Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Gynt

    junior tag

    A szokásos villanyautó vagy belsőégésű autó vita kapcsán azt kellene megérteni, hogy mindenkinek mások az igényei. És talán mindenki képes felismerni azt, hogy a saját igényeihez képest milyen meghajtású jármű az ideális.

    A fenti kommentekből látszik, hogy valahogy mindenki magából indul ki.

    Például a négyévszakos gumi jó lesz 500 ezerért... Hát neked lehet, mert ha esik a hó, csak a kapun belül mozogsz, de ott is hólapáttal, nem kocsival. Én mondjuk lehet éppen egy isten háta mögötti tiroli völgyben megyek felfelé, hogy sífussak vagy sítúrázzak. Téli gumival és hólánccal, mert anélkül esélyed sincs. Szóval nekem mondjuk kell a két külön szett gumi.

    Vagy például a hányszor játszol apa taxit, és hányszor "nyaralsz"? Egyszer sem vagyok apa taxi, de senki mást sem viszek alapvetően sehová, kivéve, ha együtt utazom valakivel. Nem "nyaralni" szoktam, hanem utazni, vagyis egy évben kétszer-háromszor-négyszer megyek síelni, sífutni, sítúrázni; és az év majd minden hetében megyek valahová hegyet mászni, túrázni, tájfutni, terepfutni, terepkerékpározni, várost nézni, koncertre vagy egy jónak ígérkező étterembe. Ha beindítom a kocsit, akkor általában több száz kilométert teszek meg, tipikusan olyan falvakban parkolok országhatáron belül és kívül, ahol elektromos autótöltési hely egyáltalán nincs (vélhetően nem is lesz).

    A kedvencem a "tankolni is megállsz 20 percre". Nos nem, mert ha egy benzinkútnál azt látom, hogy nincs szabad kútoszlop, már meg sem állok, a következőnél majd lesz szabad hely. A tankolás, fizetés és a mosdó nagyjából 5-8 percig tart. (Nem dohányzom, nem kávézom, és a helyben sütött, nagyi receptje alapján készült kézműves hotdog sem kell akciósan.)

    Vagy a másik kedvenc, a "30 perc töltés belefér". Hát nem, mert ha mondjuk bivakolás után hajnali négykor ébredsz, megmászol egy csúcsot, majd leereszkedsz a völgybe, utána jobb esetben busszal, stoppal, rosszabb esetben gyalog visszajutsz a kocsidhoz egy négynapos magashegységi túra után (mindezt mondjuk fagypont körüli vagy alatti hőmérsékleten), nem az lesz az első gondolatod, hogy 30 perc alatt töltök még a villanyautóba. Hanem szeretnél hazajutni, minél hamarabb, és még vár rád akár 400-500 km vezetés.

    Városon belül eszembe nem jutna kocsiba ülni, mert lehet gyalogolni, kerékpározni, motorozni, van bubi és BKV is.

    Én azonban tisztában vagyok azzal, hogy az autóval kapcsolatos saját elvárásaim nem egyeznek a többség igényeivel. Mert a többség max. 10-15 percet megy a kocsival, azt is a városban vagy a két falu között. Na erre tökéletesen alkalmas a villanyautó. Ha közben egyszer egy évben lemegy vele az Adriára, arra is jó lesz, mert amúgy is nyafog a gyerek hátul, szóval biztos meg kell állni vagy ötször.
    Nyilván sokszor lehetne kerékpározni is, de azt ugye nehéz hajtani, és egyébként is van egy kis emelkedő, amikor fel kellene menni vele a gátra. :)

    Hogy a villanyautózás árát ki tudja vagy ki akarja megfizetni, az már más kérdés. De ezt megint mindenki döntse el maga.

    Egyébként ez az egész vita kicsit hasonlít arra, amikor 20 évvel ezelőtt azon vitatkoztak az emberek, hogy melyik jobb, mint a benzines autó vagy a dízel? Hát kinek mi. De úgy látszik, valamin mindig vitatkozni kell.

    Jó közlekedést mindenkinek, akár villanyautóval teszi, akár mással!

  • Gynt

    junior tag

    válasz bteebi #192 üzenetére

    Az általad fent leírtak alapján a kiindulópont rossz. Legyen inkább így:
    "Szükségünk lenne 7 személyes autóra, mondjuk egy S-Maxra, - (ide írj inkább valami mást, bármit) - mert azt amúgy meglepően sokan dicsérik."

    Így már biztos fogsz találni valamit, ami megfelel annak, hogy benzines, erős, kéziváltós.

  • Gynt

    junior tag

    válasz LurkerSheik #219 üzenetére

    A KGFB nem feltétlenül drágább új vagy újabb autó esetén, sőt. Nekem jóval olcsóbb volt, még úgy is, hogy mivel az előzőt még nem adtam el, ezért A0-ról kezdtem.
    A vezetéstámogató rendszerek, de akár az általánosan jobb műszaki állapot miatt vélhetően kevesebb kárt okoznak az újabb autók, és ezt figyelembe veszik a biztosítók is.
    A casco ugyanakkor egy komolyabb kiadás lehet.
    A kötelező szervizek pedig kifejezetten drágák, akár kétszer annyiba is kerül egy sima olajcsere, mintha csak elmész egy random szervizbe.

    @consono:
    Azt gondolom, hogy a kötelező szerviz önmagában nem biztosíték arra, hogy nem lesz a kocsival semmi, ugyanis annak alkalmával lényegében egy lista alapján átnézik az autót (abszolút minimál dolgokat: lámpák működnek-e, hűtőfolyadék szint, ablaktörlő töröl-e stb.), kicserélik azt, amit kell: olaj, olajszűrő, pollenszűrő, kétévente fékfolyadék. Esetleg valamilyen szoftvert frissítenek, és kész.
    Ha jelzel valami észrevételt, akkor megnézik, de ez inkább csak szemrevételezés.
    Az, hogy az új autónak nincs gondja, egyszerűen azért van, mert a gyártástechnológia és a minőségellenőrzés olyan szinten van, hogy egy új autó 4-5 évig minden gond nélkül működik. Általában.

  • Gynt

    junior tag

    válasz bteebi #291 üzenetére

    Senki nem látja, hogy mit viszel egy tetőboxban.

    Télen nyilván sílécet, ez egy négyfős család esetében mondjuk 300-800 ezer Ft körüli érték. Jelentősnek is mondható. Ugyanakkor bárhová mész síelni, jó eséllyel sehol nem törik fel, ezek normális helyek szoktak lenni, még Franciaországban és Olaszországban is.

    Nyáron annyira nem egyértelmű, hogy mi van a tetőboxban, de jó eséllyel ugyanaz, mint a kocsi csomagtartójában: ruhák, karton ásványvíz a Lidl-ből, téliszalámi és konzervek. Értéke mondjuk 50 ezer Ft. Ezt vélhetően a potenciális tolvaj is tudja, de ha ránéz a rendszámtáblára, láthatja, hogy az EU egyik legszegényebb országából érkeztél, és máris nem lesz annyira jó fogás feltörni a tetőboxodat.
    A helyzet az, hogy Európa legtöbb részén (nem csak a nyugatin) jó eséllyel jobban élnek az emberek, mint ahonnan te érkeztél, ezért nem foglalkoznak veled. Persze, ha a Balkán egyes részeire mész, vagy mondjuk Szicíliába, akkor nem árt az óvatosság, de vélhetően ott sem lesz baj. Elhiszem, hogy számodra a dolgaid értékesnek tűnnek, de másoknak ezek csak kacatok.
    A sílécen kívül nem tudom, hogy milyen "nagyobb" értéket kellene tetőboxba rakni. Mondjuk azt sem értem, hogy mire kell nyáron a tetőbox, és miért nem fér el négy-öt személy négy-öt bőröndje, táskája a csomagtartóban, de mindenki másképpen utazik.

  • Gynt

    junior tag

    válasz Sinesol #293 üzenetére

    Egy kissé sarkított, enyhén ironikus volt a hozzászólásom, nem kell ennyire komolyan venni. :)
    Az anyagi helyzetre lehet következtetni (mondjuk a céges autó is árnyalja a képet), de amúgy egy drágább autóban se fognak jó eséllyel lényegesen drágább dolgokat tárolni, mert egyszerűen nincs mit.

  • Gynt

    junior tag

    válasz bteebi #297 üzenetére

    Hát igen, kiságy, három plüssmaci, babakocsi, kismotor: így nehéz.
    Szerintem nagyjából semmilyen 7 személyes autóban nem tudsz elvinni 7 embert és a cuccaikat, ha hosszabb útra indulsz.

    "Egyébként sok nő még 1-2 napos utazásra is meg tud tölteni akár egy kamiont is."
    Erre szoktam azt mondani, hogy ilyenkor nem nagyobb csomagtartóra vagy tetőboxra van szükség, hanem másik nőre. :)

  • Gynt

    junior tag

    válasz bteebi #299 üzenetére

    "21 éve vagyunk együtt (az életemnek már több, mint a fele), biztos meg fogja érteni."

    Szerintem akkor már nincs esély, lehet ezzel elkéstél! :D
    De majd ha már nagyok lesznek a gyerekek, és csak kettesben utaztok, megdöbbentő lesz, hogy mennyi helyetek lesz a kocsiban. :)

Új hozzászólás Aktív témák