- Yettel topik
- MIUI / HyperOS topik
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Telekom mobilszolgáltatások
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Samsung Galaxy Z Fold3 5G - foldi evolúció
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
Hirdetés
-
Már tudjuk, hogy mikor jön pontosan az idei Ubisoft Forward
gp Idén is számos friss bejelentésre számíthatunk a cégtől.
-
Samsung QN800D: Neo QLED 8K tévét teszteltünk
ph A Samsung idei kiadású, Mini LED háttérvilágítású okostévéje járt nálunk.
-
Mégsem lesz Oppo tábla?
ma Alig pár nappal az Oppo Pad 3-ról érkező információk után úgy tűnik, nem érdemes új csúcstabletre számítani egyhamar.
Új hozzászólás Aktív témák
-
titán
Most értettem meg, hogy magadra vetted. Pedig nem a te választásod volt a téma. Nem lehet mindenkinek jó egy Tesla. Én mindössze a Tesla mint autógyártó működését értékeltem.
A Model S elég vacak, főleg a 2018 előttiek, talán a Raven (2020 modellév) már oké. Model S-t sose vennék, mert brutálisan széles, még az A7-esednél is jóval szélesebb (és hosszabb is). Amerikában oké, de itthon a keskeny sávokban kényelmetlen, és nagyon-nagyon szar vele parkolni, ezért városba való. Ráadásul gyenge a töltési áramfelvétele, és 2018 előtt (ha valaki használtban gondolkodna az ára miatt) szar a hatékonysága -> szar a töltéssel egységnyi idő alatt nyert távolság. Hosszú útra ezért csak korlátozottan alkalmas. Magyarul nem jó városban és nem jó hosszú útra sem. Mire jó akkor?
A Model 3-at kizárólag anyagi megfontolások miatt választottam.
A 21,5 milla (a kormánynak ez úton is köszi a gyenge forintért) sok egy autóért. De mivel elektromos autó, ezért megspórolok havi 22000 forint cégautó adót. Az 1,6 millió megtakarítás egy (mondjuk) dízelhez képest. Ezen kívül a társasági adóból (nem az adóalapból!) leírhatok rá a 6 év alatt 4,5 m-t energetikai támogatás céljára.
Maradt az ára 15,5 m. A Teslából 1 millióval több áfát tudok visszaigényelni a 6 év alatt, mint egy A6-ból, így marad 14,5 m.Megyek vele évi átlag 50000-et. Ez évi 9000 kWh. Ennek kb 80%-át otthon fogom tankolni 38 forintért (275e Ft/év), a maradékot Superchargeren (áfát teljes egészében vissza lehet igényelni, így 57 Ft) (102e Ft/év). Összesen 380e Ft/év. A karbantartási igénye a 6 év alatt csak 1db pollenszűrő. Teljes üzemeltetési költség a futamidő alatt 2,3 m. Ugyanez egy dízelnél (most nem egy szintén 450 lóerős motorbehemótot számolok, csak egy egészséges 200 lovast mondjuk) 7l/100-zal számolva tankolásra (áfavisszaigénylés után) 7,5 m, és egyéb karbantartásra kb 0,6 m. (szervizt 0-nak veszem, és bízok benne, hogy nem romlik el benne semmi, ami egy dízelnél kész csoda lenne). Naponta átlagban 2000-2500 forintért parkolok, az havi 40ezer, 72 hónap alatt 2,9 m. Az üzemeltetési előny 6 év alatt 8,7 millió. Tehát a végére olyan, mintha csak 5,8 millióért vettem volna a Teslát, tehát igencsak olcsóbb, mint egy saját kategóriás dízel.
És akkor még nem is számoltam azzal, hogy a 6. év végén egy Tesla jóval értékesebb marad, mint egy dízel lesz 2026-ban (6 éves 300k-s Audi A6 5M, míg a teslák ez idő alatt általában az értékük felét vesztik el, marad kb 10,5 m). Szóval a futamidő végén az egész úgy jön ki, mintha ingyen kaptam volna egy Audit, és csak az üzemeltetési költséget kell fizetnem.
Persze más használati körülmények között (kevesebb km, kevesebb parkolás) már messz nem ilyen jó a leányzó fekvése. (A fentieket végigszámolva 15e km + egy összesen csak 500e parkolással 6 millióra jön ki a dízelautó ára).
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
Új hozzászólás Aktív témák
- Microsoft Excel topic
- Battlefield 2042
- Ha Trump győz, Elon Musk politikai tanácsadó lehet
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Posta, csomagküldés
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AI segítségével fociztak Genfben a robotok
- Yettel topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen