Hirdetés
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
ph Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
-
Készül a Warhammer 40,000: Mechanicus 2
gp A folytatás PC-re és konzolokra készül, a megjelenési dátum egyelőre nem ismert.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pist@bácsi
őstag
Ez a nagy autó kis autó örök mizéria marad
Biztonság
Nem hiszem, hogy a biztonság az ütközésnél kezdődik. A kis tömegű autó könnyebben megáll pl rossz tapadási viszonyok között (eső, hó), ergo elkerülheted az ütközést. Ez is egy aspektus. Akinek volt már 700 kilós pólója vagy 1-es golfja az tudja mire gondolok.
Fizika. A nagyobb autó nagyob tömeg Pl. a kamion is lepattan a vonatról. Ilyen erővel 5 tonnás kocsival kéne járni.
A Swift II nek az egyetlen baja a neve
kb 1 mill km -et vezettem csupa nagy kocsival, sokszor unom már, de a nejem Swift II -jét szívesen vezetem -
Pist@bácsi
őstag
Arra gondolok, hogy a Swift név az igénytelen olcsó kisautó szinonímájává vált, nem véletlenül
de a Swift II -re ez már nem igaz
és ha összehasonlításra kerül a sor, akkor érdemes a saját kategóriáján belül hasonlítgani
ott szerintem nyugodtan megállja a helyét bármelyikkel szemben -
Pist@bácsi
őstag
Ráadásul a töréstesztek előre meghatározott kritériumok alapján folynak
Ezeket a gyártók pontosan tudják a tervezésnél. És ott vannak az isofix gyerekülés rögzítő és társaiért bezsebelhető plussz pontok. Generációk nőttek fel gyerekülés nélkül..... Nem vitatom, hogy jó, de ezek alapján pontozni egy autót
Ez sem több puszta marketingnél a csillagokkal
Az életben sosem úgy történik az ütközés mint a tesztekben
A nagy márkák miért nem villognak ezekkel a csillagokkal
Egy jó rallye szereplés többet mond a csillagoknál. -
Pist@bácsi
őstag
Meg valahol egy autó is csak egy termék,
használati tárgy, csak sokan képesek belelátni ennél jóval többet is.
Ha azt nézed mit nyújt és mennyiért, akkor a Swift nem is áll olyan rosszul.
Megkockáztatom, hogy korszerű.
A méretét leszámítva nálam mindenben veri a 96-os passatomat. Pedig pár éve még az volt a konszern ''zászlóshajója''
Hiába, fejlődünk na.... -
Pist@bácsi
őstag
az alap és a 3millás között még van egy, az 2,7, amúgy az alap 2,05 de az 3 ajtós, a plussz két ajtó azt hiszem + 150K
az alapban nincs semmi
2,7 -ért 5 ajtós, elektromos csomag (tükör, ablak, távirányítású központi zár) kormányról vez. CD, klíma, meg sok apróság, amit felsorolni hosszadalmas és unalmas, ilyesmikre gondolj, hogy feltörés biztos zárbetét, magasságban állítható ülés, kormány állítás, több rakodóhely (ülés alatt pl), csomagtér lámpa, színre fújt kilincsek és tülör, bla bla........
a 3millásban ehhez jön még a kf, meg az oldallégzsák, a kulcs nélküli indítás és a ködlámpa
3,2 ért meg van élményváltós, tudod a mechanikus kuplung autómata vezérléssel, tiszta F1 -
Pist@bácsi
őstag
Különben ezek az alapmodellek csak marketing céllal léteznek
nagyon kevesen veszik
Csak az alacsony alapárat hivatottak demonstrálni, legalábbis ebben a szegmensben, mert itt nagyon fontos tényező az ár is
pl Audinál az alapfelszereltség mást jelent de a kettőt semmi értelme összehasonlítani -
Pist@bácsi
őstag
És az Accent meg azért jó mert majdnem Japán, de jobb mert mégsem az
-
Pist@bácsi
őstag
jó de mindegyiknél van egy mégnagyobb.....
valahol egy ponton az igények és a méret találkoznak
nálad az Accentben
azért Suzuki több fut...... -
Pist@bácsi
őstag
válasz kisza25 #30050 üzenetére
Nem ennyire egyértelmű. Nagyobb tömegű járműveken nélkülözhetetlen, annyira nincs visszacsatolás, hogy mire lereagálod már késő. Nagy sebességnél szintén jobb ha van. Persze megfelelő autóban, annak korlátait ismerve, egy rutinos és tehetséges sofőr simán lehet jobb, mint egy átlag női sofőr ABS -el.
-
Pist@bácsi
őstag
válasz tboy93 #30056 üzenetére
De a gyenge és figyelmetlen sofőrök miatt lett alap. És lehet, hogy nem te vagy az, hanem az előtted lévő műkörmös, de ő majd akkorát vészfékez, hogy téged is arra kényszerít.
Az autó már rég tömegcikk. Az a cél, hogy bárki vezethessen ezáltal növekedjen az iparág bevétele. Ha a biztonság lenne a cél, akkor jobban szűrnék kit engednek a volánhoz.[ Szerkesztve ]
-
Pist@bácsi
őstag
Egyenesben is előfordul, hogy fékezni kell. Ott mit irányítasz? És nem feltétlenül okosabb az ABS minden helyzetben. Csak valószínűleg nem vezettél ehhez eleget, hogy megtapasztald. Hóban, jégen, kemény úthibákon ...szerencse, hogy az úrvezetőnek minden egyértelmű.
Amúgy nem arról van szó, hogy jobb ABS nélkül. Tőlem ilyet hol olvastál?
Arról nem beszélve, hogy ez is fejlődik, 20 éves négy tárcsafékes ABS -es Passatot, földbe döngöl egy 10 éves Swift fékje is, pedig hátul csak dob. Én azt mondtam, hogy a kép árnyaltabb. -
Pist@bácsi
őstag
válasz Zoleee83 #30112 üzenetére
Elég a gyári is de a fizikai méreteire figyelj, nincs sok hely.
A legegyszerűbb ha nem zárt az akksi és tudsz mérni savsűrűséget a cellákban. A zárlatos cella nem veszi a töltést (idővel ólomiszap gyűlik össze az alján és az okozza a zárlatot)
Vagy ha töltőről levéve megméred az akksi feszültségét és 12V alatt van akkor is ugyanaz a helyzet, akksi kuka. -
Pist@bácsi
őstag
Sport Swiftben a szervokormány érzésre más mint a simában?
-
Pist@bácsi
őstag
válasz Aethelstone #39195 üzenetére
Van olyan téli szélvédőmosó ami simán megfagy -10 -nél, hiába van -20 ráírva.
Nézd meg a csövekben vagy ha látod akkor a tartályban, hogy folyékony-e.
A motorok kívülről vannak a tartály oldalán, de az kizárt, hogy egyszerre kettő menjen tönkre. -
Pist@bácsi
őstag
válasz Aethelstone #39197 üzenetére
Ha a motorba fagy bele akkor nem teker.
-
Pist@bácsi
őstag
válasz Aethelstone #39199 üzenetére
Elsőnek állj be egy melegebb helyre ha tudsz, egy földalatti garázsba pl.
-
Pist@bácsi
őstag
válasz Aethelstone #39201 üzenetére
Konkrétan nem ismerem az SX4 -et, de az ablakmosó motor általában alul van, lehet, hogy ráfagyott a hó amit felvert a kocsi, akkor nem olvad ki.
De egyáltalán nem biztos, hogy ez a baja. Csak ez a legegyszerűbb kiindulás a hibakereséshez. Ha kizártad, hogy belefagyott, akkor lehet indulni tovább. -
Pist@bácsi
őstag
válasz Aethelstone #39204 üzenetére
Azért ha marad a hideg tölts rá valami minőségibbet.
33 év sofőrködés alatt velem is megesett, hogy amit a cég adott jóárasított ablakmosó már -10 körül befagyott pedig hígítás nélkül használtuk. -
Pist@bácsi
őstag
válasz dethroner #39290 üzenetére
Azért a gyári ülésfűtés igényesebb. De ha neked egyik extra sem kell akkor mi a kérdés? Valaki erősítse meg, hogy helyes a gondolatmenet amivel levezetted, hogy neked felesleges a magasabb felszereltség?
Ezt már neked kell eldönteni egyedül, bár úgy tűnik már eldöntötted.(#39291) igaz, hogy én régebben vezetek ( bár ez teljesen irreleváns), de simán le tud fagyni menet közben is a tükör. De ha ez sem zavar, akkor továbbra sem látom mi a kérdés...
[ Szerkesztve ]
-
Pist@bácsi
őstag
válasz Szilágyi84 #39322 üzenetére
SHVS. Az árlistán ISG néven találod és csak GLX felszereltséggel.
