fura, hogy nem itt gyártják a többi modellt. A gyár max. kapacitása a jelenlegi többszöröse és ez az egy gyáruk van Európában.
Nálam a Vitara és az SX4 ára miatt esik ki. Az alapmotorjuk nem tetszik és megfelelő felszereltséggel már olyan áruk van, ahol bőven van alternatíva, nevesebb gyártóktól szebb dizájnnal.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
Nem cáfolom amit állítassz, de több oldala van ennek a témának. Nálam pl. nem elvárás a SUV, vagy Sub SUV koncepció, ahogy a 140 lóerő sem. A 3 hengeres ezres turbós “boosterjet” motor műszaki ember lévén viszont megkongat egy vészharangot, így azt inkább kerülöm. A GL+ felszereltség alap elvárás, így a legolcsóbb opció vitara esetén 4770000 Ft alapszínnel. Ezen az áron már sok más autó szóba jöhet, persze talán nem SUV és nem 140 lóerős. Egyébként még alapmotorral is négy és félmillió a Vitara GL+ amihez képest egy hasonló felszereltségű baleno egy és negyed millióval olcsóbb, kicsivel gyengébb, de jobb motorral. A lényeg az, hogy a baleno a swift és az ignis vagy pl. a celerio nélkül sok vásárlót elveszít a Suzuki. Gondolom a Toyota koperációban nem jönnek olcsó modellek ezek helyére.
Ha már változtatni kellene, tervezhetnének már végre egy kombit.
[ Szerkesztve ]
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
Van itt valaki, aki utólag szereltetett motoros ablakemelést vagy másfajta extrát a Balenoba vagy Swiftbe? Kérdeztem a szalonban, de azt mondták, hogy nem vállalnak ilyet. Talán tolatóradart említett, amit utólag beszerelnek.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
Utólag lehet fejleszteni a GLX bizonyos extra funkcióival az alacsonyabb felszereltségüeket? Most jelenleg sok típusból csak középső felszerelés elérhető és azok is csak erősen limitáltan az Euro 6D temp / Euro 6D mizéria miatt és ha vissza is térnek ezek a nem itthon gyártott tipusok, valószínűleg olyan komoly felárral a hibrid hajtás miatt.
Nekem pl. a tempomat és még pár funkció jól jönne. Elvileg tolatóradarral tudnak fejleszteni, navis fejegységet mintha láttam volna a neten (nem a gyárit, de ezekhez gyártva)
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz PeterPH #41539 üzenetére
Még nincs döntés, de a Baleno tűnik befutónak GL felszereltségen. A gyári navis infotainment nem hiányozna igazán, mert láthatóan ezek egy 10 évvel ezelőtti belépő tablet szintjén mozognak. A hátsó elektromos ablakok, az adaptív tempomat és 1-2 biztonsági funkció viszont jól jönne. Esetleg tolató radar és kamera.
Persze lehet hogy mire döntök, már nem lesz eladó Baleno.
Az Ignis formája nekem nem jön be, ráadásul ha annyira kis autó is megfelelne, inkább vennék egy Aygo-t, gyengébb motorral. A S-cross a kinézete és ára miatt is kiesik, a Vitara meg az ára miatt és azért is mert pár percenként az jön velem szemben az úton. Hiába néz ki szerintem is jól, sőt talán a Suzukik közül a legjobban az tetszik, de túl sok van az utakon és még több lesz. Ez a népautó szerep átka. Egyébként talán a garázsba sem tudnék vele beállni a magassága miatt.
A Swift marad B tervnek a Suzukik közül. Más gyártóknál meg a Yaris, Clio, Corsa. A Suzuki az alapmotorjával kiemelkedik az egész mezőnyből.
Külön probléma, hogy a Vitara és az S-cross kivételével nincs a Suzuki szalonokban más, szóval nemhogy a tesztvezetés nem jöhet szóba, de még élőben se lehet megnézni az importált tipusokat.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz Napfénysüti #41541 üzenetére
Igen, csak a berendelt, le nem foglalt darabok jöhetnek szóba sajnos ami legjobban azért zavar, mert így színekből sem tudok szabadon választani.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz csaba1203 #41542 üzenetére
Átlag magas vagyok, és a szűkebb családban sincsenek kosárlabdások, szóval az Aygo-val se lenne gondom, de a csomagtartó problémás lenne abban és az Ignis-ben is. Ez a két modell, mondjuk azért jönne be, mert mindkettő egy fiatalos, fun vonalat képvisel. Nem áll tőlem távol a VW bogár, Fiat 500, Mini vonal, ezért is kár hogy nem tudom megnézni az Ignis-t élőben. Lehet hogy jobban bejönne, mint képek alapján.
Igen, sajnos megfelelő motorral drága a konkurencia, az alapmotor meg túl kevés, ha azt nézem, hogy klíma is kell az autóba. Tudom, hogy mit jelent egy 60-70 lóerős autóban klímázni, főleg városban, szóval meghúztam egy vonalat 90 lóerőnél és próbálok ragaszkodni hozzá.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz dethroner #41547 üzenetére
Én annyit tudok, hogy 2019.08.31 egy határidő az Euro 6 norma esetén. Pontosat nem tudok, mert hiába olvastam el tucatnyi angol és magyar nyelvű cikket, nem lettem okosabb. Mintha az újságírók sem értenék, annyira homályosan, kétértelműen írnak. Elvileg az Euro 6D temp fokozattal kapcsolatos.
A kibocsájtás limitek egyformák a 6, 6C, 6D temp és 6D esetén, csak eltérőek a mérési megoldások és vannak különböző engedmények.
A sima 6 NEDC szerint mér, ami elavúlt, sok tekintetben a gyártóknak kedvez, sok csalásra ad lehetőséget.
A 6C az új mérési szabvány, rögzített paraméterekkel, kevés trükkre ad lehetőséget és jobban igazodik a használathoz.
A 6D tempt -től bejön a laboros futópados mérések mellé egy RDE nevű mérés, ami valós úton történik, vagyis az autóra ráépítenek egy minilabort. A temp jelentése temporary, vagyis ideiglenes, mivel a gyártók több időt kértek a felkészülésre. Itt a 6D temp RDE mérés miatt kaptak a gyártók egy komoly engedményt, ami miatt túlléphetik a limitet 110%-al, ami nem +10% -ot jelent, hanem +110-et, ergo 210% kibocsájtás is belefér meglévő modellek esetén idén augusztus 31. -ig.Elvileg a Suzuki összes jelenleg árult autója 6D temp-es szeptemberig, de utána már nem hozható forgalomba. Most minden el nem adott, de berendelt autót forgalomba helyeznek akkor is ha nincs gazdája...de ha nem tudják eladni....talán idén, akkor talán a nyakukon marad. 2020-tól indul az Euro 6D, ahol már nem 210% az RDE limit, hanem csak 143%. Gondolom ezt céloznák meg a hibrid motorokkal. Nem vagyok biztos abban, hogy ez a jelenlegi SHVS-t takarja majd.
Ezért nem akarnak többet importálni idén. Szóval minden importált tipus problémás, nem csak a Baleno.
Persze lehet hogy nem pontosan értem az egészet, szóval nyugodtan kijavíthat, ha valaki jobban tudja, érti a dolgot. Számomra az is homályos, hogy akkor januártól minden motorjuk hibrid lesz-e emiatt, illetve hogy hamarabb is elérhető lesz-e. Sőt a probléma a Vitara és SX esetén is elő kell jöjjön csak pár hónappal később. Ők sem gyárthatnak olyan motorokkal autót, amit nem lehet forgalomba helyezni.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz Tigerclaw #41550 üzenetére
Lemaradt pár fontos rövidítés.
NEDC, New European Driving Cycle (1992-től)
WLTC/WLTP, Worldwide Harmonized Light Wehicle Test Cycle (2017 szeptember-től)
RDE, Real Driving Emission (2018 szeptember-től)- Euro 6B , NEDC ciklus alapján mér (laborban)
- Euro 6C, WLTC ciklus alapján mér (laborban)
- Euro 6D temp, WLTC (laborban) + RDE (utakon) - 210% az RDE limit
- Euro 6D, WLTC (laborban) + RDE (utakon) - 143% az RDE limitItt még nem ér véget a story, mert az Euro 7-ig, még jön ezekhez ISC és EVAP mérés is. Az ISC elvileg az elhasználódást vizsgálná. Elvileg 100000km vagy 5 év használat után kellene újra mérni, de ezt nem tudom, hogy hogy képzelik ezt lemérni most , hacsak nincs időgépük. Technikailag van más mód, de egyik sem környezetbarát, se nem bombabiztos. Az EVAP a benzines autók tankjából elpárolgó szénhidrogénekre koncentrál. (48 óra alatt max. 2 g párolgás lehet.)
A lényeg, hogy az EU döntéshozók keményen szivatják nem csak a gyárakat, de a szegényebb embereket, amivel csak azt érik el, hogy többen vesznek majd használt autót, mivel túl drága lesz a normákat hozó alapmotor is. Miközben a repülők és hajók emissziója nem érdekliőket. Én abszolút zöld gondolkodású vagyok, de mindennek van határa.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz dethroner #41551 üzenetére
Azt konkrétan hallottam, hogy a jelenlegi készlet minden darabját forgalomba kell helyezniük, ha máshogy nem, a kereskedő nevére, és el kell adniuk még idén. Ezért nem rendelnek többet. Az Esztergomban gyártott autókkal mi a helyzet, azt nem tudom. Azokban más motor van, de szerintem azoknak nagyobb az emissziója a hibrid kivételével. Szóval passz piros.
Elvileg a többi márkának ugyanez a gondja.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz dethroner #41555 üzenetére
Érdekes. Rákeresve azt olvastam, hogy az ezres Boosterjet már tavaly év végén megkapta a részecskeszűrőt a WLTP miatt, a nagyobbik viszon anélkül is hozta a számokat. Szóval a Vitara, az S-cross rendben van, de ahogy nézem a katalógust, az 1.2-es motor viszont azokhoz képest sokkal jobb számokat hoz. Egy rejtély megoldódik, de jön egy másik. Szóval ha nem a környezetvédelmi besorolás a gond, akkor mi. Ha jók a számok, az 1.2-es motor tisztább...talán még az Euro 6D-t is hozná változtatás nélkül. Az RDE számok mondjuk ismeretlenek, nem szerepelnek a katalógusban.
Érdekes rövid idézet egy vezess.hu cikkből:
“Azért is nehéz követni az európai emissziós előírások szigorodását, mert a WLTP-szabvány és az RDE is több lépcsőben lép érvénybe. Az újonnan bevezetett és az átdolgozott motorú autótípusoknak 2017. szeptember elsejétől kell megadni a WLTP szerinti fogyasztását és elvégezni velük közúton az RDE károsanyag-kibocsátási mérést. A már piacon lévő autókra érvényes a 2018. szeptember elsejei határnap, ez érinti tehát a legtöbb új személyautót. (De az autógyártók kilobbizták, hogy a kifutó modellekből 2019. augusztus 31-ig forgalomba helyezhessenek olyan, már legyártott autókat, amelyek igazából nem felelnek az új autókra vonatkozó előírásoknak. Ez az engedmény limitált darabszámú eladatlan készletautóra érvényes.)”
Szóval ugrás az első mezőre. Azért nem lenne rossz ha a forgalmazók hivatalosan felvázolnák azt, hogy mi fog történni és miért. Mi lesz, mi nem lesz szeptember után és miért. Én spec szeretnék autót venni, de nem úgy, hogy nincs se választási lehetőség, se válasz, arra, hogy mikor mi várható.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz Tom1939 #41558 üzenetére
Gondolom ezért rendelnek csak nagyon óvatosan.
Az biztos, hogy a VW botrány után az EU átesett a ló túloldalára, mind a környezetvédelmi besorolás, mind a CO2 adó tekintetében. Ez pedig mindenkinek rossz lesz. Drágábbak lesznek az új autók, illetve jó eséllyel az emberek egy része a használt felé fordul még akkor is ha azoknak az ára is nő (max vesznek még öregebb autókat), az autóipar nagyot eshet már idén is.
Az új motorok még jobban ki lesznek hegyezve, vagyis gyakrabban hibásodnak meg...nem beszélve arról, hogy bejönnek újabb drága komponensek, amik csak az alkatrészgyártóknak jönnek jól. Extra turbók, részecskeszűrők, kers, hibrid megoldások, azokhoz extra akkumulátorok. Az alkatrészgyártók kapnak a kettőstömegű mellé új játékszereket. A dízel talán megszűnik, de cserébe kvázi minden benzinmotor turbós lesz.
Az elektromos autók terjedése messze alatta van/lesz a várakozásnak. Persze szerintem a gyártókat ez utóbbi nem fogja meglepni, mert csak marketing szempontból ültek fel a e-cars hype vonatra.
Itt van egy friss kimutatás a valóságról:[link] Ráadásul ennyi eladás is csak erősen támogatva jött össze. Az EU azt gondolja, hogy elég meglökni az e-cars szekerét és aztán magától gurul tovább, de inkább csak azt érik el, hogy megszünik az árverseny a központi támogatás miatt. Olyan mint egy áfa csökkentés. A gyártók benyelik a támogatást és nem kell árat csökkenteniük. Az országok, meg az EU szorítása miatt milliomosok e-autó vásárlását támogatják. Talán az EU a CO2 adóból akarja majd támogatni ezt a szegemensét az autó piacnak. Szóval fizessen a szegény, hogy a gazdag olcsóbban vegyen elektromos autót.Közben a háttérben meg kiveszik az elektromos autózás egyetlen gazdasági előnyét a képletből, vagyis az olcsó tankolás hamarosan megszünik. Még pár év és az e-autók “feketén való tankolása” bűncselekmény lesz és lesznek erre külön áramkommandók is az adóhatóság részéről.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
-
Tigerclaw
nagyúr
Nem. Úgy értem, hogy nemhogy nem ingyen, kedvezményesen, vagy piaci áron kapod az áramot egy külsős gyorstöltőből, hanem jóval drágábban. Illetve bejelentkezik hamarosan az állam is a “részéért” és még azt is megadóztatja, amit otthon tankolsz. A feketevágás és a moonshine után bejön a zugtankolás az e-autók kapcsán. Emellett már kezdik visszavágni a e-autókra vonatkozó kedvezményeket is, pl. Norvégiában, pedig az egy haladóbb szemléletű ország és pénzre sincs annyira szüksége az államnak.
Szóval ez is olyan lesz, mint a napelem telepítése, vagyis nagyon sokára vagy talán soha sem térül meg, hacsak nem taxizol, fuvarozol.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz M_AND_Ms #41574 üzenetére
Nincs mögöttes érv, csak egy extra ösztönző, hogy vegyenek több elektromos autót. Csak nem szabad elfelejteni, hogy amit most megígérnek, jövőre visszavonhatják, és máris azt veszi észre az autós, hogy vett kva drágán egy autót, amit már tölteni se lehet olyan olcsón, a biztosítás, a súlyadó, akármi-adó már nem olyan alacsony mint volt. Talán már nem hajthat be ingyen a belvárosba, fizetős zónákba, nem használhatja a buszsávot, nem parkolhat ingyen vagy olcsóbban. Egyikre kap garanciát, de ugye kitől is kapna. A kormányok, polgármesterek jönnek, mennek, vagy épp meggondolták magukat, esetleg eleve olyat ígértek, amit nem ígérhettek volna.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz kenguru99 #41587 üzenetére
Értem, hogy miért akaszkodtak rá az autóiparra és mára szerintem sokat is tettek az ügyért, de ahogy nemrég rámutattak több cikkben, úgy néz ki, hogy a repülés és hajózás nagyságrendekkel több szennyezést okoz hozzájuk képest és az EU illetékesei elfordítják a fejüket. Ráadásul nem csak sokkal több CO2-ről van szó, hanem olyan szennyező anyagokról, amiket autók esetén nincs értelme mérni. Pl. a kéntartalma a hajóüzemanyagnak akár többezerszerese a benzinhez képest, ami jó kis alapanyaga a savas esőknek. Épp azért használják a hajók azt az üzemanyagot, mert szárazföldön be van tiltva. Ránézésre olyan mintha szurokkal tankolnák a hajókat. Olyan sűrű, hogy melegíteni kell már tankolásnál, hogy elég folyékony maradjon, illetve szintén fel kell melegíteni elégetés előtt.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
Az utólagos fejlesztéseket hogy tolerálják a garancia kapcsán, amit nem a suzuki szervízek végeznek? Persze nem barkács megoldásokra gondolok, hanem megfelelő alkatrészekkel és szakértelemmel elvégzett dolgokra.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz BigBlackDog #41618 üzenetére
Azért problémás a dolog, mert ahogy kivettem, se nem vállal, szeretne vállalni ilyet a Suzuki szervíz, se nem ajánlják, mivel méregdrága lenne rajtuk keresztül. Talán nem is lenne gond, ha olyan autót rendelhetne az ember amilyet akar, de ugye most nem az a helyzet.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz csaba1203 #41622 üzenetére
Elvileg már megjött..., de csak később veszem át, mert nem leszek pár hétig az országban. Ugye ezeket már korábban berendelték olyan színekkel, felszereltséggel, amivel valószínűleg el fognak menni hamar, szóval ezért nem kell rá várni, mint amikor egyedileg rendelsz, x színnel, felszereltséggel.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz csaba1203 #41630 üzenetére
Én fehér és sötétszürke között választhattam, mert a helyi kereskedőnél ezek maradtak, messzebbre meg nem akartam menni. Végül a fehéret választottam. Azt furcsának találtam, hogy csak metál színeket rendeltek, meg persze azt is hogy talán csak 1 nem metál szín van tipusonként.
Nagyon béna, hogy nem itthon gyártják a paletta nagy részét.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
A Baleno fejegysége DIN 1-es vagy 2-es méret beépítés szerint? Nekem csak CD-s rádió lesz benne, ezért érdekel a fejlesztése.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz zsolt19900 #41692 üzenetére
Milyen modell, évjárat? (vagy ez minden Suzukit érint mai napig? )
Tipushiba, visszahívás? ...elég veszélyesnek tűnik.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
Ismertek jobb minőségű nem univerzális üléshuzatot Balenohoz? Jó lenne valami szintetikus bőr, ami nem koszolódik és strapabíró.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz Herczi #41781 üzenetére
Hasonló méretü autó esetén nekem a 2.1-es nyomás ugrik be mint gyári ajánlott, a kép szerint is azt jelzi, hogy túl magas a nyomás az egyik kerékben. Nézd meg a könyvében, hogy mit ajánlanak, illetve talán megtalálod az értéket a vezető oldalán az ajtó oszlopán...talán az A oszlopon.
[ Szerkesztve ]
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz Mecy_Lacee #41814 üzenetére
Ok, de hibás volt a riasztó, vagy nem volt kompatibilis, vagy hibásan szerelték be....esetleg látszólag minden ok, de a Suzuki oldalán van érthetetlen hiba? Milyen tipusú riasztó?
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz Ace Ventura #41902 üzenetére
Sajna a kamera és a kijelző is módosítja a színeket. Elég sok hasonló van itt: [link]
A leírás szerint a tűzfal közepén vagy a pótkerék takarón szerepel.
[ Szerkesztve ]
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
Kiváncsi vagyok, hogy a SUV mánia meddig tart. A nehezebb, rosszabb alaktényezőjű, erősebb motorral szerelt autók miatt komoly büntetéseket kell majd fizetnie az autógyáraknak, akik kénytelenek lesznek áthárítani azt a SUV vevőkre. Közben az Euro 6d temp és majd az Euro 7 miatt újabb extra költségeik lesznek, amik szintén bekerülnek az autók árába. A fékerő visszanyerő rendszerek, puffer akkuk, szuperkondenzátorok hibrid hajtások, a részecskeszűrők nem kevés pénzbe kerülnek, amit a vevők fizetnek meg. Talán ez lesz az amivel “vonzóbbá” teszik az elektromos autókat? Mesterségesen felviszik az árát a belsőégésű motorral szerelt autóknak, a környezetvédelem nevében, hogy ne legyen háromszoros árkülönbség az elektromosokhoz képest? Persze ez azt is jelenti majd, hogy erősen lecsökken a fizetőképes kereslet az új autók iránt. Egyre több autógyártó olvad majd össze kényszerből. A személyautó megmarad a gazdagabbak számára, a többieknek meg marad a tömegközlekedés meg a robottaxik?
Persze ez a forgatókönyv csak az EU-ra vonatkozik, így lehet hogy a gyártók egy része inkább lemond erről a piacról minthogy megfeleljen a folyamatosan szigorodó szabályoknak. A vevők szavaznak majd a pénztárcájukkal, a gyárak meg igazodnak hozzájuk. Ha kifizetik a vevők a rájuk eső büntettést, akkor maradnak, ha nem akkor mennek...vagy csődbe vagy el.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
Ez a “fapados” beltér, kopogós műanyagok, stb. az autós újságíróktól fakad, akik nem tudják reálisan értékelni az olcsóbb vagy középáras autókat miután beültek néhány felsőkategóriás és prémium autóba. Emelett olyanok mint a filmkritikusok, vagyis a fikázásból áll az életük. Ami szerintük fapad, az másnak teljesen megfelel. Nekem gusztustalan egy összerepedezett bőrülés a repedésekben összegyűlt kosszal, szerintük meg csak természetesen érett. Az árcédulát dícsérik nem a terméket. Ha valami feláras, az csak jobb lehet...mivel feláras. Itt véget is ért az eszmefuttatásuk.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz Napfénysüti #41963 üzenetére
Ja, még lecsaptam az utolsó egyik GL-re. 1-2 nap és átveszem. Ma láttam is pár pillanatra, de nem volt több időm jobban megnézni. Még a fólia sem volt leszedve mindenhonnan. Volt mellette egy ugyanolyan csak az sima fehér. Kérdeztem is, hogy mi van, mert nálam már nem volt opció hogy metál vagy sima, mert az összes már metál volt, amiből választhattam, az is napról napra fogyott.
Abban kicsit csalódtam, hogy elég mostohán kezeli a Suzuki az utólagosan hozzáadott extrákat. Kvázi olyan áron dolgoznak, mintha azt akarnák üzenni, hogy ne kérjél semmit utólag...illetve sok dologra nemet mondanak. Muszáj lesz keresni Indiából valami beszerzési forrást, ha akarok még valamit a GL felszereltségen felül. Pl. utólag első ködlámpa valami százezres tétel miközben pár ezer a két lámpa meg a kapcsoló.
Sajnos amíg tart a garancia, addig nem is nagyon lehet belefogni ilyenbe mert valószínűleg azonnal arra mutogatnak majd ha valami elromlik, akármilyen szakszervízzel is szereltetném be.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz laca891 #41975 üzenetére
Hetekig gondolkodtam az egészen és nekem a Baleno jött ki az igényeimhez és pénztárcámhoz legközelebb. Ráadásul egyben fizetem ki, szóval az a 300e különbség is sokat számít.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz gyenesmartin #41976 üzenetére
A mysuzuki oldalán Yokohama V903 téli gumit hoznak arra a szettre. Prémiumként hivatkoznak rá, de egy 2010-es ADAC tesztben épp hogy átment kegyelem kettessel:
Olyan gyenge mint a gyári gumi amivel adják a kocsit. Azt is talán érdemes minél előbb eladni és venni helyette egy rendeset. Ráadásul ha egy majd 10 évvel ezelőtti tesztben is szerepelt, gondolhatod, hogy milyen technológiai szintet képvisel.
[ Szerkesztve ]
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz kisza25 #41992 üzenetére
Átvettem az autót. Eddig minden tökéletes. Kapott is egy tank prémium benzin elsőnek...csak rá ne szokjon.
Én akárhogy nézem sehol nem látok fapados megoldásokat. Persze nem Bentley vagy RR, se nem tizen, huszonmilliós faberakásos bőrkárpitos akármi, de mondjuk egy Seathoz képest ugyanaz a szint. A műanyagon nincsenek öntési hibák, a színe, textúrája egyenletes, sorjamentes, egyforma illesztési hézagokkal. Annak csak örülök hogy nem faltól falig világos szövetkárpitos, mert autó lévén koszolódik.
A hifi is kvázi tökéletes. Nem vagyok audiofil, de tudom értékelni a minőséget. Ez pedig kifejezetten jó minőségű. Nem recseg, sziszeg, van benne magas, közép, alacsony. Arról nem beszélve, hogy öt forrásból is kaphat zenét, mint rádió, cd, bluetooth, usb, vonalbemenet.
Ami nem tetszik, hogy nem csak üléshuzat de még szőnyeg sem jár az autóhoz. Illetve egy egyszerűbb riasztónak ma már alaptartozéknak kellene lennie.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
Épp írom össze, hogy mit kell még vennem az autóhoz asap és eszembe jutott a szőnyeg meg az üléshuzat mellett, hogy nem láttam, találtam olyanokat sem, amiknek elvileg az autóban kellene lenni kötelezően és a hiányukért büntetnek.
Se elakadásjelző háromszöget, se elsősegély dobozt, se tartalék ízzó szettet, se láthatósági mellényt nem találtam. Elvileg amit kigördülök a szalonból, ezeket kérheti a rendőr ellenőrzéskor. Ennyire spórol a Suzuki, vagy ezek nem kötelezően részei egy új autónak?
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz csaba1203 #42015 üzenetére
Anno sok sok évvel ezelőtt azt tanították, hogy a bejáratás alatt...gondolom ez lehet az 1000 km, az olajba emeltebb szinten kerülhetnek fém részecskék, mivel ezalatt csiszolódnak össze a surlódó alkatrészek. Ezért ajánlatos a bejáratás után nem sokkal lecserélni szűrővel együtt.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz csaba1203 #42019 üzenetére
Szerintem ez az a kérdés, amit csak az aktuális motor tervezői és a gyártásban köreműködő mérnökök tudnak. Talán már be sem kell járatni, talán igen, talán speciális, pl. hígabb az gyári olaj, talán nem.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz blakey #42028 üzenetére
Sajnos a készlethiány miatt nem voltam alkuhelyzetben, de annyit szerintem szólok majd ott a főnöknek hogy a bőkezüségükért meghálálom úgy, hogy máshova viszem szervizeltetni az autót.
Szomorú, hogy a Suzuki-t nem érdekli, hogy az ilyen szarevés a kereskedő részéről rájuk és a márkára csapódik vissza. Anno még egy Ladánál is gyári tartozék volt a szőnyeg, a háromszög megy kresz szerint kötelező tartozék.
[ Szerkesztve ]
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz blakey #42028 üzenetére
Visszamentem és a lehető legnyugodtabb hangnemben elmagyaráztam, hogy nem cool, hogy a legalapabb dolgok nincsenek az autóban. Azonnal lett háromszög, mellény, elsősegély csomag, ízzókészlet és szönyeg is.
Ami még kell, az egy jobb üléshuzat...valamilyen bőr, akár igazi, akár mesterséges. Emellett egy készlet felni, hogy legyen külön téli szett is. Ha találok jó áron, akkor könnyűfém, ha nem akkor acél. Azt még nem döntöttem el, hogy ha alufelni akkor 15 vagy 16 inches legyen. A nagyobb szebb, de erre elég sok a kátyú, a rossz út, amihez a kisebb ideális ballonosabb gumival.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
Rendelt már valaki bőr(műbőr) üléshuzatot itthon, speciálisan az adott típushoz és elégedett vele?
Ha igen, örülnék egy webshop címnek, vagy jöhet ebay, amazon -os forrás is.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
Talán az út minősége dönti el a dolgot, nem az évszak. A ballonosabb gumi jobb ha rosszabb, kátyús, gödrös az út. Levesz nem kevés terhet a futómű többi alkatrészéről, ami pénzben is mérhető, illetve kényelmesebb az utazás.
A nagyobb felni, alacsonyabb gumi meg főként szebb, divatosabb, illetve talán stabilabb ha sokat kanyarodsz nagyobb sebességgel. Ezekért a gumikért valószínüleg többet is kérnek a boltban, pont azért mert divatos.
Az acélfelni jóval olcsóbb, rugalmasabb, kevésbbé sérülékeny, a könnyűfém felni meg merevebb...és mondhatnám, hogy könnyebb is, de nem feltétlenűl. A könnyűfém felni anyaga nem olyan erős mint az acél, így bonyolultabb szerkezettel és több anyag pótolják ezt a gyenge pontját. Gyakran ezért nem könnyebb kint a hasonló méretű acél felni. A téli sózást is máshogy viseli a két anyag. Jellemzően nyáron acélt használnak.
Én is azon gondolkodok, hogy a második szett felni acél legyen, vagy alu, illetve ha alu, akkor 15 vagy 16 inches.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz Tigerclaw #42052 üzenetére
Javitás: “A téli sózást is máshogy viseli a két anyag. Jellemzően
nyárontélen acélt használnak.”Mivel a hidegben még ridegebb, sérülékenyebb a könnyüfém felni, illetve foltosodhat, elszineződhet a sózástól és más jégmentesítő anyagtól.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
Ahogy utánna néztem, ezen a képen nem is a Matto, hanem az Amaro felni van.
Amaro Nero: [link]
Matto Nero: [link]Illetve az oldalon olyan felnik is szerepelnek mondjuk 15 inches méretben, ami a gyártó szerint csak 16-ostól van. Gumiból azért a nonamek közül nem választanék. Nálam a Hankook W452 lenne a befutó. Dícsérik, jól szerepel tesztekben és de nem a nevét kell megfizetned.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz tboldi #42073 üzenetére
Ezen kicsit meghökkentem. Azt tudom, hogy egy alufelni rugalmatlanabb mint egy acél, de hogy mondjuk a kátyúk maradandóan megváltoztathatják az alakját arra nem gondoltam. Azt hittem, hogy csak lepadkázni nem szabad. Nem is hallottam még a görgőzésről...legalábbis felnivel kapcsolatban.
Hirtelen így átolvastam két cikket is a témában és helyretett nálam is pár dolgot. Érdemes elolvasni mindkettőt:
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Óvodások homokozója
- Ezeket a telefonokat mutatják be az idei nyár folyamán
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- galaxy55: Mi történt deviantart-on?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Gyúrósok ide!
- Apple notebookok
- További aktív témák...
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs