Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • totya694

    őstag

    válasz macilaci78 #88398 üzenetére

    Valamikor én is sokat motoroztam (igaz Simsonnal) de azért meglovagoltam 1-2 nagyobb vasat is.Én azt gondolom,hogy amíg egy motoros nem esik egy nagyot vagy nincs egy "szerencsés" balesete addig nincs is tisztába a valós helyzetével.

    Üdv:Attila

  • Ezekiell

    veterán

    válasz macilaci78 #88398 üzenetére

    balesethez általában két hülye kell

    Általában ja, motorral viszont simán egymagad is meg tudsz akár halni... Én már cska tudom, kezdő motorosként akkorát takartam tök egymagam az első nagymotorommal, hogy majdnem ott maradtam. Pedig "csak" benéztem egy kanyart.

    [ Szerkesztve ]

    Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.

  • veze

    őstag

    válasz macilaci78 #88398 üzenetére

    Lehet, van aki lebeszél, én nem, csak nem a jogsiszerzős oktatás kell már, az már megvan. Hanem valami hasonló , amit linkeltem. Nem az kell, hogy gurul utánad egy autóból (!) és onnan megmondja mikor merre kanyarodj.. Ezt tényleg meg tudja maga is tenni az ember egy kevésbé forgalmas napszakban/ úton.. Ne ezért fizess, ha már fizetsz, hanem olyanért, ahol valami hasznosat is tanulsz.. Mindig figyelni kell arra hogy a saját képességeid/ korlátaid figyelembe véve, ne vállald tul magad. Nem kell feltétlen lépést tartani egy másik motorossal, mert lehet, hogy tapasztaltabb és neki simán megy az, ami másnak még túlvállalás lenne. Majd pár év múlva nem lesz az . A mindennapi használat és közlekedési szituációkban bevillannak majd azok a technikák , amiket egy ilyet tréningen tanítanak, gyakoroltatnak, az oktatók saját maguk is bemutatják motoron ,(nem a kocsiban ülve :D ) és alkalmazni fogod. Mindig használj megfelelő öltözetet! strand papucs poló meg rövidnadrág nem ennek a kategóriának a ruházata, protektorokkal ellátott kabát, vagy gerincvédő, térdvédő, kesztyű és lábbeli ami védi a bokát is(!) legyen alap. Egy ártalmatlan elcsúszásnál, kis sebességnél is , hetekre pihenőre ( meg orvosi kezelésre :U ) kényszeríthet ha egy kétszáz kilós motor alá kerül a láb/boka. Ilyenkor a cipő azért ad némi védelmet. Ma már szerencsére jóval nagyobb a kínálat védőfelszerelésekben mint régen volt. Tépőzáras könnyen rögzíthető és stabilan a helyén maradó ( amikor szükség lenne rá) térd , könyökvédők stb kaphatók, amit pikk pakk 30másodperc alatt le lehet venni ha az ember be akar menni egy boltba stb. Ezen kívűl ma már nem is számít csodabogárnak és senkit nem érdekel, ha egy protektoros motoros bemegy a boltba stb. (tapasztalat) És soha senkiben nem szabad bízni közlekedés közben (az elsőbbségedben főképp) autósként sem, de motorosként végképp nem . Ezen kívül, úgy van ahogy írtad, más a tempó és a láthatóság, az autós a legjobb szándékkal sem biztos, hogy időben észre vesz. Neked kell észre venni ezt is. Nem olyan misztikus dolgok ezek, ( és azok sem amiket most nem veszek már sorra) így leírva most azt mondja mindenki hogy ó hát ezt eddig is tudtam. Igen, csak lehetőleg ennek szellemében is kell művelni. Részemről befejeztem a kell oktatás nem kell oktatás témát, mindenki azt csinál amit akar :)
    totya694 kétféle motoros van, aki már esett és aki majd fog Én az elsőbe tartozom már, a tandíjat mindeki megfizeti, ha szerencsés, akkor csak tükör , index, lámpa, idomok stb formájában :D

    [ Szerkesztve ]

  • solena

    tag

    válasz macilaci78 #88398 üzenetére

    Persze, nem is firtattam. Ha valaki évekig nem vezetett, és úgy ül újra nagymotorra, annak tényleg nem árt pár óra oktatóval, akivel letisztázza, hogy mit szeretne. Én csak arra reagáltam, hogy minek egyáltalán a 120 paci.

    Ó, autóval is vicces kerülgetni a leszakadó agyagos-földes darabokat, amik leesnek a traktorokról, ahhoz képest, hogy a KRESZ kötelezi őket arra, hogy mielőtt felmennek az útra takarítsák el maguk után :U Motorral meg aztán végképp anyáznék.
    Bár az az állat, aki 60-as táblánál 90-nel lohol, az meg is érdemli, hogy kisodródjon. Csak ne rántson magával másokat.

    Ba'jur, beskar'gam, Ara'nov, aliit, Mando'a bal Mand'alor, An vencuyan mhi. - Resol'nare

  • Polemius

    aktív tag

    válasz macilaci78 #88398 üzenetére

    Ez sárfelhordás érdekes, fogalmam sincs miért, itt Ausztriában, legalábbis a környékünkön szinte egyáltalán nem látok felhordott sarat (inkább építkezéseknél, de ott sem jelentős, meg erdei utak betorkollásánál [én olyannál borítottam el a vasat]). Pedig traktor és rokon jószág bőven van, és mindenhol járnak is, 1 számjegyű főútra is felmehetnek (és mennek). Nem tudom mi más, mitől nincs sár. Ellenben olajat, azt rendszeresen végiglocsolják az úton, néha nagyon durva mennyiségben. :(((
    (Viszont gyorsan ki is kerül a figyelmeztető tábla, és elkezdik feltakarítani - amennyire tudják.)

Új hozzászólás Aktív témák