-
Pist@bácsi
őstag
A hulladékhőt kéne tisztázni. Az égésnél a munkán kívül nagyobb részben hő keletkezik. Ebből amit nem hasznosítasz az mind hulladéknak tekinthető. Az egyetlen felhasználási mód a fűtés, minden más hő kárba vész.
Nem a víz melegíti a motort (kivéve az állófűtéseket), éppen ellenkezőleg, az égés termelte hőt vezeti el a víz a motortól.
A fűtő radiátor mérete és hőleadó felülete a rendszerhez képest csekély (a víz úgy is kering benne ha nem fűtesz, itt nincs fűtéscsap mint a Zsiguliban), csak nem fújsz rá hideg levegőt.
Nem tudom mennyit gyorsít a bemelegedésen ha nem fűtesz, de ez mint motor kímélő módszer elég jelentéktelen.
Egyébként a víz kb. 1-2 percen belül elég meleg a fűtésre, ami lassabban melegszik fel az az olaj. Ezért van kiemelkedő jelentősége az olaj minőségének. Ha hidegen nem forgatod és nem terheled az messze többet használ a motornak, mint ez a nem fűtés.
Ez vélemény volt. -
Pist@bácsi
őstag
No offense, csak kérdezem az adaptív tempomatot miért hiányoljátok többen is?
Én több különböző tempomatos kocsit hajtok, köztük teherautókat is. Használom a simát folyamatosan.
Még sosem volt értelmes szitu amiben kellett volna az adaptív. Ha valaki gyorsabb nálam azt nem érem utol, ha meg lassabb akkor nem lassítok az ő sebességére ha utolérem, hanem megelőzőm.
Kivétel amikor 7.5 tonna feletti kocsival megyek és nem előzhetek, ott be kell állni a többiek mögé.
Nem mondom, hogy rossz dolog de annyira nem hiányzik. Mármint személykocsiban.[ Szerkesztve ]
-
Pist@bácsi
őstag
Érdekes vélemény.
Nem tudom mennyi ideig és hány Fordod volt, de a minőség és a szerviz sok kellementlen napot szerezhet a tulajdonosának.
Kell 200 LE egy ekkora kocsiba? Az ST erősen réteg autó és nem mellesleg újonnan két millával drágább a Swift Sportnál, ami szintén nem egy népautó, de azért a hétköznapokban sokkal célszerűbb. Megkockáztatom, hogy a Ford értéktartása is rosszabb. -
Pist@bácsi
őstag
Ezek szerint nem volt Fordod. Vegyél egyet! Próbáld ki a szervizt is! Amikor gariban hengerfejet cserélnek és két hónapig áll ott a kocsid. Nem egyedi eset. Persze az nem ez a motor, személyes tapasztalatom ezzel nem is lesz, de nincs ok feltételezni, hogy pont ez sikerült jobban, egy olyan gyártó esetében, ahol ennyi a hiba. Ne kelts olyan látszatot, hogy a Ford prémiumot gyárt. A Mustangba is azt a világításkapcsolót rakja amit a Transitba. A plusz lóerőkért pedig jócskán megkéri a felárat is.
Mivel elegánsan elsiklottál a két millás árkülönbözet felett, így nem reagálok arra mennyivel van kevesebb értelme egy ST-nek. Szerintem a kérdezőt nem izgatja a 400m -es gyorsulás, az a hétköznapokban értelmetlen.
Ezzel az erővel ajállhattál volna S3 -at is, az legalább tényleg prémium, meg quattro is csak éppen köze nincs a kérdéshez. -
Pist@bácsi
őstag
A 20-40 ezret nyilván pályanapon rakták bele ezekbe. Hétköznap egy métert sem mentek vele. Esetleg csak a pályáig. Ami biztos vagy ezer kilométerre van, így jött össze a 40 ezer. Abban egyetértek a megközelítéssel, hogy a forgalomban nincs helye a 400-on gyorsulásnak, de a hülyéket ez sosem tartotta vissza.
Ez a hot hatch kategorizálás kicsit becsípődött neked. Ha meg szerpentin, akkor a kanyarban a mínusz egy mázsa előbb érezhető, mint 5 tized százon az egyenesben. Már ha vezetési élményt keresünk. Feszesebb futómű, jobb fékek, direktebb kormányzás, több paci mint egy "sima" utcai verziónál. Van aki ezért vesz ilyet, letojja mi a hot hatch lényege.
Nem tudom te mit látsz, mert most is van egy itthon, tudom miről beszélek.
Az új árakat pedig azért hoztam fel, mert értékvesztett használt kocsik mellett hoztad fel érvként, hogy olcsóbbak, mint egy 0 kilométeres új. És ha belegondolsz, a gyors értékvesztés sem lehet véletlen a Fordnál. -
Pist@bácsi
őstag
válasz gordonfreemN #41125 üzenetére
Egyértelmű.
-
Pist@bácsi
őstag
válasz hundai #42869 üzenetére
Érdemes leszedni és úgy megtisztítani, az oxidáció pont a kontaktot rontja és hosszabb távon az akksit károsítja. Ha nem veszed le a sarut, akkor az érintkező felületeken maradni fog kicsapódás.
Ha semmiképp nem szeded le, akkor valamilyen lúgos ( a legtöbb mosószer az) vizes oldattal kéne lemosni, és sűrített levegővel kifújni.
Gépzsírt ne kenj rá, az is savas, van kifejezetten pólusvédő spray, vagy bármilyen semleges zsír, rézpaszta … Ezek lényegében elzárják a levegőtől. -
Pist@bácsi
őstag
válasz privatposta #43444 üzenetére
Nincs hajtás, a kapcsolat megszűnt a főtengely és a nyelestengely között.
Eddigi 34 éves hivatásos pályafutásom alatt egyszer találkoztam ilyennel, egy 300 ezer km-t futott Ford Tranzitnál. Ott a tárcsa közepe kiszakadt. Ehhez azért kellett kapnia rendesen.
És volt is előzménye meg hangja is amikor végleg elszállt.
40 ezer km alatt ez elég szokatlan.
Mindenesetre egyértelműen szerviz, majd ha szétszedik akkor lehet többet tudni. Ha csak a tárcsa az a szerencsésebb eset. -
Pist@bácsi
őstag
Ezt nem jól nézed. Ne a hibridet hasonlítsd az elődhöz, most már ezt tudod megvenni. Ezt kell más márkák jelenlegi ajánlatával összevetni. Aztán amelyik jobban megéri azt kell venni. Az árakat a forint árfolyam meg az infláció is nyomja nem csak a "fejlődés". A legnagyobbat így is az állam kaszálja ezen is. Mellesleg a Toyota hibridek 9milla felett indulnak. Igaz az már nem csak egy ülés alatti akksi, az tényleg hibrid. Viszont az árkülönbségből 140 ezer kilométerre való benzint veszel a Vitarába.
-
Pist@bácsi
őstag
A ledes élettartama elég hosszú, csodálnám ha lenne itt bárkinek arra vonatkozó tapasztalata.
Láthatóságban egyértelműen veri a halogént, xenon meg ezekhez nincs, szóval a led az elérhető legjobb.
Egyetlen gyenge pontja az ára. Szerviz nem javítja, egy új az bőven 200k felett van. De elvileg van ahol foglalkoznak ilyenek javításával.
Egy normál fényszóró a harmadába kerül, és azt amúgy is csak törésnél cseréled. -
Pist@bácsi
őstag
válasz kenguru99 #45163 üzenetére
Úgy tudom nem fél hanem egy év a szavatosság magánszemélyek között, de a bizonyítás a vevőt terheli. Bár ebben az esetben ez egyszerűnek tűnik, de a szakértői vélemény vagy az ügyvéd pénzbe kerül. Az értékre való tekintettel nem biztos, hogy kifizetődő.
Jelen esetben már mindegy, de a jövőre nézve a megelőzés az ami megéri. Ilyen korú autónál érdemes a típus hibáit megismerni, szakszervizben/szakemberrel megnézetni. Ez sokkal olcsóbb, még ha kidobott pénznek tűnik is ha elmarad a vétel.
-
Pist@bácsi
őstag
Igazad van, volt szerencsém nekem is, sőt teherautókon a mai napig alig találsz téli gumit. És valamilyen okokból nem is kötelező. Mármint idehaza.
De ettől még neki is igaza van, a biztonságot (vagy biztonság érzetet) nehéz forintosítani. Ellenben a közlekedésben annyi változó van, hogy önmagában egy jó gumi nem garancia semmire. Baleset megelőzésében/elkerülésében az emberi tényezőn múlik a legtöbb.
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó Ford Mondeo 2.0 TDCi Trend
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest