- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Júniusban Magyarországra érkezik a Tecno, a fejlődő piacok egyik kedvenc márkája
- Android szakmai topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Bakancslista Route 66 Chicagótól Los Angelesig 3.
lo Sziasztok Olvasók! A harmadik rész immár elkészült egy kis betegeskedés után (mármint a jelenben sajna), és a múltban már teljesen gyógyultan folytatjuk utunkat az USA-ban.
-
Készül a Warhammer 40,000: Mechanicus 2
gp A folytatás PC-re és konzolokra készül, a megjelenési dátum egyelőre nem ismert.
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
Mobilarena
Tőzsde és gazdaság:
Hasznos információk az összefoglalóban!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dare2Live
nagyúr
válasz HussarF #6043 üzenetére
Brutál az export kitettésgünk németek felé de az ide (is) települő akugyárak alapvetően a német igényekre települnek ide. Innen ha a német autógyártás nem pörög az ide települő kínai akugyártás se fog.
Sokat nem segít az aksigyár azon amit írtál.Külön gond amit mindig írok, hogy hát a kínai akugyárban nem lesz sok fizetés. Ellentétben egy kobe miatt a pl: SSCvel.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Ixion77
Topikgazda
válasz HussarF #6043 üzenetére
"az akkugyártói pozíció felfutása tompíthatja az esetleges német autóipari bezuhanás által Mo.-on okozott sokkot. Ennyi az állítás"
Melyik ország autógyárai fogják venni reményeink szerint a nálunk készült akkukat?
Mennyi nemzetgazdasági értéket adnak a Magyarországon, magyar adóforintokból támogatva épülő gyárak, amelyekben magyar természeti előforrások feláldozásával folyik a gyártás külföldi vendégmunkások által, profitot külföldi tulajdonosoknak termelve?
[ Szerkesztve ]
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Pá
addikt
válasz HussarF #6043 üzenetére
Már 1000x le lett írva, hogy az a fő baj az akkugyártással, hogy nincs benne komperatív előnyünk (hacsak a barátságos szabályzói környezetet nem tekintjük annak).
Sőt, nem is, hogy nincs előnyünk, hanem kifejezetten erőforrás igényes, olyan jellegű dolgokra, amikben alapból nem állunk túl jól. (áram, munkaerő, környezetterhelés)
És a nagy erőforrás igény mellé nem ad kézzelfogható előnyt. Lesznek összeszerelő gyáraink olyan technológiával, ami vagy releváns lesz 10-20 év múlva, vagy nem és olyan terméket állítunk vele elő, amikre 20 év múlva vagy szükség lesz, vagy nem. És ha lesz is, minimális hozzáadott értékkel csináljuk mindezt.
Szóval a befektetés/megtérülés nem tűnik túl jónak laikusként.Persze nagyobb hozzáadott értékű dolgokhoz sincs erőforrásunk (képzett munkaerő), ahhoz az oktatást kéne rendbe rakni.
1-2 akkugyár elférne, nincs azzal baj, csak fura, hogy kb világszintű szereplővé akarunk válni pont ebben. Ha már ennyire stratégiai gondolkodás megy, akkor miért nem inkább a chipekre megyünk rá? Ugyanúgy lehetne az autókra fókuszáltan akár, ha meg akarják tartani ezt a lábat.
''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''
-
attiati
veterán
válasz HussarF #6043 üzenetére
De ezt most úgy írod, mintha a köpcös önszántából nyitna az oroszok és Kína felé
Valójában meg kényszerhelyzet, mert:
- nyugaton feltételek vannak (ami csak a kopcosnek kínos, az országnak nagyon is előnyös lenne)
- keleten bemondták, hogy ezt és ezt teljesítenünk kell."Mi" (vagyis a köpcös) pedig kényszerhelyzetben vagyunk és ezt keleten megszagolták.
Amúgy ha arra céloztál, hogy a brutál német és autóipari kitettséget diverzifikálni kellene, akkor miért nem nyitunk tök más iparág felé. Vagy az amcsik felé?
Merci gyár helyett kínai akugyár a megmentő?[ Szerkesztve ]
-
julius666
addikt
válasz HussarF #6043 üzenetére
Azz akkugyártás önmagában sokmindent nem fog tompítani, állami támogatás formájában oda lett szórva nekik nagyon sok évnyi adó, bérköltség.
Ennek a sztorinak 2 fő hajtóereje van szvsz:
- a német elektromos autógyártásból minél nagyobb szeletet hasítani (ha már eleve itt az akksi és itt olcsó gyártatni is, miért ne ide telepítsék a gyártók a gyárakat is) - ilyen szempontból van igazság abban amit írsz
- ezzel összefűggően gazdaságilag minél jobban bekötni minket az EU-ba, hogy minél magasabbra kerüljön a tűréshatár a főni hatalmi törekvései kapcsán (értsd: kevésbé akarjanak kivágni minket a klubból ami az egyedüli nemzetközi értékünket adja se de iure se de facto)Ha a nyugat le akarja építeni a keleti függőségeket akkor majd mi leszünk kis különbejáratú kína majd a németeknek, ahol lazák a környezetvédelmi, munkajogi előírások, ahol bármit ki lehet lobbizni.
Új hozzászólás Aktív témák
- bambano: Bambanő háza tája
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- World of Warships
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- E-roller topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Wuthering Waves
- Júniusban Magyarországra érkezik a Tecno, a fejlődő piacok egyik kedvenc márkája
- Gaming notebook topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- További aktív témák...
- MSI MAG274QRF-QD QLED Gamer Monitor!27"/2k/165hz/1ms/Freesync-Gsync/Type C/Konzolhoz is/Beszámítás!
- Sennheiser Epos H3 White Gamer Fejhallgató Eladó!
- Hisense 50A6BG 4k Smart TV!50"/4k/DOLBY VISION/10bit/Game Mode/ALLM/Beszámítás!
- Dell S2421HN Full HD Led Monitor! 24"/1920x1080/IPS/75hz/Freesync/Fehér
- Dell S2721DS 2k Monitor!27"/IPS/2560x1440/75hz/Freesync-Gsync/Fehér/Beszámítás
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen